Fallout 3

  • 23 527
  • 138

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Aivan mahtava peli ollut. Ensimmäinen kunnon RPG minulle, ja olen aivan myyty. Peliä on tullut pelattua sellainen 5h, ja en ole vielä edes käynyt siellä radiotornilla. Hahmo on tällä hetkellä tasoa evil ja tarkotus olisi vetää kokoajan ilkeänä. Vielä kun saisi very eavilyksi. Lähinnä on tullut seikkailtua wastelandissa. :)

Samoissa tunnelmissa olen ollut itsekin. En ole mikään RPG fani koskaan ollut, yhdistänyt ne aina miekalla huiskimiseen, loitsujen viskontaan ja loputtomien luolastojen koluamiseen. Onhan sekin muuttunut vuosien saatossa, Oblivion, Fable 2 ja WOW taitaa olla ihan toista maata kuin mielikuvani. Tässä pelissä Wastelandin lohduton maisema kiehtoo, kyllä siellä elämää on vaikka tyhjältä näyttääkin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Samoissa tunnelmissa olen ollut itsekin. En ole mikään RPG fani koskaan ollut, yhdistänyt ne aina miekalla huiskimiseen, loitsujen viskontaan ja loputtomien luolastojen koluamiseen.

No toisaalta Oblivion IV on juurikin tuota mitä sanoit. Pahimmillaan yhdessä tehtävässä meni tuntikaupalla aikaa kun piti jossain luolassa juoksennella edestakaisin.

Ite pistin Falloutin tilaukseen ja pitäisi jouluksi tulla kotiin. Edellinen joulu menikin Oblivionin parissa joten toivottavasti tämä olisi parempi, mutta vähemmän koukuttava setti.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No toisaalta Oblivion IV on juurikin tuota mitä sanoit. Pahimmillaan yhdessä tehtävässä meni tuntikaupalla aikaa kun piti jossain luolassa juoksennella edestakaisin.
Itsellähän menee hermot jo Falloutin metrotunneleissa, rakennuksissa ja eri Vaultien käytävissä, jonkun kerran ihmetellyt mihin päin pitää mennä, missä ollaan... mistä täältä pääsee poooois!
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellähän menee hermot jo Falloutin metrotunneleissa, rakennuksissa ja eri Vaultien käytävissä, jonkun kerran ihmetellyt mihin päin pitää mennä, missä ollaan... mistä täältä pääsee poooois!

Itsekin on välillä ollut vaikeuksia löytää jotain uloskäyntiä tai tiettyä mestaa joissain isoissa paikoissa varsinkin kun siitä Pipboyn kartasta on vähän vaikea hahmottaa monikerroksisia rakennuksia.

On tää kyllä mahtava peli. Joku päälle 30h taitaa olla nyt takana ja level on 13. Pääjuonta en ole pelannut Rivet Cityä pidemmälle ja taidan nyt keskittyä sivutehtävien tekemiseen ja wastelandin puhdistukseen.

Harvassa pelissä on onnistuttu pitämään hahmon kehitys näin kiinnostavana ja aina on ihan mehuissaan kun pääsee uutta perkiä valitsemaan tai kauhee pähkäily mihin käyttää skill pointseja.

Falloutissa on kyllä paljon samaa kuin kuin Oblivionissa mutta omaan makuun tää hakkaa kyllä Oblivionin 100-0. Oblivion tuntui jotenkin liian laajalta ja itse en oikein tolle loitsutouhulle ole koskaan lämmennyt vaan konetuliaseet ovat lähempänä sydäntä :) Uskoisin että tämä tulee pelattua läpi ainakin pari kertaa jos nyt aika vaan antaa myöden.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Samoissa tunnelmissa olen ollut itsekin. En ole mikään RPG fani koskaan ollut, yhdistänyt ne aina miekalla huiskimiseen, loitsujen viskontaan ja loputtomien luolastojen koluamiseen. Onhan sekin muuttunut vuosien saatossa, Oblivion, Fable 2 ja WOW taitaa olla ihan toista maata kuin mielikuvani. Tässä pelissä Wastelandin lohduton maisema kiehtoo, kyllä siellä elämää on vaikka tyhjältä näyttääkin.

Jos Fallout 3:sta tykkäät, niin suosittelen kyllä vahvasti Mass Effectiä, jos yhtään scifi uppoaa. Löytyy varmaan aika halvalla jo nyt, kun vuoden vanha peli.

Tammikuussa sitten ensimmäinen DLC tulossa Fallouttiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tulipas pienimuotoinen repämisreaktio (valkosella jatkuupi)
Kuten aiemmin totesinkin, niin teurastin kaiken liikkuvan megatonista. Moira kuoli siihen hökkelinsä oven ulkopuolelle. No kävin sitten räjäyttämmässä Megatonin taivaalle ja päätin mennä katsastamaan tuhoja. Moira oli lentänyt oman hökkelinsä edestä n.50m Megaton portin etupuolelle (eli vault101 suuntaan). Kylläpä sai hajota. Huomenna voisi lähteä etsimään muita raatoja. Kunhan ei olisi Marketille asti lentänyt kukaan. :)

Sä olet sairas:) Mut niin pelimaailmassa juuri voikin olla.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Fallout 3:sta tykkäät, niin suosittelen kyllä vahvasti Mass Effectiä, jos yhtään scifi uppoaa. Löytyy varmaan aika halvalla jo nyt, kun vuoden vanha peli.

Ei tarvi edes scifin putoilla, koska Mass Effect on vaan yksinkertaisesti niin kova. Pari tuntia kun on vetänyt niin mennään, paluuta ei ole. Itse vihaan scifia yli kaiken, mutta pakkohan tämä oli läpi pelata, aivan loistava peli.

Vähän sama juttu aikoinaan Baldur's Gaten kanssa, fantasiamaailma loitsuineen ja miekkoineen ei olisi voinut vähämpää kiinnostaa, mutta Falloutin jälkeen Baldur's Gate vaan jotenkin tarttui hyllystä mukaan ja se taasen menoa. Kaikki osat ykkösestä aina Throne of Bhaalin asti tuli hakattua.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ei tarvi edes scifin putoilla, koska Mass Effect on vaan yksinkertaisesti niin kova. Pari tuntia kun on vetänyt niin mennään, paluuta ei ole. Itse vihaan scifia yli kaiken, mutta pakkohan tämä oli läpi pelata, aivan loistava peli.
Sci-fi ei kolise täälläkään, arvosteluja tuli vilkaistua kun peliä suositeltiin. Kovasti on kehuttu ja kovia pisteitä ihan järjestään. Kunhan saa tuon Falloutin tutkittua ja Forzaa tahkottua niin tässähän olisi hyvää pelattavaa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ei ehkä spoilaa mitään, mutta valkoisella varulta: From good to bad! Moiran tehtävät on tehty ajat sitten, tavaraa ei tarvitse ostaa eikä myydä, capseja on jos jotain korjauttaa joskus. Päätin lahdata Megatonin asujaimiston joutessani, penskoja ei saanut ammutuksi mutta aikuisväestö, ja Brahmin, on kylmänä. Ennen oli status good, nyt se on evil. Hupinsa kullakin
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku sanoa että jos pelaa pelin läpi ja aloittaa uudestaan niin lähteekö hahmo nollasta liikkeelle vai saako esim. aseet pitää?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Pikkuvinkki

Ihan noin yleinen vinkki, Rivet-Cityyn liittyen (valkoisella ettei vahingossa tule luettua):
Siellä on Independence Declaration- tehtävä museossa, samassa Museossa on muutakin historiallista materiaalia, jota tämä kuraattori ostaa, ei kuitenkaan kannata myydä Lincolns repeater-kivääriä, on aikas jylhä vekotin. Käyttää loppuun asti jos vain Smallarmssit riittää ja myy sitten(korjatahan sitä ei voi). Minulla oli se ja otin vielä sen päänräjäyttäjä-taidon ja takaan että hupia riitti :)

Hieno peli, kohta uusiksi. Pyörin metron kokonaan läpi ja lvl 16 tais olla lopussa, pyhimys olin, seuraavaksi ei niinkään: Isot pyssyt ja paha asenne :).
 
Juu oma urani on lähtenyt käyntiin vastaavasti:

Nopeasti paineltiin ulos Vaultista, tapoin siinnä samassa poliisijannun ja sen tytön isän. No ei siinnä mitään hyviksiä ollaan. Sitten tullut käytyä Megatonissa ja kaikki questit taitavat olla tehtyinä, kävin sen jälkeen tekemässä Big Townissa sen poliisiasema-questin, jonka jälkeen on seikkailtu ympäri Wastelandia ja tehty questeja sekaisin. Toki käväisin myös GNR-studiolla ja isästäni kaivoin lisää tietoa. Nyt matka on edessä Rivet Cityyn, jossa kaikki aktiiviset questit sijaitsevat.
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos kellään käynyt tällaista tapahtumaa aivan Super Duper Martin edustalla. Ulkona on jääkaappi, jonka sisällöstä taistelevat kaksi ghoulia ja pari jotain pakenevaa orjaa. Pelaaja voi auttaa jompaa kumpaa ryhmää tappamalla toisen ryhmän ja täten saa jääkaapista 10 pulloa puhdasta vettä. Kysyn tätä, koska itselläni tämä tapahtui ensimmäisellä läpipeluukerralla, mutta toisella ja kolmannella kerralla jääkaappia, eikä siitä taistelevia hahmoja näkynyt missään.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kuulostaa random encounterilta. Kakkosessahan niitä oli monia, lista löytyy No mutants allowed -saitilta.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen pelannut nyt n. 15h tätä eeppistä peliä ja nauttinut, joka hetkestä! Olen suuri Elder Scrolls-sarjan ystävä ja Bethesda-yhtiön fanittaja, joten on luonnollista, että tykästyin näinkin kovasti tähän peliin. Oblivionin parissa vierähti moni päivä ja kuukausi, näin tulee myös tapahtumaan tämän pelin kanssa. Itse pääjuonta en ole pelannut kuin yhden sektion verran, samaan tyyliin siis etenen kuin Oblia pelatessakin. Pyöriskelen ja ihmettelen maailmaa ensin sivutehtävien parissa ja sitten siirryn pääjuoneen, jotta peli kestäisi mahdollisimman pitkään.

No eipä tässä muuta tällä kertaa, Fallouttia pelaamaan!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Super Mutant Behemot, valkoisella loput: Evergreen Mills paikassa on raidereilla Behemot sähköistetyssä häkissä vankina. Jos tahdotte tuottaa raidereille riemua, ampukaa generaattori oven vierestä vasemmalta paskaksi, voi olla vähän hankala osua jos ei ole kunnon pyssyä. Itse kiertelin sinne rakennusten taakse rinteelle, sieltä talon katolle ampuilemaan. Sähköt sammuu, Behemot huomaa tämä ja show voi alkaa, lopuksi voi pistää Behemotin suorapolvisten pataljoonaan jos raiderit ei ehtinyt.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Apuja kaipailisin.
Mitenkäs tuo Gustavolta saatu tehtävä (tenpenny towerissa), jossa pitää sen yhden miekkosen Ghouli jengi niitata, menee? Joukkion johtaja ilmestyi kuolleena Towerin eteen, ja sen huomattuani irroitin varmuudenvuoksi pään ja kädet hellästi combat shotgunilla. Myös metrotunneleissa on tullut vierailtua ja ghouleja niitattua, mutta homma ei vaan etene. Samaa tehtävää näyttää.

Ehdotus valkoisella: Käypä puhumassa Gustavon kanssa uudestaan, voi olla homma sillä selvä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No voi perse. Ne hemmetin vahdit oli menny ampumaan sen siihen pihamaalle, joten meni multa tämäkin hupi ohi. Vois käydä kostoks niittaamassa koko Towerin matalaks.

Itse vippasin Allistair Tenpennyn penkille kranaatin mistä oli sokka jäänyt minun käteen. Saa raadolta ainakin avaimen kattohuoneistoon ja sniper riflen, ei sillä mitään hommia ollut tarjota.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
On varmaan odotettavissa varsin aggressiivisia toimia vartijoilta sen jälkeen?

Ei ollut minkäänlaisia toimia. Äijä on yksi siellä parvekkeellaan ja ihailee maisemia, huoneiston ovella oli ekalla kerralla vartija mutta sekin läksi muihin hommiin kun sille jutteli jotain.
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse vippasin Allistair Tenpennyn penkille kranaatin mistä oli sokka jäänyt minun käteen. Saa raadolta ainakin avaimen kattohuoneistoon ja sniper riflen, ei sillä mitään hommia ollut tarjota.

Ehkä pientä spoileria, mutta pelissä on varmaan joku 90 % todennäköisyys, että ko. pappa potkaisee tyhjää jossain vaiheessa. Tenpenny Tower questin kolmesta mahdollisesta loppuratkaisusta kahdessa äijä pääsee hengestään ja eräässä toisessa questissa on yhtenä päämääränä hänen tappamisensa. Sitten on vielä tuossa yläpuolella demonstroitu tappaminen huvin vuoksi.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Ehkä pientä spoileria, mutta pelissä on varmaan joku 90 % todennäköisyys, että ko. pappa potkaisee tyhjää jossain vaiheessa. Tenpenny Tower questin kolmesta mahdollisesta loppuratkaisusta kahdessa äijä pääsee hengestään ja eräässä toisessa questissa on yhtenä päämääränä hänen tappamisensa. Sitten on vielä tuossa yläpuolella demonstroitu tappaminen huvin vuoksi.
Pelasin läpi tän pelin ja 61h se otti kun samoilin siellä täällä muuten vaan. Sitten pakitin yhteen sopivaan saveen ja nyt jatkan seikkailemista wastelandilla.

Tää save on tenpenny towerilta ja oma visio alistairin teilaamiseen on se että sneakkaa plasmamiinan sen taskuun :D

Boksi vaan hajos niin en ole päässyt toteuttamaan. Saapa sitten sinne "pants exploded" laskuriinkin lukemia.
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys valkoisella:
Miten sinne GNR-plazalle tjsp. pääsee? Metrossa tullu suhattua tunti, jos toinenkin, mutta en ikinä löydä oikeaa reittiä.

Jonkinlainen vastaus: En nyt tarkkaan muista sitä reittiä, mutta tärkeintähän on nousta maan pinnalle Chevy Chasen asemalla, josta pääsee tarinan siivittämänä GNR:lle. Seuraa tarkasti sitä tehtävänuolta niin kyllä löytyy.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Jonkinlainen vastaus: En nyt tarkkaan muista sitä reittiä, mutta tärkeintähän on nousta maan pinnalle Chevy Chasen asemalla, josta pääsee tarinan siivittämänä GNR:lle. Seuraa tarkasti sitä tehtävänuolta niin kyllä löytyy.
Ettei näyttäisi ihan tyhjältä, jatko valkoista: Brotherhood of Steelin väki ottaa huostaansa jossain vaiheessa, pääsee katsomaan isoa kaveria :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös