"Filosofiaa", eli "vakavaa" keskustelua siitä mitä on olla Lukon kannattaja ja miksi?

• 621
  • 9

Cannedheat13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aloitan lyhyesti: Oikeastaan Lukon kannattamiseni on yksinkertaisesti vain lapsuuden leikkieni "luvallista" jatkamista... loputtomiin?

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Lukon kannattaminen on minulle identiteettiasia ja henkilökohtaista "erilaisuuden" osoittamista ympäristölleni.

En ole ikinä asunut Raumalla ja tuskin tulen asumaan, Lukkoa kannatan koska isä kannatti ja katsoin aina pelejä lapsena.

Nyt aikuisena käytän todella paljon Lukon huppareita/paitoja/pipoja ja jopa parkkikiekkoa osoittaakseni täällä Turussa opiskellessani, että olen ylpeästi ja aidosti sinikeltainen enkä pelkää kantaa toisen kaupungin joukkueen värejä.

Cannedheat13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
... käytän todella paljon Lukon huppareita/paitoja/pipoja ja jopa parkkikiekkoa osoittaakseni täällä Turussa...
... olin menossa leikkaukseen Tyksiin. Hoitajat hoitivat. Yksi hoitaja toi minulle yllättäen munkin ja kahvin. Kysyin, että kuuluuko tämä muka Tyksin palveluun? Hoitaja sormeili minun Lukko pinnssiäni niin, että lopulta tällainenkin kehveli ymmärsi "yskän".

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Nyt aikuisena käytän todella paljon Lukon huppareita/paitoja/pipoja ja jopa parkkikiekkoa osoittaakseni täällä Turussa opiskellessani, että olen ylpeästi ja aidosti sinikeltainen enkä pelkää kantaa toisen kaupungin joukkueen värejä.
Nykyisin Oulussa budjaavana mulla on kans vakiovaatetuksena vahvasti sinikeltaista. Ylpeet sinikeltaiset - Lukko, Rauma.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä kaikenlaista sinikeltaista tuotetta itsellänikin näin ulkopaikkakuntalaisena. Suurin syy niihin taitaa kyllä olla että ne on aika turvallisia joulu/synttärilahjoja. Mutta kannan ylpeydellä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen joskus sanonut, että Lukon mestaruus on ainoa unelma, joka minulla on ollut koko elämäni. Aika huvittavaakin kun ajattelee, millaisia jotkut muut unelmat oli vaikka 6-vuotiaana tai mitä ne on nyt. Mutta yksi on ja pysyy. Sikäli kyseessä on erikoinen unelma, että vaikka se toteutui, se ei poistunut.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Syntymäpaikka Rauma. Se tuli verenperintönä. Se merkitsee ihan kaikkea suurimman ilon tunteen ja pahimman ketutuksen välillä. Ilman Lukkoa elämässä olisi jonkinlainen tyhjiö.

Näin ulkoraumalaisena muistan aina tuoda esiin Raumaa ja Rauman seutua, kun aika pitkään täällä ison kirkon tai sen maantieteellisellä lähistöllä olen asunut. Viimeksi tänään eräässä neuvottelussa ilmaisin tyytyväisyyteni siitä, että erään isohkon palvelun tuottajanamme on RTK. Vastapäätä oleva entinen SM- tason urheilumies ymmärsi välittömästi mistä on kyse. Totesi perään, että hyvin on Raumalla hoidettu.

Ylpeä olen myös jälkikasvuistani. Jokainen heistä omistaa sinikeltaisia tuotteita ja pelipaidat. Ja ennen kaikkea heillä on se asenne. Kukaan heistä ei ole päivääkään asunut Raumalla tai edes lähellä. Varsinkin pojan kohdalla aiempien vuosien vähättely on kääntynyt arvostukseksi "katu-uskottavuudeksi". Piti päänsä kylmänä Jokerien, HIFK:n ja Pelsujen puristuksessa. Iso respect!

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä se vaan itsellekin on sekä erittäin tärkeä "harrastus" kuin oleellinen osa identiteettiä. Itse olen raumalaisten vanhempien lapsi, ja vaikka siellä itsekin jonkin aikaa kakarana asuin, niin suurimman osan elämästäni olen täällä Helsingissä asunut. Suunnilleen polvenkorkuisena sai jo mukiloida koulun pihalla, kun itellä oli päässä Lukon pipo ja kaikki muut fanittivat HIFK:ta ja Jokereita. Äijänsuolla olen käynyt koko elämäni, ensimmäisiä kertoja alle vuoden ikäisenä, ja edelleen tulee kaudessa reissattua Raumalle pari peliä katsomaan ja sitten tässä pääkaupunkiseudulla ja läheisyydessä (Lahti, Kouvola jne) mahdollisimman paljon tulee käytyä katsomassa. No, toki silloin lukioikäisenä oli sellaista aikaa ettei paljoa muutenkaan huvittanut lähteä johonkin mummolaan lomilla, tytöt ja kalja kiinnostivat enempi, mutta kuulunee ikään. Eli rakkaan urheiluseuran lisäksi Lukko on minulle ollut elämäni ajan tärkeä ja elävältä tuntuva kytkös raumalaisjuuriini.

Toinen asia on sellainen, että kun opiskelut ovat itsellä aika tuollaista teoreettista nysväämistä ja tulee vietettyä paljon aikaa ja harrastettua musiikin ynnä muun taidehomman parissa, niin lätkä on elintärkeää vastapainoa tälle kaikelle. Upeaa, että on tällainen asia elämässä, johon voi suhtautua ihan puhtaalla tunteella. Ja koko tunteiden kirjon on seuran kanssa saanutkin kokea aivan synkimmästä vitutuksesta euforiseen iloon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy