FIFA Manager

  • 2 385
  • 6

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En löytänyt kyseisestä pelisarjasta omaa ketjua, joten päätin perustaa oman. Yhdestä ketjusta löysin pari viestiä koskien FIFA Manageria, ja niissäkin sarja teilattiin ihan täysin. En tiedä onko yleinen mielipide se, että FIFA Manager on täyttä paskaa. Itse toki pidän sarjaa pelimaailman parhaiten varjeltuna salaisuutena.

Joskus aikanaan pleikkari ykkösellä oli toi 2001-versio, jota sillon tuli jonkun verran pelailtua. Mutta kaverin suosituksella vasta 08-versio PC:llä vei mut, sitten mukanaan. Siitä lähtien oon jokaista pelannut. Tuo viime syksynä julkaistu FIFA Manager 14 jäikin sitten sarjan viimeiseksi osaksi, valitettavasti. En ole törmännyt kovin moneen henkilöön suomessa, joka peliä pelaisi, tai olisi edes pelannut. Saksassa ilmeisesti pelisarjalla, jonkun verran pelaajakuntaa on..

Futismanageripelejä pelaavat taitavat lähes poikkeuksetta jauhaa tota Football Manageria. Itselle jostain syystä FIFA Manager on aina ollut mieluisampi. Tiedostan kyllä Football Managerin olevan realistisempi, sekä enemmän sitä valmentajan työtä. Mutta FIFA Managerissa ehkä kiehtookin mua itseäni juurikin tuo koko seuran kehittämisen ja pyörittämisen mahdollisuus. Mua ei niinkään kiinnosta näperrellä ja miettiä mitä jokaisissa harjoituksissa tehdään, vaan juurikin nähdä miten seura kehittyy kokonaisuudessaan.

Jos joku täältä FIFA Manageria vielä pelailee, tai on joskus pelaillut, niin olisi kiva kuulla kommentteja. Varsinkin jos joku oikeasti on tykännyt näistä peleistä.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Itse olen molempia pelaillut ja minun makuuni tuo Fifa Manager istuu paremmin. Juurikin tuo ytimen eli fudiksen taustalla tapahtuva työ, infrastruktuuri, lippujen hinnat, henkilökunta, fanituotteet, seurayhteistyöt yms on se mikä minua koukuttaa itse tuloksen ohella. Lisäksi kehittymisraportit, training campit jne ovat hauskoja ja tuovat lisäväriä peliin.

Toki osaltaan tähän valintaani vaikuttaa myös se, ettei oma kiinnostus joukkueen sekä pelaajien yksityiskohtaisiin taktiikoihin vaikuttaminen ole kaikista suurinta.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mä en tiedä onko mulla itellä ollut aina niin paska tietokone vai missä on vika. Mutta käytännössä jokaisessa versiossa, jossain vaiheessa peli kaatuu, niin ettei sitä pysty enää jatkamaan. Joka kerta vituttaa niin saatanasti, kun monta päivää hakannut muutaman vuoden eteenpäin ja sitten kaikki kaatuu syliin. Toisaalta vuosien saatossa tähän on jo tottunut, joten sitä osaa jo vähän odottaa jossain vaiheessa. Kai tuo on jonkinsortin ominaisuus pelissä, mitä ei olla ikinä saatu millään päivityksellä korjattua? Vai miten muilla? Kyllä tuosta semmonen viha-rakkaus-suhde on kehkeytynyt, kun saa pelata niin, että kaikki jää. Mutta sitten kun peli kaatuu, kiroaa sen alimpaan helvettiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuli vähän kyseltyä tästä maailmalta ja ei kauheasti kyllä vakuuttaneet kommentit. Pelisarja tosiaan lopetettiin tähän vuoteen ja ehkä ihan hyväkin, jos siellä jotain personal life-valmentamista on mukana? Ei helvetti nyt mitään Simsin ja Futismanagerin sekoitusta keskenään sentään. Taattua EA:ta tosin tuo.

Maksa en senttiäkään, mutta pitää katsoa jos vaikka jollain tutulla olisi fyysinen kopio uusimmasta pelistä, niin saisi nyt vielä testata tätä. Kuulopuheet kyllä tekevät kaikkea muuta kuin houkutuksen tälle. FM/CM forevah.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuli vähän kyseltyä tästä maailmalta ja ei kauheasti kyllä vakuuttaneet kommentit. Pelisarja tosiaan lopetettiin tähän vuoteen ja ehkä ihan hyväkin, jos siellä jotain personal life-valmentamista on mukana? Ei helvetti nyt mitään Simsin ja Futismanagerin sekoitusta keskenään sentään. Taattua EA:ta tosin tuo.

Maksa en senttiäkään, mutta pitää katsoa jos vaikka jollain tutulla olisi fyysinen kopio uusimmasta pelistä, niin saisi nyt vielä testata tätä. Kuulopuheet kyllä tekevät kaikkea muuta kuin houkutuksen tälle. FM/CM forevah.

Toi personal life on aika marginaalisessa osassa tässä pelisarjassa. Lähinnä varmaan tarkoituksena vaan tuo oman jälkikasvun mahdollinen jalkapalloura, mikä omasta mielestä ihan mielenkiintosta. Ja tuota personal lifeä ei tarvitse edes valita mukaan, kun pelin aloittaa.

Eli ei kannata pelästyä pelkkiä kuulopuheita. Kannattaa kokeilla ja luoda oma käsitys tästä pelistä. Ja tosiaan enemmän tuota koko seuran kehittämistä a la Arsene Wengerhän tämä peli on.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Läppäristä meni kovalevy paskaks. Juuri sitä ennen databasee hiottu puolen vuoden verran kuntoon. Oli käytännössä jo siinä vaiheessa, että olisin pelaamisen jälleen aloittanut. Nyt kun on uusi isompi kovalevy hankittu, on pikku hiljaa alkanut jälleen himotteleen pelailu.

Eilen bongasin espanjalaisen manager-fifa fanisivuston, josta talvella latailin lisätäytettä peliin. Talvella tosiaan ilmoittivat, etteivät enää luo ja julkaise ladattavaksi lisämateriaalia. Mutta nyt huomasin, että esimerkiksi Afrikan ja Euroopan database on tuonne tullut. Oli pakko noi eilen asennella. Vielä tarvii tuonne Suomeen luoda joukkueet ja sarjajärjestelmät kakkoseen asti, sekä hieman noita pelaajasiirtoja katsella, jotta voi pelin taas alottaa.

Yleensä ollut tapana nostella Ilves ensin Suomen huipulle ja sieltä pikkuhiljaa kohti Euroopan huippua. Mutta voi olla jos nyt lähtisikin esimerkiksi jostain Afrikasta liikkeelle..
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Huh. Espanjalaiselta www.managerfifa.com -sivustolta saa ladattua käytännössä kaiken tarpeellisen peliin, mm. databasen lähes jokaiseen maahan. Tuli tosiaan kaikki noi ladattua ja nyt on muutama päivä pelailtu ja ai että kun se vie taas mennessään..

Tapana on ollut viedä Ilves maailmalle, mutta nyt päätinkin lähteä luomaan uraa Englannista. Oikeastaan vain yhtä Manchesterin reissua lukuun ottamatta, on noi mun Englannin vallotukset päättyny ennemmin tai myöhemmin potkuihin. Seuraksi valikoitu kakkosliigan Dagenham & Redbridge, oikeastaan vain siitä syystä, että sattui olemaan liigan nuorin joukkue.

Tavotteena nousta kolmessa vuodessa aina sarjaporras ylöspäin. Joukkue todella nuori ja ennakkoon sarjan keskikastia. Seuran juniorijoukkueet ei ole edes missään sarjasysteemissä, mikä taas olisi henkilökohtaisesti erittäin tärkeä asia. Mutta eiköhän tuokin korjaannu vielä ajan myötä. Juniori ja reservijoukkueesta on tuleva tämänkin projektin tukijalka. Seurajohto antoi ensimmäisen kauden tavoitteeksi, vain pitää sarjapaikan, joten eipä tässä mitään suuria uskaltanut odotella.

Hieman järkytyksenä tuli eteen tuo harjoituskauden lyhyys Englannissa. Suomen kentillä tottui, että aikaa on se parisen kuukautta. Nyt täytyi kuukaudessa saada kaikki valmiiksi. Joukkueesta muutama vapaamatkustaja pihalle. Superettanista ja Tanskasta löysin pari täsmävahvistusta ja Ilveksestä ostin Ala-myllymäen reserveihin kasvamaan korkoa.

Harjoituskaudella pöllytettiin ensin Ilvestä ja sen jälkeen jotain virolaista jengiä, jonka jälkeen kausi alkoikin sitten Liigacupin ensimmäisen kierroksen koitoksella QPR:ia vastaan. Tuleva selkäsauna vähän pelotti, koska uhkana oli turpajuhlien jälkeen sarjakaudenkin alkavan vaikeasti. Divarijengini taistelikin vieraskentällä vahvasti suurta ja mahtavaa vastaan ja tuloksena mielestäni kohtuullinen 3-1 vierastappio.

Sarjaa nyt takana seitsemän kierrosta. Avausottelun 0-0 tasurin jälkeen, tuloksena kuusi perättäistä voittoa eikä yhtään päästettyä maalia!! Dynastioita on tullut rakennettua Tampereelle, Shamrockiin, Zenithiin ja ManUun, mutta ikinä en oo vastaavaan nollaputkeen venyny. Joten helvetin tyytyväinen täytyy olla siihen, miten nuoren altavastaaja joukkueen puolustuspeli on toiminut. Hyvin puolustuksen vahvuutta kuvaakin kauden seitsemäs ottelu, jossa vastassa kauden kuudella voitolla avannut Bristol Rovers. Vastustajan vahva hyökkäys nollattiin komeasti 3-0 ja maaleista vastasivat molemmat topparit. Johnstone's Paint Trophyssä mentiin ensimmäiseltä kierrokselta jatkoon.

Nollaputki katkeaa ennemmin tai myöhemmin, mutta onpa ollut kyllä huikee alkukausi. Tuntuu aivan erilaiselta kun jollain Zenithillä jyrätä Venäjän liigassa voitosta voittoon. Football Manageriin en oo ikinä syttynyt, mutta tämä EA:n tekele se vaan vie aina pikkurilliä tarjotessa koko käden. Taas ollaan semmosessa koukussa, että toivoisi vain työpäivän jo päättyvän...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös