Elämänohjelauseet vanhemmiltasi

  • 3 808
  • 53

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
”Pane aina kun on mahdollisuus. Koskaan ei tiedä mikä kerta on viimeinen.”
Ei isä oikeasti näin ohjeistanut, mutta olisi kannattanut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat", terveisin Iskä.

Vituttavan oikeassahan Ukko on tässäkin ollut. Aika monessa asiassa se on ollut oikeassa. Nuorena idealistina tämä inhorealistinen lähestymistapa vitutti ihan huolella, mutta myöhemmin olen huomannut sen tarttuneen minuunkin. Ja päälle kaksikymppisestä lähtien olen kunnioittanut suuresti isääni. Jännää että se alkoi tulla vasta armeijan jälkeen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutsin heitto tuli aikoinaan puskista kun sanoi: Voit tuoda poikaystäväs myös näytille että turha pelätä reaktioo.

En tiedä minä vuonna tämä tapahtui, mutta oletan että siitä on jo aikaa. Mutsiltasi erittäin kaukonäköistä ja viisasta ajattelua, minkä pitäisi nykyään olla ihan oletuksena. Mutsille kuitenkin pisteet, oli ilmeisesti edellä aikaansa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
En tiedä minä vuonna tämä tapahtui, mutta oletan että siitä on jo aikaa. Mutsiltasi erittäin kaukonäköistä ja viisasta ajattelua, minkä pitäisi nykyään olla ihan oletuksena. Mutsille kuitenkin pisteet, oli ilmeisesti edellä aikaansa.

Mutsi kuoli 2006 joten se oli joskus 2000 luvun alussa jolloin olin vielä jollain tapaa komea. En tiedä mistä se tajus että tykkään kundeista kun mitään sensuuntaista vihjettä en siihen suuntaan ikinä ollut laittanut, eikä mun olemus millään voinu sitä sille paljastaa niin mystiseks jäi tuo juttu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutsi kuoli 2006 joten se oli joskus 2000 luvun alussa jolloin olin vielä jollain tapaa komea. En tiedä mistä se tajus että tykkään kundeista kun mitään sensuuntaista vihjettä en siihen suuntaan ikinä ollut laittanut, eikä mun olemus millään voinu sitä sille paljastaa niin mystiseks jäi tuo juttu.

Tätä ei voi sitten selittää muulla kuin sillä, että äideillä on hämmästyttävä kyky nähdä lastensa läpi. Minullakin on siitä kokemusta, ei tosin juuri samasta asiasta.

Kyllä äidit tietää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Täysin punaisia ajatuksia minun kodissani! Pitkä tukka, korvakoru ja sivari! Silloin ei ole kotiin tulemista!"'

Näillä ohjeilla näistä jäi suunnilleen kaikki toteutumatta. Pisimmälle päästiin ehkä tukassa ja ajatuksissa. Mutta aika keskiverto tuli Nummiksesta. Ei nyt mikään isäm maan puollustaja, muttei mikään pitkätukkainen kommarisivarikaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
"Kommunistien kanssa et sitten veljeile. Ja jos kaveris veljeilee, kerrot heti isälle."
”Muista poika, ettei lahkolaisten ja kommunistien kanssa kannata käydä väittelemään edes säästä, ne on puolensa valinneet”.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on neljä. Kaikki muut vaatimukset ovat täytetty. Tulisinko äjjäsi kanssa toimeen?

Tukattomuus ja armeijan käyminen voisivat kompensoida paljon.

Itse uskalsin ottaa korviksen vasta opiskeluaikoina ihan hirveässä seipäässä Ruississa. Kolme päivää sitä katselin ja sitten tulin siihen tulokseen, ettei se sovi minulle. Ukolle en kerinnyt näyttää, harmi.

Ukon kanssa on kyllä ihan sovussa eletty viimeiset 20 vuotta. Ja jäärätkin pehmenee. Sille oli niin vaikea myöntää, että se äänesti kerran demareita, kun oli niin pettynyt kokoomukseen.

Paljon on otettu yhteen, mutta on se hyvä äijä silti. Aina se on halunnut minun parastani ja aina se on tehnyt kaikkensa sen eteen.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
"Kunhan pärjää elämässään omillaan ja olet onnellinen, niin kaikki on hyvin" - tämän neuvon Faija tarjoili täysi-ikäistymisen kynnyksellä. Ihan fiksuja sanoja ja noita olen pyrkinyt noudattamaan.

Oli niitä muitakin. Muun muuassa kun availi jotain mutteria asennosta, jossa ei aina avaussuunta selviä ihan kristallinkirkkaasti Faija totesi: "kuvittele tilalle viinapullo ja sen korkin aukaisu". On mutterit auennut ykkösellä tuon ohjeen jälkeen.

Sekä myös työnhausta totesi armeijan jälkeen että "joko lähdet töihin tai rupeat tekemään kaikki omakotitalon perustyöt ja rempat päälle". Lähti nuori Rautapohkeet äkkiä duuniin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Isävainaa opetti miten lohi suolataan, ja sen että kaikesta kannattaa aina tinkiä. Mutsi kehotti kasvattamaan parran, niin naamasta näkyy vähemmän.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun olin lapsi, enkä aina olisi jaksanut kävellä kauppaan tai muualle, vaan halusin autokyydin niin mummuni tapasi sanoa minulle "Sulla on kaksi tervettä jalkaa. Kyllä ne perille vie".

En tiedä muusta, mutta oli hyvä neuvo. Kävelen nykyään kaikki lyhyet matkat, harrastan juoksua enkä koskaan käytä hissiä. On pysynyt terveys hyvänä ja painoindeksi kohdillaan. Mummu on viisas.
 
Viimeksi muokattu:

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Faija ohjeisti ajokortin saatuani, että maantie ei ole mikään kilparata. Oikeassa oli (ja on edelleen).
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Isän kultaisista neuvoista parhaiten on jäänyt mieleen "Ryypätä saa, muttei kenkiä hävittää". Olen parhaan kykyni mukaan yrittänyt elää ohjesäännön mukaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mä mietin, muttei tullut mitään mieleen. Tämäpä noloa. No ei ole.

No, aivan yhtä onnettomasti ei mennyt minulla.

Isän sanomana on jäänyt mieleen seuraava - Olisihan se paremminkin voinut mennä. Mikä toteamuksena liki kaikkeen arvosanoista urheilutuloksiin, ja tämän sanoi mies, jolla itsellään ei ole merkittäviä saavutuksia.

Äitini taasen? Hmmm... eipä tule mitään elämänohjetta mieleen. Mikä on toki parempi kuin isän onneton ohje yhdistettynä täydelliseen kyvyttömyyteen olla isä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No, aivan yhtä onnettomasti ei mennyt minulla.

Isän sanomana on jäänyt mieleen seuraava - Olisihan se paremminkin voinut mennä. Mikä toteamuksena liki kaikkeen arvosanoista urheilutuloksiin, ja tämän sanoi mies, jolla itsellään ei ole merkittäviä saavutuksia.

Äitini taasen? Hmmm... eipä tule mitään elämänohjetta mieleen. Mikä on toki parempi kuin isän onneton ohje yhdistettynä täydelliseen kyvyttömyyteen olla isä.

Ollaanko me sukua?

OT:n ja yksirivisyyden välttämiseksi video kelvokkaasta kappaleesta:



 
Sodankäynyt faija sano että ota ihmiset tapauskohtaisesti. Se sano myös että vihalla menettää omat yöunet.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mutsin heitto tuli aikoinaan puskista kun sanoi: Voit tuoda poikaystäväs myös näytille että turha pelätä reaktioo.

Tästä tuli mieleen, kun jokunen vuosi sitten olin isoäitini luona käymässä. Katseltiin televisiota siinä, ja oli joku juttu liittyen tasa-arvoiseen avioliittolakiin, ja asiaa vastustavaa henkilöä haastateltiin. Vanha isoäitini sitten tokaisi, että kaikella sitä ihmiset jaksaa päätään vaivata. Eikö se ole se ja sama ketä rakastaa, kunhan rakastaa. Eipä sitä paljoa paremmin voi sanoa.

Isäni kanssa käytiin teini-iässä aika koviakin vääntöjä. Aina isä minun parasta ajatteli, vaikka sitä ei sillä hetkellä ymmärtänyt. Ehkä isoin yksittäinen asia on ollut, kun armeijan jälkeen oli vähän suunta elämässä hukassa, enkä tehnyt oikein mitään. Vähän aikaa isä tuota touhua katseli, kunnes tuumasi, että jos opiskelu ei maistu, täytyy lähteä töihin, mikäli meinaa kotona asua. Ja jos ei kelpaa, niin sitten saa etsiä oman asunnon. Tuolloin vitutti, mutta nykyään arvostan helvetisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös