Fanituotteet...

• 23 715
  • 73

The Habs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens, St. Louis Rams
Anteeksi vaan jos tämä tuli väärään foorumiin...

Tulipa tuossa joku aika takaperin mieleen että voisin vähän ostella Canadiensin fanituotteita, kun on viime ostoista jo aikaa.

Matkaan osui hetimiten ongelma. Tietääkö kukaan täällä Suomessa (tai Euroopassa) jotain liikettä josta saisi tilattua fanituotteita, esim. paitoja, lippiksiä, tuoppeja,jne...

Ei juurikaan hotsita ostella niitä jenkkilästä, tulee nimittäin kohtalaisen tyyriiksi. Muutama vuosi sitten tuli ostettua muutama tuoppi, t-paita ja lippis rapakon takaa, ja rahteineen sekä tulleineen hinta kohosi yli sataan euroon. Ei paljon nappaisi maksella tuollaisia hintoja.

Jos jollain olisi tietoa jostakin puljusta, se olisi erittäin loistava juttu.

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
The Habs kirjoitti:
Anteeksi vaan jos tämä tuli väärään foorumiin...

Tulipa tuossa joku aika takaperin mieleen että voisin vähän ostella Canadiensin fanituotteita, kun on viime ostoista jo aikaa.

Matkaan osui hetimiten ongelma. Tietääkö kukaan täällä Suomessa (tai Euroopassa) jotain liikettä josta saisi tilattua fanituotteita, esim. paitoja, lippiksiä, tuoppeja,jne...

Ei juurikaan hotsita ostella niitä jenkkilästä, tulee nimittäin kohtalaisen tyyriiksi. Muutama vuosi sitten tuli ostettua muutama tuoppi, t-paita ja lippis rapakon takaa, ja rahteineen sekä tulleineen hinta kohosi yli sataan euroon. Ei paljon nappaisi maksella tuollaisia hintoja.

Jos jollain olisi tietoa jostakin puljusta, se olisi erittäin loistava juttu.
Tämä on hyvä topicci. Itselläni ei ole tietoa NHL-fanituotteista, mutta uskoisin Suomesta löytyvän joitakin erikoisliikkeitä, jotka myyvät NHL-pelipaitoja ja muuta krääsää.

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
helsingin itäkeskuksessa on ainakin jokin "fanituotekauppa"... nimeä en nyt muista mutta siellä myytiin myös änäri kamaa.

löysin sen putiikin

- Moderaattorit editoineet viestiä. Keskustelupalstalle ei linkitetä kaupallisia ilmoituksia. -

Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Täältä

Täältä olen siis joskus jotain ostellut:

- Moderaattorit editoineet viestiä. Keskustelupalstalle ei linkitetä kaupallisia ilmoituksia. -

kovalev

Jäsen
Itseni piti tässä jokin aika sitten tilata Canadiensin shopista nro 27;n paita, vaikka pirun kallista näyttikin olevan. Ilmeisesti eivät kuitenkaan toimita sieltä Eurooppaan. Näin ainakin ymmärsin, vaikka oudolta se tuntuu ? Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Lahtelainen Hockey Busters myy ainakin NHL-paitoja verkkokaupassaan:

EDIT: sitten vain vasemmasta reunasta "Fanituotteet" ja ihastelemaan.

Viimeksi muokattu:

Mad Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Francis#10
turussa ainakin oli humaliston kadulla play off liike, josta ainakin itse ostin paitoja sekä kävin teettämässä nimet ja numerot blanko-paitoihin..

The Habs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitoksia vaan vastauksista, lisää saa pistää tulemaan. Fanipaitojen lisäksi itse olen kovastikin etsiskellyt juuri erinäköisiä laseja, tuoppeja, jne... ja ne tuntuvat olevan kovastikin kiven alla.

The Habs

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovalev kirjoitti:
Itseni piti tässä jokin aika sitten tilata Canadiensin shopista nro 27;n paita, vaikka pirun kallista näyttikin olevan. Ilmeisesti eivät kuitenkaan toimita sieltä Eurooppaan. Näin ainakin ymmärsin, vaikka oudolta se tuntuu ? Korjatkaa joku, jos olen väärässä.

Kyllä ne sieltä roipetta tänne lähettää, olen itsekin tilaillut muutamaan otteeseen tavaraa sieltä päin. Tyyriiksi se kylläkin tulee, koska rahtikulut alkavat muistaakseni vähän reilusta 50 dollarista, ja täällä päässä on sitten vielä tullit.

Ai niin, suoraan Canadiensin sivuilta ei pysty tilaamaan Eurooppaan (ainakaan minä en onnistunut). Menet vaan suoraan NHL shopin sivuille ja teet ostoksesi sen kautta niin jo onnistuu. Shopista vaan valitset ylhäältä vasemmalta "shop by team" kohdasta joukkueen, ja siitä vaan katselemaan mitä ostaisi.

Homie

Jäsen
Ebay huutokaupasta kannattaa katsoa. Sieltähän löytää kaikkea. Myyjältähän voi tiedustella etukäteen postikuluja niin ei tule ikäviä yllätyksiä. Tullimaksujen kanssa kannattaa olla tosin varovainen, siis jos lähetyksen arvo nousee yli 40 euron.

VantaaStars

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars

Toimittavat tänne, oma tilaus tuli viikossa perille eikä toimituskulut ollut mitkään ihan levottomat.

The Habs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuo River City Sports näyttää aikastas hyvältä. Täytyypä ensin selvittää paljonko nuo postikulut kyseistä paikasta mahtavat olla, koska vielä siinä vaiheessa kun kysytään jo Visa-tietoja niin tilauksessa lukee edelleen "shipping charges pending". Ei viitsi tehdä tilausta ennen kuin tietää minkä verran firma veloittaa. Todennäköisesti se on jossain $30-$50 välillä, mutta kuitenkin on mukavampi tehdä tilauksia niin että tietää kokonaissumman etukäteen.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mad Penguin kirjoitti:
Turussa ainakin oli Humalistonkadulla play off liike, josta ainakin itse ostin paitoja sekä kävin teettämässä nimet ja numerot blanko-paitoihin..
Tämähän on siis Grate Skate, vai onko nykyään ex-sellainen.
Mutta kuitenkin; painattavat paitoihin nimiä ja numeroita, mutta ei ollut kovin kummoinen valikoima fonttityyppejä, kun joskus muinoin kävin kyselemässä. Siihen jäi se idea silloin.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
stiflat kirjoitti:
Tämähän on siis Grate Skate, vai onko nykyään ex-sellainen.
Mutta kuitenkin; painattavat paitoihin nimiä ja numeroita, mutta ei ollut kovin kummoinen valikoima fonttityyppejä, kun joskus muinoin kävin kyselemässä. Siihen jäi se idea silloin.
Ongelma on siinä, että NHL:ssä on 30 joukkuetta, joilla lähes kaikilla on koti, vieras ja kolmospaita-tyyppinsä, joissa vielä tapahtuu muutoksia melko usein, joten kustomoijalla pitäisi olla lähes 100 erilaista kit-settiä valikoimassa että pro specsien mukaista tavaraa syntyisi. Lisäksi pitäisi olla tietoa ja osaamista esim erilaisista ompelutavoista.

Ekaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames
Paitoja

Itse ainakin tilasin paikallisesta Inter Sportista NHL paidan (ilman nimeä) ja hinnaksi tuli 70€ Ja paita on hyvälaatuinen CCM:n paita. Kannattaa kysyä juuri jostain urheiluliikkestä jos paitaa haluaa...

Ekaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames
Tämmöstä vaan

JoHHe kirjoitti:
Sitten jos haluaa "aidon" eli ommeltuna niin ainakin Mannerheimin-tieltä saa ja hinta on 219€.
Joo, täytyy silti muistaa että elämää on kehä kolmosen toisellakin puolen.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ekaton kirjoitti:
Itse ainakin tilasin paikallisesta Inter Sportista NHL paidan (ilman nimeä) ja hinnaksi tuli 70€ Ja paita on hyvälaatuinen CCM:n paita. Kannattaa kysyä juuri jostain urheiluliikkestä jos paitaa haluaa...
Multa on näistä niin paljon kyselty, että joskus väsäsin tuollaisen sivun, jossa on kerrottu fanipaitojen eroista:
http://www.iwn.fi/~dana/info.html
Hinnasta päätellen voisin lyödä melkein veroa, että kyseessä on semi-pro-tasoinen paita eli vasta toiseksi parasta laatua.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onko joku teistä käyttänyt NHL Shopia? Toimiiko hyvin tilaukset Suomeen? Tarkoituksena olisi tilata muutama NHL-t-paita ja muutama uusi McFarlane-figuuri... Millainen postimaksu tulee Eurooppaan?

hardflip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alexander Barkov Jr.
ozo kirjoitti:
Onko joku teistä käyttänyt NHL Shopia? Toimiiko hyvin tilaukset Suomeen? Tarkoituksena olisi tilata muutama NHL-t-paita ja muutama uusi McFarlane-figuuri... Millainen postimaksu tulee Eurooppaan?

Kannattaa tsekata josko löytyy eBay:sta, saattaisit saada hieman halvemmalla itse figuurin ja toimituskulut eivät ole ihan samaa luokkaa kuin NHL Shop:lla.

Itse löysin muutamalla dollarilla Wayne Gretzky (menikö oikein?) figuurin, täysin avaamaton paketti ja tuli perille reilussa viikossa.

dana77 kirjoitti:
Multa on näistä niin paljon kyselty, että joskus väsäsin tuollaisen sivun, jossa on kerrottu fanipaitojen eroista:
http://www.iwn.fi/~dana/info.html
Hinnasta päätellen voisin lyödä melkein veroa, että kyseessä on semi-pro-tasoinen paita eli vasta toiseksi parasta laatua.

Suosittelen tutustumaan Danan sivuihin, siellä oli minulle paljon hyödyllistä informaatiota noista paidoista.

Lukemisen jälkeen herääkin kysymys, miksi ostaa semi-pro-paita kun samaan rahaan saa pelissä käytetyn paidan =)

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
hardflip kirjoitti:
Kannattaa tsekata josko löytyy eBay:sta, saattaisit saada hieman halvemmalla itse figuurin ja toimituskulut eivät ole ihan samaa luokkaa kuin NHL Shop:lla. Itse löysin muutamalla dollarilla Wayne Gretzky (menikö oikein?) figuurin, täysin avaamaton paketti ja tuli perille reilussa viikossa

Kiitos vinkistä. Mulle on hieman epäselvää, miten voi maksaa ostokseni yksityisille henkilöille, jos ei käytä tuota PayPal-systeemiä...

hardflip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alexander Barkov Jr.
ozo kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Mulle on hieman epäselvää, miten voi maksaa ostokseni yksityisille henkilöille, jos ei käytä tuota PayPal-systeemiä...

Suosittelisin käyttämään PayPal:ia jos se vain on mahdollista mutta muutoin tietysti voit siirtää rahaa pankista ulkomaiselle tilille, mutta silloin tarvitset vastapuolen IBAN koodin (joku korjaa jos tarpeen).

Kannattaa kysyä omasta pankista apua ja vaihtoehtoja maksun hoitoon myyjälle.

zidane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Canadiens, Jokerit
Tekstiilejä tilatessa kannattaa muistaa, että mikäli tulli puuttuu asiaan, on ko. tuotteille tullimaksu jopa 12% ja siihen sitten vielä ALV, joka "luonnollisesti" on prosentteja koko summasta (postikuluineen ja tullimaksuineen päivineen).
Voin toki tarjota tässä virheellistäkin tietoa, mutta omalle kohdalle napsahti tällaisia pikku lisiä...

harkka24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Totta, Ebayltä tilatessa kannattaa aina pyytää myyjää merkkaamaan paketin arvo alhaiseksi ja lahjaksi (gift). Tämä siis yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Sitten voit tullissa sanoa (jos paketin sieltä joutuu hakemaan), vaikkapa että vanha vaihtooppilaskaveri se sieltä lähetti lahjaksi pari paitaa. Toinen hyvä keino on kikkailla lähettäjän nimellä, mutta ei siitä enempää.

Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
harkka24 kirjoitti:
Totta, Ebayltä tilatessa kannattaa aina pyytää myyjää merkkaamaan paketin arvo alhaiseksi ja lahjaksi (gift). Tämä siis yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Sitten voit tullissa sanoa (jos paketin sieltä joutuu hakemaan), vaikkapa että vanha vaihtooppilaskaveri se sieltä lähetti lahjaksi pari paitaa. Toinen hyvä keino on kikkailla lähettäjän nimellä, mutta ei siitä enempää.
Mutta tuota ei ainakaan kannata vaatia missään nimessä, ehkä korkeintaan esittää toivomuksen, jos myyjä suostuisi tekemään niin. Nimittäin jotkut myyjät voivat aika helpostikin tuosta pahastua, onhan se suora kehotus rikoksen tekemiseen.

Kerropas lisää tuosta lähettäjän nimellä kikkailusta, kiinnostaisi tietää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy