Mainos

Espoo United kaudella 2016–2017

  • 506 730
  • 1 784

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tarvitaan oikeasti malttia, jotta saadaan sitä paljon tarvittua katsoja- ja fanikivijalkaa muurattua. Markkinointia ei vaan kannata aloittaa ennen kuin kohderyhmää oikeasti kiinnostaa. Ja tärkein kohderyhmä on ne satunnaiskävijät, jotka voidaan saada innostua käymään kolmen matsin/kausi sijasta vaikkapa 5-10 matsia per kausi. Fanit ovat tärkeitä ja kausariasiakkaat samoin, mutta paras kate on irtolippulaisissa ja näitä tarvitaan lisää.

Toki jonkinlainen kivijalkaa näin kesälläkin kannattaa alkaa rakentaa. Esimerkiksi juuri FB sivuilla näyttää olevan alle tuhat seuraajaa.Jonkinlainen aktivoituminen lisäisi seuraajien määrää ja se taas auttaa sitten kun aletaan myymään kausikortteja ja kun enemmän tiedotettavaa. Käytännössä nyt jos seura julkaisee kotisivuille jotain tai facebookiin harva siitä kuulee mitään ellei media tartu juttuihin.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos ei ole tiedotettavaa niin ei ole. Tyhjästä ei kannata tehdä asiaa ei se kiinnosta ketään . Tietty voisi kertoa että töitä tehdään mutta onko se uutinen. Sitäpaitsi, tästä kun nin puhutaan, kaikki ei ole facebookissa.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Mun mielestä tiedottaminen ennen nimen julkistamista kesäkuun lopussa ei ole tarpeen eikä tunnu luontevalta. Kerralla seuran nimi ja Hirson pahvi tiskiin.

Nähdäkseni BFC:n tapaaminen ja nimiäänestys on yhteisöllisyyttä, ihan sama kenen aloitteesta ne tapahtuukaan.

Tavallisen istumapaikkakatsojen oli muuten aika vaikeata nähdä mitään yhteisöllisyyttä JE Oy:n puolelta. Tietoja pimitettiin ja pelaajia myytiin jne.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ei ole tiedotettavaa niin ei ole. Tyhjästä ei kannata tehdä asiaa ei se kiinnosta ketään . Tietty voisi kertoa että töitä tehdään mutta onko se uutinen. Sitäpaitsi, tästä kun nin puhutaan, kaikki ei ole facebookissa.

Eipä ole ei, mutta eipä sen aina tarvitse sen kummallisempi olla kuin että "kauden ensimmäinen jääharharjoittelu" tai joukkueen tapaaminen ja tiskiin ne sopimuspelaajat joita oli. Jostain sen fanijoukon kerääminenkin pitää aloittaa. Sosiaalinen media varmaan se helpoin ja halvin tapa. Kuitenkin Bluesillakin oli se reilut 30 000 tykkääjää tuolla facen puolella, nyt on muutama sataa.
 
Jos ei ole tiedotettavaa niin ei ole. Tyhjästä ei kannata tehdä asiaa ei se kiinnosta ketään
Siellä on tehty useampia sopimuksia kuitenkin, jotka tuolta siirtolistan kautta sitten tulevat yleiseen tietoisuuteen, mutta eivät aiheuta mitään uutisia. Nuo kun tiedotettaisiin, niin todennäköisesti jokainen urheilusta kirjoittava lehtikin ne julkaisisi ja saataisiin sitä näkyvyyttä. Myöhemmin sitten ne on "kaikkien" tiedossa jo, niin on turha enää järjestää mitään "megajulkasua".

No kuten näkyy niin tästä(kin) asiasta on useampia mielipiteitä ja omat perustelunsa kullekin, eikä mitään absoluuttista totuutta voida kuitenkaan löytää niin katsellaan mitä tässä nyt tapahtuu lähitulevaisuudessa ja kauemmassakin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
No kuten näkyy niin tästä(kin) asiasta on useampia mielipiteitä ja omat perustelunsa kullekin, eikä mitään absoluuttista totuutta voida kuitenkaan löytää niin katsellaan mitä tässä nyt tapahtuu lähitulevaisuudessa ja kauemmassakin.
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan.

Mielestäni on tärkeätä tiedottaa pienistäkin positiivisista asioista nyt kun lähdetään ns. nollista. Joukkueen runko ihan lehdiston edessä ja samalla viikolla Salonojan haastattelu seuran omassa kanavassa (kotisivut, fb tms.). Seuraavalle viikolle heti valmennuksen mietteitä. Sillä saadaan hommaa eteenpäin. Tämän jälkeen tasaisin väliajoin pelaajahaastatteluita, yhteistyösoppareita yms. verkkoon. Näin "Blues" näkyy ja kuuluu. Lisäksi me malttamattomat fanit saamme helpotusta pelkotiloihimme. Voisin sanoa, että uudelle seuralle / joukkueelle on tärkeätä saada hallittua näkyvyyttä ja myös, että se on absoluuttisesti hyvä asia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis ei tää että tiedottamiseen ei ole panostettu mikään hirvee ylläri ole kun muistaa sitä miten Salonojan vikalla Blues kaudella tiedottaminen/markinointi hoidettiin. Silloinhan vedettiin 0 budjetilla ja se oli aikaa vielä ennen somea, joten se oli fanien omasta aktiivisuudesta kiinni että tiesi milloin matsit pelataan. Toivon ihan Salonojan itsensä takia että tajuaa tällä kertaa että kiinnostusta on herätettävä jos haluaa että jengiä sitten kiinnostaa mestis pelit. Kuitenkin tossa naapuripitäjässä on liiga ja KHL kiekkoa tarjolla joten työsarkaa riittäää. Mutta jos Salonoja tosta nyt napaa ne Bluesin tuotemerkin konkkapesästä niin osa markkinointiongelmista ratkee saman tien.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kiinnostusta näyttää olevan, sillä tuskin aiemmin "Blues" osiossa kesäkuussa on tapahtunut yhtään mitään. Muutenkin töitä uudelleenrakentamisessa varmasti riittää, sillä edustuskiekkoilu ja siihen liittyvät asiat onnistuttiin täydellisesti tuhoamaan edellisen possen toimesta. Espoolaisen kiekkoilun ehdoton kohokohta oli liiganousu aikoinaan ja onhan tämä melkein koomista, että nyt ollaan taas sarjaporrasta alempana. Moni voisi olla tyytyväinen ihan vain siitä, että kiekko edes tipahtaa jäähän syyskuussa Espoossa edustustasolla.

Kun hommia on enemmän kuin tarpeeksi (jälleenrakennus), niin varmaan prioriteetti on hankkia muutaman kausikortin sijaan yhteistyökumppanit, jotka sitten voivat olla yhdessä esillä alkusyksystä, kun järjestetään tiedotustilaisuus ja joiden logot ja viestit voidaan liittää joukkueen markkinointiin. Itsekin aion ostaa kausikortteja ensi kaudeksi, mutta en ymmärrä mitä niillä tekisin edes kesäkuussa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Plus siihen täytyy asennoitua/varautua, että kausareita menee vain joitan satoja joka tapauksessa. Ensi kausi tulee olemaan todella erilainen monella tapaa mihin tahansa aiempaan kauteen verrattuna, sillä kyseessä on oikeastaan pelkkää jälleenrakennusta ja uskottavuuden palauttamista.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mestisporukka pelasi ilmeisesti viikonloppuna A-junnuja vastaan. Kai siellä on se noin 20 pelaajaa ryhmässä. Oliko kukaan katsomassa peliä?
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ylihuomenna siis julkistamistilaisuus medialle.

Espoo United järjestää keskiviikkona 22.6. klo 17 lanseeraustilaisuuden medialle. Kutsu napsahti juuri sähköpostiin. #mestis
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Mestisporukka pelasi ilmeisesti viikonloppuna A-junnuja vastaan. Kai siellä on se noin 20 pelaajaa ryhmässä. Oliko kukaan katsomassa peliä?
Kaiffari oli onkinut tuloksen pelistä. Espoo Mestis vs Blues A tulos 8-4. Oli kuulemma ollut ajankohtaan nähden ok-peliä molemmilta joukkueilta. Mestis oli pelannut 3 kentällisellä.
 

Pardus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Miksikähän Ilta-Sanomien uutisessa on merkitty myös Emil Oksanen Espoon sopimuspelaajien listalle?

Tasan kuukausi sitten Jatkoaika uutisoi näin:
Bluesin maailmanmestarijuniorit Yhdysvaltain juniorisarjaan - Muut Sarjat - 22.05.2016 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Ja kyseisessä uutisessa Oksanen kommentoi, että "Yliopistoa ajatellen USHL tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Siellä oppii samalla sekä kielen että pienen kaukalon pelin."
Varmaan siksi kun oli paikan päällä....https://www.instagram.com/p/BG9rRMwBHoa/ Linkki Unitedin instaan.
 
Tiedä sitten kumpi on parempi näyteikkuna (Mestis vaiko USHL) vuoden 2017 draftia ajatellen. Oli kuitenkin ihan hiljattain rankattu jopa ensimmäisen kierroksen prospektiksi.
Draftia ajatellen varmasti yliopistosarjat, mutta uraa ajatellen vaikeampi arvuutella, kun riippuu niin monesta eri asiasta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Puhuuko Oksanen enklantia? Ilmeisesti ei erityisen hyvin, koska ajatteli mennä Jenkkeihin kieltä opiskelemaan. Voi ne luvut yliopistossakin olla hankalia, ellei kielitaito ole riittävä. Ja United maksaa palkkaa. Vaikka harvemmin nuorilla miehillä rahan tarvetta on.
 

Kapo

Jäsen
Ihan jees spekulointia, mutta en pysty ottamaan mitään kantaa ennen kuin tuo United on poissa otsikosta.

Sama juttu, United helvettiin ja äkkiä. Miten se menikään? Ei maalata piruja seinille?

Meinasi jo slaagi tulla kun Blues-foorumin aukaisin ja näin otsikon. Luulin jo, että jotain on tapahtunut.

Avaajalle pitkä bänni palstalle. Otsikko osoittaa huonoa huumorintajua.

Modet vois ton Unitedin kyllä muokata pois tosta otsikosta.

Modet voiskin sitten korjata virheensä ja pyytää anteeksi lyhytnäköisyyttään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Victor Westermarck on muuten pirun kova kiinnitys Mestikseen. Nyt on todellinen tilaisuus laittaa parastaan.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kivilahti-Hirso-Oksanen
Laine-Kaijomaa-Järvinen
Lipiäinen-Puhakka-Lamberg
XXX-XXX-XXX

Westermarck-Tarkkanen
Moberg-Santala

Rasilainen
 

Jarmo V.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, TPS
Ihan hyvältä näyttää tuo EU:n pelaajarunko. Lisäksi Hirso tuo hommaan uskottavuutta ja medianäkyvyyttä. Vielä muutama kiinnostava täsmähaku, niin kova divaritason porukka kasassa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Hirson sopimuksen pituus on ainakin Hesarin mukaan 3+1 vuotta, mutta onko noista muista mitään tietoa?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Koskahan uuden seuran nettisivut avautuu koska itse ainakin odotan mielenkiinnolla sitä avausta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös