Fallout 3

  • 23 537
  • 138

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minä mitään Chevy Chasea ole löytänyt. Olen juossut sitä saakelin putkea, ja tykki laulanut nopeampaa tahtia, kuin Penan faksi, mutta ei. Johonkin oveen törmäsin, mutta siihen ei lockpickit riittänyt.

Katso ihan rauhassa sitä karttaa ja katso siitä mihin se tehtävänuoli osoittaa. Mitään ovia ei kyllä tarvi pystyä lockpickaamaan.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Kyseisen pelin olen saamassa tässä joulun alla, joten olisi kiva jos jotkut viitsisivät antaa pieniä vinkkejä alkuun, jotte ei menisi sormi suuhun heti kättelyssä.

Ja btw; kannattaako peliä asentaa kovalevylle? (Xbox) Kun kuulema hieman nopeuttaa latausaikoja ja pelin sulavuutta.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kyseisen pelin olen saamassa tässä joulun alla, joten olisi kiva jos jotkut viitsisivät antaa pieniä vinkkejä alkuun, jotte ei menisi sormi suuhun heti kättelyssä.

Ja btw; kannattaako peliä asentaa kovalevylle? (Xbox) Kun kuulema hieman nopeuttaa latausaikoja ja pelin sulavuutta.

Pistä toki levylle, on hiljaisempaa pelata.

Ei kai siihen mitään vinkkejä. Rohkeasti tutkailemaan kun ovi Vault 101:stä aukeaa ulkomaailmaan. Kyllä Wasteland opettaa :)
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyseisen pelin olen saamassa tässä joulun alla, joten olisi kiva jos jotkut viitsisivät antaa pieniä vinkkejä alkuun, jotte ei menisi sormi suuhun heti kättelyssä.

Sinulle tarjotaan pistoolia pelin alkuvaiheissa. Älä kieltäydy, kuten itse tein vahingossa ensimmäisellä pelikerralla. Tuliase heti alussa helpottaa ihan mukavasti. Ja ota mahdollisimman paljon tavaraa mukaan vaultista, voit sitten myydä ne, että saat bottle capseja. Etenkin lääkkeitä kannattaa napata mukaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Blood Ties

Pieniä ongelmia Blood ties tehtävässä.

En nimittäin millään löydä sitä Familya. Fallout Wikistä katsoin jo apuja, mutta ei mitään havaintoa edelleenkään. Voiko kyseessä olla bugi vai onko mulla jäänyt jotain tutkimatta? Evan Kinghan neuvoi ne kolme paikkaa joista FAmilyn vois löytää ja kaikki olen tutkinut viimeistä kiveä myöten.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pieniä ongelmia Blood ties tehtävässä.

En nimittäin millään löydä sitä Familya. Fallout Wikistä katsoin jo apuja, mutta ei mitään havaintoa edelleenkään. Voiko kyseessä olla bugi vai onko mulla jäänyt jotain tutkimatta? Evan Kinghan neuvoi ne kolme paikkaa joista FAmilyn vois löytää ja kaikki olen tutkinut viimeistä kiveä myöten.

Itsellänikin oli ongelmia Familyn paikallistamisessa. Meresti Trainyardilla en huomannut ollenkaan ovia, jotka ovat sen rautatietunnelin kyljessä. Local Mapin tarkastelu auttaa usein tällaisissa tilanteissa, jos epäilee, että jokin ovi on jäänyt löytämättä. Olet varmaan käynyt Senecan aseman alakerrassa, mistä löytyvät ne kaksi ystävällistä ghoulia? Itse en tullut käyneeksi heidän toimistonsa takahuoneessa. Siellä kun sijaitsee luukku.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olet varmaan käynyt Senecan aseman alakerrassa, mistä löytyvät ne kaksi ystävällistä ghoulia? Itse en tullut käyneeksi heidän toimistonsa takahuoneessa. Siellä kun sijaitsee luukku.

Joo toi asia selvisikin kun vähän pysähtyi miettimään. Vedin sitä tunnelia pitkin ja luulin että Family löytyy jostain sieltä ratapihan lähistöltä siis ulkoa. Nehän oli loppujen lopuksi paljon lähempänä kuin kuvittelin.

Kaiken kaikkiaan ihan loistava peli moneltakin osin. Toki pieniä vikoja löytyy aina, mutta ei mitään niin suurta että liikaa haittaisivat. Questit voi mennä monellakin eri tapaa eikä maailma lopu vaikka ne sivutehtävät epäonnistuis. Harmittaa vieläkin että tuli se Megatonin pommi purettua nyt kun sieltä on kaikki tehtävät ohi ja olis ihan huvin vuoksi pistäny sen paikan matalaksi.

Sitten oli ihan mielenkiintoinen tää Super Mutant- tehtävä jonka sain Big Townista. Teurastin hirveen määrän mutantteja ja löysin ne kaks ihmistä sieltä poliisiasemalta. Annoin vielä molemmille metsästyskiväärit jotta voisivat puolustaa itseään. No lopulta kävi niin että kun ulos päästiin niin pari koiraa teurasti molemmat ihmiset ja tehtävä kusi siihen. Koirien hyökätessä nää ihmiset unohti kokonaan kiväärinsä ja alkoivat nail boardeilla huitomaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Harmittaa vieläkin että tuli se Megatonin pommi purettua nyt kun sieltä on kaikki tehtävät ohi ja olis ihan huvin vuoksi pistäny sen paikan matalaksi.

Siinä olisit räjäyttänyt sitten oman kämppäsikin samalla...ja minne olisit sen jälkeen keränyt kaikki Bobbleheadsit?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Siinä olisit räjäyttänyt sitten oman kämppäsikin samalla...ja minne olisit sen jälkeen keränyt kaikki Bobbleheadsit?

Bobbleheadsit nyt säilyy vaikka takin povarissa ihan hyvin. Ja saahan niistä ne "parannukset" vaikka ei standiin laitakkaan. Toisekseen ei mulla ole kuin yksi bobblehead tähän mennessä kun en liian tarkasti jaksa mitään paikkoja tutkia. Vedän nyt ainakin ekalla kerralla tän pelin ihan fiiliksen mukaan. Esim. tänään meinas olla tylsää joten keksin lahdata Megatonnista suurimman osan porukkaa. Jätin toki Moiran henkiin että pääsee kauppoja tekemään vielä sen kanssa.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Noniin, nyt on tullut tuota Fallouttia "hieman" pelailtua. Kerran olen jo joutunut aloittamaan alusta, kun kusin hahmon, sillä en muistanut panostaa tarpeeksi lääkintä taitoihin, enkä big gunsseihin.

Ensimmäinen säväyttävä kohtaus tapahtui minulla Wastelandissa. Kaukaisuudessa näin Raiderin ammuskelevan jotakin. Kiirehdin paikalle, ja sieltä löytyikin Super Mutant Behemoth. Tämän seurauksena hahmoni pääsi syömään asfalttia noin 5 sec. taistelun jälkeen. Eikä sekään niin hirveän mukavaa ollut, kun kaksi Super Mutanttia käytti minua maalitauluna minigun tarkkuusammunassa. J.Shelley#45:stä tuli Sveitsiläistä reikäjuustoa.

Ja tiedoksi, pelaan Very Hard vaikeusasteella.
 
SPOILIA valkoisella:

Tein tuon Tennpenny Tower-questin ja aika helppo/vaisu se olikin. Kävin posauttelemassa ghoulien päät tyhjiksi (vaikka ne taisivatkin olla jo aika lailla) ja sitten kävin lunastamassa 700 capsia. Tennpennyn vanhan ukon kanssa ei tapahtunut mitään? Onko tuolla muuta tekemistä?


Mitäs tuolla kartan läntisessä osiskossa on spotattavaa? En ole sinne jaksanut lähteä vaan ns. keskustaa on tullut explorattua.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
SPOILIA valkoisella:


Mitäs tuolla kartan läntisessä osiskossa on spotattavaa? En ole sinne jaksanut lähteä vaan ns. keskustaa on tullut explorattua.

Pelin loppupuolella siellä saa rymytä aika tarpeeks. Muutamia "random encounter" mestoja siellä on, esim näitä radio torneja jotka lähettää sitä hätäkutsua jne...nii ja sitten kaikkien rakastamia Deathclaweja(ei kannata sinne vasempaan yläkulmaan ihan alkulevuilla mennä)
 
Pelin loppupuolella siellä saa rymytä aika tarpeeks. Muutamia "random encounter" mestoja siellä on, esim näitä radio torneja jotka lähettää sitä hätäkutsua jne...nii ja sitten kaikkien rakastamia Deathclaweja(ei kannata sinne vasempaan yläkulmaan ihan alkulevuilla mennä)

Level taitaa olla 13, mutta kyllähän ne Deathclawit vähän jännittää siinnä mielessä, etten ole sellaista kohdannut, eikä kyllä niiden kovasta tasosta ole vielä tietoa. Yao Guaihin törmäsin siinnä Tennpennyn tornin vieressä ja sai siihenkin upottaa ammuksen jo toisenkin.

Mitäs muuta tuossa Tennpennyn questissa voi tapahtua?
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Level taitaa olla 13, mutta kyllähän ne Deathclawit vähän jännittää siinnä mielessä, etten ole sellaista kohdannut, eikä kyllä niiden kovasta tasosta ole vielä tietoa. Yao Guaihin törmäsin siinnä Tennpennyn tornin vieressä ja sai siihenkin upottaa ammuksen jo toisenkin.

Mitäs muuta tuossa Tennpennyn questissa voi tapahtua?

Ei ne Deathclawit ole mitään mukavia kavereita. Pahana tapana niillä on loikkia silmille kun sitä vähiten toivoo. Yksi tapa on todettu tehokkaaksi niitä vastaan: Ammut jalat alta, jolloin eivät pysty enään loikkimaan, ja ovat näin paljon helpompia vastuksia.

Sitten tuohon Tenpenny Tower kyselyyn vakoisella.

Yksi tyyli on ampua Ghouleilta ne viimeisetkin järjenhippeet ulos. Muita tyylejä on sitten Ghoulien auttaminen. Voit joko neuvotella Ghoulit asumaan Tenpenny Toweriin, tai sitten vedät vaan vallankumauksen Ghoulien avustuksella, jolloin tosin kaikki kuolevat Towerista, jolloin ei kaupanteko onnistu enään. Mutta palkkioksi saa Ghoul Maskin, joka suojelee sinua Ghouleilta.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Juu tuli tämä peli hommattua koska tuli noita aikaisempia pelejä tahkottua aika paljon.

Mutta mutta pettymyshän peli on. Pettymystä suurentaa se että tuli tuo firma edellinen peli pelattua läpi ja Morrowindia myös reilusti.

Fallout kolmosessa on hyvä tunnelma ja paljon tutkittavaa. Ikäväkyllä imersion raiskaa totaalisesti surkea ääninäyttely. Vaikuttaisi siltä että ääniä on kaikenlisäksi kierrätetty näistä aiemmista peleistä, näyttelijät ainakin ovat samat ja pääsääntöisesti huonoja. Ihmetellä pitää kuinka kehittäjät ovat aliarvioineet pelaajat. Myös itse keskustelujen käsikirjoitus on liian usein epäloogista ja lapsellista, tämä muuttuu pelin edetessä paremmaksi. Kenties eri mies ollut koneella?

Maisemat ovat upeat ja muutenkin grafiikka on hyvää ja välillä kiitettävää. Mutta hahmojen animaatio ja tekoäly ovat välillä todella surkeita. Tämä ongelma myös firman edeltävissä peleissä. Pahiten tämä surkea animointi häiritsee keskusteluissa joissa pääsääntöisesti surkea ääninäyttely yhdistettynä tönkköön animaatioon luo vaikutelman kumipäästä ,jonka leuka liikkuu vaijerilla. Se siitä fiiliksestä.

VATS on mukava taisteluissa vaikka olisin suonut että peliin olisi sisällytetty ihan perinteinen vuoropohjainen taistelu. VATSissa on pieni moka joka tuntuisi antavan helppoja pää-osumia vaikka hahmo ei osaisi edes asetta nostaa. Tämä taas helpottaa peliä liiaksi ja samalla uusien aseiden merkitys katoaa. On miltei sama millä aseellla paukuttaa kun aina osuu päähän. Tämä samainen konsolimainen helpotus myös poistaa hahmon ominaisuuksien ja taitojen vaikutusta sillä se helpottaa osumista aivan liikaa.

Kaiken kaikkiaan Fallout 3 jättää ristiriitaisen vaikutelman. Pelin saatuani pelasin sitä innoissani kunnes surkea ääninäyttely yhdistettynä surkeaan animaatioon ja helppouteen lopetti pelin pelaamisen kuin seinään. Toivottavasti modi rintamalla tulee nopeasti valmista ja pelimekaniikan hölmöydet saadaan kuntoon.

PISTEET 7.5/10
 
Onko mitään vinkkejä tuohon Those!-questiin, jonka loppu puolella (spoileria ->) pitää siis löytää esin tohtori, joka antaa tehtävän hakea jonkinnäköisen laitteen kuningatar-muurahaisen läheltä ja samalla listiä ne viisi vartijaa siitä. Se vaan, että noiden Warrior ja Soldier-muurahaisten listiminen jo melko työlästä puuhaa, joten mitenköhän mahtaa näiden kunigattaren vartijoiden kanssa olla?

Tyytyväinen olen ollut peliin ja mielenkiinnolla odottelen jo Power Armoria ja mahdollista BoS:ssiin liittymistä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko mitään vinkkejä tuohon Those!-questiin, jonka loppu puolella (spoileria ->) pitää siis löytää esin tohtori, joka antaa tehtävän hakea jonkinnäköisen laitteen kuningatar-muurahaisen läheltä ja samalla listiä ne viisi vartijaa siitä. Se vaan, että noiden Warrior ja Soldier-muurahaisten listiminen jo melko työlästä puuhaa, joten mitenköhän mahtaa näiden kunigattaren vartijoiden kanssa olla?

Mietteitä...

Ei siellä mitään elämää suurempia kusiaisia tule. Suoritin tuon tehtävän pelin alussa ja menin sen helposti läpi. Aseena taisi olla combat shotgun. Älä sitten tapa sitä kuningatarta kuitenkaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mietteitä...

Ei siellä mitään elämää suurempia kusiaisia tule. Suoritin tuon tehtävän pelin alussa ja menin sen helposti läpi. Aseena taisi olla combat shotgun. Älä sitten tapa sitä kuningatarta kuitenkaan.

Jatkan mietteitä. Hyvä konsti on ampua otuksia tuntosarviin, sekoaa ja käy muiden kimppuun.

EDIT: Power Armourin saa ihan loppuvaiheessa ja viimeiset tehtävät on käsillä siinä vaiheessa. Viimeiset hommat on Brotherhood of Steel mukana mutta muita tehtäviä ei suoritella sen sakin kanssa, sen armourin saa pitää.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Alun innostuksen jälkeen kesti aika pitkään mennä peli läpi ja lopulta tuntui, että kädessä oli samanlainen kasa paskaa kuin firman edellinen peli Oblivion. Seuraava itkuvirsi saattaa spoilata.

Kovasti mainostettu Immersio kärsi lähes joka helvetin keskustelussa. Keskustelut, jotka alkuperäisissä Fallouteissa olivat helvetin hienoja olivat nyt kuin parin apinan hetkessä väsäämiä muutaman replyn "keskusteluja". Mitä helvetin järkeä muuten on näyttää "Speech" -skillin onnistumisprosentti? Eikö kovasti mainostettu immersio kärsi jokaisessa tällaisessa tilanteessa? 200 vuotta vanha ruoka oli myös todella maukasta eikä unohtaa pidä ydinpommeista selvinneitä autoja jotka räjähtävät parista luodista.

Juoni oli vähän niin ja näin. Ilmeisesti kaikki edellisosista tutut ryhmät oli pakko saada mukaan peliin.. Oli niille sitten roolia tai ei. Super Mutantit eivät puhuneet sanakaan kuten ei myöskään raiderit. Ykkösessä ja kakkosessa näilläkin oli sentäs jotain roolia pelissä muuta kuin päätön päin ryntäily. Muutenkin roolipelaaminen on täysin lapsen kengissä. Puhdasta vettä luovuttamalla ei haittaa vaikka olisit räjäyttänyt jokaisen "kylän". Erilaiset ratkaisut niihin harvoihin questeihin mitä pelissä on ovat aika olemattomat. Iso plussa myös täysin juosten kustulle lopetukselle. Mihin jäi ne luvatut 200+ eri lopetusta aiempien osien tyyliin? Laskuttiko Perlman liikaa? Olisiko immersio kärsinyt liikaa, jos pelaaja olisi joutunut lukemaan edes jotain itse ruudulta?

Niin nätti kuin peli olikin, miksi helvetissä peliin oli pakko änkeä niinkin paljon tunnistettavia rakennuksia? Vois olettaa, että valtion pääkaupungista ei liiemmin tunnistettavaa jää. Ja miksi ihmeessä peli piti hukuttaa metrotunneleilla? Ketä oikeasti kiinnostaa seikkailla tämmöisessä pelissä geneerisissä luolissa tappamassa 28 Days Later pistoksen saaneita Ghouleja?

Missä on kaikki kylät? Pelissä on vain muutama oikea kylä. Muuten paikat ovat jotain säälittäviä kahden henkilön mökkipahasia, jotka jotenkin kummasti ovat selvinneet Wastelandin julmuuksilta. Juoksutin yhden Super Mutantin Big Towniin testinä ja se tuhosi yksinään koko kylän. Mutta ilmeisesti Nuka-Cola tytön / Republic of Daven puolustajat ovat toooooooosi kovia sällejä, kun nämä selviävät noinkin helposti Wastelandissa.

VATS.. varmasti hyvä idea, mutta modaamattomana täysin lapsenkengissä. Mihinkään muualle ei käytännössä kannata ampua kuin vastustajia päähän. Radiant AI:lla varustellut viholliset myöskin juoksevat suoraan miinoihin tai kulman takana väijyvän sankarin piipun eteen.

6.5/10
 
Floun viestissä oli se totta, että puhe-systeemi on kyllä tönkkö. Mass Effectissä tämä samainen puhesysteemi oli toteutettu hienosti ja hahmotkin eläytyivät sanoihinsa. Myöskin muutenkin ihmisten repliikit ovat "liian valmiiksi kirjoitetut." Tällä tarkoitan sitä, että välillä NPC:t puhuvat vanhoja asioita, eikä peli noteera tehtyjä tekoja tällä tavoin.

VATS.. varmasti hyvä idea, mutta modaamattomana täysin lapsenkengissä. Mihinkään muualle ei käytännössä kannata ampua kuin vastustajia päähän. Radiant AI:lla varustellut viholliset myöskin juoksevat suoraan miinoihin tai kulman takana väijyvän sankarin piipun eteen.
6.5/10

Kyllähän VATS:issa on potentiaalia. Hienosti on osattu käyttää hyväkseen monia asioita mm. fuck'n antsien antennisekoilut ja kranu kädessä juoksevan SM:n räjäytys. Toki vähän tönkkö se silti on. Ja tuolla ns. reaali-aikaisella ampumisella ei ole juuri mitään roolia pelissä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
...Keskustelut, jotka alkuperäisissä Fallouteissa olivat helvetin hienoja olivat nyt kuin parin apinan hetkessä väsäämiä muutaman replyn "keskusteluja"...

Aiempia Falloutteja en ole pelannut joten tämän pelin kanssa oltiin vähän kuin neitsytmatkalla. Keskusteluja jaksoin seurata suurinpiirtein siihen asti että pääsin Megatonissa juttelemaan parin tyypin kanssa (ja menin sentään suoraan Vaultista sinne Megatoniin). Nyt on muutaman kerran joutunu palaamaan juttelemaan jonkun tyypin kanssa kun kartassa ei näkynytkään sitä nuolta että mihin pitäisi mennä.

Metrotunnelit vituttaa myös ja niitä olisi riittänyt ehkä yksi kappale, korkeintaan kaksi. Kaupungissa on muutenkin välissä vaikea päästä paikasta A paikkaan B kun siinä välillä on kymmenkunta rakennusta jotka on kuitenkin tehty niin että läpi ei pääse mitenkään ja ne tiet mitkä olis välissä on yllättäen tukittu kaiken maailman paskalla. Eli pitää tuurilla yrittää kiertää jostain helvetin kaukaa.

VATSistakin on samoja mietteitä. Välistä saat ampua esim Raiderin suojaamattomaan oikeaan käteen sen neljä kutia hunting riflellä että saat aikaan crippled efektin. No ei tuo cripplaus mitään vaikuta kun se Raideri ehkä sekunniksi pudottaa aseensa ja alkaa taas räiskimään. Ei mitään väliä oliko se Minigun jonka käsittelyn luulisi olevan suht vaikeaa jos toisessa kädissä on neljä luotia.

Sitten meninkin ottamaan jonkun perkin joka paransi headshotteja. No nyt tuo menee suurinpiirtein niin että jos kolme raivotautista ghoulia tulee vastaan niin ne saa VATSissa pudotettua tasan kolmella laukauksella. Sama toimii kyllä Raidereita ja monia muita vastaan.

Peli menee kyllä välistä enemmänkin tollasen ihan nätin räiskinnän puolelle kuin minäkän muun. Suosittelen laittamaan alusta alkaen vaikeimman vaikeustason.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ongelma Fallout 3:n kanssa on se, että sitä tietysti verrataan kahteen edeltäjään jotka ovat pelimaailmassa lähestulkoon raamatun veroisia teoksia. Mielestäni oli ihan pelattava peli, grafiikat oli erityisen hienot ja tietty alla lymyilevä tuttu henki oli mukana. Eihän tuo peli millään voi yltää kakkosen tasolle, mutta mukavasti sen pelasi läpi.

Ei-VATS ampumiselle on parikin käyttöä:

Sniputus hyvän etäisyyden päästä kalliolta jollain kiikaritähtäimellä varustetulla aseella, ja Minigunin kanssa miehekkäästi rynnistäminen
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Onkos kukaan muu huomannut että näillä hamon ominaisuuksilla ei ole juuri mitään merkitystä. Ainoa mitä tarvisee on voima, jotta voisi kantaa kaiken mahdollisen roinan.
Helvetin iso puute on se että hahmon älykkyys ei vaikuta pelin dialogiin. Vaikka hahmon äly on 1 ,eli täysi idiootti, on sankarilla käytössään kaikki samat vaihtoehdot keskusteluissa. Vanhoissa Fallouteissa idiootti osasi juuri ja juuri puhua ja ympäristö reakoi kuolaavaan idioottiin. Sai repeillä monesti keskusteluissa kun se alkoi tyyliin "voi luoja ,taidat olla yksinkertaista sorttia...jne.." ja välillä keskustelut eivät onnistuneet laisinkaan koska npc ei välittänyt puhua idiootin kanssa.

Perception taitaa olla myös täysin turha sillä VATS:issa osuu helposti, liian helposti. Aseiden tasapaino tuntuisi myös olevan viturallaan. Tällä tarkoitan sitä että jo se perus huntingrifle on hyvä ase kunhan omaa muutaman perkin ja Sniperilla varustettuna oletkin jo VATS jumala!

Juuri tällaiset detailit puuttuvat uudesta falloutista. Ne juuri tekivät peleistä niin hyviä.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Mietteitä:

Olen pelannut silloin sitä ensimmäistä Fallouttia, eikä tämä kyllä samaan tasoon yllä, kuitenkin ansaitsee Fallout- nimen, ehdottomasti.

Huonoa: Keskustelut, jotain niille pitäisi tehdä. En lähde sen kummemmin erittelemään. Vaikkapa tosi wanhaan tyyliin kokonaan äänet pois, jos sillä saadaan aikaan parannusta laatuun.

Hyvää: Oikeastaan kaikki muu. VATSin käytöstä olen Vilpertin kanssa samaa mieltä, se on roolipelaamista jos mikä, yhtenä vaihtoehtona vielä kunnolla papua ja lähitaistelu käyntiin reaaliaikaisena, hieno fiilis kun ekan kerran jallittaa SuMun (myös käsikranaattihippa rules:).

Roolipelaamistahan tämä ei ole, mutta sitä nyt ei tietokoneella/konsolilla voi tehdä muutenkaan, niin koko keskustelu on vähän keinotekoista. RoPe-vaikutteinen peli, vieläpä oikein hyvä sellainen. Vaikka kuinka sylettäisi, niin ei näitä pelejä varsinkaan konsoleille liikaa ole: Fable II, Bioshock, Mass Effect... kaikista löytyy vikoja, mutta sama pätee kuin tyttökaveriinkin: mielummin pikkuvikainen kuin ilman.

Betheseda on parantanut peli peliltä, toivottavasti luottavat nykyiseen engineen ja tekevät sitä käyttämällä sen Kuningaspelin (vs. EA-efekti, samaa huttua pikkusäädöillä ja nätillä kuorrutuksella).

Rauhaisaa vuodenvaihdetta ja lissee näitä ens vuodelle (onkos kukaan kuullut onko moisia tulossa ?).

nimim. Ultima IIIsesta se alkoi.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Helvetin iso puute on se että hahmon älykkyys ei vaikuta pelin dialogiin. Vaikka hahmon äly on 1 ,eli täysi idiootti, on sankarilla käytössään kaikki samat vaihtoehdot keskusteluissa. Vanhoissa Fallouteissa idiootti osasi juuri ja juuri puhua ja ympäristö reakoi kuolaavaan idioottiin. Sai repeillä monesti keskusteluissa kun se alkoi tyyliin "voi luoja ,taidat olla yksinkertaista sorttia...jne.." ja välillä keskustelut eivät onnistuneet laisinkaan koska npc ei välittänyt puhua idiootin kanssa.
Parasta kakkosessa oli, kun teit jampasta juuri täyden idiootin, ja tynkäkeskusteluihin kyllästyneenä käytkin varsin erimallisen dialogin Reddingistä (muistaakseni) löytyvän Torrin kanssa!

Ja, kun sanon parasta, tarkoitan tietysti parasta lapsia lekalla nivusiin lyömisen ja päättämääni evildoeria haulikolla silmään ampumisen jälkeen. Haulikolla. Silmään.

"Causing severe blindness... as if there was any other kind".

Onneksi Fallout 2:n aikaan ei vielä media ollut täynnä idiootteja (ok, taisi se olla, mutta tietokonepelit eivät ylittäneet uutiskynnystä) kuten tänä päivänä. Tiedäpä, minkälainen vinksahtanut murhamies minustakin olisi tullut, ellen olisi päässyt tuota peliä pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös