Espoo Blues -kauden surkuhupaisa vitsi -jälleen kerran

  • 4 323
  • 44

39er

Jäsen
Suosikkijoukkue
The one and only -HPK!
+NUFC
Jussi Salonoja, Espoo Bluesin pääomistaja. Tahdon tehdä heti kirjoitukseni alkuun selväksi, että en vihaa Sinua enkä Espoota. En vihaa Helsingin Kauppiaiden (HK) lihajalosteita (vrt. Sininen lenkki) enkä rahan ylivaltaa suomalaisen jääkiekon ja
nyky-yhteiskunnan piirissä. Viha ei johda onneen.
Sen tekee häikäilemätön, puhdas ja kunniallinen vahingonilo. Niin, Jussi, olen reilusti vahingoniloinen. Ja ylpeä siitä.
Tänään, lauantaina 23.3 Herran vuonna 2002, joukkueesi putosi SM-liigan puolivälieräkierroksella Tapparalle suoraan voitoin 3-0, Jussi. Ja minä olen vahingoniloinen. Jälleen kerran surullisenkuuluisa Espoo Blues joutui kesälomille kaikista massiivisista rahallisista miljoonasatsauksista huolimatta "liian aikaisin".

Aluksi minun täytyy onnitella sinua, Jussi; häikäisevä tähtisikerämäsi Espoo Blues ylsi SM-liigan runkosarjassa kahdeksan parhaan joukkoon. Viimeisenä joukkueena
puolivälieriin. Olin onnellinen puolestasi, Jussi. Pystyin miltei kuulemaan, kuinka Espoo, tuo Suomen "harmaa alue", kaikui tuona upeana sunnuntaina hurmoksessa ja huusi nimeäsi.
Olit sunnuntain ehdoton sankari, Jussi. On edelleen vaikea ymmärtää saavutuksesi suuruutta.
Mutta se on varmaa, Jussi, että lähisukulaisesi sinulle testamentaamat HK:n makkaramiljoonat eivät ole menneet hukkaan. Blues oli toista kertaa historiansa aikana play-off
-kierroksilla. Ja vaikka kaikki taas loppui lyhyeen, kyynel vierähti silmääni liikutuksesta, Jussi.

Muistan, kuinka 90-luvun puolivälissä SM-liigassa taisteli -joskus kunniakkaastikin- pieni espoolaisseura Kiekko-Espoo. Jo joukkueen kotihalli, Espoo-henkeä itsessään uhkunut
Matinkylän "Areena", todisti, että raha ei ohjannut joukkueen toimintaa millään tavalla. Sitten sinä astuit kuvioihin, Jussi. Ei ollut enää Kiekko-Espoota. Oli J. Salonojan makkaramiljoonat, uusi pramea Länsi-Auto -Areena ja kaikki näytti hyvältä.
Kaikki <I>näytti</I> hyvältä.

Tulos oli toinen, Jussi. Syntyi mainiosti Espoon imagoon sopiva hajuton, mauton ja väritön yhdistelmä, kuten joku viisas joukkuettasi loistavasti kuvasi. Syntyi pienois-Espoo.
Uusrikkaiden, jäähdyttelijöiden ja kaikenlaisten rellestäjien hyvin palkattu identiteetitön kasa. Nimeksi annettiin osuvasti erään HK:n lihajalosteen mukaan Espoo Blues. Mykistyn
verbaalisen nerokkuutesi edessä, Jussi. Komeasta nimestä ja tuhlatuista miljoonista huolimatta joukkueesi menestys on ollut naurettavan niukkaa. Minä olen enemmän kuinvahingoniloinen, Jussi.

Joukkueessasi on viime kausina kiekkoillut runsaasti nimimiehiä kuten Jan Caloun, Otakar Janecky, Dale McTavish, Jarmo Myllys, Thomas Draper, Jiri Vykoukal, Peter Ahola, Mike Stapleton, Shayne Toporowski sekä Ladislav Kohn -muutamia mainitakseni.
Miten voi olla mahdollista, että edellä jo mainituilla nimillä joukkueesi paras sijoitus tähän on mennessä ollut lähes huikaiseva kuudes sija kaudella 1999-2000? Tyrimisen, mokailun
ja epäonnistumisten täytyy tapahtua täydellisesti, Jussi. Olen varma, että "joukkueesi" ei menestyisi, vaikka Blues-paidan pukisivat päälleen samanaikaisesti vaikkapa Mario Lemieux,
Jaromir Jarg, Sergei Fedorov sekä Patric Roy. Kun menestyminen ei ole mahdollista, eivät parhaatkaan kiekkomiehet sitä tuo tullessan. Sama on joukkueesi ja koko Espoon kaupungin
identiteetin kanssa. Harmaalle massalle on mahdotonta luoda olemusta, kun kukaan ei tiedä, millainen sen pitäisi olla. Silti on kunnioitettavaa, Jussi, että jaksat edelleen puuhastella projektisi kanssa.
Olisithan voinut sijoittaa makkaraperintösi vaikkapa lomaosakkeisiin tai muutamaan Lamborghiniin kiekkoviihteen sijaan.

Vielä yksi asia, Jussi. Joukkueesi slogan on paljon puhuvasti "parasta Espoossa". Olenkin mielessäni pohtinut, mikä on Espoon kaupungin taso, jos tilanne on todella
näin huono! Taitaa jäädä ensimmäinen Espoo-reissu edelleen tekemättä...
Mutta ehkä ensi kaudella, Jussi. Ehkä ensi kaudella. Uhoaminen on nimittäin tainnut jo alkaa tulevaa syksyä ajatellen.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Se kirjotetaan Patrik eikä Patric:)
Sun olisi pitänyt kirjoittaa tämä suoraan Jussille itselleen!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kirjoituksessa oli mainittu peräti kolme kertaa sana "raha", neljä kertaa sana "miljoona" ja kerran sana "perintö".

Nimimerkillä suomalainen perisynti kunniaan ;)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jopas oli.


Korjataan nyt pari virhettä kuitenkin. Niitähän helposti tunnekuohuissa kirjoitettuihin viesteihin pääsee.

Kiekko-Espoo vaihtoi nimensä Bluesiksi ja aloitti Länsi-Auto Areenan rakentamisen pääosin yrityksiltä kerätyillä varoilla jo 1,5 vuotta ennen Salonojan mukaan tulemista. Espoon kaupunki osallistui n. 30%:lla hallin rakentamiseen. Sama piskuinen K-Espoo pelasi jo Blues nimellä evakossa Helsingin vanhassa hallissa koko syyskauden ja suurimman osan kevätkaudesta. Vasta seuraavana kesänä Bluesin osti Jussi Salonoja.

Mutta ei se mittään, hyvä että pääsit purkamaan paineesi jotka selkeästi olivat jo jonkin aikaa patoutuneet.

Kosketelkaa toisianne.
 

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti liverpool
Se kirjotetaan Patrik eikä Patric:)

Jos kerta aletaan pilkkua viilaamaan, ni kirjoitetaan kylläki PATRICK ROY!!!!;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Öh...tämä sinänsä taidokas provo olisi iskenyt paremmin tuolla Blues 2002-03 -ketjussa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ja tyyli on kuin Matti-Esko Hytöseltä. Mutta eihän se jääkiekosta mitään ymmärrä.

Kaiken koomisuuden ja vahingonilon keskellä oli myös muutama oikeakin havainto. Onhan se kuitenkin outo juttu, ettei Blues ole hyvistä (lue: rahaa on poltettu) yrityksistään huolimatta kyennyt rakentamaan menestyvää joukkuetta. Ei kai se pelkästään voi olla siitä kiinni, ettei joukkueella ole pitkäaikaista perinnettä ja kulttuuria.

Toki em. asioiden puute osaltaan vaikuttaa siihen, että selkeästi joitain asioita tehdään edellen vähemmän oikein. Itse jo luotin hieman siihen, että Chrisu olisi tuonut ammattimaista ja lajiin liittyvää know-how-ta mukaan, mutta ehkä aika ei vielä riittänyt.

Mutta taas nähtiin se tosiasia, että pelkällä rahalla ei menestyvää joukkuetta kasata. Onneksi.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nojoo

Joo ....


Se oli kuin taikaisku espoolaisten vaihtaessa nimensä Bluesiksi ja heidän muuttaessa LA:han.

Ennen Se oli pääkaupunkiseuden Jyppi. Sympaattinen seura.

Nyt se on kuin Jokerit rahankäytöllisesti - ai hajuakaan enää pitkäjänteisyydestä. Ko. porukoiden fanien pääasiallinen ajatus seuroistaan on: "Kuinkahan monta nimimiestä ensi kaudella meillä pelaa."

Yhteistä ko. seuroille toistaiseksi on ollut mestarittomuus uusissa halleissaan. Ja TPS sen kuin porskuttaa.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asiantuntija....

Eiköhän se ole rtvaixinkin syytä keskittyä ihan siihen omaan laumaan vain.......vaikka toki uskonkin että sinä tiedät fanioporukoidemme ajatukset paremmin kuin me itse:eek:
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Seuraava viesti taitaakin olla moderaattorien sulkemisviesti...
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Säännöt "Muiden joukkueiden kannattajien provokatiivinen sekaantuminen yhden joukkueen asioita käsitteleviin ketjuihin on jatkossa ankarasti kiellettyä, riippumatta siitä miten asiallisesti viestit on muotoiltu."

Pitäisikö tähän sääntöön vielä lisätä viestiketjujen aloittaminen.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ohhoh

Joo ...

No joo....


Eihän tänne kohta uskalla edes kirjoittaa.

Niin, tai toisaalta onpa noihin Kärppä-aiheisiin ketjuihin - esimerkiksi - kirjoittaneet muidenkin seurojen kannattajat. Ei se ole minu häirinny liiemmin. Vaikka kuinka sontaa olisivat kirjoittaneet.

Tarkoitukseni ei ollut olla provokatiivinen. Kirjoitin suht avoimesti mielikuvistani. Tosin mielkuviahan varten eri seuroista on oma ketjunsa. Siinä mielessä tarpeeton oli viestini.

Tai toisaalta - toisaalta. HooPeeKoolainenhan tämän aloitti.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Katkeraa kateellista "värillistä"paskaa

Tappara oli niukasti sarjassa parempi kuin Blues ja voitti 3-0! Se siitä onnittelut Tapparalle voitosta ja tsemppiä jatkoon.

Blues kuitenkin paransi viimekaudesta pääsemällä tällä kaudella pudotuspeleihin toisin kuin esim. HIFK. Tapparakin joutui mielestäni joka pelissä tiukoille vaikka onnistuikin kääntämään pelit paremman rutiinin turvin. Eniten kirjoituksessasi oksettaa sen kliseiden määrä ja oman sanankäytön täydellinen puuttuminen! Eli ole sitä mieltä, mitä täällä tuntuvat kaikki muutkin olevan hajuton, mauton, väritön. Olisit nytedes keksinyt omia adjektiiveja!

Mistä ihmeestä kaivat tuon Espoo-fanien uho meiningin tähän kauteen lähdettäessä. Kuka uhosi - en ainakaan minä! Eikä muutkaan. Eiköhän kaudesta odotettu ensisijaisesti pudotuspelipaikkaa. Jos jotain on Blues opettanut, niin ainakin olemaan uhoamatta.

No oli kirjoituksessasi asiaakin ja paikoin myös melko hyvää tietämystä. Eli olet oikeassa Jussi ei osaa vielä TJ:n tehtäviä. Sen hän myönsi myös itse minulle eilen hänen kanssaan jutellessani. En ole mikään kaveri, enkä oikein edes tuttu, joten se ei vaikuta mielipiteeseeni hänestä.

Jussi harjoittelee ja toivottavasti oppii koko ajan. Mielestäni Crisun palkkaaminen oli ensimmäinen askel oikeaan suuntaan. Jussi ei ole mikään perinnöllä ja omaisuudella lesottava kaveri. Vaan tavallisissa kuteissa hallilla liikkuva mies, joka yleensä haluaa jäädä mielellään taustalle.

39er olet ilmeisesti itse loistava liikemies, joka saa homman kuin homman heti toimimaan. Blues on pitkä projekti ja sen identiteetin rakentaminen kestää jo Espoon hajanaisuudenkin takia.

En aio uhota lopussa, että täältä tullaan, mutta uskon kiekkokulttuurin täällä kasvavan ja kehittyvän.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Katkeraa kateellista "värillistä"paskaa

Viestin lähetti Kiekko-Antti
Eli olet oikeassa Jussi ei osaa vielä TJ:n tehtäviä. Sen hän myönsi myös itse minulle eilen hänen kanssaan jutellessani. En ole mikään kaveri, enkä oikein edes tuttu, joten se ei vaikuta mielipiteeseeni hänestä.

Jussi harjoittelee ja toivottavasti oppii koko ajan

Se on kiva, että Jussilla on paljon perintörahaa, että voi rauhassa harjoitella, eikä tarvitse välittää, vaikka ensimmäisinä vuosina sitä palaakin huomattavasti enemmän kuin tulee sisään. Mutta ehkä tuossa on myös syy siihen, miksi Blues konttaa resursseihinsa nähden. Muissa seuroissa kun on tilanne se, ettei Tj:llä ole aikaa harjoitteluihin vaan kovaa ja ammattimaista työtä on tehtävä heti ensimmäisestä työpäivästä lähtien. Tuloksetkin sitten näkyvät nopeammin. Kautta maailmanhistorianhan se on nähty, että kultalusikka suussa syntyneet eivät yllä samoihin sankaritekoihin kuin lapsena nälkää nähneet.
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Katkeraa kateellista "värillistä"paskaa

Viestin lähetti Suomi-Salama


Se on kiva, että Jussilla on paljon perintörahaa, että voi rauhassa harjoitella, eikä tarvitse välittää, vaikka ensimmäisinä vuosina sitä palaakin huomattavasti enemmän kuin tulee sisään.

Niin Suomalaisethan eivät ole kaatteelista porukkaa vai mitä? ;)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Katkeraa kateellista "värillistä"paskaa

Viestin lähetti Suomi-Salama
Kautta maailmanhistorianhan se on nähty, että kultalusikka suussa syntyneet eivät yllä samoihin sankaritekoihin kuin lapsena nälkää nähneet.

Niin ja jos ei taito itsellä riitä kannattaa pysytellä siinä sijoittajan osassa. Pääomaa kun kuitenkin vielä tarvitaan, vaikka voisi kuvitella 11 liigaseuran toimivan toverihengellä.

Miksi muuten 80 000 asukkaan talousalueelta ei saada isompaa budjettia kerättyä? Eihän siellä ole pottia jakamassa kuin Honsu?
Jos Diskokselle häviää rahankeruun niin ei kai sitä enempää ansaitse?
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti fiftyeight
Ja tyyli on kuin Matti-Esko Hytöseltä. Mutta eihän se jääkiekosta mitään ymmärrä.
Perkele, juuri piti sanoa! Ihan kuin MEH:n tekstejä lukisi.

No, raha ei kyllä kaikkea ratkaise, ei edes Helsingissä. IFK:n 96-97 oli liigan kolmanneksi/ neljänneksi kallein mutta rannalle jäätiin ja nopeasti. Kuin myös tämä kausi. Ja sitten Jokerit... Mestaruus olisi pitänyt (budjetin perusteella) tulla vuosina 98-01 joka vuosi Ilmalaan. Mutta niin ei ole käynyt, ei kertaakaan.

Ei sillä, kyllä varmasti monet tuntevat vahingoniloa, minä myös, Bluesia kohtaan. Tälläkin kaudella hyökkäys liigan ehdotonta eliittiä, ja Jamo siellä kaavailtu (huonon) pakiston viimeiseksi lukoksi. Mutta mikä meni pieleen? Ei hajuakaan. Olisiko tilanne ollut sama kun IFK:n 9697- jengissä, eli siis kemiat. Paha mennä arvailemaan.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Re: Katkeraa kateellista "värillistä"paskaa

Viestin lähetti msg


Niin ja jos ei taito itsellä riitä kannattaa pysytellä siinä sijoittajan osassa. Pääomaa kun kuitenkin vielä tarvitaan, vaikka voisi kuvitella 11 liigaseuran toimivan toverihengellä.

Miksi muuten 80 000 asukkaan talousalueelta ei saada isompaa budjettia kerättyä? Eihän siellä ole pottia jakamassa kuin Honsu?
Jos Diskokselle häviää rahankeruun niin ei kai sitä enempää ansaitse?

Juuri niin. Kannattaisi Salonojan pysytellä vaan siellä sijoituspuolella ja jättää jääkiekkojoukkueen johtaminen ammattilaisille. Voihan se olla, että olen kateellinenkin kun sanon, että kaiken valmiina eteen saanut ei ole niin pätevä kuin kovan työn kautta kannuksensa hankkinut. Kivahan se kyllä olisi, jos itselläkin olisi miljoonaperintö ja saisi harrastaa jääkiekkoa aivan uudella tavalla...

Jyväskylän talousalue on yli 100 000 asukkaan talousalue, korjattakoon sen verran. En nyt oikein ymmärrä noita viittauksia Diskokseen, mutta ihmetyttää kyllä itseänikin tuo JYP:n pienehkö budjetti. Todellakin luulisi rahaa alueelta löytyvän enemmänkin, kun urheilullisella puolella kaikki on kunnossa. Mutta toisaalta, JYP:llä jalat ovat maan pinnalla ja taloutta hoidetaan järkevästi. Siitä saa moni seura ottaa oppia...

No, nyt alkaa mennä jo pahasti ohi topicin. Pahoittelut taas kerran.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kateellisten panettelua...

Olisin todella tyytyväinen jos Ässien taustalla häärisi joku Hjalliksen tapainen henkilö, tai miljonääri tyyliin Salonoja. Meillä kun on toi oma "klaani" Ässien taustalla, josta pitäis päästä nopeasti eroon...

Bluesin tuho on tainnut olla T. Tuomessa, vai kuinka? Kestää tovin, ennen kuin vanhan valmentajan sekoiluista joukkue selviää. Samoin on käynyt Porissa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Hyvä luoja mitä roskaa tämän ketjun alustus on. Miksi helvetissä joku kerholainen vaivautuu iloitsemaan toisen "epäonnistumisesta"? Eikö Teillä siellä Hämiksessä asiat ole nyt tarpeeksi hyvin, kun pitää ilo kaivaa tällaisesta aiheesta. Sitä paitsi kirjoitus on surkea plagiaatti Hytösen kirjoitustyylistä.

Minä nostan hattua Salonojalle ja kaikille muillekin, jotka ovat valmiit laittamaan rahojaan jääkiekkoon. Blues ei minun suosikkijoukkueisiini kuulu, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään ruveta elämöimään Bluesin putoamisella.

Saman lajin parissahan tässä kaikki ollaan. Vahingonilon sijasta olisi ihan kiva lukea kannustavia viestejä. Tosin Jokeri-fanina ensin mainittuihin on alkanut jo turtua.

Tsemppiä ensi kauteen Salonoja ja Blues.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jeps

Joo ...


Vakio sen kiteytti: "Suurin ilomme on vahingonilo."

Miksi olisimme kateellisia jollekkin Bluesille tai Jokereille? Miksi? Kai vissiin omaa tyhmyyttämme. Minä myös.


Ei vaan, toivottavasti pelien taso välierissä on sitä liigatasoa, jota kuluvalla kaudella liian harvoin olemme päässeet näkemään/nauttimaan.
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Viestin lähetti Vakio
Hyvä luoja mitä roskaa tämän ketjun alustus on. Miksi helvetissä joku kerholainen vaivautuu iloitsemaan toisen "epäonnistumisesta"? Eikö Teillä siellä Hämiksessä asiat ole nyt tarpeeksi hyvin, kun pitää ilo kaivaa tällaisesta aiheesta. Sitä paitsi kirjoitus on surkea plagiaatti Hytösen kirjoitustyylistä.

Minä nostan hattua Salonojalle ja kaikille muillekin, jotka ovat valmiit laittamaan rahojaan jääkiekkoon. Blues ei minun suosikkijoukkueisiini kuulu, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään ruveta elämöimään Bluesin putoamisella.

Saman lajin parissahan tässä kaikki ollaan. Vahingonilon sijasta olisi ihan kiva lukea kannustavia viestejä. Tosin Jokeri-fanina ensin mainittuihin on alkanut jo turtua.

Tsemppiä ensi kauteen Salonoja ja Blues.

Kiva kuulla, että joku Jokeri -fani ei ole iloitsemassa Bluessin tappioista. Tähänkin viestiketjuun on kieltämättä tullut aivan turhia viestejä jossa puhuttu kuinka huonoa työtä Espoossa tehdään ym. Eiköhän kaikki yritä tehdä parastaan, mutta vielä ei ole tullut onnistumisia. Eiköhän niitä kuitenkin ala sieltä pikku hiljaa tulemaan vuosien saatteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös