Facebook

  • 990 397
  • 3 099

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä ihan omana mutuna niin voisiko tämä johtua siitä, että kyseinen henkilö on osallistunut samanlaisiin/-tapaisiin tapahtumiin kuin mihin olet itse nyt osallistunut ja FB:n algorytmit muistavat tämän asian ja sen takia ehdottavat häntä kärkipäässä?
Ei käsittääkseni, ainakaan sen mukaan, mitä häntä tunnen. Toinen uusi tuttavuus, joka nimenomaan harrastaa vastaavia tapahtumia ihan keskustelujenkin perusteella ja jonka kuvista olen tykkäillyt useampaankin kertaan, ei ole listalle mahtunut. No, eipä tämä kassilohen kilohintaan vaikuta, mutta on jäänyt mieleen. Juuri äsken taas, kun kävin klikkaamassa olevani kiinnostunut tapahtumasta, olisi pitänyt hänelle kutsua laittaa FB:n mukaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ylläpitääkö täällä kukaan yrityksen tai yhteisön Facebook-sivua? Onko "Tarkastele sivusyötettä" poistettu vai piilotettu jonnekin?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ärsyttää kun toi Facebook joskus jostain syystä tarjoaa jotain muutaman päivän vanhoja uutisia news feediin. Esim. tossa äsken pamahti väliaikatulos eräästä fudismatsista joka pelattiin toissapäivänä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Typerä uudistus Facebookin messengeriin. Jos laitat henkilölle X viestin ja suljet naaman, se näkyy "uutena viestinä" jos menet taas käymään erikseen Facessa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisköhän liittyä ja alkaa etsimään koulukavereita. Onko täällä muuten ketään, kuka kävi maunulassa koulua 1977-1986
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Musta tuntuu että kyseessä on bugi. Mulla se myös välillä näyttää jo luettuja viestejä uutena.

Samaa miettinyt. Ja samoin tosiaan näen jo luettuja viestejä uutena. Plus, että olen itse jo vastannut. Ja ottaahan tuo aivoon. Varsinkin, kun itsellä punainen ilmoituspallo näkyy tuollaisten kohdalla, joiden kanssa viestiketju käytössä melkein 24/7.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Taas huomaa Facebookissa että vaalit lähestyy. On tässä mukavaa kun on FB-kavereita jotka on poliittisesti someaktiivisia ja sitten kun niitä vielä löytyy melkeen jokaisesta puolueesta. Koita siinä sitten lueskella lätkäuutisia tai rauhassa katella koiranpentuvideoita kun newsfeediin pukkaa koko ajan uutisia ja vouhotuksia joilla koitetaan vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Taas huomaa Facebookissa että vaalit lähestyy. On tässä mukavaa kun on FB-kavereita jotka on poliittisesti someaktiivisia ja sitten kun niitä vielä löytyy melkeen jokaisesta puolueesta. Koita siinä sitten lueskella lätkäuutisia tai rauhassa katella koiranpentuvideoita kun newsfeediin pukkaa koko ajan uutisia ja vouhotuksia joilla koitetaan vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen.

"Jäädytä henkilö N.N 30 päiväksi" -vaihtoehto on loistava juurikin ennen vaaleja.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Harvoin kaipaan Facelta ilmoituksia punaisine palloineen, mutta nyt näyttää stopanneen nuo jopa silloin, kun johonkin ketjuun olen kommentoinut ja ehkä jopa kiinnostaisi seurata, miten keskustelu jatkuu. Olenko yksin pulman kanssa? Joutuu klikkaamaan erikseen "ota ilmoitukset käyttöön...". Outoa, luulisi tuon olevan oletus silloin kun jotain on itse kommentoinut. Tätä tekee jopa ylläpitämässäni ryhmässä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Harvoin kaipaan Facelta ilmoituksia punaisine palloineen, mutta nyt näyttää stopanneen nuo jopa silloin, kun johonkin ketjuun olen kommentoinut ja ehkä jopa kiinnostaisi seurata, miten keskustelu jatkuu. Olenko yksin pulman kanssa?
Mä olen huomannut tohon liityen sellaisen asian että kännykästä kun kattelen Facea niin ilmotukset tosiaan ei päivity aina, mutta sitten kun tietsikalta katselen niin silloin ne pelittää. Tai ainakin luulen niin. Sen olen kyllä huomannut aikaa sitten että joihinkin sellaisiin tilapäivityksiin taikka kuviin johon olet kommentoinut ja sen jälkeen tulee paljon komentteja niin se jossain vaiheessa lopettaa ilmotukset automaattisesti. Toi on mielestäni ihan hyvä sellaisissa tilanteissa jossa esim. onnittelet jotakuta siitä että on mennyt naimisiin ja sitten sinne tulee sen jälkeen satoja "Onnea" viestejä perään.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Mulla on viime viikkoina hävinnyt "Viimeisimmät"- feedistä lähes tyystin kavereiden postaukset. Ja kyllä minulla on edelleen kavereita ja myös facessa
 
FB-sovelluksen ilmoituspalkki näyttää ihan mitä sattuu ja välillä siellä vilkkuu 10 vanhaa ilmoitusta uutena ja uusimmat katoavat johonkin, mutta onneksi vielä web-versiolla näkee ilmoitukset oikeassa järjestyksessä. Hienosti Fb on saatu tuhottua ja sen tarkoitus pilattua. Julkaisujen järjestys ei ole ollut Fb:ssä pitkään aikaan kronologinen. Nyt Instagramkin näyttää julkaisut ihan sekalaisessa järjestyksessä. Käyttämistäni sovelluksista Twitter ja Youtube näyttävät julkaisut oikeassa järkestyksessä, mutta eiköhän nekin saada pilattua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olenko yksin pulman kanssa? Joutuu klikkaamaan erikseen "ota ilmoitukset käyttöön...". Outoa, luulisi tuon olevan oletus silloin kun jotain on itse kommentoinut. Tätä tekee jopa ylläpitämässäni ryhmässä.

Et ole. Arvalla ne tulevat tai yleensä ei tule.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mä olen huomannut tohon liityen sellaisen asian että kännykästä kun kattelen Facea niin ilmotukset tosiaan ei päivity aina, mutta sitten kun tietsikalta katselen niin silloin ne pelittää. Tai ainakin luulen niin.

Joo, saman noteerasin aiemmin ja samaa pohdin. Nyt ei päde tämä kyllä. Tänäänkin ollut oikeastaan koko päivän vain koneen selaimella auki tuo sivusto. Luurin sovellus ei hetkeäkään.

Et ole. Arvalla ne tulevat tai yleensä ei tule.

"Jee".

Aiemmin tähän en niin häiriintynyt, kun olin selkeämmin itse jo valinnut ryhmät, joista ilmoituksia kelpuutan. Nyt aivan viime päivinä jättänyt ilmoittamatta tosiaan noistakin, joita ylläpidän. Ja vaikka ketjuihin olisin itse kommentoinut.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulla on viime viikkoina hävinnyt "Viimeisimmät"- feedistä lähes tyystin kavereiden postaukset.
Mulla tuntu olevan sama juttu. Tsekkasin tossa asetuksia ja siellä oli sellainen että se näytti fanittamieni sivujen jutut ekana/tärkeimpänä. Muutin sen että se näyttäis frendit ekana, tosin ei mitään näkyvää vaikutusta näyttänyt olevan ainakaan toistaseksi.

Nyt muuten tuntuu että newsfeedissä on mainoksia enemmän kuin aikasemmin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minulla oli mainokset pitkään poissa (tietokoneella käyttäessä) mutta ihan viimeaikoina taas ilmestyneet ja ihan älytön määrä noita. Ei tuo adblock nyt ole aina ennenkään facessa kovin hyvin toiminut, mutta ehkä tuossa jossain välissä jopa toimi ja nyt face taas muuttanut jotain että mainoksia puskee.

Ilmiannoin joitain seksuaalisesti häiritsevinä tms ja sen jälkeen tuli ilmoituksia että tekemäni ilmianto on tarkastettu (ei kerrottu lopputulosta).
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jumitaako kenelläkään mulla Facebook nyt todella pahasti? Välillä news feedi täysin tyhjä ja siinä on vain sellainen "tervetuloa Facebookiin" viesti ja kehoittaa minua lisämään kavereita että näkisin vidoita, kuvia ja postauksia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumitaako kenelläkään mulla Facebook nyt todella pahasti? Välillä news feedi täysin tyhjä ja siinä on vain sellainen "tervetuloa Facebookiin" viesti ja kehoittaa minua lisämään kavereita että näkisin vidoita, kuvia ja postauksia.
Joo, ainakin mobiiliversio tekee tätä, ja päivä päivältä enemmän koen aika hyödytömäksi koko kanavan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jumitaako kenelläkään mulla Facebook nyt todella pahasti? Välillä news feedi täysin tyhjä ja siinä on vain sellainen "tervetuloa Facebookiin" viesti ja kehoittaa minua lisämään kavereita että näkisin vidoita, kuvia ja postauksia.

Samaa tekee. Päivittämällä "Viimeisimmät" uutiset näkee ehkä pari-kolme vasta tullutta päivitystä, ja sit hyppää monen päivän takaisiin julkaisuihin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joo, ainakin mobiiliversio tekee tätä, ja päivä päivältä enemmän koen aika hyödytömäksi koko kanavan.
Mulla tuli toi viesti nyt tietsikan kautta. Kännykällä näkyy kyllä vielä jotain tilapäivityksiä. Kummasti vaan rupesi foliohattu puristamaan päätä kun on vaalipäivä menossa, ja siis aivan kaikki tilapäivitykset ja uutiset katoaa news feedistä. Tiedä sitten oliko sillä vaikutusta että jonkun Hjalliksen vaalimainoksen piilotin aamukahvia juodessa.
 
Viimeksi muokattu:

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Joo, ainakin mobiiliversio tekee tätä, ja päivä päivältä enemmän koen aika hyödytömäksi koko kanavan.

Sama!

Vaikka et olisi käyttänyt naamakirjaa viikkoon, niin "viimeisimmät" näyttää tyyliin kahdeksan postausta. Niistä kolme on mainoksia, pari on "suositeltu sinulle, tämänkaltaista sisältöä olet joskus katsonut" -sisältöä eli esim. kissavideoita, joista kukaan kaverisi ei ole tykännyt, mutta joita Facebook muuten vain on nerokkuudessaan alkanut sinulle spämmäämään ja loput kolme kavereiden tai seuraamiesi yhteisöjen päivityksiä. Näiden alla Facebook ilmoittaa, ettei ole muuta näytettävää.

Joskus kävin katsomassa, että vieläkös yksi kavereistani kirjoittelee Faceen, kun sen postauksia ei ole vuosiin enää etusivulla näkynyt. No, kyllähän se on kirjoitellut koko ajan - Facebook vain on päättänyt, etten moista sisältöä tarvitse.

Ihan järkyttävän sysipaska käyttöliittymä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
The Guardianin mukaan Facebookilla on näköjään joku globaali ongelma menossa. Ilmeisesti myös Instagramissa ja Whatsapissa on nyt häikkää.

Itsellä välillä näkyy pari uutista ja sitten hetken päästä saattaa olla nolla uutisa ja tervetuloa Facbookiin tervehdys siinä missä pitäs olla newsfeedi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itsellä ei vieläkään toi Facbook toimi kunnolla. Aina välillä saan muutaman uutisen, tilapäivityksen ja tietenkin mainoksen news feedin mutta seuraavassa minuutissa saaattaas näyttää tyhjää. Ilmeisesti Facebook koittaa saada mut lopetamaan kyseisen sivuston käyttämisen 10 vuoden jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös