Mainos

Fanirumpuja?

• 2 904
  • 16

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Oisko kellään tietoa mistä saisi ostettua fanirummun, mitä voisi jäähallilla takoa? Tietääkseni on olemassa ihan sellaisia rumpuja, mitkä on tarkoitettu tähän tarkoitukseen.

Hack

Jäsen
Eiköhän noitakin, jotka on tarkoitettu tuohon tarkoitukseen (?), löydy ihan musiikkikaupasta, kannattaa ainakin käydä katsomassa.

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Täälläkun varmasti yksi jos toinenkin omistaa ko. rumpuja, niin jos niiden hintatasoa viittisitte hiukan valottaa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti ei mistään. Esim. viinan juonti on katsomossa kiellettyä, mutta sitten noita helvetin rumpuja saa sitten olla. Se viinan juonti ei häiritse yhtään ketään.

On se säälittävää, jos ei muuten lähden ääntä.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
www.tifo.it sivuilla on mun muistaakseni jotain rumpuja näkynyt jotka on tarkoitettu nimenomaan urheilukatsomoihin. Ollaan sieltä Jokerifaneille tilattu kaikenlaista tavaraa, tosin ei rumpuja. Luotettava kauppakumppani on ollut tähän asti.

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti pernaveikko
Toivottavasti ei mistään. Esim. viinan juonti on katsomossa kiellettyä, mutta sitten noita helvetin rumpuja saa sitten olla. Se viinan juonti ei häiritse yhtään ketään.

On se säälittävää, jos ei muuten lähden ääntä.

Amen. Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin erehtyä ostamaan lippu jypin, lukon yms rytmiryhmän kanssa samasta katsomosta heidän tullessa helsinkiin. Jokainen joukkue omalla tyylillä, Noordikselle ei rumpuja kiitos.

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Viestin lähetti pernaveikko
Se viinan juonti ei häiritse yhtään ketään.

Totta.. varsinkaan silloin, kun pullot lentävät ja tappelunrähäkkä räjähtää käyntiin.
Ketä haittaisi myöskään laattaavat humalaiset (tai sammuneet?)

Ja passsskat. Se kaljanmyyntikin hallilla on vaan huvinvuoksi.

Rummut on kivoja.. kunhan eivät tule eteen tai viereen. Saisivat saada oman nurkan. perkele

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Jone29
Oisko kellään tietoa mistä saisi ostettua fanirummun, mitä voisi jäähallilla takoa?

Kysyppäs Jyp-faneilta! Mulla on pieni aavistus, että ne saattaisivat tietää..

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei myöskään kannata tyytyä vain yhteen rumpuun, vaan hankkia koko setti saman tien. Siis hi-hat, virveli, bassorumpu, pikku-tomit ja mitä kaikkia niitä onkaan?

Mieluummin kuitenkin vaikka sumutorvia. Rumpujen paikka on soittokämppä, ei jäähalli.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti teemu73
Mieluummin kuitenkin vaikka sumutorvia. Rumpujen paikka on soittokämppä, ei jäähalli.
Ja sumutorvienko paikka on jäähallissa? Voi kyseisen henkilön mielestä ollakin, mutta ei liigapelien aikana. Ne kun on kielletty liigan toimesta, rummut vielä toistaiseksi ei ole ja en usko että ihan heti kielletäänkään.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti teemu73
Jälkimmäisestä samaa mieltä, ensimmäisestä sen verran, että sumutorvien paikka on sumussa, ei jäähallissa.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tarkoittanut, että sumutorvien paikka olisi jäähalli. Pointti oli se, että jos on pakko valita - rummut vai sumutorvet, niin ainoastaan siinä tapauksessa. Joskus niitä on halleissa ollutkin, eivätkä yltäneet ärsyttävyydessään rumpujen tasolle. En tosin seissyt aivan vieressä.

Viestin lähetti BigRedBob
Jälkimmäisestä samaa mieltä, ensimmäisestä sen verran, että sumutorvien paikka on sumussa, ei jäähallissa.

Sumua on jäähalleissakin toisinaan, ainakin Äijänsuolla pitsiturnauksen aikoihin.

Viimeksi muokattu:

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Korvatulpat ovat ihan hyvä varuste kantaa mukanaan, ihan varmuuden vuoksi.

Ymmärrän molemmat kannat.
Mestiksessä kun monet faniryhmistä ovat suht pieniä, ymmärrän hyvinkin tämän apuvälineen.
Liigassa taas enemmän faneja, joten en tiedä ovatko ne tarpeen. Luovat kuitenkin mielestäni fiilistä.

Suuri miinus on tietysti se, että jos istuu ihan lähistöllä niin varmasti sattuu korviin, ellei käytä korvatulppia. Voisi olla ehkä asiallista kantaa mukanaan muutamia korvatulppapareja, jos meinaa rumpuja paukutella? :)

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Just joo!!!!!

Vai ettei rumpuja tarvita ollenkaan? Pitäisikö teidän mielestä jokaisessa jäähallissa olla yhtä hiljaista kuin jaffalassa jossa kukaan ei huuda mitään ellei Jokrut satu tekemään maalia ja silloinkin korkeintaa lyödään käsiä muutama kerta yhteen..

Rummut luovat loistavasti tunnelmaa jäähalliin ja meno mm. Juväskylässä, Kuopiossa, Mikkelissä ym. olisi olematonta ilman rumpujen pärinää ja fanihuutoja...

Jaffalaan nyt ei saisi tunnelmaa tekemälläkään...

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Kenu
Suuri miinus on tietysti se, että jos istuu ihan lähistöllä niin varmasti sattuu korviin, ellei käytä korvatulppia. Voisi olla ehkä asiallista kantaa mukanaan muutamia korvatulppapareja, jos meinaa rumpuja paukutella? :)

Tämä minua on aina ihmetyttänyt. Sattuuko teitä muita tosiaan korviin se rumpujen paukuttelu? Hippoksella olen usein TODELLA lähellä sitä isointa rumpua (n. 10-50cm), eikä minulla satu korviin. Olenko jo puoliksi kuuro vai olenko sitten tottunut siihen meluun? Minun mielipide on, että rummut halliin, jos on tarvetta.

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti Hurrikaani_89
Tämä minua on aina ihmetyttänyt. Sattuuko teitä muita tosiaan korviin se rumpujen paukuttelu? Hippoksella olen usein TODELLA lähellä sitä isointa rumpua (n. 10-50cm), eikä minulla satu korviin. Olenko jo puoliksi kuuro vai olenko sitten tottunut siihen meluun? Minun mielipide on, että rummut halliin, jos on tarvetta.

Ehkä olet tottunut (eli kuulo heikentynyt), tai sitten on kyseessä, kuten itsekin sanoit ISO rumpu, joka ei sitten kajautakaan ilmoille niin terävää ääntä että sattuisi. Virvelihän on se pahin korvalle.

Soitan itse rumpuja harrastuspohjalta ja mulla on tollaset parin kympin korvatulpat. Vaimentavat sopivasti ne korville ikävät äänet ja ovat pidempiaikainen ratkaisu kuin kertakäyttötulpat. Eivätkä tilaa vie pahasti taskussa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Hurrikaani_89

Tarvetta ei ole.

Rummut kuuluvat jalkapalloon, jota pelataan ulkona. Pauke katoaa rannattomaan autiuteen, kun taas umpinaisessa jäähallissa kireäkalvoisen rummun jyske puskee suoraan aistihavaintokentän sisäpuolella olevien viattomien kanssakatsojien tärykalvoille. Asiaa pahentaa se, että usein tämä meluntekolaite on sysätty jollekin, jolla ei ole rytmitajua pätkän vertaa ja pauke saa omankin pumpun lyömään epätahtiin.

Jos ei keuhkoista lähde riittävästi ääntä, niin istutaan mieluummin hiljaa. Omalta osaltani voin sanoa, että tarvittaessa ääntä lähtee ja mieluummin kuuntelen enemmän tai vähemmän asiantuntevaa välihuuteluakin, joka muuten on sitä aitoa ja alkuperäistä jääkiekkokulttuuria, kuin potkupallokentiltä apinoitua sambaamista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy