Mainos

F1-ketju

  • 663 177
  • 5 069

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
RAI +4
ALO +2
HAM +1
Heh. Tiedä sitten, mitä McLaardi tällä kaikella hakee, pestä likaiset kasvonsa jotenkin, vai mitä, mutta ainakaan tie mestaruuteen ei avautuisi Rellujen kustannuksella. Noin jos pisteitä jaeltaisiin niin Räikkösen mestaruus olisi vieläkin selvempi, lisäksi kultapoika tipahtaisi Alonson taakse kolmanneksi.

Vittu, antaisivat jo olla ja opettelisivat hyviksi häviäjiksi. Muutenkin kun tallina tehnyt noin härskejä mokailuja kauden aikana, niin luulisi olevan sen verran häpyä, että pitäisivät turpansa tukkeessa ja keskittyisivät jo seuraavaan kauteen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Uskovitunmatonta
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/11/582730
hamekangas saattaa kohta loppua koko maailmasta.
Se taitaa nyt olla niin, että kilven kiillottamista täytyy tehdä joka paikassa, missä se suinkin on mahdollista. Ensin kun yrittää kusettaa muita, mutta jää kiinni, ja menettää tallipisteet, niin tilanne ei ole siinä kohdassa helppo. Onhan se jo tavallaan pakkokin toimistusjohtajan ottaa vahva kanta asiaan, ja sitä kautta saada oma toiminta näyttäämään paremmalta esim. yhteistyökumppaneiden silmissä.

Jos tuossa tilanteessa talli vetäytyisi kuoreensa, niin se olisi suoraan myöntämisen merkki omasta väärästä toiminnasta.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä homma. Onneksi tuloksia ei alettu rukkaamaan enää. Tottakai tiukkojen sääntöjen myötä F1 on väkisinkin kabinettipeliä, mutta mikäli tässä olisi Kimiltä mestaruus viety olisi se todella tuntunut väärältä. Itse en ole niin paljon formulan asiantuntija, että osaisin sanoa paljonko kylmillä polttoaineilla voitettiin. Tämä päätös vaikuttaa sinivalkoisten lasienkin läpi ns. pienemmältä pahalta.

Ja mitä taaseen tulee siihen tiettyyn nimimerkkiin, on toivo jo syytä heittää. Näihin viesteihin on turha keksiä mitään napakoita ja osuvia perusteluja. Ne kun voi lukea tai olla lukematta juuri oman mielensä mukaan. On tietysti vaikea nähdä metsää puilta tai päinvastoin, jos oman arviointikyvyn ja järjenjuoksun sokeuttaa fanaattinen fanaattisuus.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
"Ensitapaamisella milanolaisessa yökerhossa Gioia kertoo vain ihastuneensa vaaleaan, poikabändin jäsenen näköiseen mieheen, joka tuijotti häntä."

-www.iltasanomat.fi

:D
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin.. Jos Schumin aka aika on ajanut ohi-kuljettajan testiä verrataan vaikkapa Häkkisen vastaavaan on mies valovuosia parempi.
Hei haloo, onko ketään kotona? Häkkisellä oli takana viiden vuoden tauko ja Schumilla ainoastaan vuoden.
 
Veikkaan että aikaa kuluu vuoroin itkupotkukohtauksella mestaruutta vaativan ja vuoroin polvillaan tippalinssissä mestaruutta anelevan PR-Pojun rutinoita kuunnellessa. I want me trophy, I alredy had my both hands on it. Then stupid Kimi took it away from me without asking my opinion about it.
Plz plz plz plz plz. Come on I´m british and black. I´m your PR-Boy. PLZ PLZ PLZ PLZ!!!

Hamilton on sanonut koko ajan tähän asiaan liittyen ettei halua voittaa maailmanmestaruutta tällä tavalla ja että Kimi ansaitsee täysin mestaruuden.

Siinä mielessä nuo sinun kommenttisi ovat naurettavia. Miksi muuten Hamilton on PR-poju? Tai miksi hän sitä on, mutta muut kuljettajat eivät?
 

Rankkari

Jäsen
Täytyypä kommentoida joskus tähänkin ketjuun. Formulat olisivat mielenkiintoinen katsojalle, mikäli siellä tapahtuisi ohituksia, myös kärjessä. 90-luvulla tapahtuneet onnettomuudet aikaansaivat sääntömuutoksia. Nämä taas pilasivat mahdollisuuden ajaa takaluukussa kiinni, ja ohittaa. Onneksi ensi vuonna poistuu luistonesto, joka lisää kuljettajan ajotaidon merkitystä.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Mielestäni oikeus voitti ennen kaikkea siksi, että vaikka muutamalla asteella kylmempi bensa olisikin todistettu (mitä siis ei FIA:n mukaan edes kyetty tekemään), sen hyöty kuljettajille olisi ymmärtääkseni koko kilpailun ajaltakin ollut pari hassua sekuntia. Ja kuten McLarenin itsensä osalta tällä kaudella, mahdollinen rangaistus (sakot ja/tai pistemenetykset) olisi pitänyt ylettää koskettamaan vain ja ainoastaan talleja, ei kuljettajia - muu olisi ollut lajin imagonkin kannalta kohtuutonta.

Tai sitten olisi ollut sekin vaihtoehto, että hylkäys sekä kuljettajille että talleille, mutta Hamiltonin sijoitus pysyy ennallaan. Niin tai näin, parhaimmillaan 26:n ja kaksi kisaa ennen päätöstä 17:n pisteen johtoaseman tyriminen on kyllä suorastaan lajihistoriallista puppelointia, siis että ylipäätään jouduttiin nähdyllä tavalla tilanteeseen, jossa mestaruutta pitää hakea raastuvan puolelta.


Ranger
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Miksi muuten Hamilton on PR-poju?

Bernie on muutamia vuosia sitten todennut, että lajin pr-arvon kannalta formulat tarvitsee tummaihoisen kuljettan. Ja taisi siinä toivelistassa olla kiinalainenkin kuljettaja. Pitäisi kait olla jokaisella rodulle kuljettaja, johonka voi samaistua, tai jotain.

P.S. Jos en ihan väärin muista, niin aikaa ennen Schumia, tuohon listaan kuului myös menestyvä saksalainen F1-kuljettaja.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No huhhuh, seuraavat askeleet on varmaan sitten: menestyvä naiskuljettaja, menestyvä kehitysvammainen kuljettaja, menestyvä apinakuljettaja, menestyvä marsilaiskuljettaja ja sokerina pohjalla menestyvä jenkkikuljettaja.

Hauskaa, kun lajin pitäisi olla show, missä ulkoiset tekijät määrittelee arvon.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Hamilton on sanonut koko ajan tähän asiaan liittyen ettei halua voittaa maailmanmestaruutta tällä tavalla ja että Kimi ansaitsee täysin mestaruuden.

Siinä mielessä nuo sinun kommenttisi ovat naurettavia. Miksi muuten Hamilton on PR-poju? Tai miksi hän sitä on, mutta muut kuljettajat eivät?

Et sitten haistanut vitsin tynkää.

Mutta vastaataan sitten kun vastausta vaadit.

Kyllä Nuori Herra nimeltä Lewis Hamilton on ehtinyt jo osoittaa että osaa olla myös käärmeenkielinen selkäänpuukottaja ja paskanpuhuja(kauden aikana vika oli aina Alonsossa tai Alonson tekemisissä, ei omissa) kun kyseessä on omat tekemiset ja voittaminen(toki se kertoo myös tinkimättömästä voitonhalusta). Eli ikinä herra ei tehnyt mitään väärää, tai rangaistuksen arvoista omasta mielestään. Eikä tietenkään kukaan voi julkisesti sanoa haluavansa kabinettipeli-mestaruuden pari kuukautta kauden päättymisen jälkeen. Olisihan se silti Brasiliasta toki kelvannut tuomaripäätöksellä mukaan.

Kysymys PR-Pojusta oli kategoriaa huvittava. Setä Bernie on istunut vuosikaudet kädet rukousasennossa että sarjaan saataisiin a)menestyvä britti b)tummaihoinen kuljettaja c)tummaihoinen menestyvä kuljettaja d) kohtien a+b+c summa menestyvä brittiläinen tummaihoinen kuljettaja. Kohtia a ja b Bernie on vuosikausien aikana toistellut eri haastatteluissa kun Herra Diktaattorilta on kysytty minkälaista kuljettajaa hän toivoo sarjaan. Ja Ted Raikkaalle että ensin menestyvä Aasialainen ja sitten naiskuljettaja. Siinä sopiva järjestys F-1 sirkuksen markkinointikoneistolle ja moinen skenaariohan on moneen kertaan myönnetty erittäin toivotuksi.(Sitten vaikka nuo mainitsemasi loput. Kyllähän kaikki rahantekokeinot ja näkyvyyden takaajat Bernielle kelpaisivat. Tottakai sillä bisnestä se siellä tekee.)

Heti alkukaudesta Bernien hypättyä Lewisin bandwagoniin saatiin myöskin kuulla sitä paatosta Bernien suusta että Lewis on F-1 sirkukselle parasta mahdollista PR:ää. Pelastaja. Ja monesti. Ja miksi muut eivät ole kysymykseen Bernien jargonit sulkeutuneisuudesta, "vääristä" kansalaisuuksista(liian pienet maat kuten Suomi) ja oikeista lähtökohdista mutta riittämättömistä kyvyistä(esim Button brittinä ei ole pärjännyt, huippu japanilaisia ei ole näkynyt, siltä oikealta rahantekoalueelta eli aasiasta ei ole huippukuskia tai edes kisakuskia).
 
Viimeksi muokattu:
Et sitten haistanut vitsin tynkää.

Kiitos rehdistä vastauksesta. En haistanut vitsin tynkää enkä mitään muutakaan epämiellyttävää kuten paskanhajua tai muuta.


Kyllä Nuori Herra nimeltä Lewis Hamilton on ehtinyt jo osoittaa että osaa olla myös käärmeenkielinen selkäänpuukottaja ja paskanpuhuja(kauden aikana vika oli aina Alonsossa tai Alonson tekemisissä, ei omissa) kun kyseessä on omat tekemiset ja voittaminen(toki se kertoo myös tinkimättömästä voitonhalusta). Eli ikinä herra ei tehnyt mitään väärää, tai rangaistuksen arvoista omasta mielestään. Eikä tietenkään kukaan voi julkisesti sanoa haluavansa kabinettipeli-mestaruuden pari kuukautta kauden päättymisen jälkeen. Olisihan se silti Brasiliasta toki kelvannut tuomaripäätöksellä mukaan.

En tunne Hamiltonia niin henkilökohtaisesti, että osaisin tarkemmin analysoida millainen paskanpuhuja hän on tai ei ole. Se mihin itse tartuin oli tuo sinun nokkelaksi osoittautunut hauskuuttelu, jossa Hamilton itki polvillaan mestaruutta itselleen. Sen verran mitä itse olen aiheeseen perehtynyt, niin Hamilton on joka käänteessä todennut ettei halua voittaa mestaruutta tällä tavoin. Ja se on ihan ymmärrettävää. En minäkään haluaisi voittaa kabineteissa mestaruutta.

Kysymys PR-Pojusta oli kategoriaa huvittava. Setä Bernie on istunut vuosikaudet kädet rukousasennossa että sarjaan saataisiin a)menestyvä britti b)tummaihoinen kuljettaja c)tummaihoinen menestyvä kuljettaja d) kohtien a+b+c summa menestyvä brittiläinen tummaihoinen kuljettaja. Kohtia a ja b Bernie on vuosikausien aikana toistellut eri haastatteluissa kun Herra Diktaattorilta on kysytty minkälaista kuljettajaa hän toivoo sarjaan.

Kiitos myös tästä. En ole seurannut Ecclestonen tekemisiä tai lausuntoja, joten tämä oli ikäänkuin uutta tietoa minulle. Niin vastenmielinen tämä Bernie, että mielelläni jätän hänen näkemyksensä lukematta.

Lopulta voitaisiin kysyä, että kumpi onkaan lopulta parempaa mainosta tällä skandaaleissa ryvettyneelle lajille. Toinen vaihtoehto on tiukka kolmen kuljettajan kamppailu mestaruudesta loppuun saakka ja toisessa vaihtoehdossa mestaruus jaetaan kabineteissa taistelun jo tauottua, ja vieläpä sille jolle mestaruus ei kuulu. Olkoonkin sitten Bernie Munapään suosikkipoika. Minusta tuo ensimmäinen kuulostaa paremmalta imagonrakentamiselta. En olekaan Bernie.

PS. Palstapoliisi-läppä ei pudonnut.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
PS. Palstapoliisi-läppä ei pudonnut.

Havaitsin sen itsekin niin jumalattoman huonoksi ja turhaksi ja tyystin asiattomaksi että muutaman minuutin harkinta-ajan jälkeen kävin sen häpeissäni poistamassa, kuten varmasti huomasit. Krapulassa ei aina tule riittämiin ajateltua. Nöyrimmät pahoittelut silti siitä, se oli enemmän kuin turhaa soopaa.

Mitä Bernieen tulee niin samoilla linjoilla äijän suhteen ollaan. On tehnyt miljardeja ja taas miljardeja pyörittämällä sirkusta mutta suurin motiivi jatkaa on saada lisää miljardeja tilille. Siksi Bernien prioriteeteissä absoluuttinen kilvanajotaito(vrt. Räikkönen ja Alonso tästä esimerkiksi)ei paina mitään"mediasuotuisampien ominaisuuksien" kuten kotimaan/synnyinmantereen(sille aasialaiselle kuskille järjettömän isotilaus, amerikkalaiselle vain suuri), ihonvärin(no Lewis ehkä huono vertaus tähän koska osaa kiistatta myös ajaa mutta esim. juuri tummaihoisuus avaa pohjan uusille faneille) ja supliikkimiehentaitojen(no tästä en ole varma mutta kyllähän DC tahattomasti ainakin on sellainen salaliittoteorioineen) rinnalla. Bernie on varsinainen erkkiesimerkki money talks, bullshit walks-miehestä. Valitsee suosikkikuskinsakin tilanteen mukaan, kuka nyt milloinkin on media-arvoltaan paras on myös Bernien suosikki.

Hamiltonin kylmäverisyydestä noin kilpailijanahan saatiin keskikesällä oivia esimerkkejä kun vastoin sovittuja strategioita teki parhaansa pilatakseen Alonson aika-ajo suorituksia tuuppaamalla oman menestyksensä kylmästi etusijalle. Sen jälkeen vielä päälle "itkut" Alonson tylyydestä ja "hämmästelyt"moisesta käytöksestä häntä kohtaan. Toki unohtaen sen että itse toimillaan oli koko lumipalloefektin laittanut liikkeelle. Eli vika oli aina tallikaverin käyttäytymisessä, ei koskaan omassa. Lisäksi tuo mukahauska itkupotkuläppä ammensi taustaansa niistä muutaman loppukauden kilpailun itkuista joissa kokeneempi Alonso koulutti tylysti nuorukaista, näistä ehkä Span jälkeiset itkut parhaana esimerkkinä(ei Hamiltonia miellyttänyt kun tallikaveri ajoikin lähdössä kylmästi kilpaa). Eli periaatteessa kaveri sai itse tehdä kaikkensa jotta voittaisi tallikaverinsa ja tallikaverin(joka oli kaksinkertainen maailmanmestari)olisi vain pitänyt antaa periksi ja heittää mestaruuden osalta pyyhe kehään kesken kauden. Eli Hamilton antoi loppukaudella melkoisen kuvan siitä että herra puhuu yhtä, tekee toista.

Kolmen kuskin grandefinale oli todellakin aivan käsittämätön loppuhuipennus kaudelle kaiken kohun ja skandaalinkäryn jälkeen. Hyvä että sen ratkaisu oli myös lopullinen ratkaisu.

PS. Hyvä ettei myöskään paskanhaju tuntunut sunnuntaiaamuna nokkaan. Se olisi ollutkin jo sangen epäinhimillistä. Ainakin muiden tuottamana tahi aikaansaamana.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olipa taas täysin turha "kolumni" Mustakarilta. Kovalaisen ainoa uhka on siinä, että:
1) Alonso menee Rellulle JA
2) Rellu palkkaa Alonson pariksi Piquetin JA
3) Mäkki palkkaa Hamiltonin pariksi de la Rosan/Paffettin/tulokkaan

Ei kovin todennäköinen skenaario.

Jos Kovalainen ei jatka Rellulla, ei vapaita paikkoja tosiaan montaa ole. Käytännössä vain McLarenin paikka. Mutta jos McLaren ei ota Alonson tilalle Kovalaista, de la Rosaa, Paffettia tai jotain tulokasta, vapautuu muualta paikka Kovalaiselle. Ja näitä talleja voivat olla ainakin Williams (Rosberg), Honda (Button), Red Bull (Webber, Coulthard) ja BMW (Heidfeld, Kubica). Kovalaisella on siten vaihtoehtoja ensi kauden talliksi ainakin 6. Mielestäni se ei ole kovin vähän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Kovalainen ei jatka Rellulla, ei vapaita paikkoja tosiaan montaa ole. Käytännössä vain McLarenin paikka. Mutta jos McLaren ei ota Alonson tilalle Kovalaista, de la Rosaa, Paffettia tai jotain tulokasta, vapautuu muualta paikka Kovalaiselle. Ja näitä talleja voivat olla ainakin Williams (Rosberg), Honda (Button), Red Bull (Webber, Coulthard) ja BMW (Heidfeld, Kubica). Kovalaisella on siten vaihtoehtoja ensi kauden talliksi ainakin 6. Mielestäni se ei ole kovin vähän.

Ja Hondallahan saattaa olla toinenkin paikka auki, siitäkin huolimatta että Rubens Barrichellolla on sopimus ensi kaudeksi. Tiettävästi Hondan päämajassa oltaisiin halukkaita ulostamaan Barrichello tai ainakin siirtämään tämä Super Agurille jolloin toiseen autoon saataisiin vähän kovempi luu. Saa nähdä miten sitten Ross Brawnin tulo Hondalle vaikuttaa tähän ja onko noissa huhuilla yleensäkään mitään perää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä, siitäkin huolimatta että Fisicon systemaattista "lyömistä" ei CV:hen voikaan lisätä sillä F-1 piireissä se lienee nykyisin minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi.

Jotenkin vaikea uskoa että McLaren/Ron pestaisi "lyhyen ajan" sisään jo kolmannen suomipojan autonsa rattiin. Kansalaisuudestahan ei ole tallille Suomen kohdalla minkäänmoista hyötyä missään mielessä(vrt. Hamiltonin "edustaman" brittiläisyyden tai Nicon, Vettelin, Heidfeldin "edustaman"saksalaisuuden arvo markkinoinnin kannalta). Häkkisen ja Räikkösen pestaamisen perimmäinen syyhän on ollut se olettamus että heistä tulee tallinsa ykköstähtiä ja sitä myötä maailmanmestareita mäkin ratissa. Nyt McLarenilla kuitenkin on tallin kotimaata ajatellen se paras mahdollinen, eli vauhtinsa ja kykynsä heti tulokaskaudellaan todistanut britti, ykköstykkinään jonka toivotaan mestaruuden talliin tuovan. Tuo fakta taas mielestäni tiputtaa radikaalisti Kovalaisen mahdollisuuksia saada McLarenilta kuskinpesti tulevaksi kaudeksi. Eli miksi Dennis palkkaisi suomalaisen kuljettajan jonka maailmanmestaruus ei olisi tallin ykkösprioriteettinä?

Veikkaanpa että niin Englannin kuin Saksan(mersu) suunnalla nähtäisiin Hamiltonin kakkosena mieluummin nuori saksalainen kuin nuori suomalainen raapimassa tallipisteitä plakkariinsa. Lisäksi se Heikin ilmoitus ettei suostu kenenkään kakkoskuskiksi...öööh...pieneltä deja vu:lta haiskahtaisi jos Dennis Kovalaisen pestaisi. Eli saattaisi olla "kevyttä kinastelua kentällä" luvassa jos taas mentäisiin tasajaoin.

Mielelläni toki olen väärässä ja Kovalainen saa paikan huipputallista.
 
Viimeksi muokattu:

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä, siitäkin huolimatta että Fisicon systemaattista "lyömistä" ei CV:hen voikaan lisätä sillä F-1 piireissä se lienee minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi.

Tuosta olen täysin eri mieltä. Fisichella on sarjan konkareita ja pieksänyt kaikki tallikaverit urallaan lukuunottamatta Alonsoa ja nyt Kovalaista.
 

scholl

Jäsen
Olisihan tuo kohtalaisen ironista jos Kovalainen jäisi ilman tallipaikkaa. Tarkoitan sitä että hankalan alun jälkeen varsinkin loppukaudesta tuli Heikin plakkariin tukkukaupalla sangen mallikkaita työnäytteitä kilpailijan kyvyistä.

Vaikka Renaultin auto oli huono niin kyllä se kausi oli silti pettymys. Alkukausi surkea, eikä loppukaudestakaan häikäissyt. Vähän sellaista perusvarmaa ajamista, missä ei nouse kunnolla esiin.
Lisäksi se Heikin ilmoitus ettei suostu kenenkään kakkoskuskiksi...

Kovalaisella on pari ongelmaa tällä hetkellä. Toinen on se, että ei halua olla kakkoskuski ja toinen se, että Briatore on manageri. Jos Kovalaiselle sopisi kakkoskuskin hommat niin voisi sopia yhteen Alonson tai Hamiltonin kanssa. Briatore taas on siinä mielessä ongelma, että mies on laittanut koko uransa siihen yhteen koriin ja vaikka Briatore tekee hyviäkin asioita niin toisaalta hän ei tule kaikkien kanssa toimeen.

Kovalainen on tehnyt hyvän, ahkeran duunin Renaultilla, mutta nyt on vedenjakajalla. Joko saa hyvän paikan hankittua tai sitten uhkaa mennä unholaan. Sieltä on tulossa nuorempia todella huippulahjakkaita kuskeja kuten Vettel ja sitten toisaalta taas osa paikoista menee rahalla statisteille kuten Williamsilla nyt japsille. Harmi vain, jos Frankilla on nyt taas fyrkkaa, eikä joudu myymään Nicoa Dennisille, koska Niconkin ura voi pysähtyä, jos ei pääse parempaan autoon.

Erikoisinta Kovalainen casessa on se, että mies ilmeisesti bluffasi kovilla panoksilla kauden päätyttyä kun antoi haastatteluita, missä antoi ymmärtää, että hänellä on varaa valita työpaikoista, eikä tarvitse jäädä talliin Alonson kakkoseksi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vaikka Renaultin auto oli huono niin kyllä se kausi oli silti pettymys. Alkukausi surkea, eikä loppukaudestakaan häikäissyt. Vähän sellaista perusvarmaa ajamista, missä ei nouse kunnolla esiin.

Niinpä. Kysymys kuuluukin oliko Renaultin auto mahdollisesti niin tasapaksun surkea ettei sillä edes voinut "loistaa" koko kauden aikana? Perusvarmalla ajamisellakin Fisico taipui siltaan joten ei tuo nyt ihan puihinkaan mennyt. Olet kyllä sikäli oikeassa tuon pettymyksen suhteen että kyllä porrasta ylempänä olevista sijoista minäkin odotin Rellun taistelevan, en pelkästään Kovalaisen.

EDIT. Briatoren suhteen samoilla linjoilla. Flavio voi olla lottovoitto tai täysin tyhjä arpa. Toivotaan ettei se osoittaudu jälkimmäiseksi...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Fisichella on sarjan konkareita ja pieksänyt kaikki tallikaverit urallaan lukuunottamatta Alonsoa ja nyt Kovalaista.
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Jos Fisico olisi nyt kovaa valuttaa kuljettajamarkkinoilla, niin viime vuonna olisi pitänyt olla huomattavasti nopeampi, kuin "testikuljettaja" Kovalainen.

Mitä sitten yleensäkin tulee näihin kuljettajapaikkoihin ensi kaudelle, niin taitaa olla vaan nyt niin, ettei muuta täysin selvää löydy, kuin se, että Ferrarin kuskit ovat selvillä, ja kaikki loput paikat jonkun verran vielä sekaisin kulisseissakin.
 

scholl

Jäsen
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Fisicon pitäisi ehdottomasti nyt lopettaa uransa. On ihan naurettavaa, että hän pyörii vielä mukana Intia-spekulaatioissa. Mies teki urallaan parhaimmillaan pari kertaa huonoja tallivalintoja, mutta onhan faktaa myös se, että hän ei oel voittajakuski. Alonson aikana Fisichellakin sai nauttia hyvästä kalustosta, muttei saanut hyvää tulosta aikaiseksi.

Miehen pitää alkaa tehdä muita hommia tai sitten jos ajaminen vielä kiinnostaa niin kokeilisi DTM:ää, urheiluautoja tai jotain vastaavaa. Ne häntäpään tallien kuskit voivat olla ihan hyvin tulevaisuuden lupauksia hakemassa kokemusta. Mitä järkeä, että eläkeläisikäiset pyörisivät joukon hännillä.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Kun nämä kaksi kaveria ovat olleet kuitenkin viimeisimpiä tallikavereita, niin eikö se kerro aika hyvin siitä, että Fisicon trendi on laskussa?

Jos Fisico olisi nyt kovaa valuttaa kuljettajamarkkinoilla, niin viime vuonna olisi pitänyt olla huomattavasti nopeampi, kuin "testikuljettaja" Kovalainen.

Mitä sitten yleensäkin tulee näihin kuljettajapaikkoihin ensi kaudelle, niin taitaa olla vaan nyt niin, ettei muuta täysin selvää löydy, kuin se, että Ferrarin kuskit ovat selvillä, ja kaikki loput paikat jonkun verran vielä sekaisin kulisseissakin.

Onhan Fisicon trendi laskussa. Se on selvä, en sitä ole kiistänytkään. Saattaapa jopa olla viimeiset kisat Ykkösillä jo kurvailtu. Mutta Neely sanoi Fisichellan lyömisen olevan "minimivaatimus tasaveroisilla autoilla ajaville superlisenssinsä pitämiseksi" ja se on kyllä jo vähän liian rajusti ilmaistu. Fisico oli tälläkin kaudella sellainen perus ylemmän keskikastin kuljettaja, joka oikeanlaisella kalustolla ajaa kilpailujen voitoista.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Arvostan sinällään Kovalaisen itsevarmaa asennetta ja kunnianhimoa, mutta mies on kuitenkin vielä kokematon kuski ja liikaa ei pitäisi ylpistyä ja vaatia. Tuollakin ympyröissä varmasti voidaan jyrätä liikaa vaativat, etenkin jos ei ole takana isoja sponsseja ja vaikuttajia. Kovalaisella tuskin on. Hän on vain lahjakas kuski, ei muuta. Näin ollen tuosta selkeästä vaatimuksesta olla täysin tasavertainen kuski kannattaisi ehkä hieman tinkiä, varsinkin jos McLarenilta paikka aukeaisi. Osoittaa sitten taidoillaan asemansa, tuskin ne nyt toiselle kuskille ihan mitään roskateknologiaa autoon asentaa? Omista auton kehittämiskyvyistäkin ja testausinnokkuudesta lähtee paljon liikkeelle.

Ei palvele varmaan mitään tarkoitusta olla selkeä ykköskuski jossain kuratallissa, missä kärkeen ei ole asiaa itkemälläkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös