Mainos

F1 2006: USA:n GP

  • 2 752
  • 20

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Noniin.. Näin jalkapallohuumassa muut lajit meinaavat kokonaan unohtua, mutta tänä viikonloppuna ajetaan F1 GP legendaarisella Indianapoliksen radalla. Parasta aikaa menevissä vapaissa harjoituksissa nopeimpia ovat olleet M. Schumacher ja F. Alonso ja luultavasti nämä kaksi taistelevat tiukimmin voitosta. Myös Kimi Räikkösen mahdollisuudet ovat hyvät, mutta veikkaan että McLarenin vauhti ei aivan voittoon asti riitä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Renault ja Alonso ajaa voitosta, Kimi ja Schumi kakkostilasta. Muut kolmen huipputallin kuljettajat jäljelle jäävistä jämäsijoista.
Mclaren tuntuu ajaneen Ferrarin kiinni viime aikoina, joten Schumin voittotaistelu tuntuu lähinnä utopistiseltä ajatukselta. Etenkin kun Renault on näyttänyt oikean vauhtinsa vasta aika-ajoissa. Senpä takia en annakkaan harjoitusten tuloksille mitään painoarvoa.

Ratana Indy on todella mielenkiintoinen. Pitkä ovaaliosuus ja takasuoran jälkeinen syheröosuus pakottavat tallit tekemään pieniä kompromisseja ratkaisuissaan. Mclaren on perinteisesti ollut keskisektorilla vahva, mutta kärsinyt vähän ensimmäisellä, enkä näe mitään syytä miksi asia olisi muuttunut. Ferrari tullee hallitsemaan kolmattasektoria suoranopeutensa puolesta, mutta jää keskisektorilla ratkaisevasta ainakin Renaultista, ehkä jopa Mclarenista.

Summasummarum, Alonso hallitsee koko viikonloppua, Schumi ja Kimi taistelavat koviten yleisensarjan voitosta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Renault ja Alonso ajaa voitosta, Kimi ja Schumi kakkostilasta. Muut kolmen huipputallin kuljettajat jäljelle jäävistä jämäsijoista.
Mclaren tuntuu ajaneen Ferrarin kiinni viime aikoina, joten Schumin voittotaistelu tuntuu lähinnä utopistiseltä ajatukselta. Etenkin kun Renault on näyttänyt oikean vauhtinsa vasta aika-ajoissa. Senpä takia en annakkaan harjoitusten tuloksille mitään painoarvoa.

Ratana Indy on todella mielenkiintoinen. Pitkä ovaaliosuus ja takasuoran jälkeinen syheröosuus pakottavat tallit tekemään pieniä kompromisseja ratkaisuissaan. Mclaren on perinteisesti ollut keskisektorilla vahva, mutta kärsinyt vähän ensimmäisellä, enkä näe mitään syytä miksi asia olisi muuttunut. Ferrari tullee hallitsemaan kolmattasektoria suoranopeutensa puolesta, mutta jää keskisektorilla ratkaisevasta ainakin Renaultista, ehkä jopa Mclarenista.

Summasummarum, Alonso hallitsee koko viikonloppua, Schumi ja Kimi taistelavat koviten yleisensarjan voitosta.

Niin.. Ferrari on kyllä juuri parhaillaan vapaissa harjoituksissa hieman niskan päällä muihin nähden. Lisäksi Alonso ei todellakaan ole ollut parhaimmillaan.. Veikkaankin että paalulta lähtee joku muu kuin Renault. Kisa on sitten toinen juttu. Ferrari on kieltämättä nopeuksissa aivan omaa luokkaansa ja tämä tuo Ferrarille yhden hyvän ohituspaikan lähtösuoran päähän. Muut eivät välttämättä suorilla pääse Ferrareista ohi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ja lähtöjärjestys on seuraava:

1. Michael Schumacher Ferrari 1.10,832
2. Felipe Massa Ferrari 1.11,435
3. Giancarlo Fisichella Renault 1.11,920
4. Rubens Barrichello Honda 1.12,109
5. Fernando Alonso Renault 1.12,449
6. Jacques Villeneuve BMW Sauber 1.12,479
7. Jenson Button Honda 1.12,523
8. Ralf Schumacher Toyota 1.12,795
9. Kimi Räikkönen McLaren 1.13,174
10. Nick Heidfeld BMW Sauber 1.15,280
11. Juan Pablo Montoya McLaren
12. Mark Webber Williams
13. Scott Speed Toro Rosso
14. Christijan Albers MF1
15. Tiago Monteiro MF1
16. Christian Klien Red Bull
17. David Coulthard Red Bull
18. Takuma Sato Super Aguri
19. Nico Rosberg Williams
20. Jarno Trulli Toyota
21. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso
22. Franck Montagny Super Aguri

Alonso ero Schumiin ei voi johtua muusta kuin raskaasta polttoainekuormasta. Oviedon ohjus tulee varmasti taistelemaan rajusti voitosta huomenna
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niilo kirjoitti:
Ja lähtöjärjestys on seuraava:

Alonso ero Schumiin ei voi johtua muusta kuin raskaasta polttoainekuormasta. Oviedon ohjus tulee varmasti taistelemaan rajusti voitosta huomenna

Ei välttämättä ole polttoainekuormassa merkittävää eroa. Alonso oli 6 kymmenystä hitaampi aika-ajon viimeisessä osassa, kuin toisessa osiossa. Schumilla sama ero oli 2 kymmenystä. Kimillä tuo ero taas oli sekunnin luokkaa.

Jos tuosta nyt voisi jotain päätellä, niin Kimillä on raskain auto noista kolmesta, ja Schumi tulee jonkun 6 kierrosta ennen Alonsoa sisään.

Itse en tuota eroa pysty selittämään millään muulla kuin renkailla. Michelin on ottanut tänä vuonna homman varman päälle, ja tuonut normaalia kovemmat renkaat kisaan. Tai sitten Ferrari on vain onnistunut kehittämään autoaan viikolla ilman testejä.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Ei välttämättä ole polttoainekuormassa merkittävää eroa. Alonso oli 6 kymmenystä hitaampi aika-ajon viimeisessä osassa, kuin toisessa osiossa. Schumilla sama ero oli 2 kymmenystä. Kimillä tuo ero taas oli sekunnin luokkaa.

Jos tuosta nyt voisi jotain päätellä, niin Kimillä on raskain auto noista kolmesta, ja Schumi tulee jonkun 6 kierrosta ennen Alonsoa sisään.

Itse en tuota eroa pysty selittämään millään muulla kuin renkailla. Michelin on ottanut tänä vuonna homman varman päälle, ja tuonut normaalia kovemmat renkaat kisaan. Tai sitten Ferrari on vain onnistunut kehittämään autoaan viikolla ilman testejä.

Niin.. Sanoinhan että Ferrari on vahva ja tässä se nyt nähtiin. Schumi oli aika-ajoissa täysin ylivoimainen ja nyt Ferrarilla on hyvä mahdollisuus kaventaa Alonson pistejohtoa. Toivotaan että Alonsolla ei olisi huomenna paras päivä niin Schumacher ottaisi kunnolla Oviedon kulmakarvaa kiinni.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mitähän soppaa mäkläärenillä on viime viikolla keitetty? Vaikuttaa siltä että vauhti on kateissa todella huolella huomiseen kisaan. Ero paaluaikaan on suorastaan järkyttävä, kolmanteenkin sijaan lähes sekunti. Lähtöruudut 9. ja 11., jepjep, hopeahuolet jälleen vauhdissa.

Kuvaavaa on Montoyan viimeisen nopean sössiminen (tahallaan ettei pudottaisi Kimiä?) ja Kimin auton kanssa varikolla sössiminen jo aika-ajoissakin. Ei se renkaiden vaihtaminen VOI olla noin vaikeaa. Muut suoriutuvat näistä hommista aika virheettä, mäkillä on sählätty varikolla jo vuosikausia. Tuntuu siltä että mäkkiä ei oikeasti kiinnosta tuo varikkotyöskentely, sillä noin pahasti ei kukaan voi strategioissa ja yksinkertaisessa renkaanvaihto/tankkaushommassa ottaa jatkuvasti pataan.

Toivottavasti homma jatkuu mäkillä ensi vuonna yhtä huonona kun ovivedon lahjus siirtyy kääntämään mäkin rattia kiinnikkeiltään. Tuskin näin kuitenkaan käy. Ensi kaudeksi mäkillekin muistetaan palkata insinööri, joka tietää miten mutterit kiristetään loppuun saakka.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Niin.. Sanoinhan että Ferrari on vahva ja tässä se nyt nähtiin.

Onhan Ferrari ollut vahva aikaisemmissakin kisoissa harjoituksissa, mutta ei ollut vain pystynyt siirtämään suoritustaan aika-ajoihin saatika sitten itse kisaan. Joten en minä ihan tuulesta temmannut skeptisiä ajatuksia Ferrarin iskukyvystä. Nyt ne vain taitavat olla oikeasti nopeita. Tosin huomennahan se varmistuu itse kisassa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
repe_joke kirjoitti:
Onhan Ferrari ollut vahva aikaisemmissakin kisoissa harjoituksissa, mutta ei ollut vain pystynyt siirtämään suoritustaan aika-ajoihin saatika sitten itse kisaan.

Eiköhän tuo renkailla selity. Misukka teki viime vuoden kaaoksen jälkeen niin varman seoksen, ettei sillä pääse mihinkään. Mutta kestääpähän...
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Noniin.. Enää on reilut puoli tuntia GP:n alkuun ja vedonlyöntitoimistojenkin mukaan Michael Schumacher on täysin ylivoimainen voittajasuosikki. Jopa Fernando Alonso on hämmästellyt Ferrarin parantunutta suorituskykyä sanomalla, että tuntui kun hän olisi ajanut GP2-autoa kun Ferrarit menivät ohi. Nyt vaan toivotaan että Alonso jäisi mahdollisimman kauas kärjestä niin olisi loppukaudeksikin jotain taistelua maailmanmestaruudesta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speedye kirjoitti:
Nyt vaan toivotaan että Alonso jäisi mahdollisimman kauas kärjestä niin olisi loppukaudeksikin jotain taistelua maailmanmestaruudesta.
Puhu vaan omasta puolestasi. Itse toivon Schumille keskeytystä, jotta Alonso onnistuisi repimään lisää kaulaa. Saas nähdä, kuinka käy.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Jopa Fernando Alonso on hämmästellyt Ferrarin parantunutta suorituskykyä sanomalla, että tuntui kun hän olisi ajanut GP2-autoa kun Ferrarit menivät ohi.

Eihän se Ferrarin suorituskyky ole mihinkään parantunut väliviikon aikana. Suoranopeudet on Ferrarilla ollut koko kauden noin 10km/h paremmat kuin muilla talleilla, ja nyt kun niillä on paremmat renkaatkin, niin kait se on Renaultia nopeampi.
Indyn kisa on kuitenkin viimeinen jossa punainen auto taistelee tällä kaudella voitosta.
Ferrarin suoravauhdin "salaisuudesta" liikkuu myös vähemmän mairittelevaa tietoa, mutta antaa FIA:n tutkia ja hutkitaan vasta sitten.

Montoya näytti taas ajotaitonsa startissa. Näki varmaan, että kappas tallikaveri onkin ihan edessä, törmäämpäs siihen. Montoyan jatko F1 sarjassa onkin erittäin kyseenalainen ensi kaudella. Sillä nämä ei ole niitä näyttöjä, joita Montoyan pitäisi antaa, jotta tallipaikan saisi.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tahtoisin nähdä Montoyan ja Saton samassa tallissa, niin vahvoja näyttöjä molemmat on antanut. Saisi pojat törmäillä keskenään ekassa mutkassa joka kisassa, ei olisi muille harmia.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
repe_joke kirjoitti:
Eihän se Ferrarin suorituskyky ole mihinkään parantunut väliviikon aikana. Suoranopeudet on Ferrarilla ollut koko kauden noin 10km/h paremmat kuin muilla talleilla, ja nyt kun niillä on paremmat renkaatkin, niin kait se on Renaultia nopeampi.
Indyn kisa on kuitenkin viimeinen jossa punainen auto taistelee tällä kaudella voitosta.
Ferrarin suoravauhdin "salaisuudesta" liikkuu myös vähemmän mairittelevaa tietoa, mutta antaa FIA:n tutkia ja hutkitaan vasta sitten.

Montoya näytti taas ajotaitonsa startissa. Näki varmaan, että kappas tallikaveri onkin ihan edessä, törmäämpäs siihen. Montoyan jatko F1 sarjassa onkin erittäin kyseenalainen ensi kaudella. Sillä nämä ei ole niitä näyttöjä, joita Montoyan pitäisi antaa, jotta tallipaikan saisi.

Niin.. jos tarkoitat noita taipuvia siipiä niin niitähän käyttää mm. myös McLaren joten ei Ferrari yksin sääntöjä kierrä. Olipas taas jäämieheltä jäätävä kisan alku. Tulinen pippuri tuli takaa konttiin, McLarenilla ei ole taidettu kuulla tallikaveri-sanaa muutamaan vuoteen. Vihamies on ehkä parempi ilmaisu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Koirapoika kirjoitti:
Tahtoisin nähdä Montoyan ja Saton samassa tallissa, niin vahvoja näyttöjä molemmat on antanut. Saisi pojat törmäillä keskenään ekassa mutkassa joka kisassa, ei olisi muille harmia.
Takuma Sato? Enemmän Yuji Ide on ollut se katastrofi-kuski näistä kahdesta japanilaisesta ja hyvästä syystä ei tätä kaveria ole enää kilpailuihin päästetty.

Joka tapauksessa aivan uskomattomat näytöt on J-P Montoya kuitenkin antanut. Kolareita ja mokia hyvällä prosentilla ja siitä on muut kärsineet myös. Nyt tietenkin Kimi ja sekös vituttaa.

Saas nähdä mikä on Formula ykkösten tulevaisuus Amerikan markkinoilla tämän jälkeen. Viime vuonna oli se skandaali ja nyt autoja tippuu kuin kärpäsiä raid-kaasuissa. Ei mitään hyvää mainosta lajille.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
massimo kirjoitti:
Mäkeillä unelma alku :)

Niinpä. Montoya on vetänyt ihan nätisti kahdessa viimeisessä kisassa. Ihan hyvä näyttö ensi kauden tallipaikkoja jaettaesssa. Ottaisikohan Sir Frank Williams Juanin takaisin Williamssille? Ensin kannattaisi kuitenkin lähettää lasku kahdesta tuhotusta Williams formulasta Ronille ja Norbertille.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Forza Schumi!

Aivan mahtava viikonloppu Schumilta ja Ferrarilta. Ylivoimainen voitto ja lisäksi Fernando Alonso oli vasta viides joten mm-taistelukin tasoittuu. Myös Felipe Massa ajoi hienon kisan ja Ferrari otti Renaultia kiinni myös tallipisteissä. F. Alonso oli yllättävän vaisu, miehellä taisi olla jotain ongelmia renkaidensa kanssa. Mutta jokatapauksessa Schumacher näytti jälleen suuruutensa.

Noista suoranopeuksista sen verran että mittauspisteessä Renaultit olivat Ferrareita nopeampia. Eli ei tuo ylivoima pelkästään suoranopeuksista johtunut. Kimittäjän jääminen ensimmäiseen mutkaan lämmittää myös mieltä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Speedye kirjoitti:
Eli ei tuo ylivoima pelkästään suoranopeuksista johtunut.

Luulisi hitaimpienkin jo tajuavan mistä tuo ero tässä kisassa johtui. Mutta kerrataan se nyt vielä. Ero tuli renkaista. Ferrari ei ole kehittynyt yli sekunttia per kierros Kanadan ja USA:n kisan välissä.
Seuraavassa kisassa onkin taas tuttu marssijärjestys, jota johtaa Alonso. Kimi ja Schumi taistelavatkin sitten siitä viimeisestä palkintopalli paikasta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Odotettavissa on huikea loppukausi. Saapa nähdä kuinka lapselliseen käytökseen Kolumbian poika vielä sortuukaan, kun tietää, että Mäkin rattiin ei ensi kaudelle ole mitään asiaa. Niin ei minua tuo mestaruuskamppailu kiinnosta yhtään, onhan siellä koko formulasirkuksen vastenmielisimmät kuskit kisaamassa heti Kolumbian ihmemiehen jälkeen. No Alonso menettelee jotenkin ja voittaakin tuon tittelin, vaikka Ferrari nyt menikin menojaan. Jotain kertoo kuitenkin renkaiden tuomasta ylivoimasta sekin, että Massa oli noin korkealla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös