Osaako joku antaa hotellisuosituksia ja vähän käytännön vinkkejä Minskiin? Täysin tuntematonta aluetta, mut tarkoitus olisi lähteä tonne.
Jotain vinkkejä Minskiin:
Viisi päivää saa olla ilman viisumia, mutta tarvitset englanninkielisen todistuksen matkavakuutuksesta. Vakuutuksen voi myös tarvittaessa ostaa lentokentältä ennen passintarkastusta.
Valuuttaa saa vaihdettua esim. lentokentän tuloaulan 2. kerroksessa.
Kannattaa varautua ajatukseen, että englannilla ei pärjää joka paikassa.
Hotellien pitää rekisteröidä asiakkaansa, joten joudut jättämään passisi vastaanottoon hetkeksi. Ennen maahantuloa pitää täyttää kaksiosainen lappu (Migration Card) ja säilyttää se toinen osa poistumiseen asti. Jos olet käynyt Venäjällä, niin nämä on tuttuja, muuten voi olla hämmentävää ensikertalaiselle.
Hallille pääsee keskustasta esim. bussilla numero 1. Metro on muuten kätevä ja halpa, mutta hallille sillä ei pääse.
Hallintorakennusten (presidentin palatsi tms.) kuvaaminen on periaatteessa kiellettyä, joten omalla vastuulla. Tiettävästi joitakuita on joskus pyydetty poistamaan kuvat, mutta sakkoja ei kai yleensä jaella. Itse selvisin ilman ongelmia.
Minsk on siisti, toimiva ja turvallinen kaupunki, tykkäsin itse ja menen joskus uudestaan.
Minulla on myynnissä itse tehty pdf-opas Minskiin. Lisätietoa voi halutessaan kysyä yksityisviestillä kun en tiedä minkä verran täällä saa mainostaa.