Erätauon pituus

• 13 608
  • 12

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avaan rohkeasti uuden viestiketjun ja tämän viestin
tarkoitus on herättää niitä tyranneja jotka pelistä
toiseen häiritsevät muiden pelin seurantaa.
(tämä aihe jäi HPK-Jokerit viestiketjussa hieman
huomiotta ja ehkä ei sinne varsinaisesti kuulunutkaan.

Eli kuinka per.....n pitkä sen erätauon tarvitsisi olla että
kaikki kaljanhimoiset törpöt jaksaisi sen giganttisen hanurinsa
pitää erän loppuun asti siinä penkissä. Ruvetaan siinä 1-2 min.
ennen erän loppua vääntäytyyn kesken pelin ylös eikä
TIETENKÄÄN missään nimessä ottelukatkon aikana, ja huurteisen
kuva silmissä vaelletaan kohti kaljabaaria. Veetuttaa ihan oikeesti.
Itse onnistun erätauolla juomaan kaljan, käymään
tupakalla ja vielä vessassa jos tarvetta on (ja kaljan jälkeen
usein on..), ja ei TODELLA tarvitse lähteä ennen kun summeri soi.
Ja sitten nämä samaiset Urpot vielä palaa paikoilleen vasta
tietenkin siinä vaiheessa kun peli on hyvän aikaa ollut käynnissä,
ja tietenkin taas ilman pelikatkoa, ..ttuuko sillä ole väliä
jos muut ei peliä näe kun itse ahtaa muitten edestä omalle
paikalleen. Tämä on todellinen ongelma ainakin ah muuten niin
ihanalla Rinkelinmäellä. JÄRKKÄRIT HERÄTYS. Eilisessä pelissäkin
kaksi alle kymmenen vuotiasta sälliä tajusi odottaa pelikatkoa mutta nämä
keski-ikäiset kaljamahaiset "herrasmiehet" viis veisaa
muista kanssakatsojistaan. ITIOOTIT.

Niin että semmosta.

Ettan

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K
Samanlaista

Häröilyä löytyy varmaan jokaisesta hallista , vaikkakin yleesä Kotihallissa ( HIFK) ihmiset malttavat kylläkin odottaa katkoa ..... sekä erän lopussa että alussa.

Loppuerän kiire selittynee vähäisillä kaljan jakelu pisteillä , joten ei tarvitse jonottaa kun
lähtee puol minsaa aikaisemmin.
Siihen tietenkin on haettu helpotusta täyttämällä tiskit valmiisi tuopeilla. joten Eurot
käteen ja kaljaa naamaan.

Ja tauolta palattaessa järkkärit pitävät huolen , että sinne ei kukaan toope pääse
rynnimään , ennen kuin pilliin on vihelletty. Asia on erikseen kun sieltä purkautuu
30 ihmistä ja kaikilla on tietenkin paikka keskellä katsomoa , niin kaikki eivät
ehdi paikoilleen ajoissa.

Itsekkin valitettavasti olen joskus syyllistynyt ko. häiriköintiin , mutta pää alhaalla ja
katkon aikana mahd. nopeasti. ( edellisen kerran HIFK - SAIPA ) syytä ei varmaan
tarvitse kertoa miksi janotti!

En tiedä miten rinkulalla hommaa hoidetaan , mutta meillä homma on suht. kurissa.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Tampereen hakametsään asennettiin kesän remontin yhteydessä 84 oluthanaa joten kellään ei ainakaan pitäisi olla sinne kiire...
Takaisin katsomoon pääsee vain pelin ollessa poikki, siitä pitävät järkkärit hyvin huolen.
Eli ei onkelmia tämän suhteen tässä päässä.

Janneone

Jäsen
Elysee arenalla järkkärit pitävät huolen ettei kukaan pompi katsomoon pelin aikana ja päästävät yleisön katsomoon vasta katkon aikana, tämä on hyvä systeemi mutta tästäkin löytyy aukkoja, jos jonkulla on paikka perimmäisessä nurkassa ja on vielä tullut cäärästä ovesta katsomoon niin siellä kaveri haahuilee vaikka peli on jo hyvän aikaa ollut käynnissä. Ja toinen asia on tietenkin se ettei kukaan vahdi milloin ihmiset lähtevät paikoiltaan. Ja vaikka lähtisivät katkon aikana niin nykyisen nopean aloitus säännön mukaan ihmiset eivät kerkiä katsomosta ulos ennenkuin peli on jo käynnissä.

KlapKlap

Jäsen
Suosikkijoukkue
NoMoreHockey
Tämä vastaukseni liippaa samaa asiaa, vaikkei kiekkomatsissa tapahtunut :

Eaglesin konsertti 1.6. Jaffa-Areenalla -> valot sammuu -> bändi saapuu lavalle -> soittaa ekana biisinä parhaan hittinsä (HOTEL CALIFORNIA) ja kesken biisin ihmisiä kompuroi sisään, koska piti saada tärkeät oluttuopit.

Pointti: aivan yhtä .. ellei tärkeämpää katsojille tuntuu olevan kaljan ryystäminen, kun itse tapahtuma :confused:

Ps. minua ainakin vit..... olla jonottamassa kaljaa, kun Areenan täyttää Hotel California:n soundit!

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Erätauko on tällä hetkellä mielestäni jo liian pitkä. Sopiva tauko olisi 12 minuuttia, siinä ehtii hyvin sen yhden bissen juoda, jos on tarve. Luulen kuitenkin, että pian erätauko on 20-25 minuuttia ja aloitussääntöä pudotetaan kahteen sekunttiin + pitkät kiekot jätetään viheltämättä. Näin saadaan lisää kaljanjuontiaikaa ja ns. tilaisuuden kestoaika pysyy samana. Itse istun rivini ensimmäisenä henkilönä ja rehellisesti sanottuna välillä vituttaa nämä mattimyöhäiset tai sitten kesken pelin kaljalle lähtijät.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse olen seisomakatsomon miehiä joten olen ehkä huonompi sanomaan näistä ravaajista, seisomakatsomossa kun muutenkin vallitsee sellainen puolipysyvä olotila, riippuen siitä kuinka paljon sattuu väkeä hallissa olemaan.

Kieltämättä se suivauttaa kun joku lähtee kampeamaan kesken kiivaimman väännön pois väkijoukosta. Tosin tämä on suhteellisen harvinaista Hämppälinnan eteläpäädyn piippuhyllyllä, olisko sitten ko. katsomossa ne suurimmat jääkiekon ystävät jotka malttavat odotella erätaukoa.

Myönnettäköön kyllä että itse tulee pelipöhnöttelypäivän koittaessa lähdettyä melkein aina etuajassa sitä mellanööliä / "kokismukia" hakemaan.

Vieraspeleissä missä nyt tulee poikkeuksetta heiluttua enemmän tai vähemmän päihtyneenä tulee lähes aina otettu vähän kottia eli hyvissä ajoin lähdettyä virvoittavien hanojen ääreen.

Täältä tähän

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Sitä jonottamistahan se porukka yrittää välttää lähtemällä aikaisemmin. Hämeenlinnasta en tiedä, mutta ainakin Hakametsän normaalissa lauantaipelissä ei ole mitään ongelmaa saada sitä ölppiä vaikka lähtis vasta summerin soitua. Poikkeus oli Jokerit-Tappara, jossa tuopin saaminen edes erätauon aikana oli käytännössä mahdotonta. Mutta silloin olikin porukkaa selvästi normaalia enemmän.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Erätaukohan pidennettiin 15:sta 18:sta minuuttiin, kun Ilmalan Areena valmistui, ja Hjallis "The Businessman" laski, ettei 15:sta minsassa ehdi lihottaa omistajien kukkaroa tarpeeksi...

Kiekko on biznestä nykyään, ju nou :(

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, varsinaiseen kysymykseen palatakseni mainittakoon että silloin nykyinen erätauko tuntuu pitkältä kun on selvistäpäin liikenteessä, mutta mikäli on kuningas alkoholin renkinä niin sopisi vaikka pitempikin paussi, etenkin vieraspeleissä.

Täältä tähän

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, varsinaiseen kysymykseen palatakseni mainittakoon että silloin nykyinen erätauko tuntuu pitkältä kun on selvistäpäin liikenteessä, mutta mikäli on kuningas alkoholin renkinä niin sopisi vaikka pitempikin paussi, etenkin vieraspeleissä.

Täältä tähän

Aivan samaa mieltä. Lauantai -peleissä tuo 18min on säälittävän lyhyt aika erätauolle. Semmoinen vähintään puoli tuntia.. tai oikeastaan samantien tunti olisi sopivampi. Tätähän voitaisiin sitten tasoitella vaikka niin, että arkipäiväpeleissä tuo erätauko olisi vain vaikkapa n. 7min = tupakanmittainen. Kyllähän erätauot ovat kuitenkin viikonloppupeleissä useinmiten jopa koko tapahtuman kohokohtia.
Itsellänikin on muuten tapana näissä kosteammissa matseissa livahtaa katsomosta ehkä puolta minuuttia/minuuttia ennen erän loppua. Kyllähän siinä kiire on, kun pitää ensin päästä välittömästi kuselle ja sitten vielä tupakan kautta kaljalle. Täytyy välttää jonot, jotta ajankäyttö olisi tauolla mahdollisimman tehokasta. Erän alkuun saavun kyllä aina ajoissa.
Tuo puolen tunnin/tunnin erätauko poistaisi tietty ongelman erän lopussakin..

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asiaan palatakseni

Ettei totuus pääsisi unohtuun niin pointti ei ole
se että kuinka pitkä se tauko on, vaan se että
joillekin se ei riitä vaikka se olisi tunnin. Nämä
kyseiset henkilöt on itsekkäitä, muista piittaamattomia
ja varsin ärsyttäviä.. Eli pliis älkää hyppikö sieltä riveistä kesken
pelin, tai odottakaa ainakin erätaukoon. Itse aion tästä
edes kausikortin ja rivin reunimmaisen paikan haltijana
tölvätä jokaista joka ohitse kesken pelin yrittää!!!

Kunkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tuomarit
Erätauko on liigassa 18 minuuttia, joka on sopivan mittainen.
15 minuuttia alasarjoissa on juuri ja juuri riittävä.
Nämä kaksi pointtia on vain ja ainoastaan pelaajien näkökulmasta, eli alta 15 minuutin jää ei kerkeä jäätymään kunnolla ja erän alussa kiekko "jäätyy" jäähän kiinni.
Hyvänä esimerkkinä on A-I-divari jossa on 10 minuutin tauot, kone ei kerkeä kentältä kunnolla pois 10 minuutissa ja jää on aivan märkä kun aloitetaan peli.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy