Pistesija olisikin ollut torijuhlan paikka.Bottas, no points
Toisaalta mitä voi tehdä, jos kuskilta ekspliittisesti kysytään että riittääkö yhteen stoppiin ja vastaus on ei?Täydellisiä idiootteja McLarenilla töissä. Ross Brawn ei olisi ikinä tehnyt missään olosuhteissa tälläistä virhettä.
Toisaalta Norriksen ei olisi edes pitänyt taistella omaa tallikaveriaan vastaan siinä vaiheessa, kun saman tallin autot olivat lähdön jälkeen sijoilla 1. ja 2. ja LeClerc oli jäänyt kolmanneksi. Kärkisijasta taistelu Piastrin ja Norriksen kesken avasi LeClercille oven ja nappasi paikan McLaremien välistä. Tallin kannalta tyhmää, mutta F1-fanit tykkää kun kisaillaan...Toisaalta Norriksen vika, että joutuivat vetämään ekan stopin liian aikaisin, kun päästi taas ekalla kiekalla kaikki halukkaat ohi. McLarenin piti undecutata ja Ferrari vähän tyhmästikin coverasi, mikä pakotti taas Piastrin varikolle ettei Leclerc mene ohi.
Vaihtaa sijat 2 ja 3 viimeisellä kierroksella. Vaikka se Verstappenin haastaminen on epätodennäköistä, niin turhaa jättää yhtään pistettä pöydälle kun ikinä ei tiedä mitä moottoriurheilussa tapahtuu.Toisaalta mitä voi tehdä, jos kuskilta ekspliittisesti kysytään että riittääkö yhteen stoppiin ja vastaus on ei?
Siinähän sitten olisikin ollut ilo ylimmillään jos Leclerc olisikin tehnyt viimeisellä kierroksella virheen, jota Piastri ei olisikaan sitten ollut hyödyntämässä kun piti hidastaa tallimääräyksen takia. Kyllä sitä Leclerciä varjostettiin loppuun asti ihan syystä.Vaihtaa sijat 2 ja 3 viimeisellä kierroksella. Vaikka se Verstappenin haastaminen on epätodennäköistä, niin turhaa jättää yhtään pistettä pöydälle kun ikinä ei tiedä mitä moottoriurheilussa tapahtuu.
Sen olisi voinut vaikka parabolican jälkeen tehdä. McLaren on kyllä perinteisesti jättänyt käyttämättä tallimääräyksiä ja se saattoi hyvinkin maksaa Häkkiselle kauden 2000 mestaruuden ja 2007 hölmöilystä puhumattakaan.Siinähän sitten olisikin ollut ilo ylimmillään jos Leclerc olisikin tehnyt viimeisellä kierroksella virheen, jota Piastri ei olisikaan sitten ollut hyödyntämässä kun piti hidastaa tallimääräyksen takia. Kyllä sitä Leclerciä varjostettiin loppuun asti ihan syystä.
Häkkisen ja Schumin piste-ero oli kaudella 2000 19 pistettä, joten ei siellä pelkkä parin kisan sijoituksen vaihto Häkkisen ja Coulthardin välillä olisi tuota eroa kuronut umpeen. Häkkinen ja Coulthard tulivat tuolla kaudella kahdesti peräkkäisillä sijoilla maaliin siten, että Coulthard oli Häkkisen edellä. Eka kerta näistä oli kauden neljäs kisa Silverstonessa eli Coulthardin kotkilpailu, joten tuollaisessa paikassa ei varmasti lähdetä edes harkitsemaan tallimääräystä. Toinen kerta oli sitten Ranskassa kesällä kun Coulthard voitti ja Häkkinen oli toinen, Coulthard itse asiassa oli Häkkisen edellä MM-pisteissä ennen tuota kilpailua.McLaren on kyllä perinteisesti jättänyt käyttämättä tallimääräyksiä ja se saattoi hyvinkin maksaa Häkkiselle kauden 2000 mestaruuden
Juu tiedän kyllä miten kausi meni ja perustankin tämän mahdollisen mestaruuden menettämisen Häkkisen kertomaan Tomin nuoteista podissa missä valitteli sitä ettei saanut McLarenilta täyttä tukea Michaelia vastaan vaan joutui ajamaan myös Davidia vastaan kunnolla kilpaa siinä missä Ferrari oli täysin yhden kuljettajan talli.Häkkisen ja Schumin piste-ero oli kaudella 2000 19 pistettä, joten ei siellä pelkkä parin kisan sijoituksen vaihto Häkkisen ja Coulthardin välillä olisi tuota eroa kuronut umpeen. Häkkinen ja Coulthard tulivat tuolla kaudella kahdesti peräkkäisillä sijoilla maaliin siten, että Coulthard oli Häkkisen edellä. Eka kerta näistä oli kauden neljäs kisa Silverstonessa eli Coulthardin kotkilpailu, joten tuollaisessa paikassa ei varmasti lähdetä edes harkitsemaan tallimääräystä. Toinen kerta oli sitten Ranskassa kesällä kun Coulthard voitti ja Häkkinen oli toinen, Coulthard itse asiassa oli Häkkisen edellä MM-pisteissä ennen tuota kilpailua.
Mestaruuden kannalta suurin tekijä oli Häkkisen heikot sijoitukset suhteessa Schumiin kauden alussa ja lopussa, Schumihan aloitti kauden kolmella perättäisellä voitolla ja Häkkinen sai näistä ainoastaan kuusi pistettä. Kauden lopussa sitten vähän vastaavat kuviot kun Schumi voitti kauden viimeiset neljä kisaa, mestaruus tosin ratkesi jo toiseksi viimeisen kisan jälkeen. Anyway, Häkkinen itse asiassa oli MM-sarjan johdossa vielä ennen kauden kolmea viimeistä kisaa.
No sanotaanko näin, että jos McLaren olisi sössinyt mestaruuden Irvinille kaudella 1999, niin silloin olisi voinut kysellä sen perään että olisiko joissain kisoissa voinut vaihtaa kuskien paikkoja. Esim. Belgian GP tulee tällaisena mieleen.Juu tiedän kyllä miten kausi meni ja perustankin tämän mahdollisen mestaruuden menettämisen Häkkisen kertomaan Tomin nuoteista podissa missä valitteli sitä ettei saanut McLarenilta täyttä tukea Michaelia vastaan vaan joutui ajamaan myös Davidia vastaan kunnolla kilpaa siinä missä Ferrari oli täysin yhden kuljettajan talli.
Odotitko gridin ylivoimaisesti hitaimmalta autolta jotain muuta? Melkonen optimisti saa kyllä olla.Bottas, no points
Meni muuten heti Bottaksen ohi pisteissä tuolla suorituksellaan. Bottas on koko sarjan viimeisenä, mikä kertoo varmasti kaiken tämän kauden Sauberin surkeudesta.Colapintola ihan vakuuttava kisa. Sija 12. eikä loppujen lopuksi paljoaa jäänyt Albonista.
No en mutta Valtteri haluaa jatkaa formuloissa vaikka ajelee joukon jatkonaOdotitko gridin ylivoimaisesti hitaimmalta autolta jotain muuta? Melkonen optimisti saa kyllä olla.
Ihan ymmärrettävää. F1 on ollut Valtterin elämäntyö, tottakai hän haluaa kilpailla lajissa niin kauan kuin mahdollista. Näitä on paljon muitakin, joku Barrichello yritti liki kolmen vuoden tauon jälkeen Caterhamille vielä. Eikä Kimikään nyt ihan vain harrastelemassa ollut, vaikka miten vakuutti muuta. Ei hän muuten niin paljoa olisi Alfan insinööreille räyhännyt.No en mutta Valtteri haluaa jatkaa formuloissa vaikka ajelee joukon jatkona