Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 170 217
  • 9 663

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Taklauksesta tuskin jatkoseuraamuksia. Olisihan siinä joku voinut vähän höllentää, kun näkee haavoittuvan pelaajan, mutta ei Trouba.
Olisihan Trouba voinut myös lentää kotiplaneetalleen Kryptonille.


EDIT: @Sandersson siinä ylhäällä oli Clark Kentiäkin nopeampi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks




Kane olisi voinut todellakin pelata tilanteen toisin, se ei tule yhtäkkiä, eikä ole mitään yllättävää selän kääntöä. Tökkää pelkästään poikittaisella numeroihin just sen reilun metrin irti laidasta.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kane olisi voinut todellakin pelata tilanteen toisin, se ei tule yhtäkkiä, eikä ole mitään yllättävää selän kääntöä. Tökkää pelkästään poikittaisella numeroihin just sen reilun metrin irti laidasta.

Ja kun kohteen tietää niin olihan tuo ihan tarkoituksella tehty poikkari tuossa kohtaa. Tarkoituksena aiheuttaa loukkaantuminen ja siinä Kane onnistui täydellisesti. Kadri missasi koko pelin ja Kane pelasi yli 20 minuuttia. Eiköhän tuosta voisi sarjan verran laittaa penalttia.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kun kohteen tietää niin olihan tuo ihan tarkoituksella tehty poikkari tuossa kohtaa. Tarkoituksena aiheuttaa loukkaantuminen ja siinä Kane onnistui täydellisesti. Kadri missasi koko pelin ja Kane pelasi yli 20 minuuttia. Eiköhän tuosta voisi sarjan verran laittaa penalttia.
Samaa mieltä. Yhden pelin pelikielto siis näillä näkymin riittänee.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kanella on kyllä hyvä prosentti noiden paskiaisten noutamisessa, legendaarinen Cooken tyrmäys ja nyt Kadri.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis




Kane olisi voinut todellakin pelata tilanteen toisin, se ei tule yhtäkkiä, eikä ole mitään yllättävää selän kääntöä. Tökkää pelkästään poikittaisella numeroihin just sen reilun metrin irti laidasta.

Perusteli tuota poikkaria itse niin, että ”odotti Kadrin perus-vastataklausta” jota ei sitten tullutkaan ja kävi näin, unfortunate ja silleen… Suihkuun olisi ansainnut lentää, pelikieltoa tuskin tulee, maksimisakko?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Perusteli tuota poikkaria itse niin, että ”odotti Kadrin perus-vastataklausta” jota ei sitten tullutkaan ja kävi näin, unfortunate ja silleen… Suihkuun olisi ansainnut lentää, pelikieltoa tuskin tulee, maksimisakko?
No onhan tuo tietyllä tapaa ja ainakin osittain järkeenkäypä selitys.
Pelikieltoa näkisin itsekin mielellään, mutta pahoin pelkään, että sakoilla selviää. Voi olla, että Kadrin loukkaantuminen jotenkin vaikuttaa tuomioon, jää nähtäväksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jokohan siitä Luostarisen taklaamisesta voitaisiin antaa vitonen kuten Kanen tapauksessa?
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Perusteli tuota poikkaria itse niin, että ”odotti Kadrin perus-vastataklausta” jota ei sitten tullutkaan ja kävi näin, unfortunate ja silleen…
Kieltämättä perustelu on ihan hyvä. On hieman omituista, että tuossa tilanteessa Kane ei saa taklata Kadria, mutta Kadri saisi vetää kuitenkin vastataklauksen Kaneen. Ja ne vastataklaukset todellakin tuntuvat. Perustelut ovat mielestäni hyvät, mutta onhan tuo vaarallinen tilanne noinkin kun annetaan poikkarilla vauhtia selkään ja siitä laitaa päin. Vaikea tilanne.
 

Ralph

Jäsen
Kieltämättä perustelu on ihan hyvä. On hieman omituista, että tuossa tilanteessa Kane ei saa taklata Kadria, mutta Kadri saisi vetää kuitenkin vastataklauksen Kaneen. Ja ne vastataklaukset todellakin tuntuvat.
Mutta minun päähän ei piirry ajatus, että millaisen vastataklauksen Kadri voisi antaa, jos saa poikittaista mailaa selkään. Miten siihen vastataklataan? Poikittaiseen mailaan on aika paha antaa vastataklausta ilman, että itseä sattuu vielä enemmän.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Vois sanoa, että melkoista paskaa noi Kanen "perustelut". Käsi ylös vaan virheen merkiksi niin olisi paljon uskottavampi. Nyt voisi tuosta perustelusta antaa +1 pelin sen muun pelikiellon päälle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mutta minun päähän ei piirry ajatus, että millaisen vastataklauksen Kadri voisi antaa, jos saa poikittaista mailaa selkään. Miten siihen vastataklataan? Poikittaiseen mailaan on aika paha antaa vastataklausta ilman, että itseä sattuu vielä enemmän.
No joo totta, että eihän tuossa Kane olisi ottanut vastataklausta puhtaasti vaan poikkarilla.
 

agent082

Jäsen
Nää on näitä. Todennäköisesti tuokin törkeys pelasti jonkun paremman ihmisen loukkaantumisen myöhemmin keväällä. Toki rangaistus tuosta pitää antaa, kuten sarjamurhaajalle, joka metsästää pedofiileja.
 
Mutta minun päähän ei piirry ajatus, että millaisen vastataklauksen Kadri voisi antaa, jos saa poikittaista mailaa selkään. Miten siihen vastataklataan? Poikittaiseen mailaan on aika paha antaa vastataklausta ilman, että itseä sattuu vielä enemmän.

Varmaan siinä tarkoitettiin ihan normaalia taklausta, jonka kiekollinen pelaaja yleensä tuossa tilanteessa suorittaa. En ehkä lähtisi saivartelemaan sen enempää.
 

Ralph

Jäsen
Varmaan siinä tarkoitettiin ihan normaalia taklausta, jonka kiekollinen pelaaja yleensä tuossa tilanteessa suorittaa. En ehkä lähtisi saivartelemaan sen enempää.
Kane itse sanoi odottavansa vastataklausta. Eli Kane antoi poikittaista mailaa ja odotti, että Kadri taklaisi vastaan hänen poikittaiseen mailaan.

Kyllä minä aion saivarrella asiasta, jos ammattilaisjääkiekkoilija kertoo taklanneensa vastustajaa poikittaisella mailalla selästä, koska odotti saavansa vastataklauksen.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Raffi Torres olisi voinut aikoinaan yrittää samaa lokakuussa 2015.

"Sain eilen ilmestyksen, jossa Jakob Silfverberg taklasi minut tajuttomaksi päivän ottelun loppuminuuteilla. Mistä lähtien tässä lajissa on ollut kiellettyä puolustaa itseään, kysynpä vain?"
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kanen taklaus Kadriin on taas sarjassamme näitä taklauksia, jotka eivät ole oikeasti edes varsinaisesti taklauksia. Kadri ei epäonnisesti saa kiekkoa haltuun ja jää siihen räpeltämään kiekon kanssa ja Kane törmää mailallaan Kadriin, joka on huonossa balanssissa ja lentää päin laitaa. Tämän tyylisiä tilanteita ja onnettomuuksia tulee olemaan merkittävästi enemmän jatkossa, kun taklaamista aletaan rajoittamaan, ja vakavia loukkaantumisia seuraa entistä enemmän kun pelaajat eivät ole valmiita ottamaan taklausta vastaan. (Toki tässä tilanteessa osallisina oli 2 pelaajaa, jotka edustavat vielä ns. vanhaa koulukuntaa.) Joka tapauksessa 5min ja yhden ottelun pelikielto laitataklauksesta on ihan ok, sillä Kane menee tilanteessa vähän turhan innokkaasti.
 
Kane itse sanoi odottavansa vastataklausta. Eli Kane antoi poikittaista mailaa ja odotti, että Kadri taklaisi vastaan hänen poikittaiseen mailaan.

Kyllä minä aion saivarrella asiasta, jos ammattilaisjääkiekkoilija kertoo taklanneensa vastustajaa poikittaisella mailalla selästä, koska odotti saavansa vastataklauksen.

Niin? Juuri niinhän Kane näytti tehneen. Nostaa mailaa ottaakseen kiekollisen pelaajan taklauksen vastaan. No Kadrilta ei tullut taklausta, mutta kyllä Kanen piti siihen varautua.

Ja siis minustakin Kane pelasi tilanteen hölmösti ja ansaitsee rangaistuksensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös