EURO2020-turnaustopic PES2021 Season Update PS4/PS5

  • 1 292
  • 3
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
EM-kisat lähestyvät joten kisakuume nousee. PESissä on EM-kisoihin osallistuvien maiden maajoukkueet (joita FIFAssa ei kaikkia ole) ja kisastadioneita voi valita sekä jatkoajat ja rankkarit kaveripeleissä (toisin kuin FIFAssa) joten miten olisivat EM-kisat tämän foorumin porukalla (ulkopuoleltakin ehkä saisi tulla)? Olen FF2:lle avannut keskustelun mutta kiinnostus ollut vähäistä. Formaatti voisi olla oikealla otteluohjelmalla ja lohkoilla jos 24 pelaajaa löytyy. Jos ei niin sitten pitää esim. 8 pelaajalla pelata ns. old school-kisat ennen vuotta 1996 käytetyn formaatin mukaan jossa kaksi lohkoa joista kaksi parasta jatkoon ja välierät ja finaali. FF2:n porukka pelaa useimmiten manuaaleilla joten sellainen ainakin minulle käy jos saadaan PESin pelaajia sillä tavoin enemmän. Myös jos on versiosta kiinni että kisat voi pelata niin voidaan 2020-versiolla pelata koska siitäkin kisamaat löytyvät ja serverit tietääkseni vielä toiminnassa (2019-versiossa ja sitä vanhemmissa ei ymmärtääkseni ole enää serverit toiminnassa).

Luultavasti tämä on melkoisen kaukaa haettua koska Suomessa PESin pelaajia ei liikaa ole ja kyselin muutamilta PESiä pelaavilta kavereiltani kiinnostuksesta ja ei oikein sitä sieltäkään löytynyt. Mutta kokeillaan nyt jos saataisiin kisat pystyy. PES2021 Season Update on nyt Storessa erittäin edulliseen hintaan alle 8 €. Ainakin itse olen tähän versioon ollut todella tyytyväinen ja mielelläni sitä pelannut yhdessä NHL21 kanssa joista ehkä Änäriä enemmän nyt syksystä lähtien mutta PESiä huomattavasti FIFAa enemmän.

Tässä siis keskustelua aiheesta. Turnauksen aikataulu voisi olla melkoisen tiivis koska pelejä per pelaaja ei olisi kuin 3 kpl alkulohkossa (kuten oikeastikin) plus pudotuspelit niihin pääsevillä jotka olisivat oikeaan tyyliin kerrasta poikki. Ainakaan en itse oikein lämpene mihinkään Back to Back-tyyliisiin kaksinkertaisiin alkulohkoihin tai BO3 pudotuspeleihin. Mutta toki minulle on tärkeämpää jos kisat saataisiin pelattua niin jonkinlaisia kompromisseja myös sääntöjen osalta voisi tehdä. Manuaaleilla olen jonkun verran pelannut mutta yleensä pelaan Level1-syöttöavulla. Mutta yleisesti onlinessa käytössä olevat Level3 käy minulle myös.

Brief English summary: EURO2020 tournament 1vs1 online in PES2021 Season Update is planned to be organized. Format is announced when the number of participants is final. The goal is to use 24 teams with real schedule and groups but alternatives are possible depending on the number of participants. Using PES2020 is also possible if there is more players able to participate with that version. Controls preferably manuals or Level1 but Level3 is can be used if it is necessary to get more participants than other controls. Comments or questions to this thread.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Yksi karmeimminsta onlinen gameplaysta koko pelisarjan historiassa + Konamia kiinnostaa Eurot kuin kilo paskaa, joten ei ihme ettei kiimoja herätä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Yksi karmeimminsta onlinen gameplaysta koko pelisarjan historiassa + Konamia kiinnostaa Eurot kuin kilo paskaa, joten ei ihme ettei kiimoja herätä.

Itselleäni ei niin pitkää kokemusta PES-sarjasta (kuten ei myöskään FIFAsta tai Änäristä) joten en sillä tavalla osaa verrata vaikkapa PES2011:ä tai vastaaviin. Sillä kokemuksella mitä minulla on pidän PESistä FIFAa enemmän 20-versiosta lähtien - niin onlinessa kuin offinessa pelattuna. Sitä edeltävistä 18 ja 19 versioista hieman kokemusta ja eivät minuun merkittävästi kolahtaneet silloin kun tykkäsin FIFAsta enemmän. 20-version demo muutti kaiken ja sen jälkeen on PES minulle ollut näistä futispeleistä se parempi. En siis missään nimessä kiistä sinun näkemystäsi koska varmasti kokemusta pidemmältä ajalta mutta itse tykkään pelata nykyistä PESiä. Se että itse tykkään ei valitettavasti välttämättä tuo pelaajia tämäntyyliseen turnaukseen mitä olen puuhaamassa.

Mutta odotellaan ainakin kisojen ajan että saadaanko tätä turnausta käyntiin. Sen sijaan kisojen jälkeen ei välttämättä enää kannata aloittaa jos isoin kisahuuma on mennyt ohitse esim. elokuussa. Toki minun puolestani silloinkin voidaan pelata jos pelaajia löytyy mutta jos pelaajia löytyy niin se lienee todennäköisempää nyt kisoja ennen ja kisojen aikana. Lisäksi kun PES2021 Season Update on nyt Storessa tarjouksessa niin uusia innokkaita pelaajia mm. FIFAan kyllästyneitä voi siirtyä PESiin. Ajankohta siinä mielessä on otollinen tämän ottamiselle esiin.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No siis PES 2020 ja PES 2021 (joka on vain rosteripäivitetty PES 2020) ovat kaksi PES-pelisarjan huonointa peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös