Englannin jalkapalloliigat 2012-2013

• 1 726
  • 3

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Elikkäs avataan ketju myös tälle. Itseäni ainakin kiinnostaa seurata miten taistelu etenee noususta Valioliigaan. Myös täällä voi tietenkin puhua noista Cupeistakin ja muista.

Tässä vaiheessa suunnitelma muuttui ja ajattelin vetäistä, että ketjussa voi keskustella myös Valioliigasta yleisesti. Nyt on vain nuo joidenkin joukkueiden omat ketjut, mutta tänne voi silti vapaasti laittaa Valioliigasta myös. Alemmista sarjoista myös. Mestaruussarja ja kaikki liiga cupit ym. FA Cup sisältyy myös tähän ketjuun.

Itse nyt avaan ketjua kirjoittamalla omia mielipiteitä Valioliigan nousija suosikeista.

Blackpool on ehdottomasti kovin suosikki tällähetkellä Mestaruussarjassa. Joukkue on hyvässä vedossa. Materiaali on muutenkin sarjan kärkipäätä. Viimekaudella pettymys West Hamia vastaan nousukarsinta sarjassa tuli ja Valioliigaan paluu venyi, mutta tämänkauden jälkeen joukkue juhlii nousua ja mahdollisesti myös mestaruutta. Kausi on pitkä, mutta olen vakuuttunut siitä, että Blackpool pystyy itsensä pitämään siellä ihan kärjessä kokokauden.

Blackburn Rovers on viimekauden Valioliiga putojista omalla paperilla vahvin nousija ehdokas ja joukkue pystyy mielestäni nousemaan takaisin jo tämänkauden päätteeksi. Joukkue sai tehtyä hyviä hankintoja ja esim. kokeneen Nuno Gomesin hankinta oli hyvä veto. Uskon, että Rovers on vahva myös jatkossa tälläkaudella.

Cardiff City hamuaa nousua myös Valioliigaan ja nyt siihen on mahdollisuus. En näe joukkuetta esim. Blackpoolin taisoisena millään, mutta sieltä kuitenkin löytyy mm. Graig Bellamy ja joukkueella on mahdollisuus tehdä se nousu nyt. Väittäisin, että Cardiff nähdään kuuden joukossa ja siten ainakin karsinta playoffien kautta veikkaan tätä jengiä nousemaan.

Nämä oli ne kolme jo ennen kauden alkua, että ei ole pelkästään sarjataulukkoa tuijotettu, vaikka nyt Blackpool ja Blackburn meneekin keulassa. Se oli mielestäni odotettua ainakin alkukauteen ja saa nähdä miten mun ennustuksien käy.

League Cup kun jatkuu, niin koitan kirjoittaa niistä tekstiä ja ainakin kun FA Cup kunnolla lähtee käyntiin niin sieltä pitäisi saada jotain järkevää sisältöä aikaseksi.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Varmasti myös Wolverhamptonilla on sanansa sanottavanaan koskien nousutaistelua. Hyvä joukkue Championship-tasolle, varmasti kuuden joukossa kauden päätyttyä.

Toivon myös mm. Leedsille ja Leicesterille menestystä. Kovin moni tuntuu uskovan Boltoniin, mutta kauden alku on lähtenyt yskähdellen. Mutta eiköhän Boltonkin pian kärkikahinoihin nouse.

Edit: eikä sovi unohtaa Birminghamia, kuten itse tein nyt.

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Blackburn Rovers [...] esim. kokeneen Nuno Gomesin hankinta oli hyvä veto.

Omasta mielestäni Kazim-Kazimin hankinta oli parasta. Mieshän on varsinainen pelastaja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy