Europarlamenttivaalit 2019

  • 34 098
  • 311

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta. Unto Hämäläinen tästä antoi piikkiä heti aamusta. Muistutti, että ilman Pekkarisen (ikää 71 vuotta) ehdokkuutta, olisi keskustan vaalitulos ollut selvästi huonompi.
Ikärasismi jyllää taas. Pekkarisen kokemus nousee arvoon arvaamattomaan, ihan eri tasolla osaamisessa kuin nämä Niinistöt tai vaikka Heinäluomat.

Ruotsalaisten Thorvalds muistaakseni vielä vanhempi, no Radiopäälle tärkeä tausta entisenä kommunistina on kunnossa, eli tässä tapauksessa iällä ei ole väliä.

Mitä tulee kommenttiin Kepun menestyksestä, samaa voi sanoa, että ilman Niinistöä vihreiden menestys olisi jäänyt matalammaksi. Oli harvinaisen huono "piikki" tältä Hämäläisesltä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ville Niinistön ylivoima Turussa aikamoinen. Taisi jo turkulaisuudella olla suuri rooli tässä.

Vihreät ei eduskuntavaaleissa saaneet täällä kovin nimekkäitä ehdokkaita, sen näki äänimäärissä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ikärasismi jyllää taas. Pekkarisen kokemus nousee arvoon arvaamattomaan, ihan eri tasolla osaamisessa kuin nämä Niinistöt tai vaikka Heinäluomat.

Ruotsalaisten Thorvalds muistaakseni vielä vanhempi, no Radiopäälle tärkeä tausta entisenä kommunistina on kunnossa, eli tässä tapauksessa iällä ei ole väliä.

Mitä tulee kommenttiin Kepun menestyksestä, samaa voi sanoa, että ilman Niinistöä vihreiden menestys olisi jäänyt matalammaksi. Oli harvinaisen huono "piikki" tältä Hämäläisesltä.

Vertaat koko ikänsä Suomen parlamentissa istunutta kokeneeseen Eurooppa-politiikkoon ja 71-vuotiasta 42-vuotiaaseen? Minulle Torvalds ei ole entinen tai nykyinen kommunisti, vaan Eurooppa-myönteinen asiapoliitikko, jolla on EP:sta enemmän kokemusta kuin Pekkarisella.

Oli harvinaisen huono kommentti sinulta.

Jokainen voi mielessään pohtia kunkin poliitikon motivaatiota pyrkiä Europarlamenttiin. Minun tulkintani on, että siellä jo aikaisemmin ollut Nils Torvalds voi viedä sinne kokemusta, mutta Mauri Pekkarinen ei muuta kuin hakea sitä itselleen. Kysymys ei siis ole pelkästään iästä. Pekkarinen oli tv-tenteissä todella heikko. Niin heikko, että olisi pitänyt vaihtaa paikkaa pienpuoluetentissä istuneen Väyrysen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ville Niinistön ylivoima Turussa aikamoinen. Taisi jo turkulaisuudella olla suuri rooli tässä.

Vihreät ei eduskuntavaaleissa saaneet täällä kovin nimekkäitä ehdokkaita, sen näki äänimäärissä.
Tämä on kyllä todella erikoinen muutos. Eduskuntavaaleissa vihreät kuitenkin sai minimaalisen voiton verrattuna muuhun maahan. Toki, ehdokasasettelu ei ollut kauhean mielenkiintoinen, mutta 10% muutos tuntuu silti aivan älyttömän isolta. Ehkä muut vaan sitten jäivät nukkumaan, koska muuten tuollainen liikehdintä, prosenttiosuuden lähes tuplaantuminen, tuntuu täysin käsittämättömältä. Tai sitten Niinistö vaan vetoaa ihmisiin yli puoluerajojen, koska Turku.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tai sitten Niinistö vaan vetoaa ihmisiin yli puoluerajojen, koska Turku.

Tähän jotenkin taivun. Äänimäärä Villen ja Eeron välillä oli todella suuri Turussa (11233 - 3959). Seuraavat Eeron jälkeen olivat jo aika tasaisesti.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Brexit-paikalle päätynyt Alviina Alametsä oli itselleni näiden vaalien nimi. En nähkääs koskaan ollut kuullutkaan hänestä, mutta vaikuttaisi olevan erityisesti mielenterveystyön asialla, eli ei kuulosta yhtään pahemmalta. Odotetut läpimenijäthän nuo muuten olivat, sillä Kyllösen venkoilun on pakko näkyä Modigin kohdalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selittäkääs mulle miksi ja miten Keskusta kuuluu europarlamentissa liberaalien ryhmään? Kohtuullisen nurinkurista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Selittäkääs mulle miksi ja miten Keskusta kuuluu europarlamentissa liberaalien ryhmään? Kohtuullisen nurinkurista.
Jäänne 80-luvulta, jolloin Liberaalipuolue yhdistyi Keskustaan ja Liberaalien eurooppalaiset sidosryhmät muuttuivat Keskustan sidosryhmiksi. Kieltämättä oudolta kuulostaa näin nykypäivänä, mutta ihan syynsä tälle siis on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...Odotetut läpimenijäthän nuo muuten olivat, sillä Kyllösen venkoilun on pakko näkyä Modigin kohdalla.

Lataan hyvin henkilöön menevän henk.koht. vuodatusmielipiteeni: minä olen ylensä erimieltä Vasurien kanssa.
Li vaikuttaa älykkäältä, Kyllönen vilpittömältä ja jopa Honkasaloa pystyn kuuntelemaan.

Silvia Modig. En kertakaikkiaan kestä häntä kuunnella. Tiedän kolme lausetta etukäteen, mitä tuutistaan tulee.
Ja millä äänensävyllä, puheen painotuksella.

Suomenruotsalaisen sukupuolivähemmistöläisen ylimielinen paremmin tietävyysoletus, absoluuttisesti oikeassa oleva keskinkertaisuus huokuu läpi radiostani kertakaikkisen ärsyttävänä. Vaihdan kanavaa aina kun Modig on äänessä. Tai teeveessä huhtomassa.
Minulla on siihen oikeus, se on valintani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös