Emil Larmi – oman pojan kotiinpaluu Lahteen

  • 5 833
  • 20
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No niin. Eiköhän avata Empullekin oma ketju. On se semmonen kumiukko. Viimeseen neljään peliin kaksi päästettyä maalia. Huikea ukko!

Ja totta kai siihen päälle vielä Liigan komein maski.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Hyvä, että tämä Larmiin liittyvä oma viestiketjunsa avattiin. Tämä täytti aikaisemman toiveeni, jonka heitin ilmoille taannoin Peliesitykset-ketjussa. Kiitos @Breeze Harbour.

Hienoa, että joukkueemme maalilla on timanttia myös tällä kaudella, Emil Larmin muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

Koukkupolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat ja tietysti Titu
Huutelen en vieraaseen pöytään, mutta täältä 35 km päästä kuitenkin. Muistan elävästi kauden 2015-2016 aloituksen kun Peliittojen maalille luisteli nuorukainen nimeltään Emil Larmi. Muistan miettineeni, että mikähän junnu sieltä on nyt sitten saatu tolppien väliin tuuraamaan ykkösveskari Rautiolaa.

Yllätys on suuri kun näki minkälainen herra sieltä oli tullut. Kauden aikana sitten kävi selväksi, että tuo kaveri ei haluta hävitä. Vaikka piti yksinään joukkuetta pystyssä armottomassa rumputulessa niin tappio näytti syövän nuorta miestä suuresti. Harmi Rautiolalle, että otti harjoitusmatsissa pelikiellon, mutta suuri tilaisuus Larmille, jonka käytti.

Siitä kaudesta lähtien olen seurannut Emilin otteita suurella mielenkiinnolla. Uskoin ja toivoin, että tilaisuuden saadessaan käyttäisi sen. Tietysti silloin ajattelin, että ensin Pelicansissa, mutta niinhän ei silloin käynyt. Ympäri käydään, yhteen tullaan. Ennenkuin sitten NHL taas kutsuu.

Tuolla asenteella ei voi kuin onnistua, taidothan on olemassa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
No niin. Eiköhän avata Empullekin oma ketju.

Tämä on niin merkityksellinen asia, että tämä täytyy selvittää. Olin nimittäin kuulevinani, että joukkuekaveri kutsui jossain haastattelussa Larmia Elaksi. Onko se nyt sitten Emppu vai Ela vaiko molempia.

Mutta itse asiaan. Minulle Larmin esitykset ovat tulleet lievänä yllätyksenä. On ollut jopa Bartoa parempi. Häviämisen vihaaminen yhdistettynä lahjakkuuteen ei ole huono yhtälö ollenkaan.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hauskaa Larmissa on se, että junnuna oli yllättävänkin huono. Eipä oo enää..
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Larmissa on se jännä että se ei näytä mun silmään niin hyvältä mitä se on, en tiiä onko kyse tekniikasta vai olemuksesta, mutta jotenkin se silti aina onnistuu kiekon eteen pääsemään. Itse pidän Bartosakia ihan puhtaasti torjujana hieman parempana, mutta Larmi lukee peliä paremmin ja torjunnat näyttävät usein siltä että tulevat "helppoina", koska Larmi on siinä missä pitääkin, mutta silti siellä on myös kyky tehdä voittavia torjuntoja ja taistella tilanne loppuun jäässä maatessaankin.

Jos olisi pitänyt junnuaikana tosiaan valita joko Larmi tai Joona Voutilainen maalivahdiksi, olisin valinnut Voutilaisen joka kerta, tai lyödä vetoa kummasta tulee suurempi tähti, olisin sanonut että Voutilainen. Voitontahto loistaa kyllä Larmista, eikä se tyydy tähän vaan uskon että tähtäin on edelleen ihan muualla.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Huutelen en vieraaseen pöytään, mutta täältä 35 km päästä kuitenkin. Muistan elävästi kauden 2015-2016 aloituksen kun Peliittojen maalille luisteli nuorukainen nimeltään Emil Larmi. Muistan miettineeni, että mikähän junnu sieltä on nyt sitten saatu tolppien väliin tuuraamaan ykkösveskari Rautiolaa.

Yllätys on suuri kun näki minkälainen herra sieltä oli tullut. Kauden aikana sitten kävi selväksi, että tuo kaveri ei haluta hävitä. Vaikka piti yksinään joukkuetta pystyssä armottomassa rumputulessa niin tappio näytti syövän nuorta miestä suuresti. Harmi Rautiolalle, että otti harjoitusmatsissa pelikiellon, mutta suuri tilaisuus Larmille, jonka käytti.

Siitä kaudesta lähtien olen seurannut Emilin otteita suurella mielenkiinnolla. Uskoin ja toivoin, että tilaisuuden saadessaan käyttäisi sen. Tietysti silloin ajattelin, että ensin Pelicansissa, mutta niinhän ei silloin käynyt. Ympäri käydään, yhteen tullaan. Ennenkuin sitten NHL taas kutsuu.

Tuolla asenteella ei voi kuin onnistua, taidothan on olemassa.
Täällä hieman sama. Olin vuoden Itä-Hämeen reunoilla töissä ja päätin seurailla Peliittojen otteita. Todella nopeasti huomio kiinnittyi Larmiin. Joku jossakin totesikin, että Larmi on havittäjälentokone ja muut veskat ovat jumbojettejä. Eli Larmi on koko ajan jonkinlaisessa epästabiilissa tilassa, josta on nopea siirtyä eri "moodeihin" ja tuota konetta ohjaa tietokone, joka lukee myös taistelukentän kuvaa aikas hyvin. (Itse en pidä isoissa tönöttäjäveskoista, vähenevä rotu?)

No sitten, siirryin Espooseen ja ilokseni huomasin seuraavani lapsuuteni suosikkijoukkuetta HPK:ta ja Larmia ja itseasiassa myös muita Mestiksestä tulleita mm. Turusta ja Pennaselta odotin kovia valmentajatuloksia ja lopputulos on fanin unelma!

(Nyt en ole muutamaan vuoteen päässyt oikein seuraamaan kotimaista lätkää. Pelicans ja HPK lähinnä tulosten kautta edelleen aktiivisessa seurannassa. Muutaman matsin seuranneena Pelicansin peli on todella viihdyttävää ja todella taitava joukkue!)
 
Saattaa olla kaukaa haettua, mutta onkohan Larmin lähipiirissä sattunut jotain kun kuuntelin tuon CMore haastiksen pelin loputtua. Voisi myös selittää noita poissaoloja mitä oli hetki sitten. Toivottavasti ei mitään ja tottakai pelaajan henkilökohtaisia asioita. On se huikea ukko
 
Saattaa olla kaukaa haettua, mutta onkohan Larmin lähipiirissä sattunut jotain kun kuuntelin tuon CMore haastiksen pelin loputtua. Voisi myös selittää noita poissaoloja mitä oli hetki sitten. Toivottavasti ei mitään ja tottakai pelaajan henkilökohtaisia asioita. On se huikea ukko
Joo kyllä Larmi oli aika tunteikkaana haastiksessa ja vaikutti alussa että on purskahtamassa itkuun, mutta toivottavasti ei ole mitään sattunut hänen lähipiirissä.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Onnittelut huikeasta taistelupelistä Emppu ja sen mukanaan tuomasta kuudennesta nollapelistä!

Mikä parasta, pelasit nollapelin juurikin parasta kilpailijaasi Oskari Salmista vastaan. Nyt nollapeliesi määrä on tasan hänen kanssaan.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Mahtava peli Larmilta. Nollapeli, 40 torjuntaa ja syöttöpiste. Tuosta on paha pistää paremmaksi.

Larmihan ei itse muuten pidä enää tuosta Emppu-lempinimestä, vaan haluaa, että häntä kutsutaan mielummin Elaksi. Jossain HockeyTime-podcastissa oli tuosta puhetta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En ole noin heikkoa Larmia nähnyt koskaan, yleensä mies on itse muuri maalilla. Missä mahtoivat ajatukset olla ensimmäisen puolentoista minuutin aikana? Ei ainakaan tämän illan pelissä. No kaikille maalivahdeille sattuu joskus se oikea ohipeli-ilta.
 

Grafix

Jäsen

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Jos oikein katsoin niin Larmilla nyt pari matsia pelattuna. Rankkarivoitto ja suora voitto. Jälkimmäisen nollapeli mennyt 0-5 tilanteessa kolmannen erän lopulla. Torjunta-% jotakin 95+%. Växjön kovimmat vastustajat vielä edessä päin, mm. Leksand tällä viikolla.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos oikein katsoin niin Larmilla nyt pari matsia pelattuna. Rankkarivoitto ja suora voitto. Jälkimmäisen nollapeli mennyt 0-5 tilanteessa kolmannen erän lopulla. Torjunta-% jotakin 95+%. Växjön kovimmat vastustajat vielä edessä päin, mm. Leksand tällä viikolla.






Tuossa pari Larmin koppia avausmatsista, jatkaa siitä mihin Liigassa jäi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös