ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2019–2020

  • 18 954
  • 372

Ralph

Jäsen
Uusi kausi, uudet kujeet ja uusi ketju. Liiga saatiin täyteen vasta, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kauden sääntöuudistukset ja muuta olellista:

- joukkueessa voi olla 26 pelaajaa (plus kaksi loukkaantunutta) vanhan 30 pelaajan sijaan
- maalivahtien maksimimäärä putoaa neljään
- viikottain vapaista pelaajista nostettavien maksimimäärä kasvaa neljään
- NHL-runkosarjan viimeinen viikko jää meiltä väliin eli meidän mestari selviää 29. maaliskuuta
- manageririntamalla FutureHockey ja LostHorizon vaihtuvat uuteen kaksikkoon asd ja Heatley
- jokainen kohtaa runkosarjassa jokaisen vähintään kerran
- kausimaksu on 10 euroa, mikä tarkoittaa 180 euron kausipottia (80 euroa runkosarjavoittajalle ja 100 euroa mestarille)
- drafti järjestetään 29. syyskuuta alkaen kello 18 ja tuntia ennen selviää varausjärjestys
- hallitsevana mestarina kauteen lähtee Jonte ja The Unknown Stars

Kauden joukkueet:

Böle Bockarna @Siniharmaa
HC Jortikka @ReiskaJones
HC Kilys @Kily
Kilimanjaro Athletics Club @Mängimies
Kilon Keisarit @asd
Läski Byfuglien @Linjatuomari
Northern Lights @JMT
Nuppulinna Rangers @Romppanen
Otaniemi Oxen @Frostburn
Paarma BeeWaspHornets @Paarma
PaSKA @Kumisaapas
Peräkylän Pallopojat @Fingerpori
Porvoo CSKA @Heatley
Ralphie’s Ballclub @Ralph
Team Tykki5 @jjoni
Tervakoski Terriers @Tombe76
The Unknown Stars @Jonte
Zamboni Accident @Boogey
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Uudella jäsenellä eli @asd on vielä liittyminen ja kausimaksun maksaminen tekemättä, mutta eipä siitä olekaan kuin pari tuntia kun lähti mukaan. Lisäksi kolmikolla @jjoni , @Mängimies ja @Siniharmaa on kuulemma kausimaksu maksamatta vielä.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Olihan se nyt niin, että draftijärjestyksen arvonnan ainoat vaihtoehdot ovat a) virallinen versio tunti ennen alkua tai b) @Ralph koiransa virallisen valvonnan alaisena aikaisemmin? Eli tuota virallista arvontaa ei voi suorittaa esim. 24h ennen draftaamista?
 

Ralph

Jäsen
Olihan se nyt niin, että draftijärjestyksen arvonnan ainoat vaihtoehdot ovat a) virallinen versio tunti ennen alkua tai b) @Ralph koiransa virallisen valvonnan alaisena aikaisemmin? Eli tuota virallista arvontaa ei voi suorittaa esim. 24h ennen draftaamista?
Vaihtoehtoja on tosiaan vain nuo kaksi eli joko ESPN arpoo tuntia ennen tai minä laitan ne johonkin järjestykseen eli mihin ne arpoisin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Molemmat käy mulle ja luotto Ralphin lahjomattomuuteen 100%.

Mullakin luotto Ralphiin 100% ja kun tarkemmin asiaa pohtii niin eipä haittaisi vaikka järjestyksen saisi jo etukäteen tietää. Pääsisi jo pyörittelemään nimiä kun sillä on iso ero varaako numerolla 1+36 vai 18+19. Eli mun ääni tälle vaihtoehdolle. Antaa mennä vaan vaikka heti.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Maksettu kausimaksu.

Itse toivon että pysytään puolueettomassa arvonnassa kun rahaakin pelissä, koska aiempien kausien arvonnoista pystyy lukemaan tiettyjä toistuvia johdonmukaisuuksia, jotka toki voivat olla pelkkää tuuria, mutta kummasti arpojalle varsin suotuisia.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Tuntia ennen draftia automaatilla on hyvä. Se on osa panikointia. :)

Ei sitä draftia kuitenkaan voi suunnitella liikaa ennakkoon ja ne jotka saa ekat 5 kerkeää ne tunnissa miettiä. Loput menee jo niin arvuutteluksi että ei sillä ole väliä saako tiedon 24h vai 1h ennen.
 

Ralph

Jäsen
Itse toivon että pysytään puolueettomassa arvonnassa kun rahaakin pelissä, koska aiempien kausien arvonnoista pystyy lukemaan tiettyjä toistuvia johdonmukaisuuksia, jotka toki voivat olla pelkkää tuuria, mutta kummasti arpojalle varsin suotuisia.
Kuten vuosi sitten mainitsin kun asiasta viimeksi keskusteltiin, mulle on ihan sama kuka arvonnan tekee. Jos enemmistö haluaa tietää varausjärjestyksen etukäteen, niin sitten sovitaan kuka arpoo ja keneen luotetaan.

Itse olen tosin sillä kannalla, että tuntia otetaan tieto vastaan.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Olen tuntia ennen randomina tapahtuvan arvonnan kannalla koska ei saatu yksimielistä päätöstä.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mennään sillä että arvotaan tunti ennen draftia. Sama kai tuo, vaikka miten valmistautuisi niin suunnitelmat muuttuu lennosta joka tapauksessa...
 
Samapa se minullekin. Kun ns. snake draftilla mennään, niin varausvuorolle ei ole käytännössä mitään merkitystä. Mieluisin olisi tietysti joko ensimmäinen tai viimeinen vuoro, niin voisi edes hieman harrastaa taktikointia kun saisi varata aina kaksi vuoroa peräkkäin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viikon päästä tähän aikaan varaillaan, voi jukra. Niin se NHL-kausi taas lähestyy.

Joo, tokasin tuossa kuuden korvilla muille tässä osoitteessa asuville, että viikon päästä tähän aikaan istunkin sitten 5h tietokoneen ääressä (toinen draft klo 21)... ei paljon ilmeet antaneet ymmärrystä asialle.

Mutta on kyllä mukava kun kausi alkaa. Kun 8kk joutuu kestämään taas näitä Suomen paskakelejä niin onneksi sentään jääkiekkoa on tarjolla lähes joka päivä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JMT

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Onhan se aina yhtä jännittävä kokemus ja hitaasti on aika kulunut päiviä laskiessa! Kaksi draftia osittain päällekkäin mutta uskon että pystyn viemään molemmat puhtaasti läpi.
 

Ralph

Jäsen
Viimeksi muokattu:

Paarma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Oilers
BeeWaspHornetsista tuli Neuvostoliittolaisen TseTskan farmi, ja nimi muovautui muotoon ZZ BeeWaspHornets. Oikein ääntäminen ZZ -tunnukselle on sanan "TsetTset" ja mehiläisen surinan (zz) sekoitus.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
3 yövuoroa edessä ja SU alkaa aamulla vapaat... taitaa valvomon pöydällä olla yhtä paljon käsin rustattuja hahmotelmia/muistiinpanoja + rankingeja kuin työpapereita... ja sitten sunnuntaina ei niitä edes vilkaise kun vetää arvalla ja lotolla draftin alusta loppuun.

Tai kyllä mä 3 ensimmäistä varausta tiedän jos pääsee valitsemaan numeroilla 1-3. Sen jälkeen tuleekin vaikeata. Viime vuonna pääsin varaamaan numerolla 16. Se draft meni kyllä ihan päin persettä. Nyt toisella kaudella viime kauden virheet korjaten mitalipeleihin.

tulis jo sunnuntai, duunienkin puolesta.
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Hiphep alkais jo. Kokeilin kanssa joskus tehdä noita ennakkokaavailuja ja sitten totesin että pystyin suorittamaan niistä ~5% luokkaa koska yllätys yllätys muutkin halusi samoja pelaajia.

Siispä kaavailut lähti roskikseen ja draftista on sen vuoden jälkeen muodostunut joka vuosi omanlaisensa epämääräinen härpäke, jossa vedetään fiilispohjalta osumia ja huteja jotakuinkin epämääräisen rosterikonstruktion ympärillä. Kun puuttuu pakki niin varataan pakki vaikka parempiakin pelaajia olis saatavilla. Eli jos ei selkeästi ole BPA näköpiirissä kuten loppujenlopuksi harvoin on, niin pelipaikka ensin ja fiilis täydentää että kuka tulee.

Sunnuntaina nähdään minkälaiseksi tämän vuoden häröpallo muodostuu. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös