Facebook

  • 990 229
  • 3 098

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt sitten itselläkin Facebook muuttui pysyvästi uuteen ilmeseen.
Muutin tuon silloin heti kun sitä tarjottiin, koska arvasin sen kohta kuitenkin muuttuvan vaikka väkisin. On tuo puhelimelle ja ehkä tabletillekin ihan toimiva "pohja", mutta tietokoneella FB:n käyttäminen meni vaan entistä hankalammaksi ja juuri tässä on syy, miksi en edes muista koska viimeksi olen tietokoneella Facebookissa vieraillut.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On tuo puhelimelle ja ehkä tabletillekin ihan toimiva "pohja"

Olisi varmaan, mutta aivan liian raskas ja hidas esim. tabletilla käytettäväksi. Oma 1.sukupolven iPad Pro ei nyt tietty uusinta mahdollista tekniikkaa ole, mutta ei nyt hitaimmastakaan päästä varmasti. Puhelimella taas käyttöliittymän linkit ovat aivan liian pieniä. Sikäli siis hyvin omituinen veto taas kerran että tehdään ”mobiilinäköinen” käyttöliittymä, joka ei sitten kuitenkaan toimi sellaisenaan kunnolla niissä mobiilivehkeissä. Tuon kokoiselta firmalta ihme perseilyä.

Jännä juttu että mobiilisivustoa ei ole päivitetty sitten ollenkaan, mutta tämähän selittyy vain sillä että Facebook haluaa pakottaa käyttämään omaa sovellustaan selaimen sijaan. Saa nähdä päivittyykö nuo sovellukset sitten myös. Nykyisethän ovat ihan luokattomia räpellyksiä, ja mieluummin käyttäisin vaikka tuota uutta mobiilileiskaa selaimella, jos se ei olisi niin raskas.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Se oli huono muutos joitain vuosia(?) sitten kun tapahtumien osallistujista alkoi nähdä enää omat kaverit, mutta ilmeisesti tämä johtui jostain tietosuoja asioista. Lähinnä ainoat varsinaiset hyödyt Facebookista tulee itselle enää siitä, että tapahtumista saa yleensä hyvin kaiken tarvittavan infon aikatauluista jne., mutta tosiaan harmi kun noita kaikkia osallistujia ei enää näe. Useampaan kertaan käynyt niin, että törmää sitten kuitenkin sellaisiin jollain tapaa tuttuihin ihmisiin/kaverin kavereihin, että olisi voinut esim. sopia kyytejä tms.

Muuten tuntuu, että ainakin omista kavereista facebookkia päivittävät enää enimmäkseen naiset ja miesten kanssa ollaan sitten enemmän whatsappin kautta yhteyksissä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Miten ihmeessä saan v*ttuun tuon "Huoneet-osion" näkymästä tuosta feedin etusivulta? Ei kiinnosta mikään ylimääräinen kavereiden sähellysten mainostus tuossa.

(Ei mitenkään? Niinpä tietysti...)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt lähti vanha versio pois käytöstä, enkä tykkää yhtään tuosta uudesta. No, käytetään pelkästään kännykällä toistaiseksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Nyt lähti vanha versio pois käytöstä, enkä tykkää yhtään tuosta uudesta. No, käytetään pelkästään kännykällä toistaiseksi.

Koneelle selaimelle kun asennat FB Purity-lisäosan, niin saat vielä vanhan version käyttöön.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse alan tottua uuteen, enkä ole sitä hylkäämässä, mutta...

Ryhmien osalta ilmoitukset toimii entistä huonommin. Olihan niissä puutteensa jo aiemmin, mutta nyt en saa senkään vertaa ilmoituksia tai selkoa niistä. Itsellä muutama ryhmä näkyy siis etusivulla vasemmalla, kun olen nuo saanut oikopolkuihin. Tuossa ei ole mitään vihjettä ryhmän nimen perässä, että siellä olisi jotain ehkä tapahtunut. No, sitten kun menen ihan ryhmät-alasivulle (jossa muuten outous tuo viime aikainen toiminta), siellä on "aktiivinen viimeksi 6 tuntia sitten". Tuostakaan ei tiedä, onko jotain uutta julkaistu 6 tuntia sitten, vai johonkin kommentoitu 6 tuntia sitten. Kun uteliaana klikkaa, niin kas, siellähän on moni ketju elänyt ihan muutama minuutti sitten.

Tuo harmittaa lähinnä parin ylläpitämäni ryhmän kohdalla. Muuten saa ryhmät elää vaikka kuinka, stalkkaan sitten joskus.

Etusivulla kun ylhäällä vaihtoehdoissa on etusivu, sivut, watch, marketplace (jolla en tee yhtään mitään) ja ryhmät, niin tapahtumia olisin kaivannut tuohon näkyvämmin. Ne kun on ryhmien lisäksi melkein se syy, miksi Facessa olen. No, löytää ne tuosta vasemmalta melko nopeasti.

Nämä kitinät siis vain selainversiosta. Mobiilisovelluksella esim. tuon tapahtuma-osion taitaa löytää nopeammin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Piti joulun kunniaksi vaihtaa Facebookissa profiilikuva, mutta eipä antanut päivittää ja herjasi vaan että on joku tekinen vika jota korjailaan parhailaaan. Samaa ilmoitus tulee nyt kolmatta päivää putkeen. Laitoin ihan kokeilumielessä jopa palautetta/viestiä Facebookille sekä suomeksi että englanniksi mutta luonnollisesti asialle ei ole mitään tehty. Noh, kai sitten tolla nykysellä profiilikuvalla ollaan tappiin saakka. Mutta onko kukaan muu törmännyt samaan ongelmaan?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikähän helvetti siinä on, että Facebookkia vieläkin tulee käytettyä viikottain, vaikka se on käytettävyydeltään aivan hirveää paskaa. Tapahtumakalenterina meni vielä ennen koronaa, mutta nyt senkin hyöty on aika vähäinen kun missään ei oikein tapahdu mitään ja verkkotapahtumiakin on vähän.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Mikähän helvetti siinä on, että Facebookkia vieläkin tulee käytettyä viikottain, vaikka se on käytettävyydeltään aivan hirveää paskaa. Tapahtumakalenterina meni vielä ennen koronaa, mutta nyt senkin hyöty on aika vähäinen kun missään ei oikein tapahdu mitään ja verkkotapahtumiakin on vähän.

Sorry, mutta mikä on käytettävyys??? juuri katsoin facebookin tunnin tauon jälkeen ja pari uutta viestiä saunomaan ja dokaamaan. Tämä käytettävyys on timanttia. No joo, anteeksi, nörtteilyt sikseen.
 

axe

Jäsen
Sitä, että näkisin facebookista ystävieni sinne laittamia päivityksiä.

Havahduin muuten yhtenä päivänä Instagramin suhteen, eikös sekin ole Facebookin juttuja nykyään? Ennevvanhaa kun ihmiset oli paenneet Facebookin alkanutta paskuutta Instaan, niin sieltä löytyi sitten kavereitten ja itse valittujen entiteettien päivityksiä. Jos nyt kukaan niistä ei sattunut sinä päivänä laittamaan mitään, niin ne vanhat muutaman päivän takaiset näkyi. SItä muisti että Jussilla oli muuten hyvä juttu, sitten kelasi peukulla muutaman kerran ja löysi sen Jussin postauksen.

Nykyään Instankin feedissä näkyy kaksi tai kolme jotain tilattua postausta viiden maksetun mainospostauksen väleissä. Ne mainoksetkin vielä jollain lailla voisi hyväksyä mutta sitten alkaakin tulla yhdeksän tuhatta jotain suositeltua paskaa, että kun seuraat KooVeeta niin se yrittää lykätä sulle seurattavaksi kaikki maailman muutkin seurat jotka harrastaa jääkiekkoa, salibandyä, suunnistusta, voimistelua tai ilman ottelulippua Hakametsään livahtamista. Ja kaiken maailman julkkiksia tarjotaan. Mutta missä vitussa on ne ihmiset, joiden postauksia olen omalla vapaalla tahdollani halunnut seurata? Kiitti vitusti maailman paskin firma Facebook.

Tosin en tiedä oliko se Instagramin tarina-ominaisuus olemassa jo ennen Facebookia, mutta kyllähän se feature aloitti myös isolla kädellä pilaamaan hyvää juttua. Ei muuta kuin DJ Ibusal soimaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Face keksinyt oudon päivityksen. Nyt näkee, että ryhmään tullut uusi julkaisu, muttei julkaisijaa (tai siis on varmaan jonain haaleana hiirenköntsänä alla).

Kavereiden julkaisuja alkanut itselle ilmestyä aika hyvin, älkää kysykö olenko koskenut johonkin asetukseen. Olen toki aika valikoiva, mitä sivuja haluan tuossa seurata.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta missä vitussa on ne ihmiset, joiden postauksia olen omalla vapaalla tahdollani halunnut seurata? Kiitti vitusti maailman paskin firma Facebook.
On siinä niiden ehdottelujen yläpuolella teksti You're All Caught Up ja linkki "View Older Posts", josta pääsee ne vanhemmat päivitykset katsomaan. Mutta olihan tuo surkea uudistus.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tulin liittyneeksi varmasti yhteen hämmentävimmistä ryhmistä koskaan. Kyseessä tuollainen vähän laajempi työhöni liittyvä ryhmä. Osallistujia useita satoja, ja ensimmäisen päivän jälkeen perustaja on jo syvästi loukkaantunut jostain hiirenpaskan kokoisesta asiasta. Banneja jaeltu ja ihmisiä liittyy uudestaan jollain kakkostileillä.

Olin jo ihan siinä kinthaamaalla, että painanko "poistu ryhmästä" nappia, mutta katsotaan, jos nyt vielä antaisi tuolle mahdollisuuden.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Piti joulun kunniaksi vaihtaa Facebookissa profiilikuva, mutta eipä antanut päivittää ja herjasi vaan että on joku tekinen vika jota korjailaan parhailaaan. Samaa ilmoitus tulee nyt kolmatta päivää putkeen. Laitoin ihan kokeilumielessä jopa palautetta/viestiä Facebookille sekä suomeksi että englanniksi mutta luonnollisesti asialle ei ole mitään tehty. Noh, kai sitten tolla nykysellä profiilikuvalla ollaan tappiin saakka. Mutta onko kukaan muu törmännyt samaan ongelmaan?

En tunne ketään kuka olisi vaihtanut viimeiseen 10 vuoteen profiilikuvaa
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mikähän helvetti siinä on, että Facebookkia vieläkin tulee käytettyä viikottain, vaikka se on käytettävyydeltään aivan hirveää paskaa. Tapahtumakalenterina meni vielä ennen koronaa, mutta nyt senkin hyöty on aika vähäinen kun missään ei oikein tapahdu mitään ja verkkotapahtumiakin on vähän.
Tähän erittäin sama. Piti Facenaama poistaa jo aikoja sitten, mutta loistavan tapahtumakalenterinsa vuoksi en niin tehnyt. Nyt tosiaan tuolla ei ole niin yhtään helvetin mitään kiinnostavaa/syytä käydä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tunne ketään kuka olisi vaihtanut viimeiseen 10 vuoteen profiilikuvaa
Mulla ainakin ne kaikkein aktiivisimmat FB-käyttäjät vaihtelee kuvia aika usein, ja sellaiset suht. aktiivisetkin vaihtaa noin kerran tai kaksi vuodessa sen kuvan. Kyllä mä aina siihen huomiota kiinitän kun kiinnostaa nähdä miten jengi muuttuu vuosien varrella ja auttaa tunnistamisessa jos tulee kadulla vastaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Fb paskoi Instan mobiilin, kun halusivat lisätä käyttäjien ruutuaikaa. Mulla se ruutuaika loppuu ensimmäiseen "suositeltua sinulle" -viestiin. Eli käytännössä 5 sekuntia jaksan sitä kakkaa. Selaimella sentään pystyy menemään kaverien vanhoihinkin postauksiin. Itse facen olen saanut jollain tapaa käytettäväksi, kun otin 30 suosikkia listaan ja lopetin melkein kaikkien ryhmien seuraamisen. Olen siis ryhmien jäsen, mutta nähdäkseni viestit, minun pitää klikata itseni ryhmiin. Enpä juuri jaksa. Ja eka toimenpide muutenkin aina "viimeaikaiset viestit" esiin. Selaimen kautta päinvastoin kuin instassa, käytettävyys on alle ala-arvoisen. Jotain se kauheasti latailee, muttei postauksia. Ne tulevat sitten minuutin odottelun jälkeen firefoxilla joskus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Jaahas. Yli 500 miljoonan Facebookin käyttäjän henkilötietoja on vuodettu verkkoon hakkereiden foorumille. Joukossa 1,4 miljoonan suomalaisen tietoja.
Allekirjoittanutta ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän kitinää netissä tämän tiimoilta löydy. Jos siellä olisi tyyliin 10 ihmisen tiedot vuotaneet ja oma olisi tuossa joukossa niin saattaisi harmittaa enemmän, mutta kun tyyliin kaikkien suomalaisten tiedot varastettu niin antaa mennä vain. Ei sieltä yksilö eroitu tai mitään toimenpiteitä edellytä.
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jassoo, onkos uusi ominaisuus Facebookissa vai pelkkä bugi? Kun laittaa reunasta "viimeisimmät" täpän päälle, niin vähän aikaa voi scrollailla kunnes Face kertoo, että ei muita uusia julkaisuja tai jotain vastaavaa. Nerokasta. Ei sillä, että se muutenkaan niitä viimeisempiä näyttäisi, mutta edes jotain.

Instagramissakin algoritmit ovat näemmä päättäneet, että kavereiden julkaisuja (niitä vanhoja perinteisiä kuvia, eikä storyjä) ei enää juuri viitsitä näyttää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebook on tosiaan muuttunut aika rasittavaan suuntaan. Pistää usein news feediin jotain parin päivän takaisia uutisia ja postauksia. FB-kavereiden postauksia saa nykyään etsiä suurenuslasin kanssa jostain sivustojen ja mainosten välistä. Ainakin omissa kavereissa on selkeesti huomattavissa että postaaminen ei enää kiinnosta samalla tavalla kuin pari vuotta sitten. Tosin enpä tässä hirveesti voi ketään soimata kun itse teen suunnilleen yhden päivityksen per kuukaus.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aika rajusti tuntuu noiden päivitysten määrä laskeneen ihan viime vuosina. Viime aikoina facebookia plärätessä olen itseasiassa miettinyt, että mitä tämä paikka enää mulle antaa. Täynnä mainoksia tai jotain "muistoja" lähinnä muilta ihmisiltä ja näen tuon foorumin enemmän paikkana, jossa toiminta on keskittynyt ns. sisäisiin keskusteluihin, joihin mulla ei oikein ole antaa mitään. Urheilu- ja musiikkiaiheista, laadukkaampaa keskustelua potenssiin yksitoista, tapaan edelleen täällä ja se, että joku länttää jonkun vinyylistä ottamansa kuvan näytille ja jota muut kommentoivat "mul on toi nimmareilla, mut väärennös" -> ei ole mun juttu. Jos siellä joku jotain vielä päivittää, niin enemmän ja vähemmän mainosta ovat nekin. Helvetin kliininen paikka. Näin se maailma etenee.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tätä paskakasaa enää jaksa. Joka kolmas viesti on mainos. Piilotan kaikki ja blokkaan mainokset samasta suunnasta. Ei auta. Enkä asentele mitään purityjä. Jos paskovat tuotteensa, pärjäävät ilman mua. Ruutuaika lyhenee eksponentiaalisesti mainosten pakkosyötöllå.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös