Luuletko tosissasi, että ne 200 kaveria vaan vähän checkailivat juttuja, eivätkä tehneet massiivisia muutoksia järjestelmiin? Jos yhden tällaisen asiantuntijan kustannukset mukaanlukien sivukulut ja kiinteät kustannukset ovat 100 000 euroa vuodessa, niin 200 henkeä kiinni vuoden ajan tarkoittaa 20 miljoonaa euroa plus ulkopuoliset kulut, Kyllähän Nordealla tuollaiseen varaa on, mutta vaikka en ole koskaan tehnyt Nordealle töitä, niin en koe että heidän asiakkaidensa tietosuoja olisi tätä ennen ollut huonosti hoidettu tai että se nyt olisi jotenkin paremmin. Niitä käsiteltiin huolella ja tervettä järkeä käyttäen aiemminkin, mutta se ei vaan riittänyt tai riitä,@dana77 tuossa jutussa sanottiin, että yrityksillä meni rahaa kun varmistivat, että käsittelevät ihmisten tietoja huolella. Tiedän tämän toki itsekin, kun pari vuotta olin mukana tuossa. Mikä siinä on huono juttu?
Ja se huono juttu jos se ei nyt oikeasti selväksi tullut on se 200 miljardia euron kustannus eli suomen valtion neljän vuoden vuosibudjetin verran joka tuosta tuli suurelta osin turhia kustannuksia yrityksille (vaikka vain pieni osa yrityksistä oli asialle jotain tehnyt). Sillä rahalla olisi voinut rakentaa vaikka muutaman muurin Meksikon ja USA:n rajalle jos typeristä rahareistä olisi ollut pulaa.