Ensin Neste ja nyt HS: Imua löytyy

  • 3 223
  • 18

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ensin Neste ja nyt HS: Imua löytyy !!!

Helsingin Sanomat Bluesin pääyhteistyökumppaniksi:

Espoo Blues ja Suomen suurinta sanomalehteä julkaiseva Helsingin Sanomat Oy ovat allekirjoittaneet tänään merkittävän yhteistyösopimuksen. Nyt solmittu sopimus on Bluesin seurahistorian suurin ja jatkoa vuonna 2002 alkaneelle yhteistyölle.

"Espoo on Helsingin Sanomille erittäin tärkeää ja hyvää levikkialuetta ja yhteistyö Bluesin kanssa on meille luonnollinen tapa olla osa espoolaista identiteettiä", Helsingin Sanomien toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.

"Helsingin Sanomat pääyhteistyökumppanina on seuramme toiminnan tärkeimpiä kulmakiviä ja sopimuksen jatkaminen luottamuksenosoitus Bluesissa aloitettua pitkäjänteistä vakauttamisprosessia kohtaan", Bluesin toimitusjohtaja Jouko Lintunen sanoo.

lähde: blues.fi
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jaahas, Länsiväylän tarjous ilmaisten Bluesin mainosten jakelusta seuraavien 50v ajan ei tainnut ihan riittää.

Neste ja Hesari, ei paha. Ihan ku meillä olisi oikee toimari tai jotain?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blue F kirjoitti:
Nyt solmittu sopimus on Bluesin seurahistorian suurin ja jatkoa vuonna 2002 alkaneelle yhteistyölle.

Aikamoista! Tämä on siis suurempi kuin Fortumin kanssa tehty diili. Harmi, ettei lukuja julkisteta. Huuaa!! Hyvältä näyttää nyt ja hyvien sponssien johdosta saattaa aurinko paistaa tulevaisuudessakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin, eikös Blues tehnyt nimenomaan diilin Nesteen kanssa eikä Fortumin, nämähän ovat nyt jo eri firmoja.
 

scholl

Jäsen
Daespoo kirjoitti:
Niin, eikös Blues tehnyt nimenomaan diilin Nesteen kanssa eikä Fortumin, nämähän ovat nyt jo eri firmoja.

Neste Oilin kanssa diili näyttää olevan. Jos aivan tarkkoja ollaan niin Neste Oil on se Fortumista irtautettu öljyä jalostava, kuljettava ja markkinoiva yhtiö. Neste on heidän huoltamoketjunsa. Se on nimenomaan Neste Oil, jonka logot Bluesin asuissa esiintyvät.
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
Näin sitä pitää, taitaa olla uusi johtorakenne erittäin hyvä. Pikkuhiljaa sitä pohjaa alkaa löytymään muualtakin kuin Salonojan taskuista, ja sitä tarvitaankin. Ei tässä mistään Kärppien laajuisesta yritysverkosta vieä puhuta, mutta suunta on ehdottomasti oikea. Lisää kiinnostusta tulee satavarmasti, mikäli otteet jatkuvat hyvinä.
 

MaV

Jäsen
The Nikkari kirjoitti:
Aikamoista! Tämä on siis suurempi kuin Fortumin kanssa tehty diili. Harmi, ettei lukuja julkisteta.

Suurempihan voi tietysti tarkoittaa mitä tahansa. Useinhan suurin on kokonaisarvoltaan suurin, ei välttämättä vuosittaiselta arvoltaan. Molemmat sopimukset lienevät kuitenkin useampivuotisia? Ja varmasti merkittäviäkin.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Yhteistyösopimuksen olemassaoloa aiemmin en ole oikein tajunnut, mutta yhtä asiaa se selittää. Hesarin kirjoittelu Bluesista joissain otteluissa on minusta ollut jopa yltiöpositiivista, jopa Hantan aikana. Tiedä sitten, mutta tällainen fiilis on jäänyt.

Hyvä asia tämä yhteistyösopimus tietysti Bluesille, vaikka enemmän tai vähemmän puskista tulikin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
scholl kirjoitti:
Neste on heidän huoltamoketjunsa.

Nesteen huoltamothan omistaa tätä nykyä meidän kaikkien rakastama ja syvästi tukema Kesko, niinhän tässä männä viikolla taidettiin uutisoida sen kaiken muun seassa tai ainakin niin annoin itseni ymmärtää. Pieni semanttinen ja aika merkityksetön huomio. Onnea kuitenkin Espooseen, teillä menee vaihteeksi joka rintamalla kovaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
er_bai_wu kirjoitti:
Nesteen huoltamothan omistaa tätä nykyä meidän kaikkien rakastama ja syvästi tukema Kesko, niinhän tässä männä viikolla taidettiin uutisoida sen kaiken muun seassa tai ainakin niin annoin itseni ymmärtää. Pieni semanttinen ja aika merkityksetön huomio. Onnea kuitenkin Espooseen, teillä menee vaihteeksi joka rintamalla kovaa.

Entistä työkaveriani lainaten sanoisin, että kyllähän sä käsitit, mutta sä käsitit väärin.
Suosittelen, että kaivat sen viime viikon uutisen esiin ja luet sen huolella läpi.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
msg kirjoitti:
Entistä työkaveriani lainaten sanoisin, että kyllähän sä käsitit, mutta sä käsitit väärin.
Suosittelen, että kaivat sen viime viikon uutisen esiin ja luet sen huolella läpi.

Pahoittelut rajoittuneisuudestani, muistikuvani oli virheellinen. Onneksi olit tarkkana.

edit. Scholl; näinhän se oli. Käsiä riittää, mutta puusilmäisyys vaivaa.
 

scholl

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Nesteen huoltamothan omistaa tätä nykyä meidän kaikkien rakastama ja syvästi tukema Kesko.

Kesko osti Nesteen osuuden Pikoilista pois. On totta, että osa Nesteen huoltamoista kuuluu tämän alaisuuteen. Kesko on siis Neste Markkinointi Oy:n polttoaineen välittäjä niissä paikoissa eli siellä, missä löytyy K-Pikkolo ruokakauppa.
 

scholl

Jäsen
Kolmas Johannes kirjoitti:
vaikka enemmän tai vähemmän puskista tulikin.

Onhan siellä tulostaulussa jo ollut vähän aiemminkin Hesarin mainokset, joten jonkinlainen yhteistyö ainakin hallin kanssa on ollut ennen tätäkin viikkoa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
scholl kirjoitti:
Onhan siellä tulostaulussa jo ollut vähän aiemminkin Hesarin mainokset, joten jonkinlainen yhteistyö ainakin hallin kanssa on ollut ennen tätäkin viikkoa.

Onhan tuo HS:n mainos ollut siellä kaiketi ihan alusta saakka. Osuvasti sitä kutsutaankin Hesarin-mediakuutioksi. Nykyinen sponsorisopimus on kuitenkin kaikessa laajuudessaan huomattavasti edeltäjäänsä arvokkaampi.
 

Kapo

Jäsen
Voidaan sitten ilmeisesti alkaa odottelemaan pitkästä aikaa positiivisia talouslukuja kauden päätteeksi. Jossain (IS-arvaaja?) luki Bluesin budjetoineen 100000 Euron tappiot tälle kaudelle. Sen jälkeen on säästetty Nokelaisen ja Tukosen palkat, saadaan molemmista siirtokorvaukset ja vielä Tukosesta ilmeisesti kasvattajakorvausta. Näissä puhutaan kuitenkin sadoistatuhansista ja sitten vielä uusi sponssidiili hesarin kanssa päälle niin luulisi plussalle pääsevän. Kun yleisöäkin on käynyt varsin mukavasti
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Kapo tuo on mahdollista. Todennäköiseltä näyttää, että tulostavoitetta ei ainakaan tarvitse muuttaa negatiivisemmaksi kuten melkein aina aikaisemmin.

Täytyy kuitenkin paljastaa, että lippujen polkumyynti kuten nykyisistä hinnoista voidaan sanoa ei ole kaikilta osin huomioitu budjetissa. Pääsylippujen hinnat alkavat 8 eurosta ja kausikortin saa nyt 111 eurolla loppukaudeksi. Eli yhdestä katsojasta saatu tuotto jää nykyisillä hinnoilla alle budjetoidun tulon per katsoja. Tavoite oli 4250. Plussalla oltaisiin 5000 yleisökeskiarvolla. Yleisökeskiarvon nousu voi kompensoida ilmaisia/alennuslippuja, mutta kuinka paljon se jää nähtäväksi. Lisäksi Blues on tarjoaa ilmaisia lippuja paikallisille kouluille ja antaa seuran junnuille kausikortin 50
eurolla. Ei voi ainakaan kiskonnasta syyttää. kun esimerkiksi elokuviin joutuu pullittamaan yli 10 euroa. Halpaa ja hauskaa on matseissa käynti!

Sponssitulot ovat nousseet merkittävästi. Se on loisto asia. Yleisökin näyttää vihdoin löytävän hallille, kiitos viihdyttävien pelien ja halpojen hintojen. Nousua viime kaudesta yli 1000 katsojaa ja paikallispelit vielä puuttuvat. Edellytykset omavaraisen Espoolaisen kiekkoilun syntymiseen ovat olemassa kun tulopuoli on kääntynyt nousuun.

Ps kiitos HS. Laitoin tänään pitkäksi venyneen kesätauon jälkeen Hesarin tilauksen taas menemään kiitoksena tästä yhteistyöstä Bluesin kanssa.
 

Kapo

Jäsen
Kiekko-Antti kirjoitti:
Täytyy kuitenkin paljastaa, että lippujen polkumyynti kuten nykyisistä hinnoista voidaan sanoa ei ole kaikilta osin huomioitu budjetissa.


Toisaalta se halvalla tuleva katsoja maksaa ottelutapahtumasta (liput, limsat yms.) huomattavasti enemmän kuin se joka ei tule ollenkaan
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Kapo kirjoitti:
Toisaalta se halvalla tuleva katsoja maksaa ottelutapahtumasta (liput, limsat yms.) huomattavasti enemmän kuin se joka ei tule ollenkaan

Hyvä pointti. Näin asia juuri on. Siksi Blues tähyää juuri lapsiperheiden varaan, koska on tutkittu että juuri he käyttävät peleissä eniten rahaa. Täydemmät lehterit poikivat lisää väkeä ja katsojat kuluttavat enemmän rahaa kun joukkue menestyy mm. fanituotteet. Eli Bluesissa lähdetään siitä, että oikea suunta on saada väkeä halliin vaikka mieluummin halvemmalla kun pitää hyvää hallia tyhjänä.
 

He-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittajajoukkue
Kiekko-Antti kirjoitti:
Hyvä pointti. Näin asia juuri on. Siksi Blues tähyää juuri lapsiperheiden varaan, koska on tutkittu että juuri he käyttävät peleissä eniten rahaa. Täydemmät lehterit poikivat lisää väkeä ja katsojat kuluttavat enemmän rahaa kun joukkue menestyy mm. fanituotteet. Eli Bluesissa lähdetään siitä, että oikea suunta on saada väkeä halliin vaikka mieluummin halvemmalla kun pitää hyvää hallia tyhjänä.

Niin, ja tästä päästäänkin asiaan joka ottaa ketuttaa aika lailla. Fanituotteiden määrä on surkea, eikä asiaa helpota myymälän mahtava koko. Toivottavasti tuotteiden määrän ongelma korjaantuu kauden aikana, ja onhan meillä uusi logo hidastamassa uusien tuotteiden tilaamista/keksimistä.

Myymälää voisi laajentaa/lätkävarusteet helvettiin sieltä. Kauppa täyteen blues-krääsää, niin alkaa näkymään niitä Blues-tarroja autoissa ja pipoja penskoilla. Eikai näistä oheistuotteista voi saada tuollaisella menolla hirveitä voittoja.

Edit: Menipäs pahasti off-topiciksi. Helsingin Sanomien kanssa tehty yhteistyösopimus on hieno uutinen. Tässä nähdään TJ:n ja crisun ero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös