F1 2020 (PS4, XBOX One, PC)

  • 8 907
  • 35

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Codemasters kirjoitti:
For the first time, players can create their own F1® team by creating a driver, then choosing a sponsor, an engine supplier, hiring a teammate and competing as the 11th team on the grid. Build facilities, develop the team over time and drive to the top.


Customise your 10-year career mode, with a choice of F2™ Championship introduction options and season lengths to allow for a more exciting, multiple season, career.


The addition of split-screen racing, a new steering assist and a more accessible race experience means that you can enjoy the game with friends, no matter what your skill level.


F1® 2020 features all the official teams, drivers and 22 circuits, including two new races: Hanoi Circuit and Circuit Zandvoort

Aidon F1-kauden kohtalo on iso kysymysmerkki, mutta peli sentään on tulossa ihan aikataulussa ja kaikilla radoilla varustettuna! Julkaisupäivänä on siis 10.7.2020 ja julkaisutrailerin merkittävin paljastus oli uusi MyTeam-moodi, jossa pääset luomaan uuden tallin F1-sarjaan. Tätä odotan kyllä innolla, nyt olis mahdollisuus palauttaa joku legendaarinen talli sarjaan.

Erikoisversiona nyt siis toimii Schumacher-edition, jossa mukana ainakin pari Benettonin autoa ysäriltä. Toivottavasti toisi pelille vähän enemmän, kuin kovasti hypetetty, mutta vaisuksi jäänyt Senna vs. Prost -edition viime vuonna.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tämä MyTeam kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta sää nähdä miten se on toteutettu. Tällä hetkellä ainakin on varmaa, että sponsorit, moottorinvalmistajan ja kuskin tai kuskit saa valita. Myös fasiliteettejä voi rakentaa. En oikein tiedä pitäisikö se toteuttaa niin, että siinä ajetaan itse luodulla kuljettajalla, vai niin että saa valita tallin kuskeista kummalla ajaa. Ja jos ajat itse luodulla kuskilla niin onko se sitten harmi, että olet lukittu yhteen tiimiin koko uran ajaksi, vai onko mahdollisuus hypätä silti toiseen talliin?
Hyvin toteutettuna anyway varmasti todella mielenkiintoinen.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostoon taitaa mennä, kun näin managereiden ystävänä tuo MyTeam kuullostaa hyvältä. Toivottavasti toteutus on kanssa hyvä.

F12019 on kyllä ollut ihan kohtuullisessa käytössä ja varsin oiva peli on.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
MyTeam traileri tuli juuri ulos. Kiinnostavalta näyttää ja hienoja kyllä nuo animaatiot tehtaalta. Ainoa miinuspuoli tässä on, että pitää ilmeisesti itse olla se toinen kuljettaja. Parempi olisi jos siinä olisi myöskin mahdollisuus valita 2 oikeaa kuskia ja voit päättää kummalla ajat. Mutta tosiaan vanhemmat F1 kuskit voivat lopettaa ja tilalle nostaa F2 kuskeja. Vaikkapa sitten Calderon tai Raghunathan



 
Viimeksi muokattu:
Youtubessa on näkynyt pätkiä tästä 2020 pelistä alkuperäiseen 2020 kisakalenteriin kuulumattomilta radoilta. Onko nämä ylimääräiset radat mukana pelissä?
Itse olen vain löytänyt maininnan, että pelissä on alkuperäisen kalenterin 22 rataa.
 

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
Youtubessa on näkynyt pätkiä tästä 2020 pelistä alkuperäiseen 2020 kisakalenteriin kuulumattomilta radoilta. Onko nämä ylimääräiset radat mukana pelissä?
Itse olen vain löytänyt maininnan, että pelissä on alkuperäisen kalenterin 22 rataa.
Pitäisi olla vain alkuperäisen kalenterin 22 rataa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Onkohan Mersut mustia? Edelleen odotuksissa näitä vanhoja ratoja esim. Addonien kautta. Olisi hyvä rahastuskeino, miksi ei käytetä?

Jos olen oikeassa niin Meset on vielä ”hopeanuolia”. Ei keretty vaihtamaan liveryä vielä. Varmaan seuraavassa isossa patchissa vaihtuu.

Jos olen väärässä niin saa korjata.
 

Altec

Jäsen
Jos olen oikeassa niin Meset on vielä ”hopeanuolia”. Ei keretty vaihtamaan liveryä vielä. Varmaan seuraavassa isossa patchissa vaihtuu.

Jos olen väärässä niin saa korjata.
Juurikin näin. Aika monessakin autossa pieniä muutoksia nöhtiin Itävallassa eikä niitä ole vielä ehditty päivittää peliin.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Juurikin näin. Aika monessakin autossa pieniä muutoksia nöhtiin Itävallassa eikä niitä ole vielä ehditty päivittää peliin.
Youtube-videoiden perusteella myöskin tallien voimasuhteet ovat aika pahasti pielessä, Ferrari esimerkiksi on pelin paras moottorivalmistaja. Toivottavasti nekin korjataan mahdollisimman pian.
 

Altec

Jäsen
Youtube-videoiden perusteella myöskin tallien voimasuhteet ovat aika pahasti pielessä, Ferrari esimerkiksi on pelin paras moottorivalmistaja. Toivottavasti nekin korjataan mahdollisimman pian.
Jep. Eiköhön ensimmäinen isompi patch tule jo aika pian, jossa nuo viilataan kuntoon. Huonoa tuuria Codemasterilla, kun liveryt ja voimasuhteet keikahti noin paljon julkaisua edeltävänä viikonloppuna.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep tämä tuli hommattua ja aloitin tuollaisen oman tiimin rakentamisen. Vähän lisää säätämistä ja jotain sponsoreita, mutta ei ainakaan vielä ole mitään ihmeellistä tullut vastaan.

Tällä hetkellä olen aloittelemassa Vietnamin kisaa, ja täytyy sanoa että tämä on ihan mielenkiintoinen rata. Ihmeellisiä mutkayhdistelmiä joissa meinaa mopedi livetä seinään koko ajan. On myös pari aika hillitöntä suoraa joissa saa painaa DRS auki niin saatanasti.

Ajotuntuma vaikuttaisi aika samalta kuin edellisessä, ja eipä tuota ajomekaniikkaa hirveästi ole muutettu vissiin muutamaan vuoteen. Ja ei mun mielestä ainakaan tarvitsekaan. Pelailen tosin näppiksellä, joten ennenkuin saan ratin hommattua, ei paljoa varmaan parane ajotuntumasta puhua.

Kyllä tätä taas sen muutama sata tuntia pelailee.
 

Abdel

Jäsen
Voiko tätä pelata ohjaimella? Kiinnostaisi pitkästä aikaa ajopelin hommaaminen, mutta viimeksi on höylätty F1 2006 peliä tyyliin ja siinä ei ratti/polkimet olleet mikään edellytys! Nykyään voi olla eri juttu.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Tuli tämä tuossa viime yönä ostettua ja tänään on sitten tutustuttu ajamalla kisoja. Australiasta alkoi ja ruudusta 4 startattiin ja maalissa oltiin kolmas. Bahrainissa paalulta kisaan ja voittohan sieltä tuli. Oma lemppari rata tää Bahrain. Nyt on sit ajettu 1 harjotus Vietnamii ja vähän on kaks jakoiset fiilikset radasta. Saa painaa menee lappulattiassa ihan huolella ja sit mennäänki jo mutkaa jarrut vinkuen. En tykkää muutenkaan katuradoista niin vähän on niin ja näin. Azerbaijan ja Monaco on inhokit ja niissä ei pisteillä juhlita,mutta nautitaan nyt vielä kun ollaan mm-sarjassa toisena 2 pistettä Bottasta perässä.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Millä tasolla pelaatte uraa? Ja monta kierrosta teillä on? Itsellä tuo 50% kilpailu. Omalla tiimillä painetaan menemään ja kahdessa kilpailussa päästy sijoille 4 ja 6. Vaikeusaste on 78, lienee vielä vaikeuttaa, mutta ohjausta täytyisi saada paremmaksi. Edelleen aika herkkä noissa nopeissa kurveissa ja mainittu Vietnam tuntuu pahalta. Onko heittää kenelläkään apuja ohjaukseen? Kaverilla joskus taisi ratilla pelata 85-90 asteen vaikeuden paikkeilla, mutta tuntuma oli silloin aivan erilainen.

Edellinen painos oli tuo 2018 mikä löytyi ja on se selvää että tämä on jo nyt selvästi parempi. Botit uskaltaa tehdä ohituksia eikä mennä liiemmin enää niin pahasti junassa. On tietysti joitain ratoja, joissa botit ei vain pääse toisistaan ohitse.

2018 painoksessa Unkarissa, jos kärkikuljettajat meni varikolle ja Williamsit ym. kävi sen kerran varikolla 50% kisassa, tuli melkoisia yllätyksiä. Ferrarit ja Mersut eivät junassa päässeet ohi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Millä tasolla pelaatte uraa? Ja monta kierrosta teillä on? Itsellä tuo 50% kilpailu. Omalla tiimillä painetaan menemään ja kahdessa kilpailussa päästy sijoille 4 ja 6. Vaikeusaste on 78, lienee vielä vaikeuttaa, mutta ohjausta täytyisi saada paremmaksi. Edelleen aika herkkä noissa nopeissa kurveissa ja mainittu Vietnam tuntuu pahalta. Onko heittää kenelläkään apuja ohjaukseen? Kaverilla joskus taisi ratilla pelata 85-90 asteen vaikeuden paikkeilla, mutta tuntuma oli silloin aivan erilainen.
98 Vaikeustaso osoittautunut hyväksi ainakin aluksi. MyTeamia vetelen myös ja tallikaveriksi valitsin alussa Alesin. Heikosta tallikaverista tulee yleensä voitto ja sijoitukset jossain 15-18 paikkeilla, eli vastaa hyvin auton suorituskykyä. Padilla ajelen ja kaikki ajoavut paitsi ABS pois käytöstä. Varmaan potentiaalia on jossain vaiheessa vaikeustasoa vielä nostaa.
50% kisoja ajelisin mielellään, mutta koska harjoitukset vievät niin paljon aikaa, niin tällä hetkellä 25% kisoja vetelen.

Mitä tulee ohjaukseen niin eiköhän tuo hyvillä säädöillä saa kuntoon. Time Trialin kautta voi ladata muiden käyttämiä setuppeja, jos ei itse halua säätää.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikeustaso taisi itsellä olla 85, ja tuota omaa tiimiä aloittelin. Aika keskikastissa ajellaan, mutta onpa jotain pisteitäkin jo tullut.

Ajelin tuossa eilen Hollanin Zandvoortin radalla ja täytyy sanoa että on aika huippu rata. Sattui vaan sadekeli kun ensimmäisiin harjoituksiin ryntäsin, ja seinäänhän tuo lipsahti samantien. Ihan kivaa vaihtelua tällainen korkeuseroja ja kaartuvia mutkia sisältävä rata - ei aina jaksais ajella lentokentällä.
 

Altec

Jäsen
Tällä hetkellä my team modessa ohjaimella vaikeustaso 103ja vain ABS käytössä avuista. Aika ok, mutta bottien vauhti ailahtelee aika kovin ratojen välillä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Itse menossa tällä hetkellä Hollannissa kans ja yhden treenin ajaneena pakko sanoa,että ompa erikoinen ja kiva rata. Saa nähä onko mielipide sama kisan aikana. Aiemmin mainitsemani Vietnam meni ihan perseellee. Lähtöpaikka 16 ja pari etusiiven vaihtoa johti siihen,että sijoitus oli 20. Kiinan kisa meni kans penkin alle vaikka paalulta lähdinkin. Kesken kisan tuli vesisade ja se meni sit sellaseks rengas ralliks,että loppusijoitus oli 14 kun tuli ylimääränen varikkostoppi tehtyy..
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs tässä tuo split screen toimii, onko joku testaillut? Pystyykö ajamaan muuta kuin yksittäisiä kisoja? My Teamia nyt tuskin, mutta entä kokonaista kautta?

Edellinen formulapeli jota tullut pelattua on vissiin Grand Prix 2, joten joskohan sitä heti perään kokelisi tätä...

Edit. Vastaanpa nyt itselle kun tuli peli hankittua. Pystyy pelaamaan vaikka koko kaudenkin split screeninä.
 
Viimeksi muokattu:
Youtubessa on näkynyt pätkiä tästä 2020 pelistä alkuperäiseen 2020 kisakalenteriin kuulumattomilta radoilta. Onko nämä ylimääräiset radat mukana pelissä?
Itse olen vain löytänyt maininnan, että pelissä on alkuperäisen kalenterin 22 rataa.


Mitenkäs on mahdollista, että youtubessa on video mugellon radasta f1 2020 Ferrarilla, mutta yllä olevassa jutussa kerrotaan radan luomisen kestävän vuoden verran? Eikö esim Mugellon rata ole nyt käyttövalmis?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös