Esitykset ja suoritukset kaudella 2021–2022

  • 305 977
  • 3 932

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse peliä ei näytä valmentavan yhtään kukaan. Mitä se Niemelä oikeen sitten edes tekee?

Tästä olen aivan samaa mieltä. Jokaisessa pelissä puolustusalueella syötettiin kiekkoa keskustaan ja sellaisella toivotaan toivotaan asenteella. Kun pelaaja sai kiekon - hyvin harvoin tuli ratkaisu selkärangasta.

Mitään pelitapaa on hyvin hankala löytää tuosta. Lisäksi tuo aivan totaalisen luokaton laukausten määrä suhteessa vastustajiin jo itsessään on omiaan tekemään maalinteosta helvetin hankalaa.

Nauratti kesken kauden, kun joku loi tänne palstalla Silanderille sen oman ketjun, jossa otsikkona oli ”ylivoimapelin taktikko”. Se kuvastaa tuota valmennuksen osaamista. Silander on varmaan ihan hyvä jätkä ja saunakaveri, mutta aivan väärässä paikassa. Lisäksi tuo väsynyt Welling ei tuonut omaan silmään mitään lisäarvoa tuohon valmennustiimiin. Niemelästä puhumattakaan. Omaa poikaa ei kuitenkaan heitetty bussin alle kauden aikana vaan joukkuetta vahvistettiin mikä kerettiin. Nyt on rahat lopussa ja kausi päättyi kolme päivää runkosarjan loppumisen jälkeen.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Barto.
Tähän pettymykseen ei muuta.
Jonkun oikean vedon voisi torjuakin.
Toki Smejkal olisi voinut pelata päätyä aikaisemmin.
Tai koko joukkue päädyn kautta.
Yyveet oli täyttä paskaa.
Tällä rahalla ei taida parempaa saada.

Esirippu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Itse peliä ei näytä valmentavan yhtään kukaan. Mitä se Niemelä oikeen sitten edes tekee?
Mä luulen että se on valmentaja joka osaa vain kasvattaa nuoria, mutta tarvitsisi erikoistuneet valmentajat siihen ympärille luomaan systeemiä ja kuvioita. Vilen oli tänään fyysisesti aika hiton kova laidoissa, vaikkakin se yksi kauhea virhe taas tuli, mutta oli parempi kiekottomana kuin aiemmin ja oli vähemmän kiekossa kun aiemmin. Luulen että Vilen löysi tällä kaudella sen millainen pelaaja se on.
Samassa Kivenmäki kadotti sen millainen pelaaja se on, vaikka sai mahdollisuuksia. Tänään upea ensimmäisen maalin alustus, mutta muuten kauden kooste on aika surullista katseltavaa, vaikka koko ajan näkee että taito ja äly siellä on.

Mä uskon että Niemelä ajattelee että nuorten pitää antaa vähän itse viedä sitä peliä, eikä sitoa niitä systeemiin, mutta kun pitkässä sarjassa nimenomaan pitäisi olla selkeä systeemi johon nojata silloin kun jengi on väsynyttä ja kun kokoonpano muuttuu, niin kaikki tietää miten pelataan. Nyt näki että ketjut pelaavat joukkueen sisällä ihan eri peliä.

Ratkaisumaalista sen verran että mitä Jasek siinä tekee? Kääntyy pelin ytimestä, keskustasta, laitaa kohti, jonne ei ole menossa ketään ja Koblizek pääsi ottamaan monta metriä eteenpäin keskelle ilman painetta. Väsyneen miehen ratkaisuja, mutta tuota juuri olen tarkoittanut kun olen vinkunut siitä että Jasek ei puolusta kuten sentterin pitäisi ja lukee pelin noissa usein väärin kun lähtee jo ajatuksissaan hyökkäämään vaikka kiekko on vielä vastustajalla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hienosti kannustivat lahtelaiset, se täytyy myöntää. Myös pelin ratkettua.

Ilmeisesti vain osa joutui poistumaan kesken pelin. Mutta hienoa tsemppaamista nähtiin kyllä. Hallin sisällä ja ulkopuolella.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
En tiedä muista, mutta itseäni vähän ehkä häiritsi nähdä Jasek ja Smejkal naureskelemassa hymyssä suin heti hävityn ottelun ja kauden päättymisen jälkeen.
Häiritsi ja paljonkin.
Mutta enemmän häiritsi Jasekin laitamainoksen puolustaminen ratkaisumaalissa, kun Koblizek tuli kaistalta sisään.
Hyvää jatkoa Jasekille, ja tilalle joku, joka pelaa logolle, eikä itselleen.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Olen pettynyt siihen miten vähän pettynyt olo onkaan. Valitettavasti kauden 2022-osuus oli epätasainen ja tuloksellisesti todella heikko. Jos jotain positiivista hakee niin fanina ei ikinä tiennyt mitä sieltä tulee. Jännää.

Loppukauden Jasek ei ollut sama kuin alkukauden Jasek. Alkukauden versio oli dominoiva. Toki tämä pitää paikkansa aika moneen pelaajaan. Mihin se AHL-Kokkonen katosi? Mitä ihmettä oikein tapahtui joukkueelle jossain joulukuussa? Nuori joukkue selittänee ainakin osan ailahtelevaisuudesta. Ainiin, se YV. Joku MOT nyt tekemään tutkivaa zjournalismia siitä, miten ihmeessä nuo pelaajat saadaan pelaamaan paskaa YV:tä. Löytyykö taustalta kiristystä, lahjontaa vai jotain vielä pahempaa?

Toisin kuin monet, en lähde nostamaan Vilenejä, Lambertteja ja vaikka Rajaniemejä tikunnokkaan. Tekivätkö virheitä? Kyllä, paljonkin. Tekeekö tämänikäiset junnut virheitä? Ihan 100% varmasti. No sitten ei varmaan pitäisi olla asiaa kokoonpanoon, jos löytyy parempi korvaava pelaaja. Kuudella pakilla pelattiin nyt eli ei rosterista tainnut vaan puolustajaa edes löytyä. Vilenin puolesta varsinkin harmittaa. Selvästi muutamat mokat järsivät itseluottamusta ja tuli lisää mokia. Mutta kyllähän tuossa sellainen pelaaja on, että varsinkin kiekollisena tekee mihin kovin moni ei pysty. Tätä alkoi myös loppukaudesta näkymään.

Minä taidan siirtyä junnupeleihin ja ensi kauden spekulointeihin. Lahtelaisen fanin kulta-aikaa. Perkele.

Edit.yv
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
En tiedä muista, mutta itseäni vähän ehkä häiritsi nähdä Jasek ja Smejkal naureskelemassa hymyssä suin heti hävityn ottelun ja kauden päättymisen jälkeen.
Sama, mutta.
Miettikääs jos Kivenmäki olis hymyillyt kuin Yyterin aurinko tuon jälkeen?
Se olis ollut jo jotain rotan lailla syömää.

(tämä kevennyksenä tähän synkkään aamuun)
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
En tiedä muista, mutta itseäni vähän ehkä häiritsi nähdä Jasek ja Smejkal naureskelemassa hymyssä suin heti hävityn ottelun ja kauden päättymisen jälkeen.
Mä mietin kans sitä, mutta tulin siihen tulokseen että eiväthän ne naureskelleet kun Koblizekin kohdalla ja hei, mitä siinä muuta voi tehdä, turha siinä on mitään mökötystäkään vetää ja kiukutella kaikille, se olisi ollut paljon typerämpää.
Smejky etenkin tuntuu olevan sellainen iloluonteinen kaveri, aina pieni virne naamalla, olisi jotenkin ollut kornia jos olisi ollut jotain muuta kun oma itsensä.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mä mietin kans sitä, mutta tulin siihen tulokseen että eiväthän ne naureskelleet kun Koblizekin kohdalla ja hei, mitä siinä muuta voi tehdä, turha siinä on mitään mökötystäkään vetää ja kiukutella kaikille, se olisi ollut paljon typerämpää.
Smejky etenkin tuntuu olevan sellainen iloluonteinen kaveri, aina pieni virne naamalla, olisi jotenkin ollut kornia jos olisi ollut jotain muuta kun oma itsensä.
Niin, oma kokemukseni vaan on se, että suuren pettymyksen kohdalla urheilijaa ei vaan hirveästi naurata edes ne parhaimman kaverinkaan jutut juuri sillä hetkellä. Mutta ehkäpä tuo kauden aikainen päättyminen ei sitten ollut niin suuri pettymys Jasekille ja Smejkalille, mikä toisaalta ehkä kertoo jotain heistä. Uudet rahakkaat sopimukset taskussa ensi kaudeksi, MM-kisat keväällä ja niin edelleen, mitäpä sitä suotta murehtimaan että ei nyt tämän joukkueen kanssa tämän pidemmälle päästy...
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Mä mietin kans sitä, mutta tulin siihen tulokseen että eiväthän ne naureskelleet kun Koblizekin kohdalla ja hei, mitä siinä muuta voi tehdä, turha siinä on mitään mökötystäkään vetää ja kiukutella kaikille, se olisi ollut paljon typerämpää.
Smejky etenkin tuntuu olevan sellainen iloluonteinen kaveri, aina pieni virne naamalla, olisi jotenkin ollut kornia jos olisi ollut jotain muuta kun oma itsensä.
Itse näin viime yönä pahaa unta, jossa molemmat tsekit pelasivat ensi kaudella Lukossa...
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, oma kokemukseni vaan on se, että suuren pettymyksen kohdalla urheilijaa ei vaan hirveästi naurata edes ne parhaimman kaverinkaan jutut juuri sillä hetkellä. Mutta ehkäpä tuo kauden aikainen päättyminen ei sitten ollut niin suuri pettymys Jasekille ja Smejkalille, mikä toisaalta ehkä kertoo jotain heistä. Uudet rahakkaat sopimukset taskussa ensi kaudeksi, MM-kisat keväällä ja niin edelleen, mitäpä sitä suotta murehtimaan että ei nyt tämän joukkueen kanssa tämän pidemmälle päästy...
Sinänsä ihan ymmärrettävää koska eihän Pelicans tai Liiga ylipäätään ole mikään uran päätavoite tämän kaliiberin pelaajille. Toki välittömästi tappion jälkeen luulisi vituttavan silti jokaista urheilijaa jolla on vähänkään kilpailunhalua oli se sarja sitten mikä tahansa. Vähän tuntuu että itseäni vituttaa enemmän jonkun turhanpäiväisen änärimatsin häviäminen pelikonsolilla kuin Liigan pudotuspeleistä tippuminen meidän tsekkikaksikkoa.
 

FastEnd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, oma kokemukseni vaan on se, että suuren pettymyksen kohdalla urheilijaa ei vaan hirveästi naurata edes ne parhaimman kaverinkaan jutut juuri sillä hetkellä. Mutta ehkäpä tuo kauden aikainen päättyminen ei sitten ollut niin suuri pettymys Jasekille ja Smejkalille, mikä toisaalta ehkä kertoo jotain heistä. Uudet rahakkaat sopimukset taskussa ensi kaudeksi, MM-kisat keväällä ja niin edelleen, mitäpä sitä suotta murehtimaan että ei nyt tämän joukkueen kanssa tämän pidemmälle päästy...
Kyllä Jasek ja Smejkal eilen pelasi 100% joukkueelle,menivät tilanteisiin kuin viimeistä päivää ja yrittivät kaikkensa ratkoakseen pelin.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tosiaan jäitä hattuun ja ehkä luetun ymmärtämisen harjoittelua osalle porukasta myös kun tuntuu viuhuvan hieman ohi. Missään vaiheessa kun ei ole väitetty, etteikö eilisessä pelissä tsekkikaksikko olisi yrittänyt tai etteikö eilen olisi kiinnostanut pelata. On sanottu, että se tappio ei näille kahdelle näyttänyt olevan ihan yhtä suuri pettymys kuin mitä se näytti olevan muille tuossa joukkueessa.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Olipahan hermoja raastavaa seurattavaa eilinen peli ensimmäistä erää lukuunottamatta. Niinkuin tietysti playoffin kuuluukin olla. Jatkoerässä kun näin Koblizekin saavan vapauttavan syötön, siinä heti tuli fiilis, että tämä oli tässä. Ja sen jälkeen alkoi pyöriä mielessä nimet Jyrki Louhi, Eric Perrin, Ville Nieminen, Ahti Oksanen ja tähän listaan sitten lisättiin Radek Koblizek. Jokaisen näistä tekemät tietyt maalit ja niitä seuranneet tyhjyyden fiilikset ovat jääneet kyllä pysyvästi mieleen.

Kaikki edellytykset olisi ollut päästä jatkoon ja vielä ainakin pariin peliin jatkamaan kevättä Isku Areenalle. Olisivat olleet tärkeitä pelejä ainakin talouden kannalta. Ja vaikka joukkueen nimilista olisikin mahdollistanut vaikka mitä, niin koko kauden ja etenkin joulun jälkeen on tekemisessä ollut sellaisia puutteita, ettei missään kohtaa oikein uskonut tämän olevan meille SE kausi. Että siinä mielessä pettymys ei ollut kuitenkaan niin valtaisa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tosiaan jäitä hattuun ja ehkä luetun ymmärtämisen harjoittelua osalle porukasta myös kun tuntuu viuhuvan hieman ohi. Missään vaiheessa kun ei ole väitetty, etteikö eilisessä pelissä tsekkikaksikko olisi yrittänyt tai etteikö eilen olisi kiinnostanut pelata. On sanottu, että se tappio ei näille kahdelle näyttänyt olevan ihan yhtä suuri pettymys kuin mitä se näytti olevan muille tuossa joukkueessa.
Ei siellä tsekitkään ennen Koblizekiä hymyillyt mun mielestä. Ja oli siellä Bartokin hei, silläkin oli kaiketi liian kivaa.

Mä näen tuon vaan niin että heidän oman maan jätkä ratkaisi, meriiteiltään heikoin tsekki joka jäällä oli, ehkä jotain siitä jätkät heitti tms, en tiedä. Onhan NHL:ssakin suomipojat jäänyt playoffsarjan jälkeen juttelemaan ja jopa kehdannut hymyillä ja nauraa.
Ei tuollainen niin paljon merkitse hei.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin ja kaikki oli menneet eteenpäin ja saaneet todennäköisesti rahakkaammat sopimukset muualle. Seuran viralliset tavoitteet saavutettu, niin mikäs se on hymyillessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös