Flunssa ja sen voittaminen

  • 3 700
  • 22

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Perkele, että osaakin nyt tämä lentsu syödä miestä rotan lailla! Kurkku on kuin kuumalla raudalla polttaisi ja samaan aikaan joku puhaltaa sinne sisälle lisää ilmaa vrt. ilmapallo, toisin sanoen kurkkuni turpoaa kuin taulusieni vesi lammikossa; ei ihan hullun kokoiseksi, mutta häiritsevän paljon.

Eniten tässä perkeleen taudissa vituttaa se, että se on täysin omaa syytä. Hittojako sitä pitää painella tuolla pakkasella puolet kamppeista kassissa? Ei tule kyllä kesää, ei sitten millään.

Olen jopa onnistunut pysymään melkein terveenä lähes kuukauden, mutta tärkeimmällä hetkellä immuniteetti antoi periksi. Olikohan osasyynä tuleva uusi vuosi? Immuniteetti ei kenties jaksa innostumiseltaan pysyä täydessä vireessä koko aikaa ja miettii jo tulevia pippaloita ja pieniä siivuja joita sieltä pulloni pohjalta maistelen. Olisiko ihmisen tärkein suoja näin inhimillinen? Ei ollenkaan automatisoitu? Törkeää on se, että näin nuorta ihmistä kusetetaan ja ihan omasta takaa...

Olin yrittänyt valmistua kaikilla mahdollisilla keinoilla tähän flunssan torjuntaan ja ostanut oikein tätä kuuluisaa ternimaitoa ja mitä sain nyt palkakseni? 40 euroa paloi ja taas on räkätauti, höh!

Nyt sitten sairauteni lumoissa olen alkanut suorittaa selkeää kilpavarustelua tätä ainaista vihollista vastaan! Burana-C liittyi tänään vahvuuteen kahdella Strepsils - sissijoukkueella. Valitettavasti napalmina käyttämäni kuuma mustaherukkajuoma ei ole osunut kunnolla vihollisen asemiin, eikä mainittavaa tulosta olla juuri saatu. Menetyksiä on tullut suuresti myös aina niin sisukkaille Strepsils - joukkueelle. Helpoimmin ovat päässeet erikoisjoukkuina käyttämäni Burana C:t joiden hyökkäykset ovat ajoitetut juuri kriittisiin aikoihin, ennen kunnolla heräämistä ja nukahtamista.

Uusi-seelantilaiset ternimaito pommini ovat nyt vahvin aseeni ja niitä aion käyttää. Kuten ja armeijassa opetettiin, hyökätä ei kannata jos ei ole tarpeeksi miehitystä ja aionkin hankkia pari litraa alkuperäiskansaa apuuni joita myös Teeksi kutsutaan.


Hyvät toverit! Aikaa on vähän. Tiistaihin klo 14.00 asti ja silloin on viimeinen hetkeni ja siinä taistelussa joka käydään ennen sitä, on minun annettava täysin kaikkeni, mutta antakaa ihmeessä neuvoja jos osaatte tämän vihollisen varmuudella nujertaa!!!
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Tilanneraportti 29.12.2002 klo 03.16

Olemme jumiutuneet asemiimme. Muutama vihollinen "niistetty" kuoliaaksi, mutta ei suurempia vaikutuksia vihollisen intoon jatkaa taistelua. Vihollisen selkärankaan lähetetään klo 08.00 selkeä vastaus maaperällemme astumisesta. Käytämme apuna Terni-tappajaa ja tällä kertaa keskityksemme on 50 % suurempi.

Omille ei ole osunut tappioita. Päät ovat pysyneet alhaalla, mutta huomenna keksityksen loputtua on tarkoitus hyökätä kaikin voimin vastapuolta kohti. Keksityksen jälkeen on tarkoituksena lähettää vanha kunnon Napalmi keskitys kahteen otteeseen ja sen jälkeen lähettää kaksi B-C joukkuetta sivustoista katkaisemaan mahdolliset kierrot ja tukea Strepsils-sissien suoraa hyökkäystä. Teemiehet olen lähettänyt yön pimeydessä kastelemaan tulenaralla nesteellään vihollisen linjan mahdolliset vetäytymisreitit ja hyökkäyksen alkaessa on tarkoitus estää vihollisen vetäytyminen ja lopulta tuhota se viimeiseen pieneen paskiaiseensa....saatana!!! Tuolla menee yksi! Sniif!! heheheh...niistetty jälleen yksi.

Tappiot ovat vielä minimissään, mutta huomenna olemme varautuneet mahdollisiin vaurioihin ja tästä johtuen on lääkintämiehet saapuneet paikalle huumaavien aineidensa kanssa (parit siivut leijonaa) ja jos tästä ei saada henkistä latautumista paremmaksi niin sen jälkeen olemme kusessa....

Katkaisen yhteyden kunnes alamme toimimaan.... Rooker.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on jo myöhäistä kukistaa sitä, kun se on päässyt jylläämään koko voimallaan, mutta hyvä lääke flunssan ennaltaehkäisyyn on se, että kun alkaa tuntumaan ensimmäisiä pieniä oireita siitä, että tauti iskee, niin juo kuumaa mehua, musta- tai punaherukkamehu on parasta. Ja katso, flunssa ei tule, kuuma mehu tehoaa varmasti.

Mutta sitten kun ensimmäinen aivastus on jo tullut, niin mikään juoma ei enää auta. Sitä pitää juoda heti, kun alkaa kurkun päässä karvastelemaan, nenässä kutittamaan tai silmät vuotamaan, pienikin viivyttely tuo sen taudin. Ja sen jälkeen siihen ei auta muu kuin odottelu että se menee itsestään ohi.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
kyllä ny kirpasee

Näinkö kotirintamalla kannustetaan omia poikia ylivoimaisen vihollisen edessä!! (hehee)


Mutta nyt ei hommat oikein toimi teemiesten sytyttämä paon estämiseksi tarkoitettu liekkimuuri ei oikein toiminut ja suurin osa pääsi karkuun! Perkele sentään.... Täytyy vetää parit kertausharjoitukset, tana!!
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Itse olen kohta viikon sairastanut Masamanin tautia.
Toivottavasti paranis uudeksvuodeks, ei meinaa ääntä saada ulos.
Että sitä vaan ettet oo ainoo.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Derby Country
Itse olen kohta viikon sairastanut Masamanin tautia.

Ei muuta pojat kun iltasella vettä kiehumaan, puolen litran muki, siihen miksaatte tosivahvan teen/mummonmehutiivisteen, aimo pläjäys vahvaa rommia, kukkurallinen ruokalusikallinen hunajaa ja juotte niin kuumana, kuin kurkku kestää. Jälkiruuaksi suullinen (esim desilitra) konjakkia (saa olla keittiölaatuista), jota kurlaatte kunnolla ennen nielasua, niin aamulla on peilissä uusi mies. Pöpö on selätetty. Toimii saleteissön.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
jaahas..

Vai, että toimii varmasti? Täytyy vissiin käydä alkossa, vai käykö brandy tai whisky? Tai kenties Smirnoff? Leijona? Konjakkia ei ole pitkään aikaan ollu varastossa, koskapa siittä on tupannu tulla helvetinmoinen rapula:) Tietysti pieni terästys olisikin kyseessä eikä sellainen omani lainen siivu, eli koko pottu. Omasta mielestäni viina menee pahaksi jos sitä kiusaa avaamalla korkin eikä sitten juokaan sitä kokonaisuudessaa, koska viina tykkää että sitä juodaan, herranjestas sentää..



Tilanne raporttia... Kipu on hävinnyt etulinjan taistelijoilta ja lojaalius isänmaata kohtaan on suuressa huudossa... Eespäin kaikki yhdessä vihollista vastaan!! Perkele! Muistakaa syväri! Ja Raatteen tien taistelut.... Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan!!
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Senior, ikää allekirjoittaneella on 15 :)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Derby Country
Senior, ikää allekirjoittaneella on 15 :)

Niin: Resepti on kielletty alle 18 vuotiailta.
Derby jättää ne väkijuomat siitä lantraamatta ja pysyttelee sängyssä, eikä remellä Jatkoajassa.
:)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: jaahas..

Viestin lähetti masaman
Vai, että toimii varmasti? Täytyy vissiin käydä alkossa, vai käykö brandy tai whisky? Tai kenties Smirnoff? Leijona? Konjakkia ei ole pitkään aikaan ollu varastossa, koskapa siittä on tupannu tulla helvetinmoinen rapula:)

Parhaiten tässä toimii kaikkien väkijuomien äiti ja isä, kaikki brandyt, viskit ja konjakit korvaava laatujuoma, suomalainen yhden tähden Jaloviina eli Jalkavaimo eli Tunturikonjakki. Muita alkoholijuomia ei mies taloudessaan juuri tarvitse.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Lohdutusta: tuon tyyppinen tauti kestää normaalisti ilman mitään lääkitystä n. 14 vuorokautta, mutta lääkityksen kanssa se menee ohi jo kahdessa viikossa. MOT.

Konjamiini tai rommi ovat hyviä lääkkeitä kyllä, mutta sitten sen annostuksen kanssa pitää "osata pelata", ettei käy niin että löytää itsensä illemmalla lähikuppilan karaokeillasta vääntämässä Veltto Virtasen mallisia spagaateja...
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä yksi vinkki:

Syö raaka sipuli.

Idea tuossa on, että kaikki räät ja muut nesteet lähtee kyllä liikkeelle... flunssa tulee silmistä ulos.

Olen kokeillut. =)
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
kah, päivää!

Otin tuossa neuvosta vaarin ja kokeilin tätä mustaherukka sekootusta, tosin ilman rommia (alkoholihan haihtuu yli 60 asteisessa vedessä) ja hörppäilin sitä siinä illan mittaan parikin kertaa ja vetäsin oikein apteekkarin konjakit päälle ja tässä ollaan melkein kunnoss. Pientä nuhanenää ja kurkku vielä verestää, eli valmiina keiton ottoon!! Ajattelin josko menisi viinapullon juotuaan hankeen seisomaan pariksi tunniksi:)


Hyvät uudet vuodet kaikille... ei jotain hyvää ettei jotain huonoakin. Nyt sitten menee Kronin sopimus vituillee, mutta niinhän se on, kytät on poliiseja.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Mun resepti kuumeen ja flunssan poistoon on ollut aina yksinkertainen. Olen mennyt kuntosalille 40 minuutiksi kuntopyörällä vetämään kunnon 180-sykkeisen hikoilulenkin, sen jälkeen saunaan. Tämän jälkeen on naatti olo ja ei tarvi muuta kuin suoraan mennä nukkumaan mutta seuraavana päivänä on ollut poikkeuksetta terve olo ilman kuumetta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jake
Mun resepti kuumeen ja flunssan poistoon on ollut aina yksinkertainen. Olen mennyt kuntosalille 40 minuutiksi kuntopyörällä vetämään kunnon 180-sykkeisen hikoilulenkin, sen jälkeen saunaan.

Suosittelen varovaisuutta. Sydänlihaksen noinkin kova rasittaminen kuumeessa saattaa olla hyvinkin vaarallista. Malttia.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Aika oli jälleen paras lääke sairauteen ja nyt kuumetta on enää 36,5 eli normaalilämpö.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Viestin lähetti Senior
Suosittelen varovaisuutta. Sydänlihaksen noinkin kova rasittaminen kuumeessa saattaa olla hyvinkin vaarallista. Malttia.

Jos sydän ei kestä, miehessä on heikoutta, joten ei tuo ole riski minun suhteen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jake
Jos sydän ei kestä, miehessä on heikoutta, joten ei tuo ole riski minun suhteen.

Aijaa.

Kirjoittaessani kävi vain mielessä erinomaisen sporttinen kaverini, joka kuoli neljä vuotta sitten alle kolmekymppisenä vastaavan tyyppisen rasituksen jälkeen. Kuumeen jälkimainingeissa tehtyn kovan fillarilenkin jälkeen syke ei enää tippunutkaan sadastakahdeksastakymmenestä, vaan nousi nousemistaan ja kaveri siirtyy taivaan maratoonareihin sydämen prakattua. Ruumiinavauksessa todettiin mm sydänlihastulehdus.

Ole nyt kuitenkin varovainen systeemisi kanssa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti jake
Jos sydän ei kestä, miehessä on heikoutta, joten ei tuo ole riski minun suhteen.

Sanoo mies jolla on kovasti takanaan elämänkokemusta ja sairastelua?
Ole huoleti, kyllä se olo siitä ennenpitkää pahenemaan rupeaa. Aivan varmasti, vaikka se ei olekaan riski sinun suhteesi.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Viestin lähetti Predator
Sanoo mies jolla on kovasti takanaan elämänkokemusta ja sairastelua?

Kyllähän sitä ikämiessarjoihin jo osallistutaan ja polvet alkaa olla siinä mallissa, että nimenomaan tuo kuntopyöräily alkaa olla ainoata sopivaa jaloille, että kai sitä jotain sairastelujakin on mahtunut väliin...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti jake
Kyllähän sitä ikämiessarjoihin jo osallistutaan ja polvet alkaa olla siinä mallissa, että nimenomaan tuo kuntopyöräily alkaa olla ainoata sopivaa jaloille, että kai sitä jotain sairastelujakin on mahtunut väliin...

No hemmetti, sitä suurimmalla syyllä, TAKE IT EASY MAN! Kyllä minäkin tiedän että kovan treenin jälkeen on taivaallinen olotila, mutta voishan sitä kroppaansa rääkätä terveenä, vai mitä?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mulla on näköjään joka syyskuu vuodesta 2014 taipumus sairastua lentsuun. Viime syksynä olikin oikein erityisen ärtyisä tauti, kuume kävi yli 40 asteessa ja nuha kesti neljä kuukautta. Eilen pyrin lääkitsemään tautia votkalla. Ei lähtenyt lentsu sillä. Tervaa ja saunaa en ole vielä kokeillut. En uskalla kokeilla, sillä jos nekään eivät auta, niin mä kuolen varmasti, koska kaikki sanonnat pitävät paikkansa aina ja 100-prosenttisesti, enkä halua vielä kuolla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Semmäävaansanon, että paras flunssalääke on pieni kourallinen tyrnimarjaa. Toki toimii lähinnä silloin, kun flunssa on aluillaan. Kummasti sillä vitamiinipommilla aktivoituu sisäinen flunssanestojärjestelmä. Sitä en osaa sanoa kuinka se toimii alhaisen vastustuskyvyn omaaville ihmisille. Tuskin kuitenkaan ainakaan haittaa on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös