Etsintäkuulutus: ralli, sam gebir, Hanska! Missä olette?

  • 6 451
  • 47

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ralli ja kumppanit eivät varmaan käyneet enää pelejä katsomossa, koska muistelot pelaajista olivat n. 5-10 v. vanhoja ja kaikki uudet hankinnat tyrmättiin tyyliin "ihan paska ja puolet rahoista valuu taas Mobergin ja Heinon taskuun."

Vähän aikaa tällainen keskustelu on ihan viihteellistä, mutta lopulta näitä väitteitä tungettiin joka väliin ja selityksenä kaikkeen. Mobergia ja Heinoa kohtaa tilanne oli täysin kohtuuton. Syytetään rikoksista ilman pienimpiäkään oikeita todisteita asioista.

Minä en kaipaa ainakaan Rallin tyylistä jankuttajaa takaisin.

edit. 1 typo
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tokihan rallilla oli vain yksi missio. Ja vaikka joku olisikin kähminyt jotain rahoja joskus vuonna -89, ei sen pitäisi kauheasti vaikuttaa kyseisen joukkueen peliesityksiin kaudella 01/02. Ja tämä oli vain hypotettinen esimerkki. Moberg on ehdoton suosikkini kiekkomaailmassa, ei ole ollut tarvis koskaan peittää tätä mielipidettä.

Siitäkin huolimatta -en tiedä johtuuko uusista joukkuekohtaisista palstoista- HIFK-osastosta on tullut hymisevä setäklubi. Johon itsekin kuulun. Huoh. Lukaisin huvikseni tasan vuoden takaisia juttuja The Ketjusta, oli aika messevää ähinää. Täällä eivät enää käy edes vierasjoukkueiden hyvät tyypit, eivät edes debiilit, provoamassa. Karu totuus. Myös kirjoituskertojen määrä suhteessa aikaan on vähentynyt.

Olemme joko kaikki helvetin tyytyväisiä, helvetin kyllästyneitä tai sitten muut asiat ovat tärkeitä elämässä kuin saitille kirjoittaminen. Oli syy mikä hyvänsä, kaipaan nostalgisesti vanhoja aikoja. Eikä minusta ole ikuiseksi vastarannan kiiskiksi. Olen liian HIFK-myönteinen. Ja itse asiassa minun on ihan turha valittaakin, että muut eivät kirjoita enää. Eihän se minulle kuulu ja itsekin täältä on kaikki vapaudet vetäytyä, jos meininki käy liian.....totiseksi. En osaa sanoa muutenkaan.

Minne katosi esimerkiksi Aurinkotuuli? Hyvä kirjoittaja, joka perusteli näkemyksensä. Älkää nyt sitäkin alkako väittää yhden asian tuuttaajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenkäs noiden poistettujen nimimerkkien kohdalla menee. Ainakin profiilit vielä löytyvät. Ralli asuu Ulliksella joten sinne vaan keskustelemaan henkeviä (en kylläkään löydä parin ässä leirissä häiriköineen profiilia, siis ovatko Ralli ja gebir aivan varmasti poistettu ? Ei löydy taalarin profiilia). Nuo Rallin ja sam gebirin jutut muiden kanssa on mielestäni ollut jatkoajan historian niitä helmiä. Nauratti monet kerrat ja paljon.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai mihin katosi mrmasa?

Luulen tuntevani kyseisen kaverin kouluajoiltani :=)
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Viestin lähetti kapa76
Nuo Rallin ja sam gebirin jutut muiden kanssa on mielestäni ollut jatkoajan historian niitä helmiä. Nauratti monet kerrat ja paljon.

Totta puhut! Näiden hemmojen sekä JHagin jutut ovat pitäneet mielenkiintoa yllä ja ymmärrän hyvin JHagin synkkyyden kun porukka ns. katoaa ja ketjujen puheista puuttuu kokonaan syvyys ja tieto.

Tällä kommentilla en halua laittaa alas muita kirjoittajia mutta aivan liian paljon "hyvä mun jengi" juttuja ilmenee ja itse kiinnostavaa tietoa tarjoavia kirjoittajia ei ole montaa tarjolla minkä takia ainakin minä luin mielelläni gebirin ja hanskan juttuja, joskin niiden jutut olivat minulle suhteellisen tuttuja, vanhana Hufvudstadsbladetin lukijana.

Sitäpaitsi olen aivan varma että muiden joukkueiden jatkoaika lukijat/kirjoittajat lukivat mieluiten (anteeksi JHag) gebirin & co juttuja mikä varmasti suututti esim. IFK:n toimiston.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Slode
Sitäpaitsi olen aivan varma että muiden joukkueiden jatkoaika lukijat/kirjoittajat lukivat mieluiten (anteeksi JHag) gebirin & co juttuja mikä varmasti suututti esim. IFK:n toimiston.

Noh, noh...eihän suuri ja pyhä HIFKin toimisto lue maan matojen ininöitä Jatkoaika.comissa...tai siis lukee sittenkin ja jopa kirjoittaakin tarvittaessa.

Joku onkin kysynyt yv:llä, että miksi kaipaan esimerkiksi gebardia, jonka kanssa yleensä tappelin, enkä todellakaan ollut samaa mieltä. gebardin yksi legendaarisimmista jutuista oli tolkuton Tom Draperin ylistys, noin niinkuin esimerkiksi. Just siks häntä kaipaankin. Tuolloin joutui itsekin skarppaamaan tietojaan ja käsityksiään. Ja mahdolliset väittelyä (tarkoitan muitakin vastaanväittäjiä kuin itseäni) seuranneetkin pystyivät helposti ottamaan omat puolensa. Niissä näkyi selvä ero. Lukaiskaapa huviksenne jotain ihan mielivaltaista gebardin juttua ja sitä seurannutta debattia kaikkiaan. Tuskin koskaan on jääkiekkosaitilla puhuttu niin paljon...jääkiekosta!

Sama konsensustautihan vaivaa myös poliittisia puolueita. Kaikki haluavat samoja asioita. Joku lehti -muistaakseni Nyt-liite- laittoi sokkotestinä poliittiset toimittajat (!) lukemaan puolueohjelmia - ja vielä aika pitkät pätkät. Arvannettekin tuloksen: kokoomus oli jonkun mielestä demarit, sama päinvastoin ja keskustaa luultiin yleisesti vasemmistoliitoksi. Heh. Vittu, kohta mun ja Animalin teksteille voi tehdä saman testin. no vitsivitsivitsi...

..ja totuuden nimissä on sanottava, että olisin ensimmäisenä haluamassa Animaliakin takaisin, jos hän täältä häipyisi. Olen sisäistänyt Alpon opit: pimeys/tähdet, voitto/tappiot jne. Sen luonnollinen jatkumo on IsoP/kuolevaiset.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Rallihan jankutti vastaan siinä ketjussa ja pisti aika pahoja kommentteja HIFK:n suuntaan. Ei ihme, jos joku toimistolla hieman hermostui. Herjausta ei sentään täälläkään katsella, kyllä sellaiset lähtevät pois nopeasti.
Mutta Jhag, huolet sikseen. Kaipaamasi ystävät ovat näemmä tehneet reinkarnaation. Osa sen tajusikin jo.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti B1
Mutta Jhag, huolet sikseen. Kaipaamasi ystävät ovat näemmä tehneet reinkarnaation. Osa sen tajusikin jo.

Juu, ja heti tuli ähinää keskusteluihin! Tähän sisällytän nimenomaan myös vastapuolen eli nykymenoa lievemmin kritisoivat (ryhmä, johon itse kuulun). Tällainen debatti kuuluu keskustelupalstoille - tai sitten niiden nimi pitää muuttaa mielipidepalstoiksi. Tarkemmin sanottuna ennalta säädettyjen mielipiteiden esittelypalstoiksi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Juu, ja heti tuli ähinää keskusteluihin!

Ja hyvä niin. Värikkäät ja 'vaihtoehtoiset' kirjoittajat ovat yksi palstan suola. Eri näkökannat luo keskustelua. Tietty säännöt huomioiden ja huutoihin vastaten.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Ja Slode sitten poistui joukosta. No nyt sitten odotetaan uutta kirjoittajaa joka tietää enemmän ja paremmin kuin me muut tylsät tyypit jotka ei jääkiekosta tiedä mitään.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Korak
Ja Slode sitten poistui joukosta. No nyt sitten odotetaan uutta kirjoittajaa joka tietää enemmän ja paremmin kuin me muut tylsät tyypit jotka ei jääkiekosta tiedä mitään.


Milloinkohan Veikkaus löytää tästä uuden mahdollisuuden ja alkaa antaa kertoimia sille, millä nickillä ralli-sam_gebir-Slode tulee seuraavaksi? :-)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Carlos
Milloinkohan Veikkaus löytää tästä uuden mahdollisuuden ja alkaa antaa kertoimia sille, millä nickillä ralli-sam_gebir-Slode tulee seuraavaksi? :-)

Itse odottelen myös täydennystä sarjaan ribis-viisipenninen-pastori silli...Kukaan ei ole mollannut Nielikäistä pitkään aikaan!

Huoh. Taisin olla ainoa virallinen ralli-sam gebir-Slode -fani. Vieläkin yksinäisempää kuin veli Carlosin Nicce-klubissa. Pitäisköhän perustaa rsgSA -vastarintaliike? = rallisamgebirSlodeArmeija. Sanokaa minua perverssiksi, mutta tykkään ääripääihmisistä!
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi kaikkien, kaikki yhden..?

Viestin lähetti JHag
Sama konsensustautihan vaivaa myös poliittisia puolueita. Kaikki haluavat samoja asioita. Joku lehti -muistaakseni Nyt-liite- laittoi sokkotestinä poliittiset toimittajat (!) lukemaan puolueohjelmia - ja vielä aika pitkät pätkät. Arvannettekin tuloksen: kokoomus oli jonkun mielestä demarit, sama päinvastoin ja keskustaa luultiin yleisesti vasemmistoliitoksi.

Juuri tämän vuoksi nykyään ei oikeastaan kukaan käy äänestämässä. On aika vaikea löytää eroja puolueista silloin, kun asiat noin päällisin puolin ovat reilassa ja pursi kohti auringonlaskua ja kaukaista uuden toivon maata. Puolueet luovat pitkälti samalla kaavalla puolueohjelmiaan riippuen siitä, ollaanko hallituksessa vai oppositiossa. Tikusta voi olla vaikea vääntää asiaa! Ja ei kaikilla kuitenkaan mene Suomessa niin hyvin, he nyt ovat onneksi marginaalinen ryhmä ja sen verran pieni, ettei heidän ääniänsä kannata lähteä kalastelemaan. Nämä syrjäytyneet eivät muutoinkaan vahingossakaan eksy vaaliuurnille. Heidän omassa elämässä on ihan riittävästi ongelmia jotteivat jaksa keskittyä johonkin ehdokkaitten minimaalisiin parannusohjelmiin, jotka kuitenkin unohdetaan eduskuntaryhmässä kun tavoite eli paikka on saatu. Lisäksi eduskuntaryhmissä on vielä tapana pistää nämä "rookiet" muutenkin aisoihin. "Ei me voida jokaisen yksittäisen kansalaisen etuja täällä ajaa, keskimäärin meillä Suomessa menee todella hyvin."

Sama pätee jääkiekkojoukkueisiin. Kun joukkueella menee hyvin tai keskinkertaisesti omaan tasoonsa nähden, niin hymistely ja näennäinen kritiikki on valloillaan. Täysin ymmärrettävää. Kritiikki kritiikin vuoksi on läpinäkyvää ja siksi ilmavaa sanoilla leikittelyä. Tylsempää kuin etukäteen tiedetyt yllätykset ei ole kuin täysin ennalta-arvaamattomuus. Niin jääkiekossa kuin ´oikeassa elämässäkin`. Sellaiset yllätykset kuin, että Niclas Hedberg nostelee Kanada-maljaa suorille käsille ensi keväänä pudotuspelien +-tilaston ykkösenä ovat positiivisia ja varmasti enemmän kuin toivottuja, mutteivat kovin lähellä toteutumista. (niin ainakaan se Niken +-tilaston voitto tai se suorille käsille nostaminen) Koskaan ei voi sanoa ei koskaan.

Suomessa ei pidetä (urheilija)tyypeistä kuten Olli Jokinen, Esa Tikkanen, Mika Salo tai Tony Halme, jotka kaikki edustavat useimpien mielestä suuruudenhulluutta ja sanojen pieksentää ilman todellisia näyttöjä. Monia ärsyttää heidän tyylinsä määritellä itsensä "maailman parhaiksi". Tällöin tavoitteetkaan eivät voi olla kuin siellä taivaissa. Suomessa arvostetaan tälläisiä maitopoikia kuten Teemu Selänne, Aki Parviainen, Mika Myllylä tai Harri Kirvesniemi, jotka pitävät tavoitteensa normaalin ihmisen tasolla. Jälkimmäisten sädekehä on hieman kyllä hiipunut sattuneesta syystä, eikä Salaman rallikuskiseikkailut jättäneet monille arvailun varaa oja- ja latotoikkarointeineen...

Jos suunpieksijä lähtee kisoihin tavoitteena mestaruus tms. ja palaa kotiin 20:n huonommalla puolella olevan sijoituksen kanssa, niin vahingonilo ja pilkallisuus ovat käsinkosketeltavissa. Suuret oli pojalla luulot, maitojunalla tuli takaisin...

Omasta mielestäni tälläisiä persoonallisuuksia tarvitaan, jotka eivät laskettele sitä ikipäiväistä oksetus-litaniaansa "parhaani lähden tekemään, katsotaan mihin se riittää". Perkele, niinhän sitä pitäisi ihan ilman sanomistakin lähteä tekemään! Meillä on tavoitteena mestaruus, tarkennan, maailmanmestaruus, olympiavoitto, Stanley-cup tai kännykänheiton maailmanennätys. Siihen pitää urheilijan tähdätä sinä päivänä kun aloittaa ammattilaisuransa. Miksi tyytyä vähempään? Jos ei tavoitteissaan onnistu, niin voi ainakin hyvällä omatunnolla sanoa yrittäneensä sitä. Muut olivat vain parempia. Pilvilinnoja ei silloin tietenkään kannata rakennella, jos molemmat jalat on amputoitu ja tähtäin olisi paraolympialaisten sijaan yleisurheilun MM-kisojen 100 metrin lähtösuoralla. Tälläinen reaaliteettien huomioiminen on kannattavaa, mutta kuuseen kurkottaja ei välttämättä tipu maahan asti, vaan parhaassa tapauksessa oksaa alemmalle.

Täällä mielipidepalstalla samaa ärsytystä aiheutti tämä Ralli alter egoineen. Minä ainakin henkilökohtaisesti pidän tälläisistä tyypeistä. Parantamisenkin varaa hänellä toki on, varsinkin kun kirjoituksista paistaa läpi omahyväisyys ja muitten mielipiteistä välittämättömyys. Jos nämä nyt sitten ovat negatiivisia piirteitä mielipidepalstalla. Näitten lisäksi muitten arvostelu ja henkilökohtaisuuksiin meneminen tietysti todellisina miinuksina. Hän tietää totuuden - ja toden totta se hänelle suotakoon! :D Ei ole olemassa yhtä totuutta. Asioilla on aina toinenkin puolensa. Miten olisikaan käynyt, jos Saksa olisi voittanut toisen maailmansodan? Minkälaisessa maailmassa me nyt eläisimme? Ainakaan historiassa ei kirjoiteltaisi mistään natsien etnisistä puhdistuksista kuin korkeintaan viitteellä.

Jos kirjoittaja nimimerkkinsä takaa on samanlainen tosi elämässä eikä kumartele kuninkaita, niin tuollaisia henkilöitä tarvitaan vastavoimaksi näitä "hys hys - kaikki on hyvin, keisarilla on uudet vaatteet"-tyyppejä alas ampumaan. Vaikka ylempänä toteankin, että kritiikki kritiikin vuoksi on turhaa, niin tälläiset "Slode"&co. kirjoittavat niin antaumuksella, että heidän kirjoituksiinsa suhtautuu aina tunteella, puolesta tai vastaan kuten täällä ollaankin aiemmin esitetty. Ne herättävät tunteita ja hyvä niin.

Itse suhtaudun kaikkien mielipiteisiin yhtä arvostaen kuin omiini, vaikken samaa mieltä olisikaan. Tämä siksi, että en ainakaan itse uskalla väittää olevani aina oikeassa tai virheetön yksilö, edelleenkään en omista silmiä selässäni. (jos niitä nyt sinne koskaan haluaisinkaan) Siksi Slode ja kumppanit ovat positiivisia ilmestyksiä. Harmittavan nopeasti hänet jälleen poistettiin kommentoimasta. Itselläni ainakin jäi vastaamatta Slodelle se, miksi pidin Frank Mrazekia hyvänä hankintana toisin kuin hän, jonka mielestä Mrazek oli hidas mutta kankea peruslaitahyökkääjä.

Toivottavasti hän palaa entistä ehompana tänne takki auki ja torvet toitottaen kertomaan, miksi IFK:ssa kaikki on päin persettä - ja tulee olemaan. Vähemmällä intensiteetillä tosin. Itseäni ainakin nauratti kovasti tämä lompakon lainaamis-juttu, sekä vastaus siihen. Itseäni ei ainakaan ole hetkauttanut pätkääkään, jos joku ei jostain syystä pidä minusta. Silloin on turha lähteä tuhlaamaan energiaa tälläisen henkilön käännyttämiseen, vaikka se voisikin onnistua jossain määrin. Kyllä se hiekkalaatikko on tarpeeksi iso meille kaikille. Enkä nyt tarkoita tällä jokerikannattajia. ;)

Ralli olisi halutessaan voinut olla yhteydessä Frankiin ja selvittää erimielisyydet ja väitteet häntä kohtaan, mutta ei ollut kiinnostunut tästä vaihtoehdosta. Todennäköisesti Ralli oli niin vakuuttunut omista näkemyksistään, totta tai ei, ettei tälläinen olisi ilmeisesti hänen mieltään muuttanut. Se on hänen oikeutensa, mielipiteidensä takana seisominen, joten ei siitä sen enempää. Mielestäni julkinen herjaus on myös toki tehtävä omalla nimellään, vaikka jäähalleissa ympäri Suomen tälläisiä kuullaan illasta toiseen niin valmentajien, pelaajien, tuomareiden kuin omistajienkin korvin. Koskakohan Suomessa lähdetään siihen, että apina ja banaani-tyylisistä herjoista sakotetaan? Voi olla, että aika monta hallia tyhjenee kannattajista sen jälkeen. Ei kai me sitä haluta? Eihän?

Edit typo ja viilailua
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JHag
- - -
Siitäkin huolimatta -en tiedä johtuuko uusista joukkuekohtaisista palstoista- HIFK-osastosta on tullut hymisevä setäklubi. Johon itsekin kuulun. Huoh. Lukaisin huvikseni tasan vuoden takaisia juttuja The Ketjusta, oli aika messevää ähinää. Täällä eivät enää käy edes vierasjoukkueiden hyvät tyypit, eivät edes debiilit, provoamassa. Karu totuus. Myös kirjoituskertojen määrä suhteessa aikaan on vähentynyt.

Olemme joko kaikki helvetin tyytyväisiä, helvetin kyllästyneitä tai sitten muut asiat ovat tärkeitä elämässä kuin saitille kirjoittaminen. Oli syy mikä hyvänsä, kaipaan nostalgisesti vanhoja aikoja. Eikä minusta ole ikuiseksi vastarannan kiiskiksi. Olen liian HIFK-myönteinen.
- - -

Hmm..., aika paljon samoja ajatuksia ollut viime aikoina. Osin työkiireistä johtuen, mutta osin em. asioista johtuneeseen jonkinlaiseen lässähtymiseen kyllääntyneenä on omakin aktiviteetti tähän suuntaan ollut vähäistä. Ei sen puolen, tuskin sitä kukaan on kaivannutkaan, mutta jotenkin on aistittavissa jonkin sorttinen yleinen apatia.

Alunperin itsekin olin sitä mieltä, että tänne olisi hyvä saada joukkuekohtaiset palstat. Mutta nyt, jonkin aikaa niitä seuranneena, alankin olla jo eri mieltä. Homma on alkanut kääntyä itseään vastaan. Alkaa nurkat olla liian lähellä toisiaan kussakin huoneessa.

Kyllähän minäkin JHagin kanssa olen joskus saanut aikaan mojovia väittelyitä, mutta niistä on jo aikaa. Nyt sitten vaan taas ollaan kaikessa samaa mieltä. Kun on silmästä silmään nähtykin.

Eräänlaisena vastarannan kiiskenä olen oman hahmoni "luonut", mutta onko nyt juuri niin että väsymys on iskenyt kun kaikki vaan omalla palstalla hymistelevät? Vastaväittäjät puuttuvat. Vai johtuuko se siitä, että enemmistön painostus on musertanut erimielisen vähemmistön alleen? Vai siitä, että voittajien perässä on helppo kulkea? Sanopa se.
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
Alunperin itsekin olin sitä mieltä, että tänne olisi hyvä saada joukkuekohtaiset palstat. Mutta nyt, jonkin aikaa niitä seuranneena, alankin olla jo eri mieltä. Homma on alkanut kääntyä itseään vastaan. Alkaa nurkat olla liian lähellä toisiaan kussakin huoneessa.

Eräänlaisena vastarannan kiiskenä olen oman hahmoni "luonut", mutta onko nyt juuri niin että väsymys on iskenyt kun kaikki vaan omalla palstalla hymistelevät? Vastaväittäjät puuttuvat. Vai johtuuko se siitä, että enemmistön painostus on musertanut erimielisen vähemmistön alleen? Vai siitä, että voittajien perässä on helppo kulkea? Sanopa se.

Hyviä kysymyksiä, joihin ei löydy yksiselitteisiä vastauksia. Varmasti kaikkea tätä ja jotakin vielä vähän päälle. Kyllä ainakin minä kaipaan myös muiden joukkueiden kannattajien jopa hieman provokatiivisia mielenilmauksia, mutta nykyinen IFK pelaa niin järkevästi (kun sille päälle sattuu) ettei hirveästi otteluissa satu ylilyöntejä. Tästä johtuu nämä todelliset vastakkainasetteluiden puuttumiset. "Tyypillinen" IFK-hölmöily on jotakin menneisyyttä, haamu joka vaeltaa vanhan narisen talon vintillä... Mennyttä aikaa? Toinen tekijä on, että taas eletään aikaa keskellä kautta (siis suvantoa). Tällä hetkellä odotellaan ja ihmetelleen ja joulukin on vielä tulossa. :) Nyt kannattaa perikristilliseen tapaan olla kiltti omille ja vieraille, ettei pukki vie kaikkia lahjoja naapureille. Odotuksen aikaa sen suhteen mitä tapahtuu, niin joukkueen kuin noin ylipäätänsäkin asioiden suhteen.

Pahimmat riitapukarit pyritään karsimaan siten, että voidaan esittää keskustelua jääkiekosta - järkevästi. Vähän niinkuin IFK:n pelaajapolitiikassa, liian ailahtelevat ja räiskyvät pelaajat on pyritty vähentämään minimiin, jotta peli pysyy kontrollissa koko ottelun ajan. Jäähyjen ja muiden pinnanpalamisten suhteen. Ihan hyvä ajatus muuten, mutta ei ole aivan toiminut. Joukkue syttyy ja sammuu vähän väliä. Liian yksipuolinen pelaajamateriaali. Puolustuksessa aukkoja, jne. Hyviä pelaajatyyppejä joukkue on pullollaan, mutta sytyttäjiä liian vähän. Tsemppareita sitäkin enemmän.

Täytyy tunnustaa, että kesällä-syksyllä itseäni huvitti eritoten tämän Blues-kirjoittaja Tommyn aiheuttama ärtymys. Nyt hänkin vaikuttaa rauhoittuneen. Syynä voi olla 58:n mainitsema palstojen erittyminen ja se, että salaperäinen ÄTPPOMK-salaseuran tunnus on myös hänellä... Varoitukset ja pelikiellot rauhoittavat kirjoittajia miettimään hetken ennenkuin syöttävät tekstin ruutuun.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman moderaattorien näkökulmaa tähän keskusteluun. Ensinnäkin, tässä ketjussa mainittujen kirjoittajien kohtaloa arvioitaessa päätöksiä ovat tehneet sellaiset moderaattorit, joilla ei HIFK:n kanssa ole mitään tekemistä ei näin ollen minkäänlaista tunteenomaista suhtautumista.

Tässä ketjussa on kaivattu värikkäitä kirjoittajia. Moderaattorit kaipaavat näitä aivan yhtä paljon kuin muutkin täällä Jatkoajassa.

On kuitenkin olemassa tiettyjä rajoja, joiden ylittämistä ei voida missään olosuhteessa sallia.

Ensimmäinen on se, että asioista riitelemisen sijaan ryhdytään asiattomasti hyökkäämään henkilökohtaisesti jonkun kimppuun.

Toinen ja ehkä vielä vakavampi ovat kirjoitukset, joissa esitetään perustelemattomia ja toteen näyttämättömiä syytöksiä seuraa tai henkilöä kohtaan. Näissä tapauksissa moderaattoreilla ei ole mitään muuta mahdollissuutta kuin toimia. Jatkoaika on vastuussa siitä, mitä täällä kirjoitetaan. Tästä seuraa se, että meidän kaikkien yhteisen hiekkalaatikon tulevaisuutta ei voida riskeerata vain sen takia, että joku "värikäs" kirjoittaja saisi hauskuuttaa Jatkoaikaa. Siis tyyliin STT / Jari Räsänen. Ei liene kenellekään epäselvää, miksi moderaattoritiimi toimii ripeästi ja armottomasti näissä asioissa.

Kolmantena seikkana voidaan mainita kirjoittajat, joilta on kirjoitusoikeudet poistettu ja jotka yrittävät rekistöröityä uudelleen Jatkoaikaan. Annettu pysyvä pelikielto on elinkautinen ja tavattaessa uudella nimimerkillä tällainen hänet poistetaan välittömästi.


Moderaattori
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Dragon
- - -
Syynä voi olla 58:n mainitsema palstojen erittyminen ja...
- - -

Kyllä. Kysymyksessä on varmasti panovirhepaholainen, mutta siitä kuitenkin juolahti mieleen, että termin "vesittyminen" voi tietysti korvata myös sanalla "erittyminen"?

Tuo modejen linja pitää jo kertaalleen ulos heitetyt poissa linjoilta, on aivan perusteltu sinänsä. Mutta silti oikeustajuni hieman kyseenalaistaa tuon elinkautisen. Murhastakin istuu useimmiten vain reilut kymmenen vuotta ja Jammukin siirrettiin aikanaan sairaalaan?
 

Dragon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
Kyllä. Kysymyksessä on varmasti panovirhepaholainen, mutta siitä kuitenkin juolahti mieleen, että termin "vesittyminen" voi tietysti korvata myös sanalla "erittyminen"?

Kyseessä ei ollut itse Vihtakinttu, tuo vaka vanha, vaan sana tuli ulos luonnollisen poistuman kautta. :) Olisihan tuon sanan voinut useallakin vaihtoehdolla korvata, mutta "erittyminen" tuli tällä kertaa valittua. Onko sanan käyttäminen tässä tilanteessa sitten täysin korrektia ja hyvää suomenkieltä onkin sitten toinen juttu...

Ei tuossa modejen linjassa ole sinällään mitään kummallista... Pakko se on tietenkin ymmärtää julkisen, varsinkin nimettömän sanan painoarvo, jos liikutaan herjaamisen rajamailla. Urheilussa ollaan kuitenkin annettu enemmän narua kuin monilla muilla elämän osa-alueilla. Nykyään mielestäni aika mitättömistä asioista lähdetään käräjille. Suomessa ollaan tässä asiassa vasta seuraamassa suuren maailman (USA:n) linjaa, joten lisää on varmasti kunnianloukkaussyytteitä luvassa. Valitkaa hyvät ihmiset sananne huolella liikkuessanne julkisilla paikoilla, jossa riitanne todistajia on enemmän kuin toinen osapuoli! ;) Mikä ainakin henkilökohtaisesti on lähinnä naurettavaa.

Näillä "talon polttamisilla" mennään aika lähelle syytteitä, mutta urheilu ei ole onneksi mennyt niin pitkälle Suomessa, että jokaiseen sanomiseen ja tekemiseen puututtaisiin viranomaisten voimin. Jääkiekossa kuitenkin tunteet jyllää tahattomasti tai tarkoituksella, joten ne ovat helposti pinnassa ja suusta pääsee kaikenlaisia ärräpäitä ja uhkailuja. Kyllä Raipekin oli nopeasti katumapäällä oman episodinsa jälkeen.

Ottamatta sen enempää kantaa missä on hyvän maun raja, niin kyllä henkilökohtaisuuksiin meneminen on lähellä sitä... Ihmisten ja varsinkin julkisten henkilöiden toimia pitää kuitenkin voida arvostella, ellei ala haisemaan ajojahdilta ja poronkäristykseltä. Toisaalla (ei nyt kovin kaukana mutta tämän IFK-palstan ulkopuolella) kuitenkin on ketju, jossa käydään aika kriittistä ja tunteenpaloista keskustelua, joka ei ole välttynyt edes henkilökohtaisuuksiin menemisiltäkään. Frankin suhteen voi toki sanoa, että hän ei voi vastata itsenään tälläisillä palstoilla annettuihin oletettuihin väitteisiin, joten kaipa se on pakko hyväksyä vaan, ettei tälläistä voida antaa pidemmän päälle tapahtua.Olkoon lähteet sitten vaikkapa itsensä George W. Bushin antamia. :) Huvinsa kullakin. Aina kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja mielipiteittensä takana piileskelevä IFK-"kannattaja" ei sitä oikeasti ole, vaan jonkin muun joukkueen "ärsyttäjä". Tässä sitä onkin salaliittoteoriaa kylliksi! Heh heh... Sen verran kuitenkin paistoi läpi tältä Slodelta, että IFK:ta seurataan todella tarkkaan. Ei ketään vastustajan kannattajaa voi IFK:n asiat noin paljoa kiinnostaa. Henkilökohtaisilla missioilla on valitettavan usein tapana karata liian suuriin mittasuhteisiin asti, että oma terveyskin jo rupeaa kärsimään... Sen takia onkin hyvin antaa ihmisille jonkinlainen purkautumisväylä. Ymmärrettävistä syistä se ei voi olla Jatkoaika.

58:lle vielä: Kyllä nämä rangaistukset ovat ihan hanurista meillä. Elinkautinen ei ole elinkautista nähnytkään. Meillä on suhteellisuudentaju joissakin asioissa Suomenmaassa aivan päälaellaan mitä sen tulisi olla. Onneksi sentään kurinpidosta SM-liigassa vastaa monissa liemissä keitetty kehäkettu...

Joulumieltä kaikille tasapuolisesti (myös jokerifaneille;) ) toivoo allekirjoittanut nimimerkki näin jo hyvissä ajoin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti JHag
Olen sisäistänyt Alpon opit: pimeys/tähdet, voitto/tappiot jne. Sen luonnollinen jatkumo on IsoP/kuolevaiset.
Jumalauta, Alpo on kouluttanut teitä! Kyllä täällä ennen oltiin sitä mieltä että ainoita oikeita HIFK faneja on ne, jotka kannattavat "nielikäis-paasikivi"-linjaa (ja vastustavat Alpoa). Minä muistan viimeisen vuoden ajalta lukeneeni mm. perusteluja "minä en voi ymmärtää miksi joku on alkanut alunperinkään kannattaa HIFK:ta, jos ei kannata sika-gooni-kiekkoa" (tämä lainaus ei ollut JHag:ilta).

Totta puhuttuna minä kirjoittelisin helvetisti enemmän tänne (vastarinnan riveissä), jos mulla olisi suhteita sisäpiiriin. Nyt tulee kirjoiteltua enemmän NHL:n ja vapaan puolelle, kun niissä on enemmän samoilla kalkkiviivoilla. Tätä tulee kuitenkin luettua tarkasti (on nimittäin aate lähellä sydäntä...).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti dana77
Jumalauta, Alpo on kouluttanut teitä! Kyllä täällä ennen oltiin sitä mieltä että ainoita oikeita HIFK faneja on ne, jotka kannattavat "nielikäis-paasikivi"-linjaa (ja vastustavat Alpoa). Minä muistan viimeisen vuoden ajalta lukeneeni mm. perusteluja "minä en voi ymmärtää miksi joku on alkanut alunperinkään kannattaa HIFK:ta, jos ei kannata sika-gooni-kiekkoa" (tämä lainaus ei ollut JHag:ilta).

Mutta olisi hyvinkin voinut olla minulta se lainaus! Ei syytä huoleen, minä ainakin olen edelleen vankkumatta Doylen-Mäkiahon-Nielikäisen -linjan kannattaja, enkä hyppinyt rimusta kattoon kuullessani uuden koutsimme nimen vajaa vuosi sitten. Mutta kun minä perkele en osaa olla poiskaan HIFKin matseista, niin minä sitten nielen tämän nyky-HIFKin ja koetan riipiä siitä irti sen, mitä saan. Koko joukkueen totaalisen pelityylin sijaan seuraan yksittäisiä suosikkipelaajiani malliin Tuomo, Piku, Capo (so far), Statman, Vopat, Mrazek...ja saan HIFK-annokseni siitä. Ja olen jopa viihtynyt viime aikoina. Mutta tiedän toki, että käsijarru päällä edelleen mennään.

Paremman puutteessahan Karjalakin -kun muuta ei ole tarjolla- alkaa maistua etäisesti oluelta, mutta kyllä se nurkkaan lentää heti, kun tulee taas Sinebrykoffin tavaraa tarjolle!

Siitäkin huolimatta henkilökohtaiset sympatiani Alphonselle. Mies on pahassa paikassa ja tekee parhaansa. Henkilökohtaista vihaa Apea kohtaan en ole koskaan pitänyt yllä - vaikka jotkut toisin väittävätkin. Kiva kaiffari, vähän väärät verkkarit.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JHag
- - -
Koko joukkueen totaalisen pelityylin sijaan seuraan yksittäisiä suosikkipelaajiani malliin Tuomo, Piku, Capo (so far), Statman, Vopat, Mrazek...ja saan HIFK-annokseni siitä. Ja olen jopa viihtynyt viime aikoina. Mutta tiedän toki, että käsijarru päällä edelleen mennään.

Paremman puutteessahan Karjalakin -kun muuta ei ole tarjolla- alkaa maistua etäisesti oluelta, mutta kyllä se nurkkaan lentää heti, kun tulee taas Sinebrykoffin tavaraa tarjolle!

Siitäkin huolimatta henkilökohtaiset sympatiani Alphonselle. Mies on pahassa paikassa ja tekee parhaansa. Henkilökohtaista vihaa Apea kohtaan en ole koskaan pitänyt yllä - vaikka jotkut toisin väittävätkin. Kiva kaiffari, vähän väärät verkkarit.

TRuutu, Ile P., Vopatti ja miksei Mrazekkikin ovat Kantorin ja Zidin ohella olleet meikäläisenkin seurantalistalla. Mr. Stat tietysti lisäksi, mutta sehän on jo itsestäänselvyys.

Tuosta Karjalasta tulee mieleen se vanha juttu, kun kysyttiin mitä yhteistä on pariskunnalla joka nai purjeveneessä ja Budweiserilla. Eli molemmat on pirun lähellä vettä. B:n tilalle voisi laittaa Karjalan.

Alfie tekee kuitenkin omaa duuniansa olosuhteet huomioon ottaen aikas hyvin, eikä verkkaritkaan aina ihan väärät ole, on vaan hätäisiä faneja. Mutta niinhän IFK- fanit aina ovat olleet.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No perkele!

Nyt Animalkin.....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös