Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa

  • 2 170 516
  • 9 663

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tarkoitinkin siis sitä absurdia tilannetta, että kokoonpanoon tulee tilaa päätiltin vuoksi ja tila täytetään päätilttaajalla… Toki nuo pelipaikat yms. määrittävät asiaa sitten tosielämässä.
No nyt kun vauhtiin päästiin niin nusaistaas pilkkua vielä lisää, eli eipä tuo Chytilin tipahtaminen johtunut mistään päätiltistä, vaan näinkin vaarattoman oloisesta tilanteesta ja törmäyksestä Jesper Fastin kanssa:




Alla toki aiempaa historiaa aivotärähdyksistä, mutta näinkin pienestä se voi olla joskus kiinni. Salakavalia vammoja.
 
Yllättävää, että Rempe sai tosiaan kovemman tuomion, mitä odotin. Kuten täällä on kuvattu, selkeää viestiä tässä pelaajalle annetaan.

Pakko antaa kehuja kurinpidolle, kun siihen kerrankin on aihetta. Ryhdikäs päätös.

Aika näyttää, ottaako mies opiksi ja on Rempestä itsestään kiinni, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tuolla fysiikalla ja jalalla on tosiaan kyllä tuollainen 12./13. pelaajan rooli otettavissa siten, että voi olla myös joukkueelleen hyödyllinen pelaaja ja pelote. Mielellään siten, että jatkuvasti ei ole jollain liigan asettamalla pakkolomalla, mistä on hyvin hankala olla vaikuttamassa peleihin. Aika näyttää.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kiitos yhdelle palstaveljelle huomautuksesta => voitte kertoa tälle yhdelle öyhöttäjälle joka taas huutaa ku oikohöylä, että on meikäläisen Ignore-listalla, joten niitä meikäläisen ”idioottimaisuuksia” ei kannata lainata ja kommentoida, ne kun mulle itselle näy…
 

JakkeKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Että mikä oli? Filmaamiseksi nyt itse olisin kääntänyt, eikä sekään hyvä termi ole.
Sitähän se suomeks jotakuinkin tarkottaa, värittäminen ehkä toinen sana mitä vois käyttää. Linkki sanakirja.org :iin sanan embellish suomennokselle: embellish suomeksi - Sanakirja.org (englanti-suomi)

Tästä väänsin jossain Liiga ketjussa juuri aiemmin että filmaaminen ja korostaminen on kaksi aivan eri asiaa mun mielestä, filmaaminen on sitä kun heittäydytään vaikka kukaan ei ole edes koskenu, korostaminen taas sitä kun rike tapahtuu mutta sitä esimerkiks heittäytymällä tai naamaa pitelemällä korostetaan. Juuri tohon tiettyyn sanaan oon päätyny varmaan sen takia kun viime vai toissakaudella tuli Liigasta video jossa mikitetty tuomari huutaa Markus Nurmelle että "loppuu se korostaminen".

Edit: Olin väärässä tuomari käytti sanaa "tehostaminen". – Nurmi, viimeinen tehostaminen sitten, Koistinen huikkasi TPS:n kultakypärälle tilanteen jälkeen.

Ehkä aivan turhaa pilkunviilaamista ja filmaaminen on se käytetympi termi, se vaan sopii mun mielestä paremmin niihin jalkapallosta tuttuihin tilanteisiin missä hypätään pellehyppy vaikka kukaan ei edes koske.
 
Viimeksi muokattu:

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Tästä väänsin jossain Liiga ketjussa juuri aiemmin että filmaaminen ja korostaminen on kaksi aivan eri asiaa mun mielestä, filmaaminen on sitä kun heittäydytään vaikka kukaan ei ole edes koskenu, korostaminen taas sitä kun rike tapahtuu mutta sitä esimerkiks heittäytymällä tai naamaa pitelemällä korostetaan.

Aika nopeasti löytyi Googlestakin sama englanniksi:

"Diving" is the action of a player trying to draw a penalty against an opponent where no foul occurred. "Embellishment" means that the player makes the impression of a foul look more serious than it truly was. Both actions can be penalized under this rule.
 

JakkeKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika nopeasti löytyi Googlestakin sama englanniksi:

"Diving" is the action of a player trying to draw a penalty against an opponent where no foul occurred. "Embellishment" means that the player makes the impression of a foul look more serious than it truly was. Both actions can be penalized under this rule.
Juu tota yritin selittää myös Liigan osalta heikolla menestyksellä ja aivan liian monella sanankäänteellä täällä.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants




Meinasin laittaa ensin huonot suoritukset ketjuun, koska tästä arvottiin tuomareiden toimesta ensin laitataklaus, mutta koska se ei sellainen ollut, niin 5min vaihdettiinkin 2 minuutiksi...eikun eipä tehtykään niin, vaan arpanoppa näyttikin kyynärpäätaklausta ja 5min ja suihkukomennus säilyi voimassa.

Koska tuomarit tämän kävivät reviewaamassa, laitan varalta sitten tähän ketjuun arvioitavaksi, koska saattaahan se olla, että Kraken-lasit ovat liian vahvat päässäni. Minusta tuossa vaan Tanevin käsi jää Larssonin ja laidan väliin ja vääntyy, mutta onneksi Tanev ei siitä lopulta pahemmin tainnut loukkaantua kun palasi peliin. En siis itse tuossa nyt erota pääkontaktia enkä edes korkeata kyynärpäätäkään.

Sinällään ihan se ja sama itselleni muuten kun kausi on jo taputeltu, mutta Larssonilla on menossa "Kraken-teräsmiesputki", ainoana pelaajana pelannut kaikissa Krakenin peleissä tähän mennessä, ja olisi sääli jos tuosta tulisi yhdenkään peli kurinpitotoimi.

Edit: No ei se Tanevin käsi kunnossa ollutkaan ja vaatii jatkotutkimuksia. Ikävä juttu. Noh, alleviivaa kuitenkin sitä että eihän tuossa mitään pääkontaktia ollut.
 
Viimeksi muokattu:

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Koska tuomarit tämän kävivät reviewaamassa, laitan varalta sitten tähän ketjuun arvioitavaksi, koska saattaahan se olla, että Kraken-lasit ovat liian vahvat päässäni. Minusta tuossa vaan Tanevin käsi jää Larssonin ja laidan väliin ja vääntyy, mutta onneksi Tanev ei siitä lopulta pahemmin tainnut loukkaantua kun palasi peliin. En siis itse tuossa nyt erota pääkontaktia enkä edes korkeata kyynärpäätäkään.
Tästä kuvakulmasta näytti omaankin silmään aika kepeältä 5+matsi -tuomiolta. Itse matsissa näyttivät vaan sitten lopullisen tuomion jälkeen kahdesta eri kuvakulmasta, missä näkyy, kun kyynärpää osuu päähän. Ei tuo nyt siltikään mikään törkeä taklaus ollut ja 2 min olisi voinut olla ihan oikea tuomio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös