Erkka Westerlund toimitsijakieltoon

  • 7 393
  • 25

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuomiosta on turha narista, sen siitä saa kun erotuomariin koskee. Pisteet toki Erkalle siitä, että tuohan ei todellakaan ratkaisusta valittanut.

Sen sijaan Liusjärven perustelut. Mitä ihmettä hän tarkoittaa tällä: "Rangaistusta ankaroittavana seikkana pidän sitä, että koskemattomuuden loukkauksen on tehnyt joukkueen vastuuvalmentaja". Eihän tuossa ole mitään tolkkua, saako kakkonen sitten vähemmän penalttia, jos koskee tuomariin ? Ihan järjetön avaus ryhtyä tekemään eroa joukkueen toimihenkilöiden kesken.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Eihän tuossa ole mitään tolkkua, saako kakkonen sitten vähemmän penalttia, jos koskee tuomariin ? Ihan järjetön avaus ryhtyä tekemään eroa joukkueen toimihenkilöiden kesken.

Eli huoltajaksi Amin Asikainen niin penaltia ei pauku :) No mutta näillä mennään..koskas alkaa välierien lipunmyynti :)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Erkan teeseillähän siellä mennään mutta nyt on Lämsällä hyvä tsäänssi näyttää omaa pelin sisällä tapahtuvaa hallinnointia, jos purskahtaa itkuun niin kiroan koko äijän alimpaan helvettiin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mitä ihmettä hän tarkoittaa tällä: "Rangaistusta ankaroittavana seikkana pidän sitä, että koskemattomuuden loukkauksen on tehnyt joukkueen vastuuvalmentaja". Eihän tuossa ole mitään tolkkua, saako kakkonen sitten vähemmän penalttia, jos koskee tuomariin ? Ihan järjetön avaus ryhtyä tekemään eroa joukkueen toimihenkilöiden kesken.
Niin, tarkoittaakohan Liusjärvi tässä eroa vastuuvalmentajan ja muiden valmentajien välillä, vai eroa valmentajan ja pelaajien välillä? Minä kyllä olen samaa mieltä Liusjärven kanssa siitä, että valmentajalla on hiukan suurempi vastuu kun pelaajalla jäällä kiihkeässä tilanteessa, yhtään pelaajan vastuuta väheksymättä. Kyllä minä myöskin antaisin tuomioissa eri painoarvon sille, haistatteleeko päävalmentaja vai huoltaja-bussikuski tuomarille. Kokonaisuutta ajatellen pidän kahden ottelun toimitsijakieltoa ihan sopivana, koska kyllä päävalmentajan pitäisi pystyä pitämään omaa pää kylmänä ja tarvittaessa muutakin joukkuetta rauhoittamaan.

Onneksi HIFKn kaataminen ei päävalmentajaa vaadi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä ihmettä hän tarkoittaa tällä: "Rangaistusta ankaroittavana seikkana pidän sitä, että koskemattomuuden loukkauksen on tehnyt joukkueen vastuuvalmentaja". Eihän tuossa ole mitään tolkkua, saako kakkonen sitten vähemmän penalttia, jos koskee tuomariin ? Ihan järjetön avaus ryhtyä tekemään eroa joukkueen toimihenkilöiden kesken.

Kannattaa nyt huomioida SM-liigan sääntöjen 113. luvun 3. pykälän 4. jae:

"Kiekottomaan vastustajan hyökkääjään kohdistuva estäminen tuomitaan kahden (2) minuutin jäähyllä paitsi jos tekijänä on toisen pakkiparin ottelun avaussuunnasta katsoen vasemman puoleinen puolustaja. Tällöin rangaistusta ei anneta."

Ihan SM-liigan linjassahan tämä Erkan tuomio oli perustelujen mukaan... Tosin itse olisi antanut 5 ottelua perusteenaan viime playoffien juomapullon heitto koventavana.

Mitä muuten tulee Erkan poissaoloon niin tässä on yksinkertaisesti se asia, joka voi kääntää ottelusarjan Jokereille. Erkka on koko kauden lähinnä pillittänyt ja haitannut joukkueen peliä kitisemällä ottelun aikana, sitä ennen ja sen jälkeen. Tarkoitus on varmasti ollut viedä huomiota sekä joukkueen paineista että Erkan omista tekemisistä ja heikosta hyökkäyspelisuunnitelmasta. Silti Erkasta on tullut joukkueelle rasite mm. siinä mielessä, että aikalisät jäävät ottamatta. Lämsä joka muutenkin peluuttaa joukkueen hyökkääjiä, osaa tämän puolen ja Bluesia vastaan nähtiin oikea-aikainen aikalisä että maalivahdin ottaminen ajoissa pois.

Niillä ottelu käännettiin. Erkka tuskin olisi samaan pystynyt - jos olisi edes aikalisää ottanut niin ainakin maalivahti olisi pidetty viimeiseen minuuttiin ettei vaan omiin mene maalia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mitä muuten tulee Erkan poissaoloon niin tässä on yksinkertaisesti se asia, joka voi kääntää ottelusarjan Jokereille. Erkka on koko kauden lähinnä pillittänyt ja haitannut joukkueen peliä kitisemällä ottelun aikana, sitä ennen ja sen jälkeen.

Kyllä vaan. Erkka on jaksanut marista jäähyistä ja joukkue on sijalla 9. jäähytilastoissa. Mä en enää jaksa tällaista ysärimeininkiä nykyliigassa. Viime keväinen juomapullon heittäminen tuohon päälle, niin hyvin lievä on tuomio. Mutta eiköhän Erkka siitäkin kitise. Ika Lehkonen sai muistaakseni 15 matsia "Pesoselle tulee noutaja" -huudosta, joka oli normaalia jääkiekkopeliä kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kaksi peliä kuulostaa"taparikolliselle" ihan oikeutetulta. Toisaalta aika naurettavaa, että hihasta nykäisyn ja törkeiden laita/kyynerpäätaklausten rangaistukset ovat samaa suuruusluokkaa, mutta se onkin toinen keskustelu. Ihan perusteltu tuomio ja näillä mennään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totta, Ikaa muistaen :)

Hyvät playoffit tulevat ja Jokerien osalta pelitapa tulee olemaan hieman erilainen ilman Erkkaa alussa sarjan loppuun asti. En usko että Lämsä vetelee kilpikonnalla samaan tapaan kuin Erkka tämän kauden vieraissa muutaman ensimmäisen vierasottelun jälkeen. Ja kun Erkka palaa, hän on lähinnä statisti ja juomapullonlaskija. En siis usko että Erkka enää faktisesti on Jokerien päävalmentaja siinä mielessä kuin sana päävalmentaja yleisesti ymmärretään. Nyt on Lämsä kovassa paikassa mutta jos siinä pärjää, iso askel kohti ensi kautta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nyt on Lämsä kovassa paikassa mutta jos siinä pärjää, iso askel kohti ensi kautta.

Mun mielestäni Lämsällä on nyt ainutlaatuisen hyvä paikka. Hän voi huoletta peluuttaa juuri niinkuin haluaa ja kukaan ei mussuta, jos HIFK pelaa paremmin ja vie voiton. Kukaan ei voi olla niin dorka, että olettaa kaiken olevan valmiina uudella valmentajalle heti ensimmäisestä ottelustaan alkaen. Jos taas Lämsä voittaisi 2 ekaa matsia, ei Erkan ehkä tarvitsisi palata ollenkaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Erkka nyt joka tapauksessa on Jokerien vastuuvalmentaja, vaikka toimitsijakiellossa parissa pelissä olisikin. Eiköhän se siis ole Erkka, joka määrää miten Lämsä peluuttaa isossa kuvassa. Tietysti pelin sisällä tilanteen mukaan Lämsän on tehtävä ratkaisuja, joihin Erkka ei voi vaikuttaa.

Erkkahan vetää kaikki valmistavat treenit ja varmaan pitää ottelupalaverinkin. Pari tuntia ennen peliä pitää häipyä joukkueen luota.

Naurettavaahan se olisi, jos kakkoskoutsi alkaisi pelityyliä muuttelemaan parin pelin ajaksi. Sellainen kakkonen ei kovin suurta luottamusta herätä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Naurettavaahan se olisi, jos kakkoskoutsi alkaisi pelityyliä muuttelemaan parin pelin ajaksi. Sellainen kakkonen ei kovin suurta luottamusta herätä.

Kyse ei ollut tästä.

Totesin vain että Lämsä ei tule peluuttamaan samanlaista kilpikonnaa vieraissa kuin Erkka alkusyksyn jälkeen. Pelitapa on varmasti edelleen sama, se ei muutu mihinkään. Mutta Lämsä hakee oletukseni mukaan hieman aktiivisempaa hyökkäyspeliä peitavan sisällä.

Katsotaan sitten torstaina oliko näin.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska Westerlundin pelin sisäinen reagointi on yllättänyt lähinnä huonoudellaan en näe Erkan pelikiellossa mitään negatiivista. Toki Erkan askelmerkkien mukaan mennään, mutta kapellimestarina on nyt Lämsä jolla on tässä ja nyt näytönpaikka sekä joukkueelle että faneille. Odotan fiksua peluutusta (varsinkin kotona), sekä joukkueen vahvuuksien käyttämistä. Kuumassa matsissa voi kyllä käydä niin että homma lähtee lapasesta, mutta se jää nähtäväksi. Blues matsin taktinen peluutus lupailee kyllä parannusta Erkan jäätymisiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Totta, Ikaa muistaen :)

Hyvät playoffit tulevat ja Jokerien osalta pelitapa tulee olemaan hieman erilainen ilman Erkkaa alussa sarjan loppuun asti. En usko että Lämsä vetelee kilpikonnalla samaan tapaan kuin Erkka tämän kauden vieraissa muutaman ensimmäisen vierasottelun jälkeen. Ja kun Erkka palaa, hän on lähinnä statisti ja juomapullonlaskija. En siis usko että Erkka enää faktisesti on Jokerien päävalmentaja siinä mielessä kuin sana päävalmentaja yleisesti ymmärretään. Nyt on Lämsä kovassa paikassa mutta jos siinä pärjää, iso askel kohti ensi kautta.

Hyvä että joku uskoo partiopoika Lämsään, minä en usko tippakaan ja onkin jännä nähdä miten märkäkorvainen kuoropoika pärjää isojen poikien leikeissä kun vastustaja alkaa pistämään Jokereille ja vaihtoaitioon painetta. En hämmästyisi vaikka näkisimme kuoropojan purskahtavan itkuun.

Ollaan Erkan tän kauden suorituksesta mitä mieltä tahansa niin minusta toimitsijakielto sarjan alkuun on melko iso isku Jokereille, Erkka on kaikesta huolimatta kovissa liemissä keitetty valmentajavelho joka mm viime kaudella ajoitti joukkueensa kunnon nappiin ja Jokerit oli ainoa joukkue joka laittoi mestari-IFK:n yhden läpiajon päähän kesälomista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Erkka on kaikesta huolimatta kovissa liemissä keitetty valmentajavelho joka mm viime kaudella ajoitti joukkueensa kunnon nappiin ja Jokerit oli ainoa joukkue joka laittoi mestari-IFK:n yhden läpiajon päähän kesälomista.

Mun silmin taas - ja tämän olen kirjoittanut Jatkoaikaan aiemmin - Westerlund sai nauttia Jortikan hedelmistä mitä kuntoon ja sen ajoitukseen tulee. Jortikka vahti itse Jokerien harjoittelua kuten on vahtinut aina. Tietääkseni yksi ainoista liigavalmentajista tässä suhteessa... Erkan ajoitus nähdään sitten torstaista alkaen mutta jos olen oikeassa, Erkka kuuluu mm. Aravirran kanssa samaan kastiin jotka eivät itse varsinkaan kevät&kesäharjoittelua vahdi. Ja siinä luodaan pohja koko kauteen.

Mitä Lämsään tulee niin isot on epäilykset täälläkin, mutta kyllä mä suhtaudun häneen kuitenkin positiivisesti ennakkoon.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mun silmin taas - ja tämän olen kirjoittanut Jatkoaikaan aiemmin - Westerlund sai nauttia Jortikan hedelmistä mitä kuntoon ja sen ajoitukseen tulee.

En kylläkään varsinaisesti tarkoittanut fyysisen kunnon ajoittamista vaan sen pelillisen ilmeen jolla saatiin selvästi pelaajien osalta laajempi nippu sen Hentusen läpiajon päähän lomilta. Erkka otti Jortikan fyysisesti hyvin valmennetusta Jokeripakasta irti sen mitä sieltä sai, 7.pelissä Jokereilta vain yksinkertaisesti loppui virta laajemmalla nipulla pelaamaan pystynyttä IFK:ta vastaan. Minä en ole nähnyt Lämsältä vielä mitään taktista neroutta tai pelinaikaista reagointia joka jotenkin tekisi niin että Jokerit hyötyisi Erkan sivussa olemisesta mitenkään. Lämsä on kokematon märkäkorva joka on torstaina ja lauantaina uransa selvästi kovimmassa paikassa, johtamassa Jokereita paikallissarjassa täysien hallien edessä, nyt ei pääse minnekään piiloon vaan partiopoika joutuu näyttämään rintakarvansa viime kaudella MM-kultaa ja SM-hopeaa juhlinutta valmentajaa vastaan.

Onneksi meillä on Ossi Väänäsen, Riku Hahlin ja Ben Eavesin kaltaisia johtavia pelaajia joukkueessa sillä näillä ei puntti tutise vaikka lahtelaisella märkäkorvalla olisikin vatsa löysällä.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestäni Lämsällä on nyt ainutlaatuisen hyvä paikka. Hän voi huoletta peluuttaa juuri niinkuin haluaa ja kukaan ei mussuta, jos HIFK pelaa paremmin ja vie voiton. Kukaan ei voi olla niin dorka, että olettaa kaiken olevan valmiina uudella valmentajalle heti ensimmäisestä ottelustaan alkaen. Jos taas Lämsä voittaisi 2 ekaa matsia, ei Erkan ehkä tarvitsisi palata ollenkaan.
Toisaalta tilanne avaa myös meille kirjoittajille hyvän tilaisuuden avata Lämsälle kenkää -ketju tänne Jatkoaikaan, jos Jokerit eivät voita molempia otteluita. Ketju voidaan avata myös siinä tapauksessa, jos Jokerien pelaaminen on passiivista ja aktiivisen karvauksen sijaan pelataan trappia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onneksi meillä on Ossi Väänäsen, Riku Hahlin ja Ben Eavesin kaltaisia johtavia pelaajia joukkueessa sillä näillä ei puntti tutise vaikka lahtelaisella märkäkorvalla olisikin vatsa löysällä.

Hyvin lohkaistu!

Katsotaan nyt kuin Märkäkorva pärjää kun vastassa on Märkä-Simo ja kumppanit. Jostain käsittämättömästä syystä luotan Märkäkorvaan. Voi olla toiveajattelua.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisaalta tilanne avaa myös meille kirjoittajille hyvän tilaisuuden avata Lämsälle kenkää -ketju tänne Jatkoaikaan, jos Jokerit eivät voita molempia otteluita.

Jos teillä on yhtä pitkäpinnaisia faneja kuin meillä, kenkää Lämsälle -ketju on pystyssä jo lokakuussa.
 

Sambody

Jäsen
Jos teillä on yhtä pitkäpinnaisia faneja kuin meillä, kenkää Lämsälle -ketju on pystyssä jo lokakuussa.

Ihmettelen, jos kyseinen ketju ei ole ensimmäisen playoff ottelun ensimmäisellä erätauolla pystyssä erään aina yhtä positiivisen nimimerkin toimesta.

Kyllähän sitä olisi vähän luottavaisempi olo lähteä haastamaan Julleja, jos Erkka patsastelisi puolellatoista silmällään vaihtoaitiossa. Se viime kauden taistelu oli jotenkin huikeaa ja nostattaa toiveita tähän kauteen, kun omasta mielestä lähtökohtaisesti joka osa-alue pitäisi olla paremmalla tolalla tai ei ainakaan ratkaisevasti heikommissa kantimissa. Toivoa sopii ettei Lämsällä valahda löysät lahkeeseen ja pitää joukkueen kurssissaan ja Ruudun&kumppanit keskittyneenä oikeisiin asioihin.
 

Stigu

Jäsen
Jos teillä on yhtä pitkäpinnaisia faneja kuin meillä, kenkää Lämsälle -ketju on pystyssä jo lokakuussa.
Itse asiassa Lämsälle kenkää avattaisiin IFK-osiossa jo kesällä, sillä osa faneista olisi sitä mieltä, että syyt antaa Lämsälle kenkää saattaisivat olla vaikkapa väärässä puoluekannassa, epäsiistissä pukeutumisessa, väärässä aikaisemmassa ammatissa tai siinä, että se silloin yhdessä ottelussa oli hidastuskuvassa ihan pihallaolevan näköinen.

Lämsä-Erkka-kuvio muistuttaa mielestäni hieman viime kauden Marjamäki-Petu-asetelmaa, jossa osa blues-faneista selitti, että Marjamäki otti jossain vaiheessa kevättä ohjat haltuunsa. Itse en tällaisiin salaliittoteorioihin usko, sitäpaitsi valmentaminen on aina tiimityötä.

Mutta kovaan paikkaan joutuu Lämsä. Hänen kannaltaan tialnne on mielestäni kuitenkin low risk-high reward, kun Narrit on kerrankin altavastaajan asemassa ottelusarjassa. Lämsällä ei ole oikeastaan kuin voitettavaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse asiassa Lämsälle kenkää avattaisiin IFK-osiossa jo kesällä, sillä osa faneista olisi sitä mieltä, että syyt antaa Lämsälle kenkää saattaisivat olla vaikkapa väärässä puoluekannassa, epäsiistissä pukeutumisessa, väärässä aikaisemmassa ammatissa tai siinä, että se silloin yhdessä ottelussa oli hidastuskuvassa ihan pihallaolevan näköinen.
Hän on totta, mutta teillä on tässä asiassa yksi lyömätön valttikortti eli arvuuttelematta Jatkoajan nimimerkki, joka alkaa sc... eikä kauheesti tykkää demareista.

Mä liityn cobolin joukkueeseen, jostakin hullusta syystä itsekin luotan tähän Lämsään. Ans kattoo kui käy, jos ei skulaa laitetaan kiertoon. Muutoinkin aika tylsä kausi, eihän me makseta kuin oman joukkueen koutsien liksat ? mitä helvettiä tämä on viime vuonna maksettiin ainakin Kärppien ja parin ulkomaan jengin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ihmettelen, jos kyseinen ketju ei ole ensimmäisen playoff ottelun ensimmäisellä erätauolla pystyssä erään aina yhtä positiivisen nimimerkin toimesta.

Jos viittaat minuun niin minä meinaan olla jokaisessa pelissä paikalla aivan kuten viime vuonnakin, joten en kirjoittele minnekään erätauoilla. Lämsän on ansaittava kannuksensa itse ja ainakaan minusta vaikeampaa kuviteltavissa olevaa paikkaa ei ihan heti liigasta löydy kuin lähteä vetämään ensimmäisiä pudotuspelejä vastuuvalmentajana paikallissarjassa. Kokeneempaa valmentajaakin voisi jännittää, Lämsän ulkoisen habituksen perusteella ei jäädä pelkkään jännittämiseen.

Ja toisin kuin naapuri väittää niin jos Jokerit aloittaa Lämsän alaisuudessa pudotuspelit heikosti niin se ei lupaile kovinkaan ruusuista ensi kautta Lämsälle. Lämsällä nimenomaan on paljon hävittävää, uskottavuus kun ei ole lähtökohtaisestikaan Lämsän puolella vaan se pitää pystyä lunastamaan mahdollisimman nopeasti ja haparoinnista jää paha tahra Lämsälle. Jokerit ei ole mikään valmentajan apukoulu jossa saa harjoitella vaan heti on pystyttävä näyttämään että homma on hallussa. Jos haluaa harjoitella ilman paineita voi lähteä pienempien seurojen valmentajaksi, tai vaikka takaisin Pelicansin junnuihin.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Jos teillä on yhtä pitkäpinnaisia faneja kuin meillä, kenkää Lämsälle -ketju on pystyssä jo lokakuussa.

Erkalle kenkää-ketju avattiin vasta maaliskuussa.

Jokerit on kokeillut kaikki Suomen menestyneimmät ja kokeneimmat valmentajat jo. Tulosta ei ole tullut. Lämsä on mukavaa vaihtelua. Dinot ovat historiaa Jokereissa.

Onko Jokerit sittenkään sen kovempi paikka valmentaa kuin esim. Saipa? Voi olla, mutta ei siihen kokemus ainakaan ole näyttänyt auttavan. Hanlon, Aravirta, Jortikka, Westerlund...
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäi kaivelemaan mieleen, että olen nähnyt tällä kaudella vastaavaa Erkan toimesta, ja piti tarkistaa homma narulta. Joulukuun Jokerit-HIFK -pelissä Ruudun kyykkäyksen jälkeisellä katkolla Erkalla on juttutuokio Rantalan kanssa ja Rantalan tehdessä lähtöä Erkka tarttuu Rantalan paidan etumukseen ja vetää kunnolla paidasta. Taitaa olla Erkalla verissä tuo riveleihin tarttuminen. Ja tämä ei ollut mikään kannanotto rangaistuksiin tms.. Ainoastaan huomio.

En usko Erkan poissaololla olevan suurempaa merkitystä. Veikkaisin Jokereiden menneen tällä kaudella muutenkin Lämsän teeseillä, joissa toki on Erkan leima, ja Erkka on toiminut eräänlaisena mentorina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös