Elokapina

  • 228 200
  • 2 144

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä Elokapinan touhu on mennyt ihan perseilyksi. Ei tässä ole mitään järkeä koko touhussa. Samanlaista touhua kuin futishuliganismi ennen jalkapallomatsia.
Ai nyt mennyt? Mun mielestä viimeisin kehityssuunta on taas hyvä. Ei itsensä liimaamista näyteikkunoihin tai kaupunkien liikenteen sotkemista vaan seisomista maaseudulla pellonlaidassa.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Harjaantunut silmä erottaa. Kannattaa katsoa joku video tapahtuneesta, mutta voin sen verran spoilata, että eri vaiheisia setämiesvartaloita oli kaikilla.
Asia kunnossa. Minun vartalotyyppikin on siis väärä elokapinallisten joukkoon. Aina oppii uutta. Näkeekö jostain muuten ne vaatimukset minkälainen vartalo pitää olla että pääsee jäseneksi Elokapinaan?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Näkeekö jostain muuten ne vaatimukset minkälainen vartalo pitää olla että pääsee jäseneksi Elokapinaan?
Sitä en tiedä, mutta tärkein vaatimus on, että työt ei saa häiritä harrastusta. Onneksi ralli painottui hyvin viikonlopulle, niin pääsivät kaikki halukkaat kapinalliset osallistumaan! Myös molemmat ihan oikeissa töissä käyvät.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vaikka kaikki on tietysti mahdollista, en millään usko, että Elokapina olisi itse organisoinut tuon hyökkäyksen. Tuollaisista ”Mainilan laukauksista” menisi saman tien koko liikkeen maine ja uskottavuus.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä Elokapinan touhu on mennyt ihan perseilyksi. Ei tässä ole mitään järkeä koko touhussa. Samanlaista touhua kuin futishuliganismi ennen jalkapallomatsia.

Olisiko jotain perusteluja tälle. Eikö tämä ole parempi suunta että saavat viestin kuuluville mutta eivät haittaa ulkopuolisia.

Tuntuu että tässä on perseillyt joku ihan muu taho kuin Elokapina.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Petyitkö siihen miten eivät saaneet mitään aikaiseksi Jyskylässä? Vai mihin tämä perustuu?
Itse asiassa olen pettynyt siihen, että Elokapinan tarkoitus on jäänyt epäselväksi minulle. Tietenkin he saavat mediahuomiota aikaiseksi, muutoin tulos on aika lailla plus miinus nolla.


Mitään rakentavia ehdotuksia he eivät ole esittäneet nyt itse ilmasto hätätilan ratkaisemiseksi. Tietysti voidaan sanoa, että fossiilisten polttoaineiden käytöstä on luovuttava, mutta miten saadaan uutta puhdasta luontoystävällistä energiaa saastuttavan energian tilalle nopeasti yhteiskunnan tarpeita varten. Siihen en ole saanut ehdotuksia elokapinallisilta. Samalla toivon infoa siihen, että kuka loppujenlopuksi viulut maksaa.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Olisiko jotain perusteluja tälle. Eikö tämä ole parempi suunta että saavat viestin kuuluville mutta eivät haittaa ulkopuolisia.

Tuntuu että tässä on perseillyt joku ihan muu taho kuin Elokapina.

Itse asian vierestä totean seuraavaa. Ei liity Elokapinaan, mutta kuitenkin. Täälläkin on kirjoitettu siitä, että siirtyminen sähköautoja hyödyntävään liikenteen käyttöön on hyvä asia. Olen samaa mieltä asiasta. Samalla viherpipertäjät ovat närkästyneitä siitä, että
Suomessa on kaivostoimintaa ja vastustetaan akkuklustereiden rakentamista.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Olisiko jotain perusteluja tälle. Eikö tämä ole parempi suunta että saavat viestin kuuluville mutta eivät haittaa ulkopuolisia.

Tuntuu että tässä on perseillyt joku ihan muu taho kuin Elokapina.
Ilmastonmuutoksen haittavaikutuksista on ollut jatkuvasti ( päivittäin / viikottain ) puhetta ja kirjoitettu eri tiedotusvälineissä eri näkökulmista. Joten tämä asia ei ole mikään uusi asia Suomessa ja ulkomailla. Tarvittavia toimenpiteitä ilmastomuutoksen ehkäisemiseksi on tehty jo paljon, mutta työtä on vielä runsaasti jäljellä. Resursseja on lisättävä todella paljon ilmastomuutoksen ehkäisemiseksi nyt ja tulevaisuudessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Elokapinalla oli siis lupa mielenosoitukseensa eli kyseessä oli laillinen mielenosoitus.

Vastamielenosoituksen naamioituneet henkilöt ruiskuttivat rallia vastustaneiden Elokapinan mielenosoittajien päälle vesipyssyllä eläimen ulosteelta haisevaa nestettä. Osa heistä otettiin kiinni. Vanhin kiinniotetuista vastamielenosoittajista on syntynyt 1970-luvulla ja yksi heistä on syntynyt tällä vuosituhannella.

Lähde: poliisi.

Kun asiat olivat näin, Elokapina saa sympatiapisteet. Vaikka voi kuulostaa liioittelulta, pidän laillisen mielenosoituksen häirintää tienä, jonne ei tulisi kulkea.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Paljonkohan tälle janarille on maksettu osallistumisesta vihervasemmiston false flag -lavastukseen?



Oliko tämä nyt vitsi, vai onko täältä siivottu jotain aiempia false flag -horinoitasi?

Kyllä joku näköjään ihan oikeasti voi olla noin juntti. Keski-ikäinen ukko ja vielä hyvin ylpeä itsestään. Toivottavasti napsahtaa vankeusrangaistus rekisteriin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Oliko tämä nyt vitsi, vai onko täältä siivottu jotain aiempia false flag -horinoitasi?

Ihan vain silkkaa vittuilua näille muutamalle nimimerkille, jotka tässä ketjussa olivat tätä lavastustarinaa julistamassa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei voi kuin ihailla Elokapinan media- ja somepelin taitoa, mitä sitten heistä muuten ajatteleekaan - siellä tosiaan paneudutaan tähän nykyajassa ihan täysin keskeiseen aspektiin. Ja nyt tuli vielä kirsikaksi kakun päälle tämä idioottien hyökkäys. Tulee mieleen vertailukohteeksi se alkuvuoden känninen "Freedom Convoy" -sekoilu Helsingin hyisillä kaduilla. Notta jotkut osaa, jotkut ei.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Ihan vain silkkaa vittuilua näille muutamalle nimimerkille, jotka tässä ketjussa olivat tätä lavastustarinaa julistamassa.
Otan vittuilun vastaan ja nostan käden pystyyn. Olin väärässä ja sen jo viestissäni kirjoitin että pystyn sen hyväksymään.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siitä vaan yrittäjänä tekemään rikosilmoitusta haitanteosta ja taloudellisesta vahingosta kolmen tunnin ajalta.

Juuri kun Elokapina sai kerrankin (myös minun) kunnioituksen asiallisesta toiminnastaan Jyväskylässä, niin eikös veljet ja sisaret taas pane tuulemaan pääkaupungissa.

"Poliisi antoi ryhmälle poistumiskäskyn, jota ei viranomaisten mukaan noudatettu. Iltalehteen yhteyttä ottaneen mielenosoittajan mukaan poistumiskäskyä ei annettu." Kummankohan lausuntoa mahdetaan yleisesti ottaen pitää luotettavampana?

 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siitä vaan yrittäjänä tekemään rikosilmoitusta haitanteosta ja taloudellisesta vahingosta kolmen tunnin ajalta.

Juuri kun Elokapina sai kerrankin (myös minun) kunnioituksen asiallisesta toiminnastaan Jyväskylässä, niin eikös veljet ja sisaret taas pane tuulemaan pääkaupungissa.

"Poliisi antoi ryhmälle poistumiskäskyn, jota ei viranomaisten mukaan noudatettu. Iltalehteen yhteyttä ottaneen mielenosoittajan mukaan poistumiskäskyä ei annettu." Kummankohan lausuntoa mahdetaan yleisesti ottaen pitää luotettavampana?


Tavallaan samaa mieltä kanssasi, mutta en kovin pahoillani ole, että tekivät tuon juuri Teboilille. Suomalaiset saisivat laittaa nuo rosvovaltion bensat boikottiin ilman Elokapinaakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siitä vaan yrittäjänä tekemään rikosilmoitusta haitanteosta ja taloudellisesta vahingosta kolmen tunnin ajalta.

Juuri kun Elokapina sai kerrankin (myös minun) kunnioituksen asiallisesta toiminnastaan Jyväskylässä, niin eikös veljet ja sisaret taas pane tuulemaan pääkaupungissa.

"Poliisi antoi ryhmälle poistumiskäskyn, jota ei viranomaisten mukaan noudatettu. Iltalehteen yhteyttä ottaneen mielenosoittajan mukaan poistumiskäskyä ei annettu." Kummankohan lausuntoa mahdetaan yleisesti ottaen pitää luotettavampana?
Minusta jokaisen Teboilin bensanmyynti tulisi estää. Eihän me Venäjää tueta. Asiallista toimintaa Elokapinalta ja samalla tavalla voisimme me muutkin tehdä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tavallaan samaa mieltä kanssasi, mutta en kovin pahoillani ole, että tekivät tuon juuri Teboilille. Suomalaiset saisivat laittaa nuo rosvovaltion bensat boikottiin ilman Elokapinaakin.

No se. Mun mielestä on ihan fine, jos joku haluaa boikotoida Teboilia käymättä siellä, mutta hyvinvointivaltiossa on kuitenkin oltava johonkin vedettynä se raja.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minusta jokaisen Teboilin bensanmyynti tulisi estää. Eihän me Venäjää tueta. Asiallista toimintaa Elokapinalta ja samalla tavalla voisimme me muutkin tehdä.

Kerrankin eri mieltä kanssasi.. Mä olen edelleen sitä mieltä, että Suomessa pitää toimia vallitsevien lakien mukaan. Meillä kuitenkin joka paikassa nykyään rummutetaan niiden kansalaisoikeuksien ym. perään, niin missä on tämän Teboil-kauppiaan kansalaisoikeus? Eikö meillä perustuslakiin ole kirjattu elannonhankkimisvapaus (kunhan se tapahtuu lakien puitteissa)..? Tähän Teboil-yrittäjän oikeuteen Elokapina puuttui laittomasti, joka mielestäni on väärin.

Sinänsä samaa mieltä isossa kuvassa, mutta niin pitkään kuin Teboililla (ja sen alla toimivilla yrittäjillä) on oikeus harjoittaa tointaan Suomessa, on kaikki siihen liittyvä estäminen ja häirintä laitonta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Meillä kuitenkin joka paikassa nykyään rummutetaan niiden kansalaisoikeuksien ym. perään, niin missä on tämän Teboil-kauppiaan kansalaisoikeus?

Varmaan samassa paikassa kuin ennenkin. Sinä vain käytät nyt termiä kansalaisoikeus täysin väärässä yhteydessä, mistä en tosin ole yhtään yllättynyt.

Kehenkään henkilöön ei ole kajottu, eikä kenenkään kansalaisoikeuksiin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmaan samassa paikassa kuin ennenkin. Sinä vain käytät nyt termiä kansalaisoikeus täysin väärässä yhteydessä, mistä en tosin ole yhtään yllättynyt.

Kehenkään henkilöön ei ole kajottu, eikä kenenkään kansalaisoikeuksiin.

Pahoittelut siitä, jos sekoitti sinua.

Oletko sitä mieltä itse, että tässä ei ole laittomasti estetty kenenkään elinkeinovapautta?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oletko sitä mieltä itse, että tässä ei ole laittomasti estetty kenenkään elinkeinovapautta?

En. Elinkeinovapaus on eri asia kuin kansalaisvapaus. Oikeuslaitos voi evätä ihmiseltä oikeuden harjoittaa elinkeinoa lain rikkomisen seurauksena, mutta kansalaisvapaukset koskevat ihan kaikkia, jopa vankeja.

Se taho, jota mm. Teboililla tankkaajat rahoittavat, ei edes salli ihmisille samanlaisia kansalaisvapauksia kuin mitä meillä täällä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös