Kauden 12. MM-osakilpailu ajetaan viikonloppuna. MM-taistelu Alonson ja M. Schumacherin välillä jatkuu. Oman lisämausteensa viikonloppuun saattaa tuoda sää, sillä Saksaan on luvattu viikonloppuna sadekuuroja ja esimakua saatiin perjantain harjoituksissa, kun toisen harjoitustunnin aluksi tihutteli vettä.
Suurta draamaa eivät harjoitukset tarjonneet, tapahtumia ei juurikaan ollut. Nico Rosberg hajotti autoaan ulosajossa ensimmäisellä tunnilla omaan ajovirheeseensä, eikä Nicoa nähty radalla toisella tunnilla, kun auton korjaamiseen meni liikaa aikaa. Lisäksi Christijan Albersin autoon jouduttiin vaihtamaan moottori, kun se hajosi ensimmäisissä harjoituksissa.
Harjoituksia mielenkiintoisempaa harjoitusten ulkopuolella käyty näytös. FIA:n viime viikolla kieltämä ja Renaultin kehittämä iskunvaimenninjärjestelmä sallittiin Saksan GP:ssä kisan tuomariston taholta. Saksan tuomariston uuden päätöksen takia FIA aikoo käsitellä asiaa uudelleen Saksan tai Unkarin GP:n jälkeen. Ilmeisesti Renault ei kuitenkaan aio käyttää tätä järjestelmää, ennen kuin FIA on lopullisen päätöksensä tehnyt. Tallilla on pelko hylkäyksistä, jos järjestelmä todetaan uudestaan kielletyksi.
Sinänsä mielenkiintoista poukkoilua, mutta siihen on jo hieman tottunut Formula 1:ä vuosia seuranneena. Säännöt ja niiden tulkinnat eivät ole aina kovin yksiselitteisiä ja päätös voi muuttua "hovissa".
Uutiset iskunvaimenninjärjestelmän viimeisimmistä vaiheista:
ITV: Stewards overrule FIA damper ban
Pitpass: Controversy puts a damper on GP weekend
MTV3: Tuomaristo sallii Renault'n iskunvaimentimet
Suurta draamaa eivät harjoitukset tarjonneet, tapahtumia ei juurikaan ollut. Nico Rosberg hajotti autoaan ulosajossa ensimmäisellä tunnilla omaan ajovirheeseensä, eikä Nicoa nähty radalla toisella tunnilla, kun auton korjaamiseen meni liikaa aikaa. Lisäksi Christijan Albersin autoon jouduttiin vaihtamaan moottori, kun se hajosi ensimmäisissä harjoituksissa.
Harjoituksia mielenkiintoisempaa harjoitusten ulkopuolella käyty näytös. FIA:n viime viikolla kieltämä ja Renaultin kehittämä iskunvaimenninjärjestelmä sallittiin Saksan GP:ssä kisan tuomariston taholta. Saksan tuomariston uuden päätöksen takia FIA aikoo käsitellä asiaa uudelleen Saksan tai Unkarin GP:n jälkeen. Ilmeisesti Renault ei kuitenkaan aio käyttää tätä järjestelmää, ennen kuin FIA on lopullisen päätöksensä tehnyt. Tallilla on pelko hylkäyksistä, jos järjestelmä todetaan uudestaan kielletyksi.
Sinänsä mielenkiintoista poukkoilua, mutta siihen on jo hieman tottunut Formula 1:ä vuosia seuranneena. Säännöt ja niiden tulkinnat eivät ole aina kovin yksiselitteisiä ja päätös voi muuttua "hovissa".
Uutiset iskunvaimenninjärjestelmän viimeisimmistä vaiheista:
ITV: Stewards overrule FIA damper ban
Pitpass: Controversy puts a damper on GP weekend
MTV3: Tuomaristo sallii Renault'n iskunvaimentimet