Mainos

Emulaattorit

• 3 763
  • 21

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millaisia kokemuksia JA:n peliharrastajilla on emuista? Lähinnä Nes-Snes-N64-peleistä löytyy paljon helmiä, jos ei konetta satu enää itsellä olemaan. Vaikkeivät emut korvaakaan varsinaista konsolia, on niistä silti hyväksi korvikkeeksi. Super mariot ym.löytyvät p2p-ohjelmilla vaivattomasti. Vanhoja pelejä on joskus ihan hauska pelailla uudestaan läpi.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eivät muuten ole laillisia, jos ei omista alkuperäistä konetta ja peliä, käsittääkseni.
Mutta jatkakaa.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Omalta koneeltani löytyy:

- Commodore 64-emu + n. 6000 peliä
- Super Nintendo-emu + n. 3500 peliä
- Amiga-emu + n. 600 peliä
- 8-bittisen Nintendon emu + tuhansia pelejä (arvio, en muista yhtään)

Mikäpä siinä, mukavahan noilla on muistella menneitä kun ovat yksi yhteen alkuperäisten kanssa.

Birchman

Jäsen
Mistä löydän jonkun packin missä olisi paljon pelejä? Oon löytäny vaan yksittäisiä pelejä ja on aika turhauttavaa etsiä pelejä yksi kerrallaan!

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Rallar
Mistä löydän jonkun packin missä olisi paljon pelejä? Oon löytäny vaan yksittäisiä pelejä ja on aika turhauttavaa etsiä pelejä yksi kerrallaan!

Yksi varma keino on se, että haet DC++ -ohjelman ja katselet sieltä jonkun sopivan. Yleisimmin löytyy sellaisia paketteja, joissa on emulaattori ja pelejä joku 600-700 mukana. Mielellään vähintään 20-30 GB pitää olla jaossa tavaraa, että pääsee noille suurimmille suomihubeille sisään. Joillekin pääsee vähemmälläkin ja noita emuja löytyy kyllä melko varmasti pienemmistäkin paikoista.

Itse olen käyttänyt jnesiä ja hyvin on pelittänyt kaikkien pelien osalta.

Viimeksi muokattu:

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Re: Omalta koneeltani löytyy:

Viestin lähetti InSideHockey
- Amiga-emu + n. 600 peliä

Aah, vanha kunnon Amiga. Tulee jo siitä sanasta samanlainen reaktio kuin Homer Simpsonille donitsien tai oluen näkemisestä... Mutta asiaan: Oliko kuinka vaikea homma saada Amiga-emulaattori koneelle? Itsellä on ollut C64-emu, mutta tuo vaatii kai vähän enemmän säätämistä vai miten on? Pitääkö hankkia joku helkkarin erillinen cd-romppu kuten jostain olen lukenut vai löytyykö koko höskä netistä helposti? Tänään tv:stä tulleen Manfred von Richthofen-dokkarin jälkeen olisi meinaan aika maukasta päästä pelaamaan vanhaa kunnon Wingsiä ties kuinka monen vuoden jälkeen...

Birchman

Jäsen
No ei mulle tullu mieleekään käyttää DC:tä :D, Googlesta vaan yritin etsiä...

Kiitoksia vaan, pitää kokeilla ku pääsee kotiin töistä.

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
Kyllähän noita emulaattoreita löytyy meikäläisenkin koneelta, esim;

- Nesticle, 8-bit nintendon emu.

- Zsnes, super nintendon emu.

- Genecyst, sega-megadriven emu.

Ihan mukavaa muistella vanhoja, kun pelaa noita nintendon klassikko -pelejä uudestaan läpi.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kröhöm, jos emulaattoreita käyttäisin, käyttäisin SNES-peleihin ZSnesiä ja NES-peleihin NESteniä... SNES-emulaattorilla tulisi pelattua säännöllisin väliajoin läpi RPG-klassikoita, kuten Final Fantasyja ja Breath of Fireä. Etenkin NEStenillä olisi hauska verestää muistoja vanhoista NES-klassikoista, varsinkin niistä, joista pienenä näki kuvia ja juttuja joka paikassa mutta joita ei sitten kuitenkaan tullut hommattua.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännykässä on Gameboy, C64, Mame, Nes ja Snes-emulaattorit.
Kunhan hankin suuremman muistikortin, pitää tykitellä parhaita pelejä junareissujen ratoksi.

Mikäs muuten on paras WinXP-ympäristössä toimiva c64-emu?

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä olisi tullut mieleen että Jatkoajasta voisi löytyä vastaus kysymykseeni...

Eli pentuna tuli hakattua kotipaikan Shellillä Konamin avaruus-tulitus-peliä nimeltä Vulcan Venture, joka on ainakin PS2:lla - vaikkakin nimellä Gradius I + II + III.

Joskus yritin metsästää tätä peliä myös PClle, mutta turhaan. Onkohan kenelläkään kokemusta tästä pelistä?

"Kännykässä on Gameboy, C64, Mame, Nes ja Snes-emulaattorit.
Kunhan hankin suuremman muistikortin, pitää tykitellä parhaita pelejä junareissujen ratoksi."

Mitenkäs tuo onnistuu, ja millaisen puhelimen vaatii?

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Onhan noiden emulaattoreiden kanssa jonkun verran tullut pelattua.

Itselläni on ollut ainakin Amiga, C64, joku Nintendo, Mame ja Sega - emulaattorit ja pelejä niin perkuleesti niihin. Se tuntuu olevan meikäläisellä sellaista kausiluontoista. Eli välillä retrohenkisyys yllättää ja tulee pelailtua ainoastaan jotain Track 'n Fieldiä tai Wayne Gretzky Hockey'a. Uudet Pc-pelit homehtuu kovalevyllä. Ja sitten se retrofiilis menee taas pian ohi...

Mutta kyllä noissa jokin kiehtoo. Sen takia niiden pariin palaa aina uudelleen ja uudelleen. Varsinkin Amiga on aina ollut lähellä sydäntä.

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Koulussa on "joskus" tullut pelailtua emulaattoreilla, kun on ollut tekemisen puutetta. NES:sille suosittelen ehdottomasti FCE Ultra emulaattoria, ja SNES:ille Zsnes:siä, ehdottomasti parhaat, N64 emulaattoreista ei ole kokemuksia.

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Oon tässä aina kesäisin pelaillut emulaattoreilla vanhoja SNES-pelejä kun ei ole ollut parempaakaan tekemistä. SNES mulla on ollut junnumpana ja on vieläkin mutta ei enää toiminnassa. Kaikki pelitkin oon jo myyny pois, joten emut auttaa asiaa.

Tänä kesänä aion vetää oikeasti läpi Secret of manan, jota pentuna tahkosin illasta toiseen mutten päässyt vaan millään läpi viimeistä vihollista. Soitin nintendollekin kerran ja kysyin mitä pitää tehdä, mutta ei. Nyt sitten otetaan revanssi.

EDIT: Lisätään nyt vielä, että Secret of mana on todellinen klassikko ja loistava peli, jossa on kaikenlaista pelattavaa. Suosittelen todella lämpimästi kaikille

Viimeksi muokattu:

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti tilliliha
EDIT: Lisätään nyt vielä, että Secret of mana on todellinen klassikko ja loistava peli, jossa on kaikenlaista pelattavaa. Suosittelen todella lämpimästi kaikille

Samaa mieltä. Joskus aikoinaan tuli pelailtua läpi ihan oikealla konsolilla ja hirveä himo olisi tehdä sama uudestaan, mutta en ole onnistunut löytämään toimivaa rommia mistään. :(

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löysin viimein jotain siitä peräänkuuluttamastani Gradiuksesta...
http://www.gamestone.co.uk/gradius/downloads.shtml

Nyt olisi vain sellainen kyssäri, että jos tuolta lataan ja asennan koneelleni esim. sen "Gradius deluxepack"in, niin mitäkähän minun tulisi tehdä?

Puhutaan ROM-Imageista sekä Emulaattoreista, mutta miten tää kokonaisuutena toimii..?

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SNES emulaattorilla on tullut väännettyä jonkun verran enimmäkseen vanhoja RPG:tä , kuten Chrono trigger(mielestäni vieläkin paras RPG jota olen pelannut) , Final fantasy 3 ja Tales of Phantasia.

Noita kolmea suosittelen kaikille jotka niitä eivät ole pelanneet , varsinkin Chrono Trigger ja Tales of Phantasia ovat aivan uskomattoman hyviä pelejä!

Tässä olisi linkki Secret of manan ROM:n JsL:lle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy