Entäs vammaiset? Keskustelua liigahallien esteettömyydestä

  • 6 550
  • 19

Toimitus

Jäsen
Otetaanpa lukijavihjeestä vaari ja avataan seuraavaksi jutunteko mielessä keskustelua liigahallien esteettömyydestä sekä kokemuksista halleissa/otteluista invalidin näkökulmasta. Haemme vihjeitä ja kokemuksia verkkolehden jutuntekoa varten, mutta luonnollisesti keskustelun ei ole tarkoitus tyrehtyä pelkkään jutuntekoon.

Onko sinulla, perheenjäsenelläsi tai tutullasi minkälaisia kokemuksia liigahalleissa asioimisesta pyörätuolilla/liikuntarajoitteisena? Tähän liittyen olemme kiinnostuneita seuraavista vastauksista tänne tai sähköpostilla antti.wennstrom @ jatkoaika.com.

Onko katsomossa tarpeeksi paikkoja pyörätuolilla liikkuville? Onko tilanne mahdollisesti parantunut/huonontunut halliremonttien yhteydessä?

Onko parkkipaikalla tarpeeksi invaruutuja? Onko parkkipaikalta asiallinen etäisyys hallin paikoille?

Ovatko wc-asiat kunnossa, entä pystyykö nakkimukin jne. hakemaan kioskilta kätevästi? Onko inva-wc vapaana vai onko sen edessä omin jaloin seisova jono? Ovatko palvelut saatavissa pyörätuolin kanssa?

Mitä muita kommentteja tahi toiveita ja pyyntöjä sinulla on seuroille inva-asiakkaan näkökulmasta? Mitä terveisiä muille katsojille? Entä kehitystoiveita?


Kommentteja saatetaan käyttää jutunteossa jossain muodossa, sähköpostilaisia saatamme lähestyä myös lisäkysymyksiä. Luonnollisesti kysymme tarvittavassa laajuudessa myös seurojen kannan/selvityksen asiaan. Saa tietysti kommentoida myös muita kuin liigahalleja.

Hyvää viikonloppua,

Antti Wennström
päätoimittaja
Jatkoaika.com -verkkolehti
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Otsikossa voisi käyttää nimiä "liikuntarajoitteisista". Mulla on kokemusta Helsingin Hartwall Areenalta (ei Arenalta) ja Oulusta. Oulussa on kaiteet, ainakin viimeksi, vähän näkökentän edessä. Makkaraa on saanut haettua helposti Oulussa. Helsingissä (huom. Areenalla) en syönyt. Vessaan ei ole ollut asiaa. En ota kantaa parkkipaikoista, koska kuljin matkan pyörätuolilla.
 
Viimeksi muokattu:

Toimitus

Jäsen
Otsikossa voisi käyttää nimiä "liikuntarajoitteisista". Mulla on kokemusta Helsingin Hartwall Areenalta (ei Arenalta) ja Oulusta. Oulussa on kaiteet, ainakin viimeksi, vähän näkökentän edessä. Makkaraa on saanut haettua helposti Oulussa. Helsingissä (huom. Areenalla) en syönyt. Vessaan ei ole ollut asiaa. En ota kantaa parkkipaikoista, koska kuljin matkan pyörätuolilla.

Kiitos kommenteista!

Joo, korrektimpi/relevantimpi termi ehdottomasti, ja tässä lukijan ehdottamassa muodossakin kaipaisi vähintään heittomerkit.

Terv.
AW
 

Fordél

Jäsen
Hieno avaus Jatkikselta ja hattu päästä, että tällainen teema on nostettu esille. Laitetaas kuitenkin ihan ensi alkuun näkökulmat ja käsitteet kuntoon.

Ensinnäkin kannattaa puhua esteettömyyden lisäksi myös saavutettavuudesta. Tällöin ei tarkastella vain jäähallia vaan koko sitä ketjua, joka mahdollistaa jäähallien ja siellä tarjottavien palveluiden käytön kaikille väestöryhmille. Jotta jäähalli ja sen palvelu, kuten vaikka Liigapeli, olisi saavutettavissa, täytyy mm. olla helposti saatavissa riittävä etukäteistieto tilan esteettömyydestä, jäähallille on päästävä jollain tavalla, tapahtuman liput pitäisi saada ostettua, olit sitten näkövammainen, kuulovammainen jne. Pelkän jäähalliin esteettömyyden sijaan pitää siis katsoa laajemmin koko pakettia. Ei paljoa hyödytä vaikka jäähalli olisi esteetön, jos et sinne pääse.

Toiseksi esteettömyys ei ole vain vammaisten asia vaan kaikkien meidän asia. Esteettömyydestä hyötyvät niin

-pitkäaikaissairaat (esim. reumasta kärsivä, jolla voi olla ongelmia vaikka oven avauksessa),
-iäkkäät, joilla voivat olla esim. eri aistit heikentyneet,
-Liigapelaaa, jolla on jalka paketissa ja liikkuminen vaikeaa,
-jäähallin siivous- ja huoltohenkilöstö sekä tavarankuljettajat, jotka joutuvat esimerkiksi kuljettamaan kärryjä ja tavaroita hallissa,
-jokainen hallin käyttäjä, kun halli on turvallinen (ei esim. kynnyksiä, johon kaatua),
-jne.

Mitä tulee halliremontteihin niin niissähän ei yleensä pitäisi esteettömyyden heikentyä. Tämä siksi, että isommat korjaukset tarvitsevat yleensä valtion tukea, jota ei saa ellei esteettömyysasioita ole huomioitu. Esimerkiksi Lappeenrannan Kisapuistossa tehtiin juuri esteettömyyskartoitus, jotta nämä asiat olisi huomioitu, kun hallin peruskorjaukseen vuodelle 2018 haetaan julkista tukea opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Varmasti myös muistakin halleista on tehty vuosien varrella esteettömyyskartoituksia.

Itse toivoisin, että kun tästä asiasta teette juttua/juttuja, toisitte esille millaista lätkän seuraaminen paikan päällä on vaikka liikuntavammaisen näkökulmasta. Laitatte toimittajan pyörätuolilla liikkuvan kaveriksi ja lähdette ihan sieltä kotoa liikkeelle matsi-iltana, ja seuraatte, että mitä kaikkea ilta pitää sisällään, kunnes palaatte takaisin kotiin. Antakaa ääni näille palveluiden käyttäjille.

Vielä kerran kiitos, että tällainen näkökulma on nostettu esille.
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Erinomainen aihe, kiitos siitä. Olen ollut koko 39-vuotisen elämäni vammainen ja halleja on tullut kierrettyä paljon. Käymättä on nykyisistä Liiga-halleista on Oulu, Kuopio, Vaasa ja Mikkeli. Mikkelissä kävin Marski-Cupissa muistaakseni vuonna 1999, mutta tämän hetkisistä fasiliteeteista ei ole käsitystä. Mestis-halleista olen käynyt Espoossa ja Vantaalla. Hartwall Areenalla kävin Liiga-aikaan. Käymäni hallit toimivat keskimäärin ihan hyvin, mutta Jyväskylän ja Porin invapaikat ovat selkeästi huonoimmat (kaukalon reunan tasolla päädyssä. Keskiviivan jälkeen peliä on käytännössä mahdoton seurata). Porissa ei ilmeisesti paikat ole remontin jälkeen muuttuneet. Jyväskylässä muut sosiaalitilat toimivat mukavasti, Porissa kerran ennen remonttia käyneenä, käytävät ja anniskelualue olivat erittäin ahtaat. Henkilökunta ja asiakkaat kyllä ovat auttaneet jokaisessa käymässäni hallissa parhaansa mukaan. Yksittäisiä huonoja päiviä lukuun ottamatta ei ole valittamista.

Oma hallini, Helsingin Jäähalli, on luonnollisesti tutuin. Siellä olen seurannut otteluita useissa eri paikoissa. Katsoin matseja yläkerran invakatsomossa vuoteen 1996 saakka, jolloin saimme luvan siirtyä alakerran oviaukkoihin. Kaikki sujui (käsittääkseni) erinomaisesti kesään 2015 saakka, jolloin sain tutulta järjestyksenvalvojalta puhelun, että hallin turvallisuuspäällikölle oli tullut reklamaatio, että pyörätuolit ovat turvallisuusriski oviaukoissa ja tämän jälkeen alakerran oviaukoissa oleminen kiellettiin. 19 vuoden aikana, jotka olin oviaukoissa, en muista ainuttakaan vaaratilannetta tai tapausta, jolloin joku olisi pyytänyt poistumaan. Käymme ystäväni kanssa matseissa normikausareilla ja saimme HIFK:n toimiston erinomaisen avustamisen jälkeen luvan siirtyä yläkertaan HIFK:n fanikatsomon taakse, sillä invkatsomon kotipääty oli myyty loppuun.

Vastaan mielelläni lisää esimerkiksi yksityisviestillä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...saimme luvan siirtyä alakerran oviaukkoihin. Kaikki sujui (käsittääkseni) erinomaisesti kesään 2015 saakka, jolloin sain tutulta järjestyksenvalvojalta puhelun, että hallin turvallisuuspäällikölle oli tullut reklamaatio, että pyörätuolit ovat turvallisuusriski oviaukoissa ja tämän jälkeen alakerran oviaukoissa oleminen kiellettiin. 19 vuoden aikana, jotka olin oviaukoissa, en muista ainuttakaan vaaratilannetta tai tapausta, jolloin joku olisi pyytänyt poistumaan.

Ymmärrän harmistukseksi asiasta, onneksi kuitenkin asiat ovat järjestyneet. Tuolla ajatuksella "vielä koskaan ei ole mitään sattunut" ei noita turva-asioita kuitenkaan valitettavasti voi hoitaa. Se kuitenkin on tosiasia, että pyörätuoli poistumistien oviaukossa on turvallisuusriski.

Anteeksi offtopic, ei mulla tästä asiasta muuta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Joo, kannattaisi tuo vammainen sana tuolta otsikosta korvata paremmalla. Eiköhän me loppujen lopuksi olla kuitenkin samaa porukkaa. Liikuntarajoitteinen on hyvä termi.

"Vammaiset" ei mitään sääliä kaipaa. Samaa kohtelua kuin me muutkin. Jonottakoon mahdolliset kaljansa ihan itse.

Jos halleissa on ilmennyt lisätarvetta pyörätuolilla liikkuville faneille se on tietenkin oma asiansa.
 

Toimitus

Jäsen
"Vammaiset" ei mitään sääliä kaipaa. Samaa kohtelua kuin me muutkin. Jonottakoon mahdolliset kaljansa ihan itse.

Siitä tasa-arvoisesta kohtelustahan tässä aiheen nostamisessa onkin kysymys, eikä mistään säälistä. Liikuntarajoitteisen erityiskohtelu on tasa-arvoa, ei etuoikeus, kun kyse on esimerkiksi sen kaljan tavoitettavuudesta.

Terv.
AW
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Siitä tasa-arvoisesta kohtelustahan tässä aiheen nostamisessa onkin kysymys, eikä mistään säälistä. Liikuntarajoitteisen erityiskohtelu on tasa-arvoa, ei etuoikeus, kun kyse on esimerkiksi sen kaljan tavoitettavuudesta.

Terv.
AW

Kiitoksia vastauksesta. Vastasin kun kysyitte.

Ymmärrän että toimituksen agenda on ollut vilpitön, "Vammaiset" halutessaan silti osaavat ostaa kaljansa. Mutta hyvä että joku on huolissaan.

Terv: JJ
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En tarvitse tai vaadi mitään erityiskohtelua, mutta on tärkeää, että liikuntarajoiitteiset pääsevät halleihin ja julkisiin tiloihin pääovesta niinkuin muutkin. Kaljajonossa pitää vain odottaa tietenkin omaa vuoroa ja eikä sen invavessan pidä olla jossain jumalan selän takana, ettei sinne löydä ilman opastusta.

Areenalla oli henkilökohtaisille avustajille varattu paikka tuolilla invakatsomossa. Siitä pisteet. Oulussa joutui seisomaan takana tai istumaan mihin nyt pääsi.

Pitäisin hyvänä asiana, jos invakatsomoita/invapaikkoja olisi eri hintaisia ja eri puolilla kenttää. Kuten päädyssä/nurkissa/sivuilla. Ettei liikuntarajoitteisia "sullottaisi" vain esim. ylös nurkkaan.
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Olen käynyt Rauman ja Kuopion jäähalleissa. Raumalla on melko mukavasti parkkipaikkoja ja oma invakatsomo. johon on vaikea mennä kun vakiokasvot valtaavat paikat ja omaiset katsovat oikeudekseen istua siellä viemässä tilaa pyörätuoleilta. Lisäksi taksit eivät saa ajaa pelin jälkeen ovelle eli vammainen joutuu kierimään alas jyrkän alamäen mikä ainakin talvrlla on tosi kivaa..

Kuopio on aivan onneton, muutama hassu parkkiruutu missä on yhdessä roskalava. Vastapäätä on Kalpan johdon pysäköintipaikat. Eivätkö he jaksaisi kävellä muutama kymmenen metriä ja antaa paikkansa vammaisillr?Muut kaukana poliisilaitoksen edessä mistä on vielä ainakin talvella liukas mäki jota ei yksin pääse pyörätuolilla ylös. Pyörätuoli täytyy kantaa sisään. Vessa jossain alakerrassa minne päästäkseen täytyy löytää hissin käytön taitava vahti, siinä ehtii tulla kuset housuihin.

Hienoa että vammaisten ja vanhusten asia on otettu esille.
 

Fordél

Jäsen
Kuopio on aivan onneton, muutama hassu parkkiruutu missä on yhdessä roskalava. Vastapäätä on Kalpan johdon pysäköintipaikat. Eivätkö he jaksaisi kävellä muutama kymmenen metriä ja antaa paikkansa vammaisillr?

Käsittämätöntä. Tuus nyt Kimmo tai Sami selvittää tää tänne.

No tuskin tulevat, joten täytyy laittaa toimistolle viestiä asiasta. Eihän se nyt näin voi mennä, että harvoista paikoista yksi viedään roskalavalla.
 

Hydrophyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmissa vastauksissa paljon asiaa ja paljon samoja asioita mitä itsekin huomannut, kun olen vuosien saatossa tuolista käsin matseja käynyt katsomassa. Mietin hetken mitä muuta voisi lisätä ja tuli jotain juttuja mieleen.

Jos aloittaisin eniten itseäni häiritsevästä asiasta on se etten enää pysty harrastamaan valokuvausta IFK:n matsissa. Olen käynyt kakarana tervejalkaisena Nordiksella, mutta viimeiset noin 30v tuolista käsin. Viimeiset 10v olen kuvannut peleissä ja viime vuonna siihen tuli stoppi, turvallisuus syistä. Niinkuin aiemmassa viestissä kerrottiin, että tuli uudet säännöt hallin turvallisuuspäälliköltä. Kun joutui siirtymään ylös, niin ei enää onnistu kuvaaminen verkon takaa ja kuvakulma nousee liikaa. Olisi ihan mielenkiintoista kokeilla, että mitä tapahtuisi, jos olisikin virallinen kuvaaja vaikka jollekin lehdelle, niin voisiko edelleen turvallisuuspäällikkö siirtää vammasen valokuvaajan vain vammakatsomoon? Ja lisäksi, jos se olisi ammattini, niin vaikuttaisiko se asiaan..

Olen käynyt vierashalleissa jonkin verran Espoo on/oli paras katsomon puolesta ja Jyväskylä huonoin. Typhoon, Arena, Nordis ja Hakametsä on samanlaisia maalin takaa verkon läpi katselua. Kaikissa halleissa on melko ahdasta liikkua käytävillä erätauoilla tuolilla ja varmasti myös ilman. Melkein helpompi pyytää kaveria tuomaan jotain, jos tarvetta on. Kaljat pitää tietenkin juoda aidatulla alueella, jos mieli tekee.

Sellainenkin pikku pulma vammasena tuli mieleen, että duunipaikkani hommasi viime viikolla kolme Petoklubikausaria, että voi viedä asiakkaat Nordikselle. Tuli vaan mieleen, että jos vien, niin miten ihmeessä homma toimii. Ennen matsin alkua nautitaan eväitä Petoklubilla ja käsittääkseni Nordiksella ei ole hissiä A-katsomon puolella eli sillä puolella hallia missä vammakatsomot ovat. Jätänkö asiakkaat C-katsomoon ja lähden kelailemaan ulko kautta vammakatsomoon varttia ennen matsin alkua? Sitten hyvissä ajoin ennen erän loppua ulko kautta satoi tai paistoi Petoklubiin? Melko hankalalta tuntuisi..
 

burntarm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen käynyt Rauman ja Kuopion jäähalleissa. Raumalla on melko mukavasti parkkipaikkoja ja oma invakatsomo. johon on vaikea mennä kun vakiokasvot valtaavat paikat ja omaiset katsovat oikeudekseen istua siellä viemässä tilaa pyörätuoleilta. Lisäksi taksit eivät saa ajaa pelin jälkeen ovelle eli vammainen joutuu kierimään alas jyrkän alamäen mikä ainakin talvrlla on tosi kivaa.

.

Koska olet viimeksi Raumalla ollut katsomassa? Meinaa joka pelissä tällä kaudella, mukaanlukien CHL, taksit ovat aina tuoneet ja hakeneet pyörätuolilla liikkuvat tuolta ylätorin sivuovesta. Näin ollen ovat samantien sillä tasolla jossa katsomokin on. Ja varsinaisessa invakatsomossa ei ole ainoatakaan kiinteää penkkiä omaisille, ja mutulla siihen kaiteen eteen menee sen 15 pyörätuolia vierekkäin, ja mitä siitä ohi kävellyt niin keskimäärin yli viittä siellä ei edes ole peliä kohden.

Edit. Itse en siis kyseistä katsomoa käytä, enkä edes tunne ketään joka käyttäisi, joten ylläoleva perustuu vain ja ainoastaan omaan havannointin.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Joo, kannattaisi tuo vammainen sana tuolta otsikosta korvata paremmalla. Eiköhän me loppujen lopuksi olla kuitenkin samaa porukkaa. Liikuntarajoitteinen on hyvä termi.

Vammainen-sanalla saattaa olla negatiivinen kaiku vammattomien korvissa, mutta ne liikuntarajoitteiset henkilöt, joita itse olen tavannut, kutsuvat itseään vammaisiksi jopa tietyllä ylpeydellä. Lisäksi vammoja on muunkinlaisia kuin välttämättä liikuntarajoitteita asettavia - esim. kehitysvamma, kuulovamma ja näkövamma. Jos tarkoitus on keskustella näistä kaikista saman otsikon alla, en äkkiseltään keksi hyvää korvaajaa sanalle "vammainen". Itseä ei vammaisen lähiomaisena haittaa tuon sanan käyttö ollenkaan.

Pitäisin hyvänä asiana, jos invakatsomoita/invapaikkoja olisi eri hintaisia ja eri puolilla kenttää. Kuten päädyssä/nurkissa/sivuilla. Ettei liikuntarajoitteisia "sullottaisi" vain esim. ylös nurkkaan.

Sama. Lappeenrannan Kisapuistossa pidän puutteena sitä, että kaikki invapaikat sijaitsevat vieraspäädyn kulmassa eikä peliä voi seurata yhdessä vammaisen kanssa - ellei ole tämän avustaja. Ja jos toimin vammaisen avustajana, en voi seurata peliä yhdessä minun/hänen ystäviensä kanssa, vaan nämä joutuvat istumaan muualla. Toki ymmärrän täysin tämän ongelman ratkaisemisessa eteen tulevat haasteet, ja tilanne on varmasti sama valtaosassa halleista. Enpä tosin pahoittaisi mieltäni, jos Saipa näyttäisi innovatiivisuudellaan tietä muille seuroille tässä asiassa. Kisapuistossa liikuntarajoitteisen paikka on varmasti ylärivissä peruskorjauksen jälkeenkin ihan jo käytännön syistä, mutta muuten esteet on mielikuvituksen käytöllä voitettavissa.

Esteettömyys ei ole kuluerä vaan yleistä viihtyvyyttä parantava tekijä!
 

-TMA-

Jäsen
Todella tärkeää keskustelua ja toivottavasti saamme tänne Turkuun Gatorade Centeriin ja Marli Areenalle lisää ideoita asioiden parantamiseksi. Tällä hetkellä Gatorade Centerissä on kaksi katsomoa liikuntarajoitteisille eli pitkällä sivulla A1- ja A5-katsomoiden takana. Paikkojen takana on tilaa myös avustajille, joille on tarjolla tuoleja.

Näin halliyhtiön näkökulmasta suunnitelmissa on numeroida toisen ko. katsomon paikat, jolloin myös lippujen ostaminen tietylle paikalle ennakkoon olisi mahdollista. Yonoton on käytössä myös Gatorade Centerissä ja sen avulla pystyy tilaamaan tuotteita myös invapaikoille.

Perusasiat (parkkipaikat, luistkat, hissit, vessat) ovat meillä ehkä kunnossa, mutta uusia näkökulmia ja palautteita toivotaan, sillä petrattavaa löytyy varmasti!

Terv.
Toni Autio
Turku-Areenat
 

Fordél

Jäsen
Perusasiat (parkkipaikat, luistkat, hissit, vessat) ovat meillä ehkä kunnossa, mutta uusia näkökulmia ja palautteita toivotaan, sillä petrattavaa löytyy varmasti!

Mitäs jos ette menisi mutulla ("perusasiat ovat meillä ehkä kunnossa") vaan tiedolla eli teettäisitte hallista esteettömyyskartoituksen? Tai jos on liian iso urakka/panostus, tekisitte alkuun esteettömyyskatselmuksen? Ei muuta kuin rohkeesti yhteyttä kaupungin vammaisneuvostoon niin sieltä saat varmasti asiantuntijaraadin paikalle ja voitte käydä paikat läpi.
 

-TMA-

Jäsen
Mitäs jos ette menisi mutulla ("perusasiat ovat meillä ehkä kunnossa") vaan tiedolla eli teettäisitte hallista esteettömyyskartoituksen? Tai jos on liian iso urakka/panostus, tekisitte alkuun esteettömyyskatselmuksen? Ei muuta kuin rohkeesti yhteyttä kaupungin vammaisneuvostoon niin sieltä saat varmasti asiantuntijaraadin paikalle ja voitte käydä paikat läpi.

Meillä on erikseen mm. hallimestari, jonka vastuulle kiinteistö jne. kuuluvat eikä minun markkinoinnin ja myynnin vastuualueisiin, jonka vuoksi siis mutuilen.

Idea on kyllä hyvä ja voisin selvitellä koska tuollainen on viimeksi tehty! Ajattelin, että täältä voisi löytyä nimenomaan lisää ideoita niin palveluiden osalta kuin esim. lätkän seuraamiseen liittyviä asioita erilaisesta näkökulmasta.
 

Fordél

Jäsen
Meillä on erikseen mm. hallimestari, jonka vastuulle kiinteistö jne. kuuluvat eikä minun markkinoinnin ja myynnin vastuualueisiin, jonka vuoksi siis mutuilen.

Idea on kyllä hyvä ja voisin selvitellä koska tuollainen on viimeksi tehty! Ajattelin, että täältä voisi löytyä nimenomaan lisää ideoita niin palveluiden osalta kuin esim. lätkän seuraamiseen liittyviä asioita erilaisesta näkökulmasta.

Tällaista asiaahan voi hyvin hyödyntää markkinoinnissa ja imagon rakentamisessa (sen lisäksi, että aidosti parantaa palvelujenne saavutettavuutta). Ei varmasti tekisi huonoa seuran imagolle, jos se panostaisi myös tällaisiin asioihin. Voisi houkutella hallille myös uusia katsojia. TPS-juniorithan (?) ovat olleet mukana kehittämässä alueen kelkkajääkiekkoa, mikä ainakin mun silmissä nosti seuran arvostusta. Tämä voisi olla hyvää jatkumoa tuolle työlle.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Lastenvaunujen kanssa liikkuessa tulee itsekin kiinnitettyä aika paljon enemmän esteettömytteen huomiota. Toki kovin usein ole vaunujen kanssa ollut otteluissa, mutta joitain kertoja kuitenkin. Kovin suurista katsojamääristä ei varmaan puhuta, mutta pelkästään hyvän informaation löytyminen voisi olla ihan helpottava joidenkin kohdalla. Vierasmatsiin en vaunujen lähtisi, koska tätä tietoa ei ole. Gatoradella toki tiedän hyvät paikat. Esim päätyjen yleriviellä on paikat johon saa vaunut viereen ja itse voi istua katsomossa. Superjunnu voi olla vaunussa tai sylissä. Näiden jotenkin merkitseminen tai niistä kertominen voisi saada jonkun perheen hallille muutamia kertoja kaudessa useammin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös