Ex-Kärpät maailmalla

  • 1 826 874
  • 5 186

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Olen aika vanha Kärppäfani jo. Ja siksi kysynkin mitä helvettiä tarkoittaa mottipäinen sopimus?
Samaa kysyy mun isä, joka seuraa Kärppiä tiiviisti. Mottipäinen…
Niin helkkaristi rahulia että ei kannata lähtee muualle esim. eurooppaan.
Jos mulle töistä tarjottais menemistä venäjälle kun sais sen 250Ke käteen niin hippasen miettisin.
En kuitenkaan lähtis.

Mullon hyvin just näin, köyhänä muttei kippeenä ja saattaapi naaraskin tulla ihan kohta.
Värejä tunnustetaan. Tästä vois vääntää ihan tolkuttomasti asiaa mutta mun puolesta jääköön tähän.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Olen aika vanha Kärppäfani jo. Ja siksi kysynkin mitä helvettiä tarkoittaa mottipäinen sopimus?
Samaa kysyy mun isä, joka seuraa Kärppiä tiiviisti. Mottipäinen…
@Koffi Soon meijän vanhojen juttu, yritetään pysyä noitten nuorempien mukana.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
No se!! Uusi matematiikan suure: ”mottipäinen” … :-) … voe helevettiläinen, hauskaa on ainakin mulla….Mottipäinen…. ;-) …
hyvä että tuli matikkakin tunnetuksi, mulle tulloopi eräs nainen just kylään niin eiku...
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Kysyin iteltäni että miksi vitussa noi lähtee pelaan venäjälle?

Ei muuta syytä kuin raha? Miksei esim. Tanskaan, Norjaan, Saksaan yms
Mottipäinen sopimus jos menee venäjälle varmaankin?
Koittavat sieltä rahalla saaha pelajia. Money talks and bullshit walks.

Koittaa ne vielä ajat että eivät pelaa missään..?
Helppo on täältä moralisoida näiden Venäjälle meneviä / jääviä. Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Helppo on täältä moralisoida näiden Venäjälle meneviä / jääviä. Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.

Helppo vastaus. Jos saisin nykyisestä työstäni 5x suuremman palkan, niin se ei todellakaan riittäisi. Jäisin Eurooppaan
 
Helppo on täältä moralisoida näiden Venäjälle meneviä / jääviä. Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.
Helpon pitäisi olla myös pelaajan päätöksen. Puutteen alaiseksi ei varmasti Sveitsin tai Ruotsin liigoissakaan jää, mutta paremmalla omallatunnolla voinee rahansa nostaa.

Toivon sydämestäni, että KHL-leikkiin alkaa pakotteet purra ja palkat jäävät kauden päätteeksi rästiin. Siinä saa Venäjän kanssa leikkimisestä sopivan palkan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.
No eipä tosiaan ole vaikea vastata. En menisi Venäjälle mistään hinnasta. Se on ihan oikeasti niin, ei mitään helppo huudella jne. vaan faktaa. Onneksi suurin osa suomalaisista jääkiekkoilijoista ajattelee samoin, kun heitä ei KHL:ssä paljoa näy.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Helppo on täältä moralisoida näiden Venäjälle meneviä / jääviä. Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.
Ei Venäjältä mitään euroja saa. Sieltä saa ruplia, joita taas ei voi käyttää maksuvälineenä länsimaissa. Tietenkin jos haluaa asua lopun elämäänsä Venäjällä, sekä elämältä ei muuta halua kuin borssikeittoa ja maatuskoja takan päälle, niin varmasti ihan hyvä diili.

Paitsi ai niin, eihän niitä maatuskojakaan enää edes löydy venäläisten kauppojen ah, niin tyhjiltä hyllyiltä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helppo on täältä moralisoida näiden Venäjälle meneviä / jääviä. Mitä itse tekisit, jos samasta työpanoksesta vuodessa saisit 100k euroa muualla Euroopassa ja 500k euroa Venäjällä? Tähän ei liene vaikea vastata.
Ymmärrän kyllä miksi osa nykyisessäkin tilanteessa on valmis hyppäämään putlerin verivankkureihin. Tällä hetkellä ulkomaiset pelaajat ovat propagandaliigassa huima propagandan edistämisen väline, ja näitä pelaajia tullaan varmasti käyttämään talven aikana siihen tarkoitukseen. Siksipä heille maksettaneen tällä hetkellä ihan järkyttäviä summia verirahaa, joten en ihmettele osan lankeamista tähän ansaan. Ja toki siellä voi osa pelaajista olla vaikka putlerin wagonissa noin muutenkin, mistäs noita slaavejakaan kaikkia tietää. Vähänkään toki jos näillä kavereilla on älliä päässä, pyytävät kauden palkan etukäteen ulkomaisille tileille ja dollareina tai muuna oikeana valuuttana, mikäli se nykyisten pakotteiden alla on edes mahdollista.

Ja tämähän ei missään nimessä tarkoita, että hyväksyisin näiden pelaajien valintoja, ymmärrän kyllä ajatuksen siellä taustalla. Kristofkin voisi puolestani tutustua paikalliseen miliisiin ja toimia vaikka jonkinlaisena esimerkkinä uusien lakien mahdollistamasta ulkomaisesta agentista. Oppisi olemaan.

Ja itse kysymykseen. En lähtisi verirahojen ääreen mistään hinnasta. Ihan jo senkin takia, että tällä hetkellä ulkolaisella(kin) voi olla vapaus ja jopa henki löyhässä kyseisessä paskamaassa.
 

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän kyllä miksi osa nykyisessäkin tilanteessa on valmis hyppäämään putlerin verivankkureihin. Tällä hetkellä ulkomaiset pelaajat ovat propagandaliigassa huima propagandan edistämisen väline, ja näitä pelaajia tullaan varmasti käyttämään talven aikana siihen tarkoitukseen. Siksipä heille maksettaneen tällä hetkellä ihan järkyttäviä summia verirahaa, joten en ihmettele osan lankeamista tähän ansaan. Ja toki siellä voi osa pelaajista olla vaikka putlerin wagonissa noin muutenkin, mistäs noita slaavejakaan kaikkia tietää. Vähänkään toki jos näillä kavereilla on älliä päässä, pyytävät kauden palkan etukäteen ulkomaisille tileille ja dollareina tai muuna oikeana valuuttana, mikäli se nykyisten pakotteiden alla on edes mahdollista.

Ja tämähän ei missään nimessä tarkoita, että hyväksyisin näiden pelaajien valintoja, ymmärrän kyllä ajatuksen siellä taustalla. Kristofkin voisi puolestani tutustua paikalliseen miliisiin ja toimia vaikka jonkinlaisena esimerkkinä uusien lakien mahdollistamasta ulkomaisesta agentista. Oppisi olemaan.

Ja itse kysymykseen. En lähtisi verirahojen ääreen mistään hinnasta. Ihan jo senkin takia, että tällä hetkellä ulkolaisella(kin) voi olla vapaus ja jopa henki löyhässä kyseisessä paskamaassa.

En jaksa uskoa, että nytkään palkkansa saisi muuna kuin ruplina. Voi olla vaikea irrottaa niitä sieltä venäläispankista, mikä on kyllä ihan oikein.

Ison palkkapussin lisäksi, kyllähän näillä hölmöläisillä on kaikki hyvin Venäjällä. Seura tarjonnee asunnon hyvältä alueelta, autokuljetukset ja tiedä vaikka joku kävisi heidän puolestaan kaupassakin, niin ei tarvitse tyhjiä hyllyjä tuijotella. Sota tuskin siis näkyy näiden eurooppalaisten "kiekkolähettiläiden" arjessa. Poissa silmistä, poissa mielestä, pelkkää jääkiekkoa pelaamassa.

Oikeus ja kohtuus olisi, jos reissu olisi uran kannalta yksisuuntainen. Aika vaikea nähdä, että tällaisten ratkaisujen jälkeen ottajia olisi Euroopan sarjoissa yllin kyllin tulevaisuudessa.

Helppo meidän on tosiaan moralisoida, mutta onhan se nyt helvetin naurettavaa, että joku löytää kritisoitavaa siitäkin, että tuomitsemme yksiselitteisesti moraalittomat ratkaisut mennä pelaamaan hyökkäyssotaa käyvään maahan verirahojen perässä.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Iltalehti kertoo, että Pekka Rinteesta tehtiin U20-Leijonien maalivahtivalmentaja.

Siinä on Kokolle ainakin näkemystä ja kokemusta, kun oppi-isänä on kenties oma esikuva. Ja väittäisin, että Kokko on jo vuodenvaihteen kisoissa Nuorten Leijonien kolmikossa, vaikka pääikäluokka on 2003-syntyneet.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Janne Kuokkanen ensi kaudeksi Sveitsiin, Fribourg-Gotteronin joukkueeseen.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Janne Kuokkanen ensi kaudeksi Sveitsiin, Fribourg-Gotteronin joukkueeseen.
Hieman yllättävää että NHL-ura keskeytyi ainakin hetkeksi, kun sisääntulo Devilsiin oli sen verran vahva. Keskinkertaisuus ei tässä tapauksessa riitä, kun Kuokkanen on enemmän pisteistä elävä pelintekijä, jolla ei ole paljon annettavaa jarruketjuihin.

Sveitsi ja iso kaukalo varmasti sopii Kuokkaselle hyvin ja hänestä voi olla iloa myös Leijonille. Voisin löytää verrokin kenties saman kylän kasvatista Markus Granlundista, joka ei missään vaiheessa lyönyt kunnolla läpi NHL:ssä. Onnistui kehittymään ihan ok kahden suunnan hyökkääjäksi ja riitti yli 200 ottelun uraan. Make on sittemmin tehnyt vanhalla mantereella ihan komeaa jälkeä.

Maksimoidakseen potentiaalinsa NHL:ssä Kuokkasen kokonaisvaltaisen pelin tulisi olla kuitenkin lähempänä Mikkeä. Molemmat ovat perusominaisuuksiltaan älykkäitä sentteri-laitureita, joiden paikka on tulosyksikössä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Siellä on ex- ja nykyisiä Kärppiä Jussi Jokinen allstars -pelissä. Bartavege kuvaa parhaillaan liveä instaan jos jotain kiinnostaa.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes

Kivihalme tepsiin. Oisko ens kaudella takaisin Kärppiin? Jos nyt tuosta vaikka Byström lähtisi, niin siihen tilalle. Tosin Byström solminee jonkun parin jatkon varmaan tämän kauden aikana. Joka tapauksessa Kivihalme kelpaisi.

Nyt ehkä hieman jopa harmittaa, että saatiin Rundblad, kun Kivihalmekin oli ehkä tarjolla? On kuitenkin varmempi kortti liigaan. Noh, antaa miehen todistaa minut vääräksi. Tuolle Kivihalmeelle vaan mulla on aina tilaa Kärpissä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt ehkä hieman jopa harmittaa, että saatiin Rundblad, kun Kivihalmekin oli ehkä tarjolla? On kuitenkin varmempi kortti liigaan. Noh, antaa miehen todistaa minut vääräksi. Tuolle Kivihalmeelle vaan mulla on aina tilaa Kärpissä.
Mun mielestä nämä ei ole ihan toisiaan poissulkevia pelaajia, Rundblad on kuitenkin rightin pakki joka pelaa oikealla ja kivihalme leftin pakki joka pelaa vasemmalla. Nykyään kuitenkin esim. avauspelaamisessa tuo pakkien kätisyys ratkaisee paljon joten kyllä pakistossa voisi samaan aikaan molemmat olla.

Ihan hirveästi en jaksa harmitella, tilanne olisi eri jos vaikkapa Byströmiä ei olisi joukkueessa. Ohtamaa ja Kivistö on kuitenkin sitten taas eri roolin pelaajia.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Ihan hirveästi en jaksa harmitella, tilanne olisi eri jos vaikkapa Byströmiä ei olisi joukkueessa. Ohtamaa ja Kivistö on kuitenkin sitten taas eri roolin pelaajia.
Joo en minäkään ihan tosissaan harmittele, vaikka on toki pakko myöntää että Kivihalmeen meno toiseen seuraan liigassa kyllä hieman kirpaisee.

Ja ei ole joo poissulkevia, mutta yhdelle pakille oli tilaa Kivistön jälkeen, ja siihen se Rundblad tuli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös