EM-kisat 2020 – kisaeväsvinkit

  • 2 518
  • 24

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Noniin nyt, kun kisat on saatu vauhtiin ja tänään täyttyy sukupolvien unelma on aika puhua kisaeväistä. Tällä palstalla on kuitenkin sen verran ruoka-asiantuntevaa porukkaa niin kyllä tänne pari viestiä saadaan.

Aloitetaan itse päivän omalla suunnitelmalla. Mielestäni siivet on ainoa oikea valinta tänään juhlapäivänä. Jos ei olisi vapaapäivä tilaisin lähistön Siipiweikoista, mutta kun on koko päivä aikaa niin ajattelin itse tehdä. Marinaadin ajattelin nyt aamupäivällä tehdä tulille. Perinteinen BBQ-kastike, mausteita ja tulisuutta chilin ja scrichan muodossa. Sitten lähempänä h-hetkeä siivet uuniin ja paistumaan. Uunissa käännelle sellainen 20-25 minuuttia. Sitten marinaadiin ja hetkeksi uuniin ja vielä kerran marinaadiin uudestaan. Rinnalle sitten sipsejä, ranskalaisia sekä dippivihanneksia.

Mutta mikäs suunnitelma muilla palstalisilla on? Mikä toimii kisaeväänä? Kesällä varmaan monella on grillit tulilla ainakin.

Juomana varmaan monilla on olutta, mut näin lämpimänä päivänä varmaan toimii myös jokin hyvä raikas drinkki.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Juomapuolella ollaan Tsekkijoukkueen oluiden kannalla ja ruokapuolella Azzurrihenkisesti pizza on täydellinen eväs bolzin seuraamiseen.

Täydellisen pizzan täytteet on tomaattikastike ja mozzarella.
Uunin jälkeen päälle ilmakuivattu kinkku ja hyvällä oliiviöljyllä marinoitu rucola. Molto bene.
 
Viimeksi muokattu:

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Juomaksi Kotka Steam Breweryn olutta tottakai ja hieman tylsähköksi pizzalla mennään täällä myös. Sivussa sipsiä ja ehkä jätskiä vilvoittelemaan jännityksen runtelemaa kroppaa. Nyt alkoi tosin tekemään mieli siipiä, kun palstan avaaja moisilla meni hekumoimaan... No kisoja on vielä onneksi jäljellä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Nyt alkoi tosin tekemään mieli siipiä, kun palstan avaaja moisilla meni hekumoimaan... No kisoja on vielä onneksi jäljellä.
Sipseistä nyt kun on puhe niin on iso valinnan paikka. Mennäkkö vanhoilla ja turvalillisilla vai kokeillakko uutta? Miten valittu sipsi toimii valitun dipin kanssa? Itse olen pitkään ollut nyt Orginal mies koska ne toimii minkä tahansa dipin kanssa. Brodway taas oli ennen suosikki. Mutta en tiedä sopisiko tänään joku ihan uutuus vai pitääkö mennä vanhalla ja totutulla. Toivottavasti tämä ei nyt liikaa pahentanut sinun sipsihimoasi.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täydellisen pizzan täytteet on tomaattikastike ja mozzarella.
Uunin jälkeen päälle ilmakuivattu kinkku ja hyvällä oliiviöljyllä marinoitu rucola. Molto bene.

Erinomainen valinta! Itse olen epäortodoksisesti laittanut prosciutton jo uuniin, jolloin sitä tulee mukavan rapea. Lisäksi laitan ricottaa kinkun alle mehevöittämään kokonaisuutta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tossa tunti sitten lähti porisemaan chili liedellä. Klo. 16:sta matsiin sitä salaatin ja riisin kanssa. Myöhäismatsissa sitten nachojen kanssa.
 

Buster

Jäsen
Eilen mentiin Nacho-sipseillä ja Salsa-dipillä. Toista kertaa elämässäni kokeilin Nachoja, edellisellä kertaa oli guacamole-dippiä. Ei vaan lähde, ainakaan ummikkona summan mutikassa ostellen. Täytyy joskus perehtyä oikein vaivalla. Lähinnä ajatus takana nyt oli ostaa jotain sellaista potkumpaa evästä, millä pysyisi varmasti hereillä avauspelin ja pysyihän sillä - suurinpiirtein. Ihan en ole varma olenko nukkunut, onko ajatus harhaillut, vai loiko kellon puuttuminen grafiikasta illuusion siitä, että jotain olisi mennyt ohi. Ihmeen nopeasti matsi tuntui menevän, mutta ainakin vahva yritys oli.

Kuukauden on jo vituttanut, että jää Suomen avausmatsi livenä näkemättä, mutta sitten kai saunan jälkeen lähellä kymmentä tallenne pyörimään... Tai ehkä pitää katsoa Wales vs. Sveitsi saunan ramaisemana ja säästää tärkein aamuun (+ Belgia vs. Venäjä). Paskanko väliä tuossa vaiheessa.

Eväitä olisi vielä lähipäiville Nachon loput ja Ranch-dippi + Estrellan Cheddar & Sour Cream -sipsit, Ben & Jerrysin -jäätelöä, Kuningatarveneitä, Hatsapuria testimaistoon, pizzaa ja valtava kasa jaffaa. Sitten löytyy perusruoka-aineistoa, eli grillimakkaraa, perus-olutta yms. Sen verran opin taas jääkiekon Suomi vs. Saksa -pelistä, etten taida ostaa mitään premium-oluita aina joukkueiden mukaan, koska pelin seuraaminen vähäsen kärsii jos kyseessä on entuudestaan tuntemattomia merkkejä. Ne juomat menee jostain syystä tiuhaan tahtiin alas, kun on niin utelias selvittämään, että miltäs tämä seuraava mahtaa maistua.

Suomen matsit näissä kisoissa ovat yhtä pyhä toimitus kuin vähänkin hyvän elokuvan katselu, eli ei keskitytä yhtään mihinkään muuhun pelin aikana. Siinä on vakava asia kyseessä, joka vaatii täydellisen huomion, että sen kaiken voi imeä aivan sielun syövereihin saakka eläytyen tapahtumiin. Kaikkein parasta on kun vielä ehtii hyvissä ajoin vähän rauhoittumaan ja hiljentymään ennen peliä. Siinä sitten mahdollinen tankkaus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On niin paljon valinnan varaa ja vaikea valita monien hyvien ehdokkaiden joukosta sitä mitä tekee matsi-illaksi evääksi. Iskee sellainen valinnan vaikeus. Tekisi mieli lisää kokeilla jotain uusia reseptejä mutta kun ei osaa oikein päättääkään mitä sitä sitten lopulta tekisi.

Tänään kisaevääkseni kokkaan kohta jo tuttua mutta minulle kyllä maistuvan ja helppotekoisen nachopellin. Siihen kylkeen vesimeloni-mozzarellasalaattia, toki itse tehtynä ja juustopatonkia sekä sipsejä. Tämä menu on nyt tosiaan tällainen jo aika perussetiksi minulle muodostunut menu mutta silti varmasti ihan maistuva sellainen.
 

Barney

Jäsen
Itse päädyin ostamaan Koffia kaupasta ihan vain sen takia, että se oli Huuhkajat-kuosissa. Toivottavasti maistuu paremmalta kuin normaali Koff.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kaksi Estrellan Manhattan Sourcream & onion 275 gramman sipsipussia ja pari Heinekenin 500 ml olutta kisaeväinä. Säästän ainakin tuon toisen sipsipussin joko Suomi - Belgia tai Suomi - Venäjä peliin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse päädyin ostamaan Koffia kaupasta ihan vain sen takia, että se oli Huuhkajat-kuosissa. Toivottavasti maistuu paremmalta kuin normaali Koff.

Mulla on Carlsbergiä kaadettavaksi ja smörrebrödiä pureskeltavaksi. Toivottavasti kentälläkin suomalaiset on samoilla suunnitelmilla.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En ole ostanut kaupasta mitään juomista kahteen viime vuoteen (sitä ennen joskus mehua tai limskaa) mutta eilen ostin Suomen historiallisen pelin kunniaksi yhen omenalimsapullon!
 

Glove

Jäsen
En ole ostanut kaupasta mitään juomista kahteen viime vuoteen (sitä ennen joskus mehua tai limskaa) mutta eilen ostin Suomen historiallisen pelin kunniaksi yhen omenalimsapullon!
Nyt oot kyllä revitellyt aika kovaa. Toivottavasti joit vain puolet, ettei mene ihan överiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Nyt oot kyllä revitellyt aika kovaa. Toivottavasti joit vain puolet, ettei mene ihan överiksi.

Joo noin puolet meni. Ois voinu mennä koko pullo mutta Eriksenin tilanteen jälkeen ei enää oikein maistunut
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sipsi-ketjuun kirjottelinkin että lopetin sipsilakkon Huuhkajien pelien ajaksi. Alun perin piti olla lakossa siihen saakka kunnes paino tippuu samaan määrään kuin aikaa ennen kevään koronakiloja. Mutta sitten tuumasin että yli 30 vuotta olen näitä Suomen pelejä odottanut niin nautitaan nyt niistä.

Yksi pussi on jo mennyt ja kolme on vielä varastossa. Olen siis varautunut jo Huuhkajien jatkopeliin. Huuhkaja - Venäjä matsiin on varattu suosikki Taffelin Jumbo Juusto kun on pieni pelko puserossa että itse matsista voi jäädä paha/katkera maku suuhun. Blegia matsiin on varattu Laysin sipseja ja Somersbyn siideriä, kun molempia tuotteita maistoin ekan kerran kauan sitten Belgian reissulla kun niitä ei vielä Suomessa saanut. En tiedä pitäskö vielä pullolinen kriekiä ostaa tohon matsiin, kun muistan edelleen sen aurinkoisen ja lämpimän keväisen päivän kun Bryselin keskusaukiolla olevalla terassilla sitä maistoin.

Muuten on kyllä pidettävä tiukkaa linjaa napostelevien suhteen. Olen meinaan huomannut että niinä kesinä joilloin on fudiksen arvokista tulee lihottua pikkasen enemmän kuin niinä kesinä joilloin niitä ei ole. Yleensä niistä kiloista pääsee kyllä eroon kun säbävuorot alkaa taas syksyllä pyöriä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä peliä odotellessa ajattelin syödä pari ruisleipää (reissumies) lenkkimakkaralla (HK sininen). Maitoa palan painikkeeksi. Sillä ehkä jaksaa sitten ekan puoliajan seurata ja jännittää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Söin juuri banaanin välipalaksi ja puoliajalla ajattelin nauttia eilen valmistamaani kermaista kanakeittoa slurps
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tänään ei itselläkään kovin kummoiset eväät ole tarjolla. Juuri kerkesin aamuvuorosta kotiin niin Batterya ja jäätelöä täällä vedetään.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Tämän ketjun aloituksesta taisi unohtua lopusta teksti "this thread is sponsored by Foodora & Kaj Kunnas".

Asiaan. Täällä mennään pannulla ruskistetulla isolla kanahampurilaisella (Saarioinen), välissä tomaatinviipaleita (kotimainen), aiolimajoneesia (Auran), ketsuppia (Felix) ja sinappia (Turun). Ruokajuomana Valion kevytmaito. Jälkiruoaksi kahvi (Meiran Kulta-Katriina) sekä jäätelöpuikko (nimeltä mainitsematon).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös