Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset kaudella 2020–2021

  • 271 064
  • 1 912

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Kukaan ei näemmä mieti miksi Anttalainen , joka on puolustaja, lähtee tähän offensiiviin vastustajan rakentaessa vasta hyökkäystä.
Ilmeisesti kenellekään muulle ei ole tullut yllätyksenä että Anttalainen on menossa hyökkäyksen kärjessä. Tapahtuu lähes joka pelissä jossain vaiheessa.

Edit.
Ja Anttalainen itse toimittaa kiekon päätyyn ja lähtee oikeaoppisesti karvaamaan sitä pois. 3 peliä ryntäämisestä ja thats it.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tämä kuvastaa tilannetta hyvin. Pakki yksin karvaamaan, täysin kostomielessä. Vaikka Auvitun asento ei ollut ideaali, olihan taklaus typerä ja turha.
Olisi edes kohdistanut sen kostonsa häntä taklanneeseen Keräseen joka omalle seuralleen on ihan vastaava jämämies kuin Anttalainen itse TPS:lle.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Olisi edes kohdistanut sen kostonsa häntä taklanneeseen Keräseen joka omalle seuralleen on ihan vastaava jämämies kuin Anttalainen itse TPS:lle.

En menisi ihan heti kutsumaan joukkueen ykköspakkiparissa pelaavaa pelaajaa jämämieheksi. Jokainen tyylillään kuitenkin.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä on aika paljon puhuttu kostosta ihan varmana tietona, mutta kuinka moni on nähnyt Anttalaisen pelejä aiemmin? Taklauksessa ei sinänsä ole puolusteltavaa, mutta muutenhan tuo on sitä peliä mitä Anttalainen normaalistikin pelaa. Tuo vaihto oikeastaan kuvaa hyvin paljon millainen pelaaja Anttalainen on niin hyvässä kuin huonossakin. Eikä sekään ole sattumaa, että Anttalainen itse jäi taklauksen alle. Sitäkin tuntuu sattuvan normaali pelaajaa enemmän.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Päätykiekot ja taklaukset nyt kuitenkin edelleen kuuluvat peliin, eikä tuossa Anttalaisen "offensiivissa" sinänsä ollut mitään edes pelitaktisesti erikoista.

Toinen hiukan outo piirre keskustelussa on tuo kostosta nillittäminen. Varmasti Anttalaisella tunteet kuohahtivat, mutta mitä sitten? Tunteiden kuohahtaminen tai kostomentaliteetti sinänsä ovat ihan inhimillisiä piirteitä, jos on itse joskus tosimielellä pelannut kiekkoa niin tämän ainakin tietää. Kyse on vain siitä miten kanavoit tunteen oman joukkueen hyödyksi. Ihan jokaisessa kiekkopelissä pelaajat käyvät näitä tunteita läpi. Valtaosa kostoista vain on sellaisia, että kukaan katsomossa otteita ei edes etäisesti kostoksi miellä.

Mulle ihan ok, jos Anttalaisella tunteet kuohahtivat Keräsen selkäpuolelta tulleen laitataklauksen seurauksena. Ihan ok, jos lähti kostamaan. Ryntäys, liian kova kontakti haavoittuvassa asemassa olevaan pelaajaan, ottelurangaistus ja pelikielto sen sijaan eivät ole ok. Ammattijääkiekkoilijan pitää pystyä kanavoimaan tunteensa paremmin ja kostamaan fiksummin. Sääntöjen mukaisesti, oman joukkueen mahdollisuuksia voittaa edistäen.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Täällä on aika paljon puhuttu kostosta ihan varmana tietona, mutta kuinka moni on nähnyt Anttalaisen pelejä aiemmin? Taklauksessa ei sinänsä ole puolusteltavaa, mutta muutenhan tuo on sitä peliä mitä Anttalainen normaalistikin pelaa. Tuo vaihto oikeastaan kuvaa hyvin paljon millainen pelaaja Anttalainen on niin hyvässä kuin huonossakin. Eikä sekään ole sattumaa, että Anttalainen itse jäi taklauksen alle. Sitäkin tuntuu sattuvan normaali pelaajaa enemmän.

Tämä on täysin totta.

Aika monen muun liigapelaajan kohdalla koko tapahtumaketju olisi vältetty jo sillä, että pelaaja olisi tuon Keräsen laitataklauksen jälkeen jäänyt keräilemään kamojaan ja ottamaan lukua. Todennäköisesti näin toimimalla tilanteesta olisi myös vihelletty jäähy HIFK:lle. Anttalaisen ansioksi on luettava, että pienestä koosta huolimatta ottaa taklaukset ja muut iskut miehekkäästi vastaan.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En menisi ihan heti kutsumaan joukkueen ykköspakkiparissa pelaavaa pelaajaa jämämieheksi. Jokainen tyylillään kuitenkin.
Ykkösparin pelaaja jonka jääaika joukkueen pakeista 6. suurin. Menee tuohon kategoriaan vaikka olisi ainoana pakkina nimetty ykköspariin kokoonpanoissa. Jokainen tyylillään toki jos tuosta pakiston toppi palasen saat.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Ykkösparin pelaaja jonka jääaika joukkueen pakeista 6. suurin. Menee tuohon kategoriaan vaikka olisi ainoana pakkina nimetty ykköspariin kokoonpanoissa. Jokainen tyylillään toki jos tuosta pakiston toppi palasen saat.

Kannattaa tutustua paremmin joukkueeseen ja pelaajaan sillä Anttalainen ei ole TPS:ssä jämäpelaaja vaikka tässä yhteydessä sitä termiä on kiva viljellä.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysytkö ihan vakavissasi?
Anttalaista taklataan, pikkumies suuttuu, ja päättää kostaa, jollekulle.
Ottaa puolikentästä vauhtia, ja hyppää herrasmiespelaaja Auvitun päähän kyynärpää edellä.
Kyllä.

Ei mulla mitään Auvituta vastaan ole , jos se menee kulmaan huonossa asennossa niin se vaan menee.

Anttalaine saanee +5 pelikiellon.

Karjalainen ansaitsisi sen isomman pelikiellon , jos sä vittu menet kolmantena lyömään kaveria naamaan joka ei edes tee mitään?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ja Zidlicly olisi voinut aikanaan purkaa kiekon omista muualle kuin Nurmisen kaitsun jalkaan.
Joo. Olihan tuo jämäpakki. Törkeä telominen ja kostotoimenpide Nurmisen mättämistä maaleista kyllä.

Ž-i-d-l-i-c-k-y. Y:n päälle tulevaan merkkiin ei puhelimen paska taivu.
 
Viimeksi muokattu:

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä HIFK fanien parkuminen on kyllä naurettavuuden huippu. Keksitään asioita jota ei tapahtunut, omien tekemisiä samassa vitun pelissä vähätellään, ja Anttalaisesta tehdään maailman rottamaisin pelaaja. Samalla kun edelleen omien tekemisiä vähätellään. Ja siihen päälle toivotaan kostotoimenpiteitä ja annetaan epämääräisiä lempinimiä (mutta samaanaikaan otetaan herneitä nenään siitä että Karjalaista nimitellään).

Jos Anttalainen pelaisi HIFK:ssa, olisi tämä logolle pelaamista, tunteella pelaamista, 'välillä läiskyy kun on sydän pelissä', 'ei ollut tahallinen', 'pidä pää ylhäällä' - juttua.

Anttalainen ajoi liian kovaa tilanteeseen, ja siitä ansaittu suihku + rangaistus. Anttalainen ei kuitenkaan ollut kostoretkellä (hyvin usein on ensimmäisenä menossa päätyä kohti), eikä ajellut kyynärpäällä tai hakenut niittiä vahingoittamistarkoituksella.

Valitettavaa että vastustajan pelaaja loukkaantui, mutta kyllä tarkoituksenhakuisessa loukkaantumistarkoituksessa homma tehdään hieman erilailla.
 
Viimeksi muokattu:

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keksitään asioita jota ei tapahtunut
Sori mutta tää lause alkoi naurattamaan kun täällä on useat väittänyt Karjalaisen vetäneen Pajuniemeä poikkarilla niskaan, se jos joku on keksittyä tarinaa.

Mutta itse tekoon, itse olen kyllä yhä sitä mieltä että tuo on ns. kostoreissu. Eihän tuossa varsinaisesti mitään kosteta, mutta juuri semmoinen että "koska muakin vedettiin sääntöjen rajamailla niin minäkin vedän" tyyppinen päähänpistos.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anttalainen ajoi liian kovaa tilanteeseen, ja siitä ansaittu suihku + rangaistus. Anttalainen ei kuitenkaan ollut kostoretkellä (hyvin usein on ensimmäisenä menossa päätyä kohti), eikä ajellut kyynärpäällä tai hakenut niittiä vahingoittamistarkoituksella.

Valitettavaa että vastustajan pelaaja loukkaantui, mutta kyllä tarkoituksenhakuisessa loukkaantumistarkoituksessa homma tehdäön hieman erilailla.

Mistä sinäkin tuon muka tiedät? Minä kirjoitin jo toiseen ketjuun, että tuo oli mielestäni päivän selvä kostotaklaus aiemmasta tilanteesta johtuen, mutta ei varmaan tänä päivänä Anttalainen haluaisi ketään vahingoittaa pelissä, jos kysyttäisiin.

Et sinä, tai kukaan muukaan, voi mennä julistamaan, että ei ollut kosto ja on naurettavaa se ja tämä. Minäkin kirjoitan vain mielipiteeni siitä, miten itse tuon tilanteen tulkitsen, mutta en ala esittämään jotain kaikkitietävää.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ykkösparin pelaaja jonka jääaika joukkueen pakeista 6. suurin. Menee tuohon kategoriaan vaikka olisi ainoana pakkina nimetty ykköspariin kokoonpanoissa. Jokainen tyylillään toki jos tuosta pakiston toppi palasen saat.

Oletko seurannut paljonkin Tepsin pelejä? Otetaan esimerkiksi peliaika kunkku Lajunen. Jos pitäisi valita, niin vaihtaisin milloin vain Lajusen Anttalaiseen. Uskon, että muutkin TPS:n seuraajat komppaavat tätä. Peliaika ei aina kerro ihan koko totuutta. Anttalainen on todella tärkeä palanen Tepsin pakistoa. Tämä tosin ei liity enää mitenkään Aleksin taklaukseen, joten vänkäämään voi tulla TPS:n foorumille tai yv:nä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä sinäkin tuon muka tiedät? Minä kirjoitin jo toiseen ketjuun, että tuo oli mielestäni päivän selvä kostotaklaus aiemmasta tilanteesta johtuen, mutta ei varmaan tänä päivänä Anttalainen haluaisi ketään vahingoittaa pelissä, jos kysyttäisiin.

Kostotaklaus? Kyllä. Tahallinen vastustajan vahingoittamisyritys? Ei. Näissä on suuri ero.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sori mutta tää lause alkoi naurattamaan kun täällä on useat väittänyt Karjalaisen vetäneen Pajuniemeä poikkarilla niskaan, se jos joku on keksittyä tarinaa.

Mutta itse tekoon, itse olen kyllä yhä sitä mieltä että tuo on ns. kostoreissu. Eihän tuossa varsinaisesti mitään kosteta, mutta juuri semmoinen että "koska muakin vedettiin sääntöjen rajamailla niin minäkin vedän" tyyppinen päähänpistos.

Olen samaa mieltä; Anttalainen päättää ajaa vastustajaa samalla tavalla, miten edellisessä väännössä on itse ollut kohteena. Mutta väitteet tahallisesta vahingoittamisesta ovat yhtä hölmöjä, mitä Karjalaisen kolmantena osapuolena pelin ulkopuolella annetut tönimiset ovat.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Muiden seurojen kannattajat koittavat kääntää keskustelun muuhun kuin Anttalaisen törkytekoon, ei siis mitään uutta Jatkoajassa 2021.

Täh? Lundelli sikaili joskus viime vuonna, mutta en edes muista koska sitä ennen itku-IFK:n tekemisistä täällä olisi puhuttu.
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Karjalainen toteutti muistutuksen väärin, mutta en itse näe tuossa mitään suurta draamaa, 2 min olisi riittänyt. Karjalainen toteuttaa tasan sitä mitä häneltä IFK:ssa odotetaan eli pelaa kovaa ja puolustaa omiaan.
Heh, muistanet tämän jatkossakin, kun pelaaja tulee kolmantena miehenä tilanteeseen täysin tilanteen ulkopuolelta?

En kyllä näe mitä tuossa Karjalainen lähtee puolustamaan, maalivahtiako joka on maalin toisella puolella, vai Varakasta kuka on Jasun syleilyssä? Kieltämättä tilanne on hyvin kiehumisherkkä ja vaarallinen Keräsen syleillessä Pajuniemeä kuin mies vaimoansa hääkuvassa.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että KukkoLasse menisi, vaikka tiistainakin omaan kokoonpanoon heittämällä. Nyt ja kaksi vuotta sitten myös.
 

444

Jäsen
Kostotaklaus? Kyllä. Tahallinen vastustajan vahingoittamisyritys? Ei. Näissä on suuri ero.
Tätähän sinä et varmuudella tiedä. Voit toki näin itsellesi uskotella, kun yrität spinnata kauden törkeintä taklausta mustasta valkoiseksi.

Kokonaisuudessaan tämä muutaman tepsufanin parkuminen on kyllä kiehtovaa seurattavaa. Suurin osa toki osaa suhtautua asiaan oikealla vakavuudella, mutta sitten on nämä tragikoomiset hahmot, joilla ei syystä tai toisesta ihan riitä näkemään faktoja.
 

MäkisAtte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , O.Jokisen Jukurit, SJS
No olihan siinä ajamisen makua Anttalaisella, mutta ei varmana luullut, että vastassa on Bilbo Baggins vaan Yohann Auvitu. Miro Karjalainen taas luuli, että on itse McGregor uusintaottelussa Nurmagomedovia vastaan tiputtamassa kaveria väliajalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Nati

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Anttalaisen teko tuomittava, mutta ei jumalauta mitä kaksinaismoralismia tästä ketjusta löytyy.

"M-m-mut Åsten on sikaillut viimeks vuosia sitten..."
"M-m-mut Karjalainen hankittiin siks et se pelaa kovaa ja puolustaa omia"

Myös meissä TPS-kannattajissa löytyy ihmisiä, jotka näkee ja tietää Anttalaisen tehneen väärin. Kattokaa nyt jumalauta peiliin arvon IFK kannattajat - aivan äärettömän tekopyhää vikistä heti, kun ottavana osapuolena onkin itse stadin kingit eikä heitä vastassa oleva joukkue. Varmaan väärin sanoa, mutta karma jne.

edit; kävin lukemassa HIFK:n osion sairastupaketjua ja saipahan sieltä lukea mm. "hakattaispa Anttalainen vammaiseksi" ja "toivottavasti Karjalainen ajaa Anttalaisen levyksi ensi kohtaamisessa"

Jatkakaa samaan malliin vaan, stadin ylpeys! Voidaan varmaan muutaman kuukauden päästä todeta täällä että Karjalaisen haku Anttalaiseen ei ollut haettu kosto, vaan normaali pelitilanne jossa pelattiin kovaa.

edit2; Löytyi myös @ultrar kirjoittama viesti;

"Vanhan liiton miehenä HIFK voisi hankkia rapakon takaa jonkun hullun, nyt niitä löytyy helposti ja tämä nuori mies olisi kohteena, jos pelaamme vielä vastakkain. Toivottavasti kukaan ei puolustele tuota tekoa, jossa tarkoitus oli vahingoittaa ja vertaaminen Karjalaisen taklaukseen on lähinnä absurdi. En puolustele itseäni, mutta olen aina halunnut, että asiat kuitataan vähintään yhtä rajusti takaisin, onko se oikein vai väärin, en oikeastaan edes välitä, mitä muut ajattelevat. Pelkään Auvitun kauden olevan ohitse ja siksi mahdollisimman raju kosto, ei kannata uhrata ketään nykyisestä ryhmästä, vaan hankkia sitä varten joku yhtä peliä varten, ja liigan mielipiteet voi heittää romukoppaan."

Hyvä boogie!
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole jämäpelaaja. A-junnu, joka pelaa hemmetin fiksua peliä. Tulet kuulemaan tästä pojasta vielä paljon parin-kolmen vuoden sisällä.
Ei varmasti ole jämä. Tuli vain ensimmäisenä mieleeni ykkösparin pakeista, jotka eivät sinne kuulu. Tuo jämä nyt oli lainaamani kirjoittajan mielipide Anttalaisesta, joka hänkin jääkiekkoilijana varmasti on muutakin kuin jämä ja taklaus Auvituun. Tuskin Korkkakaan oikeasti Lukon pakiston ykkösparin mies vielä on?

Edit. Ja Onni Korkasta en tosiaan tiedä pelaajana kuin nimen. Ei mitään pahaa tai henkilökohtaista häntäkään vastaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös