Elias Pettersson – Tre Kronorin seuraava supertähti?

  • 45 809
  • 140

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ketju auki tälle erittäin mielenkiintoiselle ja sykähdyttävälle pelaajalle. Olemus näyttää, että joku rimpula siellä kentällä liikkuu, mutta tekeekin sitten maagisia asioita molemmissa päissä kenttää. Pelikäsitys on toisesta maailmasta, kädet pehmeät ja suoraan sanottuna laukauksestakin tulee välillä mieleen Patrik Laineen kuti. Ei nyt ehkä ihan sillä tasolla ole, mutta vetotekniikka on lähes täydellinen ja voimaa saa siihen taakse mitä noilla pulkannaruilla voi.

7 ottelua pelattuna ja 7 maalia sekä 3 syöttöä kasassa. Tällä hetkellä varmaan suurin suosikki Calderille, mutta toivottavasti Heiskanen antaa pientä vastusta vielä. Canucksin tulevaisuus näyttää kuitenkin huomattavasti valoisammalta Petterssonin, Boeserin sekä Quinn Hughesin myötä.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Ketju auki tälle erittäin mielenkiintoiselle ja sykähdyttävälle pelaajalle. Olemus näyttää, että joku rimpula siellä kentällä liikkuu, mutta tekeekin sitten maagisia asioita molemmissa päissä kenttää. Pelikäsitys on toisesta maailmasta, kädet pehmeät ja suoraan sanottuna laukauksestakin tulee välillä mieleen Patrik Laineen kuti. Ei nyt ehkä ihan sillä tasolla ole, mutta vetotekniikka on lähes täydellinen ja voimaa saa siihen taakse mitä noilla pulkannaruilla voi.

7 ottelua pelattuna ja 7 maalia sekä 3 syöttöä kasassa. Tällä hetkellä varmaan suurin suosikki Calderille, mutta toivottavasti Heiskanen antaa pientä vastusta vielä. Canucksin tulevaisuus näyttää kuitenkin huomattavasti valoisammalta Petterssonin, Boeserin sekä Quinn Hughesin myötä.
On kyllä aivan helvetin kova ja jopa aliarvostettu pelaaja mielestäni. Jätkässä on kyllä aivan mieletön potentiaali. Itse asiassa näen, että jos kehitys jatkuu hyvään malliin ja pystyy jatkossa välttämään paremmin loukkeja, niin aivan potentiaalinen maailman ykköspelaaja on tuossa kyllä kytemässä. Kaikki mahdollinen löytyy jo nyt ja on kuitenkin aivan helvetinmoinen raakile fyysisesti vielä. Kateeksi kyllä käy Ruotsia taas kerran, vaikka onhan meilläkin vaikka kuinka monta todella kovaa lahjakkuutta jo nyt änärissä ja lisää näyttää olevan tulossa Kakon ja kumppaneiden muodossa.

Petterssonissa on kuitenkin niin valtavasti maagista taitoa ja huikeaa pelisilmää, sekä aivan käsittämättömän hyvä laukaus noin rimpulaksi, että ihan tosissani näen, että nykyisellä kehityksellään voi kyllä jäädä McDavidit ja kumppanit Petterssonin pölyjä nielemään. Käsittämätön potentiaali tosiaan tässä rimpulassa!
 

Ränse

Jäsen
Perhanan Ruotsi, pistää aina paremmaksi. Meilläkin on kovia lupauksia mutta ei mielestäni aivan niin kärkikamaa kuin Petterson tai esimerkiksi R.Dahlin. Joku Pulju ja Tolvainen aika kevyttä kamaa noihin verrattuna.
 

ijuka

Jäsen
"McDavidit" ja kumppanit? Just joo. Hyvä pelaaja toki, mutta tuskin laukoo ihan 44% koko uransa ajan. PDO myös 108.4. 72.73% offensive zone start.

Veikkaan, että ennen pitkään iskee "yllättävä" slumppi ja sitten ollaankin ihan paniikissa. Vertaus McDavidiin on täysin käsittämätön tässä vaiheessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Perhanan Ruotsi, pistää aina paremmaksi. Meilläkin on kovia lupauksia mutta ei mielestäni aivan niin kärkikamaa kuin Petterson tai esimerkiksi R.Dahlin. Joku Pulju ja Tolvainen aika kevyttä kamaa noihin verrattuna.
Noh, kyllä se Petterssonkin viime yönä katseli aitiopaikalta Minnesotan maalia. Enkä ehkä nyt itse taas lähtisi tähän luovuttamiseen ja alemmuudentunteeseen jo valmiiksi...
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Perhanan Ruotsi, pistää aina paremmaksi. Meilläkin on kovia lupauksia mutta ei mielestäni aivan niin kärkikamaa kuin Petterson tai esimerkiksi R.Dahlin. Joku Pulju ja Tolvainen aika kevyttä kamaa noihin verrattuna.
Kyllä Rantanen, Aho, Laine, Barkov, Jokiharju ja Heiskanen noille vertailussa pärjää. Noiden lisäksi tulossa vielä Kakko. Ja Kotkaniemestä ei tiedä mihin asti voi vielä rahkeet riittää. Hyvin on pullat uunissa molemmilla mailla.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
"McDavidit" ja kumppanit? Just joo. Hyvä pelaaja toki, mutta tuskin laukoo ihan 44% koko uransa ajan. PDO myös 108.4. 72.73% offensive zone start.

Veikkaan, että ennen pitkään iskee "yllättävä" slumppi ja sitten ollaankin ihan paniikissa. Vertaus McDavidiin on täysin käsittämätön tässä vaiheessa.
Jätkällä on niin maaginen pelisilmä ja kädet, että tulee kyllä nuo esiin ottamasi tilastot olemaan suhteellisen huonoja määrittelemään sitä onko hän onnistunut jotenkin tuurilla vai taidolla. Toki pitkällä tähtäimellä noistakin saa varmaan hänenkin osaltaan jotain osviittaa. Mutta aivan turhaa vertailla pelaajia joilla on niin erilaisia taitoja ja ominaisuuksia, joidenkin "edistyneiden tilastojen" kautta ylipäätään. Itsehän olen noiden tilastojen suuri vastustaja, enkä niitä juurikaan noteeraa, koska ne eivät arvioi todellisia lopputulemia, jotka vaikuttavat suoraan pelien lopputuloksiin. Noiden kannattajat ovat sinänsä omaa koulukuntaansa, jotka varmaan joissain asioissa ovat osuneet jopa oikeaankin, mutteivät sinänsä ole mitään jääkiekon varsinaisia todellisia suunnannäyttäjiä - ainakaan hyvissä asioissa jääkiekkoilun kannalta. Robotisoivat ja systematisoivat sinänsä lajin kehitystä ja vievät jääkiekon pahimmillaan erittäin tylsään ja tasapuolistavaan suuntaan, jos vaikuttavat kovasti valmentajiin ja heidän päätöksiinsä yksilöihin, peluuttamiseen sekä pelitapoihin liittyen.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Kyllä Rantanen, Aho, Laine, Barkov, Jokiharju ja Heiskanen noille vertailussa pärjää. Noiden lisäksi tulossa vielä Kakko. Ja Kotkaniemestä ei tiedä mihin asti voi vielä rahkeet riittää. Hyvin on pullat uunissa molemmilla mailla.
Tämä on sinänsä kieltämättä totta. Tällä hetkellä näen kuitenkin kaiken näkemäni pohjalta, että Petterssonilla on koko porukasta se kaikkein suuriin potentiaali olemassa. Ehkä Laineella on potentiaalia siihen suuntaan myöskin, ja varsinkin suuren kokonsa kautta saattaa saada vielä Petterssoniin nähden jossain vaiheessa etua, mutta toki Laineen kehitys ei juuri nyt ole näyttänyt vakuuttavalta. Itse olen kuitenkin edelleen vakuuttunut siitä, että Laine tulee olemaan supertähti tulevaisuudessa, kunhan saa tuon fysiikkansa kuntoon parin-kolmen vuoden sisään. Pettersson on joka tapauksessa huikea talentti. Ahossa on toki myöskin hurjasti vieläkin kehittymispotentiaalia, kuten on toki kaikissa näissä luetelluissa nuorissa pelaajissa. En laskisi myöskään fyysisesti aika raakiletta pelaajaa, kuten Tolvasta todellakaan miksikään menetetyksi lupaukseksi. Puljun kohdalla olen valitettavasti hieman epävarmempi, mutten häntäkään vielä ihan valmis ole kokonaan unohtamaan.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Ja muuten en nyt todellakaan verrannut Petterssonia tällä hetkellä McDavidiin. Kyllä hänellä McDavidin nykytasoon vielä matkaa on. Tosin on aivan takuuvarmasti McDavidia kehittymättömämpi fyysisesti, ja McJeesusta vuoden nuorempikin, joten fyysistä kehitystä on vielä oletettavasti suht paljon odotettavissa Petterssonin osalta. Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että vaikka McDavidilla on toki erinomainen pelikäsityskin, niin ei se hänellä ylivertainen ole muihin parhaisiin nähden. Luistelu ja kädet ovatkin kyllä ihan ehdotonta toppia maailmassa. Omasta mielestäni kuitenkin Petterssonin pelikäsitys vaikuttaa jopa napsun paremmalta kuin McDavidin, ja se on suurin syy, miksi uskon Petterssonilla olevan potentiaalia tulla jopa MacDavidia paremmaksi pelaajaksi. Itselleni pelikäsitys on aina ollut ja tulee aina olemaan se selkeästi tärkein ominaisuus pelaajille. Luistelut ja laukaukset sun muut tulevat vasta selkeästi pelikäsityksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Yli sataa mailia on muuten Petterssonkin kuulemma läminyt jo tutkaan, joten on kyllä aivan helvetin kova laukauskin poikasella. Ei siis tosiaan paljoakaan jää Laineen laukauksesta ainakaan kovuudessa ja tällä hetkellä vaikuttaa olevan tarkkuudeltaan parempikin. Ja teknisesti laukoo ranteella, lämyillä sekä oneilla aivan helvetin taitavasti. Olen vaan suoraan sanottuna myyty tällaisen talentin edessä. Enkä edes koskaan ole mielelläni ruotsalaisia kehunut. Mutta silloin toki on pakko, kun jotain näin ainutlaatuista näkee, mitä Pettersson on. Dahlinia esim. en koe vastaavan tason lahjakkuutena kuin Petterssonia, vaikka onhan hänkin toki erittäin lahjakas, ja on kieltämättä vaikeampaa ainakin itselleni arvioida nuoren puolustajan tasoa ja todellista potentiaalia, kuin nuoren huippulupaavan hyökkääjän.

Korjaus: Muistin ilmeisesti väärin - tuo Petterssonin mitattu lämäri olikin kait 97,5 mph, joka mitattiin viime keväänä. Ei se kuitenkaan paljoa joka tapauksessa sadasta mailista jäänyt. Ja joka tapauksessa änärin All-star-skabojen lämykilpailuissa on aika harva pelaaja itse asiassa päässyt noihinkaan lukemiin.
 
Viimeksi muokattu:

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Hyvää jatkumoa Sedineille Vancouverissa: puhdas taitopelaaja. Pettersonia katsoessa tulee taas todistetuksi, että laukaiseminen on nykymailoilla ennen kaikkea tekniikkalaji eikä voimalaji.
 
Tuollainen 44 prosentin laukaisutehokkuus ei ole mitenkään realistinen vaan se on jostain toiselta planeetalta. Toki jos se nyt päätyisi kauden mittaan johonkin 20% tasolle, niin nykyisillä laukaisumäärillä päästäisiin silti noin 35 maaliin, mikä on kova suoritus tulokkaalle milloin tahansa.

Uskoisin, että 30 maalia ja 60 pistettä on se vähimmäismäärä mihin Pettersson kykenee tällä kaudella, vaikka missaisikin vielä jonkun pelin. Calderia en vielä lähde jakamaan, sillä onhan tuolla ihan hyviä haastajia joskin juuri nyt Pettersson tuon kisan kärjessä nähdäkseni.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Tuollainen 44 prosentin laukaisutehokkuus ei ole mitenkään realistinen vaan se on jostain toiselta planeetalta. Toki jos se nyt päätyisi kauden mittaan johonkin 20% tasolle, niin nykyisillä laukaisumäärillä päästäisiin silti noin 35 maaliin, mikä on kova suoritus tulokkaalle milloin tahansa.

Uskoisin, että 30 maalia ja 60 pistettä on se vähimmäismäärä mihin Pettersson kykenee tällä kaudella, vaikka missaisikin vielä jonkun pelin. Calderia en vielä lähde jakamaan, sillä onhan tuolla ihan hyviä haastajia joskin juuri nyt Pettersson tuon kisan kärjessä nähdäkseni.
Juu, ei kai kukaan tosissaan täällä ole olettanutkaan, että sinänsä hänen laukaisutehokkuutensa säilyisi noin korkealla? Toisaalta oletetaanko, ettei hän änäriin paremmin sisälle päästessään pystyisikin lisäämään laukaustensa määrää vielä nykyisestä? Minä en tuijottele ainakaan noita prosentteja tai muitakaan "edistyneitä" tilastoja. Olen katsonut Petterssonin peliä jo sen verran monessa pelissä (parisenkymmentä peliä olen häneltä kaiken kaikkiaan urallaan nähnyt), ja nähnyt häneltä huikean terävää ja nopeaa pelikäsitystä, sekä todella ainutlaatuisen nopeat ja pehmeät kädet loistavien syöttötaitojen sekä loistavien laukaisutaitojen kera, että yksinkertaisesti näen hänen potentiaalinsa olevan aivan mielettömän korkealla.

Ilman jatkoloukkeja pitäisi 60 pinnaa olla aivan saletti homma tällä kaudella. Näkisin mahdollisuuksia hänellä päästä kuitenkin jo tällä kaudella jopa 80 pisteen yli. Varmana en toki sitäkään voi pitää, kun nuorelle pelaajalle voi toki helpommin slumppeja tulla. Suhteellisen varma olen kuitenkin siitä, että EP ylittää 70 pojoa, jos saa pelata loppukauden terveenä. Sen verran rimpula hän tosin on, että kyllä tuo terveenä säilyminen taitaa valitettavasti olla sinänsä aika suuri "jos".

Niin ja itse en kyllä näe minkäänlaista haastajaa EP:lle Calder-kisassa, jos vaan saa tosiaan loppukauden terveenä pelata. Se tosin on iso jos, kuten on jo tullut todettua...
 
Viimeksi muokattu:

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Katsoin eilisen pelin Pettersson vietti varmaan enemmän aikaa perseellään kuin pystyssä, mutta silti kaksi maalia. On kyllä taitava jo nyt vaikka fyysisesti vielä täysi raakile.
 
Juu, ei kai kukaan tosissaan täällä ole olettanutkaan, että sinänsä hänen laukaisutehokkuutensa säilyisi noin korkealla? Toisaalta oletetaanko, ettei hän änäriin paremmin sisälle päästessään pystyisikin lisäämään laukaustensa määrää vielä nykyisestä? Minä en tuijottele ainakaan noita prosentteja tai muitakaan "edistyneitä" tilastoja. Olen katsonut Petterssonin peliä jo sen verran monessa pelissä (parisenkymmentä peliä olen häneltä kaiken kaikkiaan urallaan nähnyt), ja nähnyt häneltä huikean terävää ja nopeaa pelikäsitystä, sekä todella ainutlaatuisen nopeat ja pehmeät kädet loistavien syöttötaitojen sekä loistavien laukaisutaitojen kera, että yksinkertaisesti näen hänen potentiaalinsa olevan aivan mielettömän korkealla.

En minäkään liikaa noista edistyneistä tilastoista perusta, mutta puhuin nyt ihan puhtaasti laukaisumääristä ja osumaprosentista. Näitä ei kai hyvällä tahdollakaan voi edistyneiksi tilastoiksi sentään kutsua.

Itsekin vakuutuin kyllä Petterssonin pelaamisesta jo junnuiässä kun Ruotsin nuorten maajoukkueessa pelasi. Kovan luokan lupaus ja näen ainekset tuollaisen Sedinin veljesten kaltaiseen uraan. Eli parhaimmillaan voi taistella jopa pistepörssin voitosta. Ei kuitenkaan sentään mikään McDavidiin verrattavissa oleva generational talent.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
McDavid asettaa riman vähän liian korkealle pelaajien odotusarvoissa. Minun mielestäni Canucksille pitää riittää, että Pettersson voi helposti olla joukkueen franchise-pelaaja tulevaisuudessa. Mielenkiinnolla seurataan miten fysiikan kehitys onnistuu jatkossa menettämättä muita vahvuuksia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nopea käsistään, nopea jaloistaan, nopea päästään. On varmasti kaikki mahkut tehdä loistokas ura NHL:ssä ja olla TOP10-senttereitä NHL:ssä ja Ruotsin maajoukkueen tuleva ykkössentteri.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
McDavid asettaa riman vähän liian korkealle pelaajien odotusarvoissa. Minun mielestäni Canucksille pitää riittää, että Pettersson voi helposti olla joukkueen franchise-pelaaja tulevaisuudessa. Mielenkiinnolla seurataan miten fysiikan kehitys onnistuu jatkossa menettämättä muita vahvuuksia.
Tuo riittäisi ainakin minulle paremmin kuin hyvin. En ole ollut näin innoissani kenestäkään Canucksin lupauksesta, mutta vielä tässä vaiheessa on mielestäni liian aikaista sanoa tulevaisuuden tasosta mitään. Kaikki lahjat kirkkaimmalle huipulle on kuitenkin olemassa ja kehitys on ottanut kahden viime kauden aikana edelleen isoja harppauksia eteenpäin. Saa nähdä sitten miten pitkään tuo jatkuu.

Kuten täälläkin on jo mainittu, peliäly erottaa Petterssonin monesta muusta (en nyt puhu McDavidista, vaan hyvistä pelaajista ylipäänsä) ja tuon vuoksi häneltä voi odotella tulevaisuudessa isoja asioita. Hänen pelissä yhdistyy tuo peliäly, kiekolliset taidot ja aito ilo pelaamiseen, joten kyllä tuota maalauksen valmistumista katselee mielellään silmien edessä. Katsotaan sitten muutaman kauden päästä millainen alkaa olla lopputulos.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Laitetaan tänne yksi Petterssonin uran alun tilasto tuolta Athleticin peliraportista:

FROM NHL PR: Elias Pettersson is the 21st player in league history to score at least seven goals through his first seven career games and just the eighth to do so in the NHL’s modern era (since 1943-44).

Harvinaisen kova on ollut tuo alku tilastoilla mitaten. Tuo laukausprosentti nyt ei varmasti tule samana pysymään, mutta pisteissä ketjukavereiden mahdollisesti paranevat prosentit saattavat poikia Petterssonille jatkossa enemmän syöttöpisteitä. Tällä hetkellä Boeserin laukausprosentti on 7.7% kun se viime kaudella oli 16.2%. Goldobinin laukausprosentti on nyt 4.2% kun se viime kaudella oli 16%. Paikkoja on sekä Goldobinilla että Boeserilla ollut, mutta ruuti on ollut märkää alkukaudesta.
 

Knap

Jäsen
Tulee Petterssonin olemuksesta jäällä mieleen Jere-Matias Alanen. Kummatkin isoja (toinen jättiläinen), mutta kumpikin vähän tuollainen luihu. Liikkuvat myös samanlailla kentällä, en osaa tarkemmin tuota kohdistaa, mutta jos kummatkin on kentällä nähnyt niin yhtenäisyys on olemassa.

Muistan 2017 kun tuli spontaani repeäminen kun Pettersson huudettiin numerolla viisi. Ei sillä, että olisi ollut mitenkään shokkivaraus, jonnekkin kympin tietämille häntä oltiin ennustettu. En vain osannut nähdä Petterssonissa niitä asioita, millä pystyisi dominoimaan NHL:ssä. Pidin varausta tyhmänä, kun ajattelin, että saatavilla olisi ollut parempia pelaajia, nyt näyttää jokainen scoutti tyhmältä, kun Pettersson ei mennyt ensimmäisenä. Ensi kesänä taidetaan tehdä tuolle rajoittuneelle fysiikalle jotain, tai siis on pakko tehdä. Pettersonina suosittelin kysymään pari vinkkiä Sedineiltä, että miten vitussa teiltä sai kiekon pois?
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
McDavid asettaa riman vähän liian korkealle pelaajien odotusarvoissa. Minun mielestäni Canucksille pitää riittää, että Pettersson voi helposti olla joukkueen franchise-pelaaja tulevaisuudessa. Mielenkiinnolla seurataan miten fysiikan kehitys onnistuu jatkossa menettämättä muita vahvuuksia.
Onhan McDavid sinänsä loistava, ei siinä mitään. Silti koen hänet jonkin verran yliarvostetuksi. Mielestäni ei ole edelleenkään edes maailman paras pelaaja, vaan se on edelleen Crosby.

McDavid on pirun taitava luistelukone, mutta on hänellä selkeitä puutteitakin. Ja olen myös sitä mieltä, että tuo hänen luistelunopeutensa sekä sinänsä maagiset kädet hämäävät monia luulemaan häntä paremmaksi kuin hän todellisuudessa on. Peliälynsäkin on kyllä erittäin hyvä, mutta sillä osa-alueella löytyy maailmasta vielä selkeästi parempiakin pelaajia. Crosby ja Malkin molemmat mm. Lisäksi väitän, että esim. Aholla ja Pettersonilla on parempi peliäly kuin McDavidilla.

Huima pelaaja McJeesus toki on, mutta tuo vauhtikonemaisuus saa nykyaikana monet ihmiset näkemään kyseisentyyppiset pelaajat parempina kuin todellisuudessa ovat. McDavid esim. on aika heikko puolustuksellisesti ja myös liiderinä. Näistä syistä minulla tekee suhteellisen tiukkaa laskea hänet maailman viiden parhaan hyökkääjän joukkoon, vaikka toki hänet sinne lasken tällä hetkellä. Edelle menevät kuitenkin Crosby, Malkin ja MacKinnon. Ja moni hengittää myös McDavidin niskaan. Toki tähän omalta osaltaan vaikuttaa se, että vauhtikonekonekynäniekat eivät ole mielestäni yhtä tärkeitä kuin todelliset peliälyköt, joilta löytyy monipuolisesti erinomaisia ominaisuuksia.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onhan McDavid sinänsä loistava, ei siinä mitään. Silti koen hänet jonkin verran yliarvostetuksi. Mielestäni ei ole edelleenkään edes maailman paras pelaaja, vaan se on edelleen Crosby.

McDavid on pirun taitava luistelukone, mutta on hänellä selkeitä puutteitakin. Ja olen myös sitä mieltä, että tuo hänen luistelunopeutensa sekä sinänsä maagiset kädet hämäävät monia luulemaan häntä paremmaksi kuin hän todellisuudessa on. Peliälynsäkin on kyllä erittäin hyvä, mutta sillä osa-alueella löytyy maailmasta vielä selkeästi parempiakin pelaajia. Crosby ja Malkin molemmat mm. Lisäksi väitän, että esim. Aholla ja Pettersonilla on parempi peliäly kuin McDavidilla.

Huima pelaaja McJeesus toki on, mutta tuo vauhtikonemaisuus saa nykyaikana monet ihmiset näkemään kyseisentyyppiset pelaajat parempina kuin todellisuudessa ovat. McDavid esim. on aika heikko puolustuksellisesti ja myös liiderinä. Näistä syistä minulla tekee suhteellisen tiukkaa laskea hänet maailman viiden parhaan hyökkääjän joukkoon, vaikka toki hänet sinne lasken tällä hetkellä. Edelle menevät kuitenkin Crosby, Malkin ja MacKinnon. Ja moni hengittää myös McDavidin niskaan. Toki tähän omalta osaltaan vaikuttaa se, että vauhtikonekonekynäniekat eivät ole mielestäni yhtä tärkeitä kuin todelliset peliälyköt, joilta löytyy monipuolisesti erinomaisia ominaisuuksia.
Milläköhän ominaisuuksilla MacKinnon menee McDavidin edelle? Mitä väliä puolustuksella tai johtamisella? Nämähän ovat kokonaisvaltaisen pelaajan ominaisuuksia ja muistan lukeneeni sinulta kommentin, jossa sanottiin että kokonaisvaltaisuus on suuri kirosana pelaajista keskusteltaessa.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Milläköhän ominaisuuksilla MacKinnon menee McDavidin edelle? Mitä väliä puolustuksella tai johtamisella? Nämähän ovat kokonaisvaltaisen pelaajan ominaisuuksia ja muistan lukeneeni sinulta kommentin, jossa sanottiin että kokonaisvaltaisuus on suuri kirosana pelaajista keskusteltaessa.
Peliäly myös MacKinnonilla mielestäni parempi kuin McDavidilla, vaikkei ihan Crosbyn ja Malkinin tasolla. Lisäksi MacKinnonilla on selkeä kyky auttaa ketjukavereitaan paremmiksi, kun taas McDavidilla on tapana enemmänkin loistaa yksin. Sellaista en juuri itse arvosta valtavan korkealle. Ja tosiaan olen toki sitä mieltä, ettei pelaajien tarvitse olla ns. kokonaisvaltaisia pelaajia, ja sitä asiaa ylikorostetaan aivan liikaa nykyään. Mutta jos aikoo olla maailman paras pelaaja, niin ei siihen minun silmissäni ainakaan riitä silti se, että on vauhtikone, jolla on maagiset kädet, on lapanen omassa päässä ja nössö oman joukkueensa johtamisessa. Edellä toki pari kärjistystä, mutta piti silti selkeästi osoittaa missä McDavidin puutteet kuitenkin ovat.
 
Onhan McDavid sinänsä loistava, ei siinä mitään. Silti koen hänet jonkin verran yliarvostetuksi. Mielestäni ei ole edelleenkään edes maailman paras pelaaja, vaan se on edelleen Crosby.

McDavid on pirun taitava luistelukone, mutta on hänellä selkeitä puutteitakin. Ja olen myös sitä mieltä, että tuo hänen luistelunopeutensa sekä sinänsä maagiset kädet hämäävät monia luulemaan häntä paremmaksi kuin hän todellisuudessa on. Peliälynsäkin on kyllä erittäin hyvä, mutta sillä osa-alueella löytyy maailmasta vielä selkeästi parempiakin pelaajia. Crosby ja Malkin molemmat mm. Lisäksi väitän, että esim. Aholla ja Pettersonilla on parempi peliäly kuin McDavidilla.

Huima pelaaja McJeesus toki on, mutta tuo vauhtikonemaisuus saa nykyaikana monet ihmiset näkemään kyseisentyyppiset pelaajat parempina kuin todellisuudessa ovat. McDavid esim. on aika heikko puolustuksellisesti ja myös liiderinä. Näistä syistä minulla tekee suhteellisen tiukkaa laskea hänet maailman viiden parhaan hyökkääjän joukkoon, vaikka toki hänet sinne lasken tällä hetkellä. Edelle menevät kuitenkin Crosby, Malkin ja MacKinnon. Ja moni hengittää myös McDavidin niskaan. Toki tähän omalta osaltaan vaikuttaa se, että vauhtikonekonekynäniekat eivät ole mielestäni yhtä tärkeitä kuin todelliset peliälyköt, joilta löytyy monipuolisesti erinomaisia ominaisuuksia.

Joo, ihan paskasti puolusti ja näytti peliälyään esimerkiksi jatkoajoilla Bostonia ja Chicagoa vastaan. Ja se peliäly on ihan järjettömällä tasolla. Kovin moni pää ei toimisi tuossa vauhdissa. Mutta tämä olkoon viimeinen kommenttini sulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös