Formula 1 – kausi 2008

  • 367 787
  • 2 737

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päivän Ilta Sanomissa on juttua F1:n "kriisistä", ja siitä että seuraava lähtijä ei ehkä olekaan mikään pikkutalli vaan yksi suurista, eli Renault. Frank Williamshan jo vihjaili pari päivää sitten että yksi talli harkitsee vetäytymistä ja se ei ole mikään yksityistalli vaan automerkin tehdastalli. Renault on ainoa tehdastalli joka ei ole Hondan vetäytymisen jälkeen ilmoittanut mitään jatkoaikeistaan, muuthan ovat jo vahvistaneet jatkavansa. Lisäksi Renaultin pääsponsori on suuri finanssialan yritys, jolla on kuulemma tällä hetkellä vaikeuksia.

Toisen suuren tehdastallin vetäytyminen olisi jo aika raju isku F1:lle, ja pistäisi todennäköisesti jotain suurempia toimia käyntiin. Ferrari ja McLarenhan ovat jo nyt ilmoittaneet lähtevänsä säästölinjalle mutta enpä usko että siitä enää tässä vaiheessa on apua kun paskat taitaa olla jo housussa, tai ainakin myyrä kurkkii jo siihen malliin että ei taida enää WC:hen ennättää.

On kyllä mielenkiintoista nähdä nyt montako autoa seisoo lähtöruudukossa siinä vaiheessa kun kausi alkaa, ja jaksaako katsojia enää kiinnostaa jos automäärä putoaa hyvinkin pieneksi.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On kyllä mielenkiintoista nähdä nyt montako autoa seisoo lähtöruudukossa siinä vaiheessa kun kausi alkaa, ja jaksaako katsojia enää kiinnostaa jos automäärä putoaa hyvinkin pieneksi.
Ecclestonehan on sopimuksessaan luvannut, että vähintään 20 autoa on aina lähtöruudukossa (Indianapolis 2005 toki oli poikkeus), joten eiköhän siellä vähintään sitten sen verran niitä sitten autoja ole.

Miksei myöskin Toyota voisi olla lähdössä pois formuloista, eikä Renault? Jos Renault lähtisi, niin sittenhän esimerkiksi Ferrarille järjestyisi kolmas kuljettajapaikka ja minnehän se Alonso suuntaisi...

Bernie kyllä joutaisi jo eläkkeelle noista hommista, kun alkaa sitä ikääkin olla jo lähes 80 vuotta ja asenne liikaa mallia besserwisser.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On kyllä mielenkiintoista nähdä nyt montako autoa seisoo lähtöruudukossa siinä vaiheessa kun kausi alkaa, ja jaksaako katsojia enää kiinnostaa jos automäärä putoaa hyvinkin pieneksi.

Itselläni kyllä sinänsä kiinnostusta riittää, mutta kyllähän tätä menoa on pidempään katsonut jo vähän huolestuneena. Kustannukset ovat nousseet täysin tähtitieteellisiksi ja kuskeille maksetaan aivan naurettavia summia. Kelatkaa nyt jotain Räkänkin liksaa, jopa sen palkanalennuksensa jälkeen sillä olisi pyörittänyt 80-luvun tallia kokonaisen kauden ilman ongelmia.

Jatkuvilla sääntömuutoksilla on tehty pelkkää hallaa lajille ja olen itsekin alkanut kääntymään yhä enemmän kustannusten minimiin painamiseen, hinnalla millä hyvänsä. F1:sten pitäisi olla parhaiden kuskien lisäksi myös parhaiden tallien sarja. Se tarkoittaa sitä, että jos joku talli ei pärjää riittävän hyvin, tilalle vois nousta alemmista formuloista joku uusi yrittäjä. Nythän se ei ole käytännössä mahdollista nimenomaan kustannusten takia.


edit: Toyota ei ole lähdössä ykkösistä pois. Jos toinen tehdastalli lähtee, se on nimenomaan Renault. http://www.autosport.com/news/report.php/id/72345
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksei myöskin Toyota voisi olla lähdössä pois formuloista, eikä Renault? Jos Renault lähtisi, niin sittenhän esimerkiksi Ferrarille järjestyisi kolmas kuljettajapaikka ja minnehän se Alonso suuntaisi...

Toyota muistaakseni ehti jo ilmoittaa heti Hondan lopettamisilmoituksen jälkeen että he jatkavat ykkösissä ainakin toistaiseksi. Renault käsittääkseni ei ole ilmoittanut jatkostaan mitään, ja kuulemma tosiaan heidän pääsponsorillaan on ollut vaikeuksia, joten voisi hyvin kuvitella että se on juuri Renault joka on lähdössä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hondalle ostaja?

Hondan F1-toiminnot on ilmeisesti myyty maailman toiseksi rikkaimmalle miehelle Meksikoon. Kuskeina tulisi uutisen mukaan toimimaan Jenson Button ja Bruno Senna, joten Rubens Barrichellon pitkä ura ilmeisesti loppuu.

Linkki MTV3:n uutiseen
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Hamilton oli ainakin Instagrammissa vaatinut takaisin Span voittoa itselle. Lewis siis sai 10 sekunnin rangaistuksen oikastuaan viimeisessä shikaanissa ja ohittaen Kimin samalla suoralla, jossa päästi hänet ohitse. Hamiltonin asemassa en kyllä edes uskaltaisi pyytää tällaista, kun karman osuessa kohdille voitaisiin pahimmassa tapauksessa hylätä koko suoritus ja näin ollen Massa nousisi mestariksi.
Ja kun jälkikäteen Alonso sai pitää Singaporen voittonsa niin tuskin muitakaan tuloksia näin jälkikäteen enää muutettaisiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hamilton oli ainakin Instagrammissa vaatinut takaisin Span voittoa itselle. Lewis siis sai 10 sekunnin rangaistuksen oikastuaan viimeisessä shikaanissa ja ohittaen Kimin samalla suoralla, jossa päästi hänet ohitse. Hamiltonin asemassa en kyllä edes uskaltaisi pyytää tällaista, kun karman osuessa kohdille voitaisiin pahimmassa tapauksessa hylätä koko suoritus ja näin ollen Massa nousisi mestariksi.
Ja kun jälkikäteen Alonso sai pitää Singaporen voittonsa niin tuskin muitakaan tuloksia näin jälkikäteen enää muutettaisiin.
Mikäs juttu tämä nyt on? Pikaisesti vilkuilin Hamiltonin IG:tä ja en löytänyt tuollaista. Olisikin muuten mielenkiintoinen käänne kun näinkin pian kisan jälkeen tuloksia muutettaisiin. Toki kisan voittohan ei Hamiltonin kohdalla muuttaisi sinänsä muuta kuin toisi yhden voiton lisää, mutta jos oikein nätisti kakka osuisi tuulettimeen niin Hamilton hylättäisiin ja Massa nousisi mestariksi :D

Tämä ketju on muuten aika huikeaa luettavaa tuosta sivun 97 loppupuolelta eteenpäin, hetki sen jälkeen kun Hamiltonin ensimmäinen maailmanmestaruus on varmistunut.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Parastahan on nämä seuraavat kommentit tuolla
Eiköhän Hamilton jää samanlaiseksi tähdenlennoksi mitä Jacques Villeneuve. Taas petti pää, mutta lahjana sai mestaruuden. Olen nyt englanninkielisiltä foorumeilta lukenut jonkin verran tuosta vikan mutkan replaysta kun en itse sitä vielä ole nähnyt, ja lähes kaikki tukevat sitä että rata oli täysin kuiva ja Glock yksinkertaisesti hidasti ja antoi tilaa Hamiltonille.
Muttei Hamiltonilta enää mestaruutta viedä, itse tulen aina muistamaan Massan oikeana maailmanmestarina kaudelta 2008.
Vastaus tuohon @-Ville- viestiin
Et voi olla noin sekaisin?

Itse luulen että tähän jää Lewisin mestaruudet, saatiin ehkä ajotaidoiltaan vaatimattomin mestari vuosikausiin.
Nyt voi kyllä viimeistään sanoa, että tuolla Ronin kultapojalla on kaikki tuuri puolellaan. Jep, kaveri on lahjakas kuski, mutta tiukoissa paikoissa kaverilla ei vaan pää kestä. Tänään se nähtiin jälleen kerran. Ja tämä kaveri pesee Schumin mestaruuksien määrässä? Sallikaa mun nauraa!
 

Hexa

Jäsen
Viimeiset neljä kautta on olleet Hamiltonin täydellistä dominointia. On se jännä miten helpolta kaiken saa näyttämään ja näyttäytymään, kun asiat menevät oikeaan suuntaan. Ja miten nopeasti aika myös kuluu. Ei uskoisi että siitä on jo neljä vuotta, kun Nico Rosberg voitti mestaruuden ja pystyi viimeisimpänä lyömään Hamiltonin, sekä myös lopetti uransa siihen. Toisaalta taas tuntuu, että vuodesta 2008 on jo ikuisuus.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Viimeiset neljä kautta on olleet Hamiltonin täydellistä dominointia. On se jännä miten helpolta kaiken saa näyttämään ja näyttäytymään, kun asiat menevät oikeaan suuntaan. Ja miten nopeasti aika myös kuluu.
2008 alkukauden jälkeen näytti mielestäni selvältä, että nyt alkoi Räikkösen Schumimainen valtakausi. No ei ihan alkanut. Vaan siellä se Kimi edelleen ajelee 13 vuotta myöhemmin ja on edelleen iskussa. Ei ihan 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen vireessään, mutta kyllä se rattimiehiä edelleen on, esim. Portugalin gp:n avauskierros viime kaudelta, olkoonkin että renkaat tuossa näytteli suurta roolia, mutta kyllä siinä kokemus puhui ja näkyi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Erikoinen kausihan tämä aikanaan oli. Tasoltaan varmaan heikoimpia ns. modernilla ajalla (turbojen kieltäminen-niiden paluu): Räikkönen hyytyi hyvän alun jälkeen täysin, Massa ja Hamilton tekivät paljon hölmöjä virheitä, BMW sössi Kubican saumat, Kovalainen ei saanut mitään aikaan. Jopa Fernando Alonso nousi loppukaudesta taisteluun yksittäisistä kisoista, vaikka Renault valovuoden päässä kärjestä olikin ollut.

"2000-luvun 1999". Oikea mies voitti, mutta niin tiukalle se ei olisi saanut mennä. Sitten taloon tulikin varsin nopeasti uusi isäntä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös