Mainos

Ensimmäinen känni

• 5 957
  • 21

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli antaa tulla kokemuksia, millainen oli? Entäs krapula?

Tästä ei nyt ole aikaa kuin parisen vuotta (olen myöhäisherännäinen alkoholisti).
Tapahtui Raumanmeren Juhannuksessa. Teltassa kiersi kaikkea kirkkaasta Muumilimuun ja tottakai kaikkea piti maistaa. Ja huomioidaan se, että ennen tätä iltaa olin juonut ehkä noin kaksi olutta koko elämäni aikana. Noh, siinä sitten illan mittaan alkoi horisontti keinumaan ja päässä olemaan sellainen "onko mulla aina ollut korvat?" -olotila. Loppujen lopuksi päädyttiin lähes alastomina juoksemaan keskustaan ja sammuttiin sitten keskuspuistoon. Oli muuten perkeleen kylmä herätä - ainoa lämmin paikka oli niska jonka päällä makasi kaveri. Kello oli 5:30 aamulla, perkeleen kylmä, saatananmoinen jano ja kotiin matkaa 5 km.
Vieläkään tiedä mihin minun vaatteet, kännykkä, kukkaro taikka reppu joutui.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
yksi hyvä syy olla aloittamatta dokaamista lisää ;-)
lockille: kannattiko sählätä ? :)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kaipa siihen varsinaiseen humalaan alkoholia tarvitaan, mutta voihan päätään huumata muillakin tavoin.

Oma ensikännini ei ollut ihan noin vauhdikas. En saanut edes krapulaa. TheLock: kannattaa ottaa opikseen, alkoholia voi nauttia myös niin että seuraavanakin päivänä on hauskaa. Ole varovainen ja opettele löytämään rajasi hieman maltillisemmin.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllähän sitä joskus ala-asteella tuli parilla pilsnerillä aloitettua, mutta varsinainen ensi känni oli joskus 14-vuotiaana kavereiden kanssa juopoteltiin vähän olutta ja kierrettiin koko leppävaara. Illalla sitten menin kotiin normaalisti katsomaan jalkapalloa, championsliigan finaali juventus-real madrid taisi olla otteluna. Olin tietenkin aivan päissäni n. six-packin jäljiltä. Eipä siitä mitään krapulaa tullut, meikäläisellä on vaan sellaiset geenit, että kovin helposti ei krapula iske. Perseetolalle heitonkaan jälkeenkään ei ole kovin usein ollut krapulaa, ehkä jotain pientä, mutta ei mitään varsinaista kankkusta.

Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Kuudennen luokan loputtua kesälomalla aloitin päivittäisen tupakanpolton (lopettanut jo) sekä otin ekan kännin.
Oli aika erikoinen olo. Meinas iskeä paniikki kun ei ymmärtänyt miksen osannut pelata monopolia enää.
Kaverin kanssa kiskastiin banaanilikööripullo puoliks naamariin ja sitten vielä nyysittiin vähän Pernodia kaverin isän viinakaapista.
No, kunnon kännääjää musta ei oo koskaan tullut.
Nykytahti on maksimissaan 6 kertaa vuodessa...

Luiro

Jäsen
Minulla se oli seiskaluokalla, kun meidän kodin kellarissa oli edellisen asukkaan viinit (n.50-100 pulloa). Otinpa kovana jätkänä sieltä yhden 0,75 litran pullon. Juotiin seuraavana päivänä. Ei hirveätä känniä tullut, koska juotiin se kaverini kanssa kaksin ja viimeistä desiä ei voinut juoda sakan takia. Nuo viinit ovat loppuneet jo aikaa sitten hurjan teinivaiheen aikana.

Suosittelen Lepaan tilaviinejä muillekin.

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Ekat "kunnon" kännit (pikkuhuppeleita ei lasketa) oli kesällä 1999 eli 16-kesäisenä. Oltiin mökillä kahden serkun, siskon ja mun silloisen tyttöystävän kanssa. Taisin olla silloin vielä siideri- (hyi) ja lonkerolinjalla. 8 pienestä pullosta + jotain pohjia muilta sai nupin kivasti sekaisin :)
Laattasin muistaakseni mökin seinään ja sammuin heti sen jälkeen, en kahdehdi sitä, joka joutui sotkun siivoamaan .

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perhana. Sieltähän tuli heti isällisiä neuvoja joka suunnalta *on otettu* :) Kyllä sen viimeistään siinä vaiheessa, kun kotia kohti puolialastomana raahautui tajusi, ettei tämä kauhean hyvä ratkaisu ollut. Mutta ainakin sai yhden muiston lisää.

En minä noin typerä ole kuin pieni kokemukseni saattaa kertoa...

Pahus. Olenpas. Mutta ei se tähän liity!

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kossua

Tästä olen ylpeä.

13-vuotiaana kaverin kanssa kossupullo puoliksi. Täytyy tunnustaa, että nykyisin juon harvoin itseni känniin.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ala-asteen lopussa ekan kerran, faijan ja sen kaverin viinat yhden pari vuotta vanhemman frendin kanssa. Pyörittiin ympäri kylää päissämme kuin käet. Ei krapulaa.

Nykyään 1-2 kertaa viikossa (åbaut) juhlimaan.

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eka känni/Eka ränni

Ensimmäinen känni oli joskus kauan sitten15-16kesäisenä- paikka oli legandaarinen hilli eli disco Hillside Jyväskylässä. Yksi kaverin isobroidin kaveri kävi hakeen meille kossupullon joka me sitten kiskottiin kolmeen pekkaan limun kanssa. Sitten lähdettiin Hillille iskeen muijia, mutta päädyttiin kaikki kolme oksentamaan vierekkäisiin vessoihin. Ei ollut mikään mieltäylentävä kokemus, eikä yllättäen saatu muijiakaan.

EKa ränni olikin sitten kolmantena teekkari-wappuna kun oltiin poikain kanssa puolitoista viikkoa päissämme. Meillä oli aika hauskaa viuhtoa illasta aamuun joka päivä menemään. Lehteä myytiin ja dokattiin kellarissa. No se loppui kun piti ilmoittautua Kirkniemen keskitys... ei kun paperitehtaalle muistaakseni 3.5. joskus aamutuimaan. Oli pari ekaa päivää aika helvetillisiä siellä 40 asteen kuumudessa....

Nykyään en oikein voi lähteä kuin viikonloppuisin, mutta asia muuttunee kun lähden jatko-opiskelemaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eka känni oli 8-luokan lopussa, vuonna -95. Juotiin kaverin kanssa jotain kotiviiniä, johon oli sekotettu jotain väkevämpääkin. Paljoa ei tarvinut, kun jo tuli känniin. Krapulaa ei tuosta kerrasta ymmärrettävästi tullut. Ekaa krapulaa en muista, olisiko ollut sitten 9-luokan vappuna, jolloin join ensimmäiset perskännit.

Nykyisinkin tulee kännättyä silloin tällöin, kuten normaali teekkari tekee. Teekkariwappuja on vasta yksi takana, eikä se mikään hirveä kokemus ollut, vaikka rahaa paloikin.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Eka känni vasta 17-vuotiaana. Ja sen jälkeen karmea kankkunen. Nyt armeija-aikana tulee mentyä joka viikonloppu, eli hyvin olen päässyt tuon paheen käsiin. Ei se minulle mikään ongelma silti ole.

Ensimmäisen kännini vedin 14-vuotiaana. Joimme kaverini kanssa hänen äitinsä siiderit. Krapulaa ei tullut.

Kun alkuun oli päästy, niin pitihän sitä saada lisääkin. Heti seuraavana perjantaina saimme jostain hankittua vahvaa siideriä litran pulloissa. Join sellaisen kolmeen minuuttiin. En vieläkään tajua, miten onnistuin siinä oksentamatta. Tai sitten kaverini videoiden kello näytti väärin. Siideri on kamalaa!

Alkoholi on kyllä mukava asia. Nykyään tulee dokailtua n. 2-4 kertaa viikossa. Lomilla ehkä useamminkin.

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Eka Jurri!

Vappuna 1979, mahtava fiilis eikä kankkusesta tietoakaan. Jurrin otin juomalla miltei kaksi pulloa luolamiehen kustaa eli Pokulus -nimistä viiniä. Sen jälkeen onkin jurrit ollut yhtä kankkusta ja aina vaan ne tuntuu pahenevan.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Pitäähän sitä...

...Olla oikein häpeällinen menneisyys, jolla voi sitten vielä viiskymppisenäkin kehuskella: "kun minä olin nuori..." (Ekseteraa, ekseteraa)

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eka känni tuli otettua tietenkin urheilujoukkueen kanssa. Olin tuolloin 14-v. ja oltiin fudisjoukkuueen (Ponnistus) kanssa silloisessa Leningradissa pelaamassa oman ikäluokan Neuvostoliiton mestareita vastaan. Viipurissa ostettiin vodkaa ja whiskyä (14-v kundit!) ja Lenigradissa sitten hotellissa vedettiin nutturat vinoon. Seuravana päivänä matsi oli käsipallokentällä näitä mestareita vastaan ja takkiin tuli 15-3! Toinen matsi, joka pelattiin "normaalilla" kentällä toisena päivänä, hävittiin vain 2-0, koska kukaan ei ollut enää krapulassa. Omat kokemukseni eka kännistä olivat ihan ok. Minulla oli kivaa, enkä kärsinyt edes kankkusesta.

Vuotta myöhemmin meillä oli viikon fudisleiri Kreetalla ja voitte arvata, että siellä kokeilut kuningas alkoholin kanssa jatkuivat...

Urheilu? Terveellistä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy