Feelings of Glory

• 4 398
  • 14

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Tunne - on paras ominaisuus tulkitsemaan jääkiekkoa. Sillä jääkiekossa on kyse suurista tunteista. Moni palstan lukija on huomannut, että usein täällä kirjoitetaan tunteikasta tekstiä kulloisesta tilanteesta.

Kun sanat eivät riitä on otettava käyttöön kuva, koska se kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Kun kuvakaan ei riitä, on sitä liikutettava. Kun vielä sekään ei riitä kuvaamaan rakkauden täyteistä "Kunnian Tunnetta" - on otettava käyttöön musiikkivideo Ilveksestä. Ja jos nykyhetki ei kunniaa kanna - on tehtävä kooste menneistä kunnian hetkistä. Siitä on kyse "Feelings of Gloryssä".

Tein talven pimeinä tunteina sen lähinnä omaksi iloksi - videon rakkaasta Ilveksestä - "Feelings of Glory" - ja monien ystävieni kannustamana lupauduin jakamaan sitä muille. Jaoin sitä ensin Ilves.comissa, koska ajattelin että tämä lämmittää vain Ilveksen faneja, mutta kun sain kannustavaa palautetta myös ei-ilvesläisiltä - päätin pistää sen myös tänne jakoon.

Toivon, että tämä 5 minuutin tunnetykitys piristää ainakin Ilveskansan depressiivistä virettä ja miksei muidenkin jääkiekon ystävien.
Ainakin minä itse, perheeni mukaan luettuna, saan tästä videosta kylmiä väreitä ja ilon palaamaan kasvoille. Se on tämän videon tarkoitus. Se on täynnä meille rakkaita ja tunteikkaita muistoja. Pelkkiä positiivisia muistoja - piristämään.

En ole ammatiltani leikkaaja, mutta toivon että laadusta huolimatta se ajaa tarkoituksensa.

Pitemmittä puheitta - lataa se täältä:
Feelings of Glory - kokoa sillä on massiiviset 5min ja 82,5mb.

Tarvitset avataksesi paketoidun videon - winzip (tai vastaavan) purkuohjelman, sekä DivX codecin video-ohjelmaasi. Sen saat täältä: Div.com.

Toivon, että tekemäni tunnelataus saa sinutkin hyvälle tuulelle. Tässä videossa on pähkinänkuoressa minun näkemys Ilvesläisyydestä. Piittaamatta nykyisestä tilasta.

Katso Feelings of Glory - Tätä on olla Ilves.

Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kopioidaan tekstiä tännekin.

Hienoa, tällaisia markkinointivideoja pitäisi SM-liigan ymmärtää koota väsyneiden HN-rääpäisyjen sijaan, NHL:hän vastaavaa on tehnyt jo ammoisista ajoista. Kuten näkyy, materiaalia kyllä löytyy (tämähän on koottu vain yhden joukkueen, pääasiassa kotiotteluiden, otteista ja käytännössä vain kahdelta eri kaudelta)

Hiukan vähemmän perehtyneille tunnistusohjeet kausista joilta kooste on koottu, materiaalia on kahdelta eri kaudelta (minulla ei ole tietoa miksi juuri nämä kaudet on valittu eikä välissä olevilta kausilta 99-01 ole sekuntiakaan materiaalia) ja lisäksi vuoden 1985 mestaruusottelusta.

2001-02 (mustat kypärät ja mustissa paidoissa keltaiset ja valkoisissa mustat olkapäät)
1998-99 (vihreät kypärät ja vihreät olkapäät sekä mustissa, että keltaisissa paidoissa. Lisäksi yksi pätkä EHL-ottelusta, jossa keltainen paita ja musta kypärä)
1984-85 (kevään 85 ratkaiseva ottelu, Ilveksellä vihreät paidat ja valkoiset kypärät)

Ehdottomat helmet videossa ovat "vuosisadan komein maali", jota ennenkin olen täällä hehkuttanut. Se kolahtaa eetteriin videon ajassa 3.13, Arvaja nousee maalille, jättää kiekon omien ja vastustajan puolustajan jalkojen välistä etunurkalle, mutta jatkaa itse takanurkalle huijaten maalivahdin (Noronen) ja pakin (Jutila) jatkamaan myös sinne takanurkalle. Etunurkalta miehensä (Ojanen) karistanut Hirvonen saa sitten nautiskella tyhjiin, täydellistä. Ja toisena "vuosituhannen tärkein torjunta" joka tulee ajassa 2.12, ilman tuota mahdotonta venytystä Ilves ei kenties olisi voittanut Suomen mestaruutta 1985.

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Mane

Hienoa, tällaisia markkinointivideoja pitäisi SM-liigan ymmärtää koota väsyneiden HN-rääpäisyjen sijaan, NHL:hän vastaavaa on tehnyt jo ammoisista ajoista. Kuten näkyy, materiaalia kyllä löytyy (tämähän on koottu vain yhden joukkueen, pääasiassa kotiotteluiden, otteista ja käytännössä vain kahdelta eri kaudelta)
Itse olen kateellisena vuosia ja vuosia NHL-videoita katsellut ja miettinyt miksi kukaan Suomessa ei näitä tee. Kun sain vihdoin ostettua laitteet - yli 5 vuotta kuplinut unelma sai ensisysäyksen.

Tein harjoitustyönä itselleni "Feelings of Gloryn", mutta jaoin sen sitten yleisesti kaikille, koska ystävät niin kovasti kannustivat.

Ja pieni korjaus - materiaalia on tavallaan kolmelta kaudelta - Jos lasketaan finaalimatsit, mutta itse tarkensitkin tuossa lopussa.

Aivan uskomatonta tarkkuutta. En uskonut muiden olevan näin umpitarkkoja ja hyvä muistisia.

Materiaalia on kahdelta eri kaudelta (minulla ei ole tietoa miksi juuri nämä kaudet on valittu eikä välissä olevilta kausilta 99-01 ole sekuntiakaan materiaalia) ja lisäksi vuoden 1985 mestaruusottelusta.
Syytä tuossa yllä jo selvensinkin, eli kyseessä oli "harjoitustyö" ja aluksi 100% itselleni ja lähipiirin ystävilleni. Sekä suurin syy on se, että inspiraation iskiessä - käsiini löytyi ensimmäisinä kyseisten kausien nauhoitteet ja sain niistä riittävät materiaalit videolle. Lisäksi kerrottakoon, että omista varastoistani ei kovin montaa muuta kautta löydy.
98-99 on varastoissani ja joitakin muita. Mahdollisesti vain rajalliset 4-5 kautta. Pitää tarkistaa asia.

Mutta esimerkiksi omista varastoistani en pysty kokoamaan videoihin jonkin verran pyydettyä Risto "Rike" Siltasen lämäri tykitystä. Nauhoitteeni eivät yllä sinne asti.

Tämä Part I oli vain "harjoittelua" ja suunnitelmissani on tehdä lisää kun inspiraatiota ja materiaalia löytyy. Ja mielelläni lisää materiaalia haluan nauhoja varten. Alitajunta ruksuttaa jo uutta nauhaa parhaillaan. Nälkää jäi ja virheitä, mitkä harmittavat perfektionistia. Toivottavasti te voitte elää niiden kanssa.

Kyseessähän ei ollut dokumentaarinen lyhytelokuva tai maalikooste. Lähikuvassa ovat "fiilikset" ja tunteet. Niitä yritin kaapata parhaani mukaan, mutta itsestään selvästi tunteet liittyvät maaleihin ja niistä hienoimpiin. Lähinnä Olli "Baritoni" Mustosen "Veijareita ja Virtuooseja - kirjan tunteiden elokuvallinen versio". Fokuksessa tunteet.

Jonkin verran on ehdotettu koko SM-liigan tykitystä ja harkitsen vakavasti sen toteuttamista. Jonkin verran löytyy materiaaliakin sen toteuttamiseen, mutta lisämateriaali ei olisi pahitteeksi. Katsotaan miten käy.

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loistavaa

Hieno pläjäys. Tuli hyvät fiilikset vaikka en Ilveksen kannattaja ookaan. Musiikiksi tosin olisi voinut laitaa Ihmemies McHelmisen *isohymiö*

-H-

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hienoa työtä! Kyllähän tuota kelpasi katsoa, vaikken Ilves-fani olekaan. Tee ihmeessä muistakin joukkueista pätkiä, jos vaan virtaa riittää. Itsellä on videolla jonkin verran maalikoosteita Lukon kotiotteluista menneiltä vuosilta.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Iso Geelle

Hieno video. Addrealiini alkoi virrata kun katsoin tuon vaikka joukkuetta en omakseni tunnustakaan. Tuo biisi-valinta oli loistava kuvaamaan juuri maalitilannetta edeltävää jännitystä ja sen laukeamista maalin muodossa.

Olisi mahtavaa nähdä muitakin töitäsi. Oli kohteena mikä tahansa (JYP nyt tuskin taitaa olla ensimmäinen kohteesi).

Jos jotain parannettavaa olisi pakko keksiä niin ehkäpä Ilveksen maalivahtien upeita torjuntoja olisi kannattanut laittaa väliin muutamia.

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aivan.

Niitä torjuntoja olin ohjaussuunnitelmassani sinne ripotellut paljon enemmän, mutta käytössäni ollut suppea materiaali ei antanut siihen mahdollisuuksia.

Olisin myös lisännyt parhaimpia taklauksia, jos olisi niitä olisi saatavillani ollut.

MTV3, Urheiluruutu ja Nelonen niitä niukasti näyttävät koosteissaan. Olisi pitänyt olla enemmän kokonaisia otteluita nauhalla joista koota kyseisiä lisäpätkiä.

Nyt mentiin näillä eväillä.

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kivalta tuo näytti. Tosiaan harmi kun tämmöisiä ei ole enempää eikä myöskään muilta joukkueilta. Hockey Nightin systeemin on niin syvältä, että tämä oli todella piristävää. Toivottavasti tuo Part 1 tarkoittaa sitä, että lisää on tulossa. :D

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Life is life (29Mb]

Tuollanen tuli joskus vuosi sitten väsättyä. Sisältää Tapparan maaleja ja tilanteita lähinnä kausilta 99-00 ja 00-01.

00:23 Theoren Fleury katkaisee Tapparan historian pisimmän tappioputken. Tuuletus on sen mukainen
00:45 Vertala iskee Ilvestä vastaan läpiajosta
00:59 Grönvall lämää Hassisen syötöstä
01:09 Sean O'brien vs. Antti Törmänen
01:24 Barkov juottaa kahvia Helmiselle
01:31 Alanen niittaa tyhjiin Lehterän syötöstä
01:38 J.Ojanen kiertää Bluespakin ja tekee vakioharhautuksellaan maalin
01:43 Barkov jujuttaa Jokereita kävelemällä suoraan aloituksesta maalintekoon
01:49 Markkasen hanska heilahtaa
01:53 Mäkinen taklaa Laamasta
02:05 Krykov tällää Hifkiä vastaan
02:09 Vertala jälleen pahanteossa
02:16 Barkovin ketju pelaa Ilveksen miehet suht pihalle. Mäkinen iskee takatolpalta tyhjiin
02:26 Asko Rantanen lämää Ässiä vastaan
02:34 Tarvainen (Barkov)
02:41 Jussi Markkanen jälleen torjuntatöissä
02:47 Per Löfströmin hirmulämäri HIFK:n verkkoon
02:52 Barkov upottaa Pelicansin jatkoajalla
02:56 Löfströmin kunniakuja
03:03 Ja Markkanen jälleen
03:07 Vertala (Tarvainen)
03:11 Boumediennen hirmulämäri tällä kertaa
03:16 Alanen kahvittaa Ilvespakin
03:22 Hassisen läpi J.Ojasen syötöstä
03:26 J.Ojanen lämää lempipaikaltaan ylivoimassa
03:32 Helmisen harhautusvuorossa J.Ojanen
03:36 Tarvainen (Hassinen, Ojanen) ja kerho kuutamolla
03:46 Uhlbäck lempihommassaan alivoimalla
03:53 Pasi Tuominen upottaa Krykovin syötöstä
04:02 Barkov tasoittaa Meluzinin syötöstä Ilvestä vastaan 3 sekuntia ennen loppua

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti Henkka

00:23 Theoren Fleury katkaisee Tapparan historian pisimmän tappioputken. Tuuletus on sen mukainen

Söi miestä, mutta on kyllä komein tuuletus jota olen todistanut jääkiekko ottelussa...

No niin, jo kaksi koostetta. Onko lisää kellään?
JA KAIKKI ILVES fanit. jos teillä materiaalia, niiin tarjotkaa nyt ihmeessä G:lle...

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nagano

Tässä olisi sitten yksi pieni pätkä. Alunperin tehty joskus hiukan yli kuukausi sitten multimedian kurssille. Ajattelinpa, että kaipa sen voi näin yleisestikin jakoon laittaa, jospa joku vaikka pitäisi.

Nagano

Ja huumoria pitää aina olla. ;)

Itse pätkästä sen verran, että mukanahan on lähestulkoon kaikki materiaali, joka itseltäni löytyi. Ja divx on tehty VCD:stä, joten laatu ei mikään huippuhyvä ole, ja pienet nykimiset muutamassa kohdassa voidaan laittaa Adoben syyksi, tosin olisi ehkä itsekin pitänyt ensin tarkistaa kaiken olevan kunnossa.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Muuten bueno-homma, mutta nuo avit ei toimi näissä firman koneissa just siksi, että näihin ei mitään codeckeja pysty lataan... Tappata-mpeg kyllä wörkki.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Olen huomannut, että monet nykyajan jääkiekon seuraajat ovat kanssani eri mieltä, mutta kyllä minun mielestäni jokaisen kannattajan kuuluisi tuntea ainakin oman joukkueensa historia vähintään tyydyttävästi. Lähihistoria, joka jääkiekossa mielestäni on viimeiset 10-15 vuotta, pitäisi tietää sitten jo paremminkin, vaikka olisikin tuore kannattaja.

Ehkä tällaiset videot kuin mitä The G Ilveksestä teki antaa sysäyksen joillekin Ilves-kannattajille perehtyä Ilveksen tarunhohtoiseen historiaan.

Tosin myönnän, että SM-liigajoukkueen historiaan perehtyminen on huomattavasti vaikeampaa kuin NHL-seuran vastaavaan.

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Ihan hieno pätkä vaikka Ilves nyt ei erityisemmin sydäntä lämmitäkkään. Jos jotain vibaa saan sanoa niin liian nopeita leikkauksia harrastit liikaa, ehtinyt edes tajuta välillä mitä tapahtui kun jo toista kuvaa tuotiin kehiin. Hidastuksia olisit voinut myös laittaa, jos se vaan onnistuu? Ei siis joka kohtaan vaan niihin hienoimpiin. Kuitenkin jos pari sekuntia olisi kuvassa pituutta alussa ja lopussa niin olisi videon katselu selkeämpää. Mutta tuosta on hyvä lähteä parantamaan ei yhtään hullumpi ja jos kerran ensimmäinen tuotos vielä. Itsekkin jotain olen harrastellut videon kokoamisen saralla, jääkiekkoon se ei taas liity pätkääkään. Hieno video, puutteet tulikin jo.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy