Facebook

  • 990 423
  • 3 099

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itselle Face määritellyt jotkut kaverit tärkeiksi ilman, että olen asialle tehnyt mitään. Joistain saan siis ilmoituksia, että hän teki sitä tai tuota. Pari olen määritellyt itse.

Tuo yksi huono lisä, että ryhmille on nyt oma alasivu. Ryhmien julkaisuja näkyy silti uutisseinälläni ja jos menen ryhmät-sivulle, se ehdottaa jotain aivan muita ryhmiä, Ei siis selkoa saa tuohonkaan.

Pyöritän itse yhtä FB-sivua ja nuokin tuntuu turhilta julkaisuilta, ellei niistä maksa hieman. Tykkäyksiä sivulla aika paljon, mutta julkaisuja nähnyt paljon pienempi luku. Koska itseä ketuttaa muiden mainokset, en yritä noille tilaa ostaa ainakaan liiaksi. Itsekin olen määritellyt kaikki vaippamainokset yms. hevon sinne jonnekin, mutta aina ne uudelleen luokseni löytää. Tiedän täysin, kenet haluaisin sivulla tavoittaa, mutta ei...
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedustelen tuttavan puolesta: Hän on unohtanut salasanansa Facebookin puolelle. Käyttäjätunnuksena oleva sähköposti ei ole enää käytössä. On aikanaan tehnyt toisenkin tilin Faceen ja tähän on liitetty nykyinen puhelinnumero. Tosin puhelinnumero on liitetty tähän pääasiallisellekin tilille, jota nyt yrittää saada heräteltyä. Olen käskenyt häntä nyt ensitöikseen lopettamaan tämän toisen tilin (lopetusviive ilmeisesti kuukauden verran), joka ei ole käytössä jolloin ainakin tämä puhelinnumero ei olisi tunnistettavissa kuin tässä pääasiallisessa tilissä. Tällä hetkellä salasanan vapauttaminen on siis mahdotonta.

Alkaa vaikuttamaan siltä, että ylläpidon pitäisi hieman saada avitettua tilin pelastamisessa, mutta en ole löytänyt oikein minkäänlaisia yhteystietoja. Onko todellakin näin, että Faceen ei saa oikein vapaamuotoisesti laitettua mitään viestitystä ylläpidolle? Eli jos automaattinen vianetsintä ei tuota tulosta, niin tili on menetetty vai mahtaisiko tilanne olla jotenkin pelastettavissa näillä spekseillä? Olisi hänelle iso menetys, jos tuota vanhaa tiliä ei saisi enää herätettyä henkiin kun laajaa kaverilistaa ja jotenkin on yritystoimintaansakin sitä yhdistellyt.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aika rajusti tuntuu noiden päivitysten määrä laskeneen ihan viime vuosina. Viime aikoina facebookia plärätessä olen itseasiassa miettinyt, että mitä tämä paikka enää mulle antaa. Täynnä mainoksia tai jotain "muistoja" lähinnä muilta ihmisiltä ja näen tuon foorumin enemmän paikkana, jossa toiminta on keskittynyt ns. sisäisiin keskusteluihin, joihin mulla ei oikein ole antaa mitään. Urheilu- ja musiikkiaiheista, laadukkaampaa keskustelua potenssiin yksitoista, tapaan edelleen täällä ja se, että joku länttää jonkun vinyylistä ottamansa kuvan näytille ja jota muut kommentoivat "mul on toi nimmareilla, mut väärennös" -> ei ole mun juttu. Jos siellä joku jotain vielä päivittää, niin enemmän ja vähemmän mainosta ovat nekin. Helvetin kliininen paikka. Näin se maailma etenee.

Jep. Tuo että Facebook nykyään oletuksena antaa algoritmin tarjoilla käyttäjän näkyviin vaikka 5 päivää vanhoja juttuja sen tuoreimman oman piirin jutun sijaan alkaa tehdä Facebookista hyödytöntä "sosiaalisena" työkaluna. Ehkä Zuckerberg haluaa ohjata ihmisiä IG:n puolelle, jossa sentään asiat ovat jossain kronologisessa järjestyksessä.

Itselle tuli myös hassuna yllätyksenä kuinka tiukaksi nykyinen närkästymiskulttuuri on Facebookin sensuurin tehnyt. Vastasin erään kaverini julkaisemaani kuvaa koskevaan kommenttiin kuvalla Bruce Willisistä Pulp Fictionissa (Bruce gag-ball suussaan Zedin kellarissa) ja sain tuosta kuvasta määräaikaisen bannin!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Facebookissa on itse tullut roikuttua vuodesta 2006 asti, mutta olen huomannut, että yhä vähenevissä määrin se enää houkuttelee luokseen. Alkanut suoranaisesti vituttaa se kaikki öyhöttäminen, ihmisten tuomitseminen ja toisille nauraminen mikä siellä on. Mä en tiedä, että meneekö Facebookilla kaikki tarmo vihapuheen kitkemiseen, mutta näin tapahtumanjärjestäjän näkökulmasta he saisivat puuttua tuohon helvetinmoiseen spämmiin ja valetapahtumien tulvaan mikä Facessa esiintyy. Jos sinulla on tapahtuma, joka yhtään enempää herättää mielenkiintoa, niin kohta on koko eventti täynnä joidenkin intiabottien striimilinkki-tauhkaa, tai sitten sun tapahtumasta tehdään melkein aidon näköinen feikki mainos, jossa on päivämäärät vituillaan ja jos ei ne, niin ainakin tapahtumapaikka. Se johtaa harhaan ja pahimmillaan nappaa osan sun näkyvyydestä. Tämä sama ongelma koskettaa myös kaupallisia toimijoita ja aiheuttaa stressiä. Tietenkin yksi mikä auttaa bottitulvaan on se, että ainoastaan järjestäjä saa postata eventtiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuossa olet @Individual oikeassa, että nuo pilaa varsinkin tapahtumien hyvän tarkoituksen, kun tehdään valetapahtumia. Taannoin itsekin menin halpaan, kun luulin erään bändin laittavan livepätkää.

Muutenkin ajatukseni ja kokemukseni Facesta juuri tuollaiset.

Itse pyöritän yhden tahon sivua ja tuo onneksi niin pieni toimija, ettei tällaisia isompia murheita kohdalle tule. Varsinkin tapahtumat-toiminto on tärkeä.

Salaliittoteoriat-ketjuun meinasin tehdä listaa bongaamistani toisinajattelijoiden ryhmistä, noita en mielelläni moderoisi. Sen sijaan diagnooseittain löytyy vertaisryhmiä, joita arvostan monia. Ovatpa melkein se syy, miksi somessa olen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hei onko täällä monia FB Purityn käyttäjiä? Toimiiko tuo normaalisti vielä?

Itsellä uutisseinälle alkanut ilmestyä sponsoroituja mainoksia tai tapahtumia, kuitenkin kuvat peitossa. En ole muuttanut asetuksissa mitään ja oikeassa paikassa väkänen edelleen näkyy. Toisinaan FBP-logo katoaa, mutta sen kun saan takaisin, mainoksia edelleen lykkää.

Toisaalta hupinsakin mainoksissa. Eräs päivä seinälle ilmestyi Maria Nordin, olin tainnut surffailla liikaa tuon someprofiileissa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kännykällä on Facebook ruvennut kaatuilemaan joten kyselen tässä onko kenelläkään samaa ongelmaa? Eli koitatn kartottaa että onko vika meikäläisen puhelimessa vaiko itse sovelluksessa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kännykällä on Facebook ruvennut kaatuilemaan joten kyselen tässä onko kenelläkään samaa ongelmaa? Eli koitatn kartottaa että onko vika meikäläisen puhelimessa vaiko itse sovelluksessa.
Ei ole puhelinsovelluksessa ongelmaa, vaan läppärin selaimessa (chrome). Nyt on muutaman päivän pätkinyt aivan jumalattomasti, jokainen kirjoitettu kommentti jökkii todella pahasti. Jos kirjoitan johonkin tekstikenttään, niin kaikki menee jumiin ja kirjoittamani teksti ilmestyy kenttään noin 10-30 sekunnin odottelun jälkeen. Etenkin FB-chatin käyttö on tosi raskasta, kun joudut odottamaan 30 sekuntia viestin kirjoittamisen jälkeen, että se tulee näkyviin, jotta voisit lähettää sen. Selaimen evästeet, historiat ja kaikki muu on puhdistettu, mutta vika jatkuu. Ei tapahdu muilla sivustoilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään myös puhelimen sovellus alkanut näyttämään random julkisten ryhmien viestejä seinällä, todella ärsyttävää kun nytkin saa selata että jotain järkevää luettavaa löytyy mainosten ja yrityksien sivujen lisäksi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minullakin tökkii koneella Chromella. Tehnyt tuota jonkin aikaa. Muut sivustot toimii mukavasti.

Pyöritän yhtä fb-sivua ja tuon ylläpito on työlästä, kun puhelimen sovelluksella löydän aivan eri toimintoja kuin selaimella.

Ja joo, saan myös avoimista ryhmistä keskustelupätkiä seinälle ja häiritsee. En ole metsästäjä mitenkään, joten miksi edes ehottaa tuollaista ryhmää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ja joo, saan myös avoimista ryhmistä keskustelupätkiä seinälle ja häiritsee. En ole metsästäjä mitenkään, joten miksi edes ehottaa tuollaista ryhmää.
Nyt kun sanoit niin täällä sama homma. Etenkin Facebook-kirppiksiltä tuli jossain vaiheessa outoja ilmoituksia random (ei edes kavereideni) uusista myytävistä tuotteista. Kliksuttelin noihin ilmoituksiin, ettei enää tällaista eivätkä ne ole enää kiusanneet.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt kun sanoit niin täällä sama homma. Etenkin Facebook-kirppiksiltä tuli jossain vaiheessa outoja ilmoituksia random (ei edes kavereideni) uusista myytävistä tuotteista. Kliksuttelin noihin ilmoituksiin, ettei enää tällaista eivätkä ne ole enää kiusanneet.

Joo jotain myynti-ilmoituksiakin ilmestyy, mutta harvemmin. Olen koittanut noita rajata, mutta tänään viimeksi pamahti ehdotuksiin joku keliakia-ryhmä. Tuohon toki jonkun logiikan löydän, kun toisinaan ruokavaliosta keskustelen. Ei vaan liity keliakiaan mitenkään.

Twitterissä tulee naurettua usein, kun se tällaiselle ajokortittomalle pommittaa automainoksia. Facessa yhdessä vaiheessa hyökkäsi lasten vaipat, joille ei ole ollut tarvetta. Facessa näitä olen jo pidempään säädellyt ja nyt onkin selkeämmin omaan elämääni liittyviä nuo.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kännykällä on Facebook ruvennut kaatuilemaan joten kyselen tässä onko kenelläkään samaa ongelmaa? Eli koitatn kartottaa että onko vika meikäläisen puhelimessa vaiko itse sovelluksessa.
Oli sitten vissiin softassa kun katosi itsestään veke. Varmaan joku päivitys sotki pariksi päiväksi ton Facen.

Messangerissä on joku outo ominaisuus kun se näyttää ainakin meikäläisellä jotain tuntemattomien ihmisten naamoja kun selailen sitä kännykkällä. Viikonloppuna sitten joku itselle täysin tuntematon oli ihmetelly samaa ja laitto viestiä että miksi sun naama näkyy mun Messengerissä. Eipä ollu moiseen kysymykseen vastausta, joten vaan totesin että samaa ihmettelen itsekkin.

Tossa kun just kattelin omaa news feediä niin ei voi muuta sanoa kuin että kaverien FB-tilapäivitysten suhteen Facebook on täysin kuollut. Oikeasti tässä melkeen kaipaa niitä syksystä intoilevien FB-kaverien syksy kuvia. News feed täynnä erillaisia uutisia joiden ajankohtasuus on vähän niin ja näin. Esim. ekojen uutisten joukossa oli että Everton - Norwic City matsi oli puoliajalla tilanteessa 1-0. Siitä kun sitten selasi news feediä hieman alaspäin niin sieltä tulikin uutinen josta pystykin kattomaan koosteen tosta matsista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

axe

Jäsen
Tossa kun just kattelin omaa news feediä niin ei voi muuta sanoa kuin että kaverien FB-tilapäivitysten suhteen Facebook on täysin kuollut...

Mutta onko se? Vai onko Facebook päättänyt, että se haluaa sen näyttävän sulle kuolleelta? En siis tiedä vastausta, mutta ikävä epäilyksen siemen tuon todella typerän algoritmin takia on. En nyt tarkistamatta muista montako FB-kaveria mulla tuolla on, mutta sanotaan että on se parisataa. Ja näen niistä ehkä parinkymmenen henkilön päivityksiä. Jossain vaiheessa aina havahtuu, että se-ja-se ei ole pitkään aikaan laittanut mitään vaikka aiemmin oli niin aktiivinen. Sitten kun hakemalla hakee, niin siellähän se on tasaiseen tahtiin laittanut jotain, mutta Zuckerbergin luihut alamaiset on päättäneet mun puolestani, että ne ei mua kiinnosta, ja että sen sijaan mua edelleen mukamas pitäisi kiinnostaa se puolitoista viikkoa vanha päivitys, johon satuin peukullani ottamaan kantaa ja joka ei nyt kuole millään enää pois mun fiidistäni.

Facebook on oikeasti täyttä paskaa siihen nähden mitä tällainen pieni idealistinen ihminen kuvitteli ja toivoi sen tarkoituksen aikoinaan olevan -- ja jota se kyllä joskus olikin. Nykyään se on pelkkä mainosalusta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Messangerissä on joku outo ominaisuus kun se näyttää ainakin meikäläisellä jotain tuntemattomien ihmisten naamoja kun selailen sitä kännykkällä. Viikonloppuna sitten joku itselle täysin tuntematon oli ihmetelly samaa ja laitto viestiä että miksi sun naama näkyy mun Messengerissä. Eipä ollu moiseen kysymykseen vastausta, joten vaan totesin että samaa ihmettelen itsekkin.

Tätä tekee minullakin. Joitain tunnistan joistain ryhmistä, mutta sitten on aivan nonamejakin. Olen muodostanut logiikaksi, että olen jonkun kanssa kommentoinut samaan uutiseen tai jotenkin tykänneet toistemme kommenteista. Tämähän ei tee meistä mitenkään tuttuja, mutta Face haluaa tulkita, että jotain samaa meissä on.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Whatsapp ja FB ehkä pari päivää alhaalla.
Ei kai nyt näin pitkään sentään...?

Kivasti muuten huomaa miten koukussa näihin palveluihin on. WhatsAppin pidempi katko saa kyllä miettimään jonkinlaisia vaihtoehtoisia viestintäratkaisuja esimerkiksi työpaikan kiireellisiin asioihin liittyen.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Ei kai nyt näin pitkään sentään...?

Kivasti muuten huomaa miten koukussa näihin palveluihin on. WhatsAppin pidempi katko saa kyllä miettimään jonkinlaisia vaihtoehtoisia viestintäratkaisuja esimerkiksi työpaikan kiireellisiin asioihin liittyen.
Suosittelen Signalia. Ei juurikaan eroa käytössä, mutta ainakin foliohatut arvostavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös