EHT & EHC 2020–2021

  • 136 657
  • 1 241

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tossa mainoksessa se muija on kyllä ihan menevän näköinen...
Mutta onhan toi itse mainos aivan karsea. Kuka vittu tuonkin on keksinyt.
Se mäkkärin mainos, "jossa se punkero tilas 10 x pelin aikana safkaa ja se urpå kysy aina et paljon peli" oli paljon parempi

Myöhemminhän tuli vielä toinen mainos jossa nuo sankarit sattui samalle salille ja tämä punkero sanoi että ne on olleet B-Street Boys-nimisessä tanssiryhmässä. Vai oliko se poikabändi.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ruotsi 1-0-johtoon Fribergin maalilla.
 

Thoma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Leijonat
Ja komea tasoitus. Vanha kunnon tshekkimaali.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Zadinalle illan toinen. Hieno kuti yläkulmaan.
 

Thoma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Leijonat
Tshekki vei 3-2 jatkoajalla.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Laitahyökkääjät:
Turunen
Pakarinen
Mäenalanen
Anttila
Sallinen
Savinainen

Siinäpä varmat nimet. Lopuista laituripaikoista on tiukka kisa noiden noin kuuden nimen (Ojamäki, Hännikäinen, Karjalainen, Puustinen, Innala, Suomi) kesken. Keskushyökkääjistä Tiivola jäänee ulos.

Herra Alismäen valintaa puoltaisi (edes jonkinlaiset) valmiudet pelata keskellä, mutta noin muuten kiinnostaa, että onko Mäenalanen tosiaan tämän (toki erittäin rajallisen) EHT-otannan perusteella selkeästi esim. Hännikäistä edellä? En ole näitä viimeisimpiä EHT-pelejä nähnyt, ja siksi tätä kysynkin, mutta päättyneen kauden perusteella Hännikäinen olisi kuitenkin Mäenalasta, ja jopa esimerkiksi Savinaista, edellä MM-valintoja ajatellen, joskin Savivellulla on toki kohtuu paljon historiaa Jalosen kanssa ja pelaajatyyppinä aina arvokas.
 
Herra Alismäen valintaa puoltaisi (edes jonkinlaiset) valmiudet pelata keskellä, mutta noin muuten kiinnostaa, että onko Mäenalanen tosiaan tämän (toki erittäin rajallisen) EHT-otannan perusteella selkeästi esim. Hännikäistä edellä? En ole näitä viimeisimpiä EHT-pelejä nähnyt, ja siksi tätä kysynkin, mutta päättyneen kauden perusteella Hännikäinen olisi kuitenkin Mäenalasta, ja jopa esimerkiksi Savinaista, edellä MM-valintoja ajatellen, joskin Savivellulla on toki kohtuu paljon historiaa Jalosen kanssa ja pelaajatyyppinä aina arvokas.

Hyvä kysymys. Omasta mielestäni Hännikäinen olisi parempi valinta kuin Mäenalanen puhtaasti tämän kauden KHL-pelien perusteella. Todennäköisesti nuo molemmat (tai siis kaikki kolme, kun Savinainenkin lasketaan) mahtuvat lopulliseen MM-joukkueeseen. Puhtaasti aiempaan historiaan ja kenties myös roolituksiin perustuen lasken Mäenalasen tällä hetkellä Jalosen papereissa varmaksi kun taas Hännikäinen siihen epävarmojen joukkoon. Kuten sanoin, uskoisin myös Hännikäisen mahtuvan mukaan. Ruotsi-pelissä Hännikäisenkin olisi kuitenkin syytä saada jotain hyödyllistä aikaiseksi.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Randalf @Mängimies Savimiehen etuna niin Hännikäiseen kuin Mäenalaseen verrattuna on maskipeli. On hiipuvasta liikkeestä huolimatta maanosan eliittiä edelleen yv:ssä maskimiehenä ja pomminvarma kisapelaaja. Pidän Vellua myös paljon kovaluonteisempana pelurina vs Hänmän&Saku.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
En ymmärrä, että millä meriiteillä Lundell roikkuu vielä tuolla mukana. Rankka kausi monella tapaa takana ja oli loppu viimein pleijareissa aika paperia ja sitä ei pronssiottelun pari syöttöä muuksi muuta. Lundellin kisat vielä ovat edessäpäin, joten eikö nyt olisi aika antaa henkistä ja fyysistä lepoa kuin mennä skouttien eteen puolivillaisen väsyneenä esiintymään ja kenties loukkaantumisriskiä realisoimaan?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En ymmärrä, että millä meriiteillä Lundell roikkuu vielä tuolla mukana. Rankka kausi monella tapaa takana ja oli loppu viimein pleijareissa aika paperia ja sitä ei pronssiottelun pari syöttöä muuksi muuta. Lundellin kisat vielä ovat edessäpäin, joten eikö nyt olisi aika antaa henkistä ja fyysistä lepoa kuin mennä skouttien eteen puolivillaisen väsyneenä esiintymään ja kenties loukkaantumisriskiä realisoimaan?
Luuletko, että pelaaja itse ajattelee noin? Nuorena kaverina saa kovia EHT pelejä vyölleen. Se on sitten eri asia jos taso ei riitä, mutta aivan varmana nuori sälli haluaa tuonne mukaan ja syystä.
 
@Randalf @Mängimies Savimiehen etuna niin Hännikäiseen kuin Mäenalaseen verrattuna on maskipeli. On hiipuvasta liikkeestä huolimatta maanosan eliittiä edelleen yv:ssä maskimiehenä ja pomminvarma kisapelaaja. Pidän Vellua myös paljon kovaluonteisempana pelurina vs Hänmän&Saku.

Jep, siksi juuri pidänkin Savinaista Jalosen papereissa lukittuna kisajengiin. Luultavasti ihan ensimmäisiä hyökkääjiä, jonka nimeä on kirjoitettu Jalosen papereihin.
 
En ymmärrä, että millä meriiteillä Lundell roikkuu vielä tuolla mukana. Rankka kausi monella tapaa takana ja oli loppu viimein pleijareissa aika paperia ja sitä ei pronssiottelun pari syöttöä muuksi muuta. Lundellin kisat vielä ovat edessäpäin, joten eikö nyt olisi aika antaa henkistä ja fyysistä lepoa kuin mennä skouttien eteen puolivillaisen väsyneenä esiintymään ja kenties loukkaantumisriskiä realisoimaan?

Ja varsinkin kun Lundellilla ei ole skouteille mitään näyttämistä. Varaus on jo taskussa ja NHL-paikan valloitus alkaa syksyllä, aivan sama pelaako näissä kisoissa vai ei. Toki jos pelaaja tuntee itsensä täysin terveeksi ja virtaa riittää, niin mikäpä ettei.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Luuletko, että pelaaja itse ajattelee noin? Nuorena kaverina saa kovia EHT pelejä vyölleen. Se on sitten eri asia jos taso ei riitä, mutta aivan varmana nuori sälli haluaa tuonne mukaan ja syystä.

Niin. Kyllähän maajoukkueeseen saapuu kuka vaan jos kutsu käy Jalosen vesileimakirjeen myötä. Nyt ei ole kyse siitä mitä Lundell itse pohtii tai on pohtimatta. En ymmärrä, että mitä Suomen valmennus näkee vielä playoff-kevään ja koronataudin runtelemassa Lundellissa tämän kauden, jonka viime aikaiset näytöt eivät minun mielestäni puolla paikkaa MM-joukkueessa, mutta kaatakoot Ruotsin tehoin 5+1 niin saadaan nämäkin puheet hassuiksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin. Kyllähän maajoukkueeseen saapuu kuka vaan jos kutsu käy Jalosen vesileimakirjeen myötä. Nyt ei ole kyse siitä mitä Lundell itse pohtii tai on pohtimatta. En ymmärrä, että mitä Suomen valmennus näkee vielä playoff-kevään ja koronataudin runtelemassa Lundellissa tämän kauden, jonka viime aikaiset näytöt eivät minun mielestäni puolla paikkaa MM-joukkueessa, mutta kaatakoot Ruotsin tehoin 5+1 niin saadaan nämäkin puheet hassuiksi.
Mitäpäs jos Lundell on itse käynyt keskusteluja Jalosen ja muiden kanssa ja ilmaisuut, että totta hemmetissä tulen? Siellä on kuitenkin tiivis kööri, pukukoppielämä on yleensä aika kivaa, näkee tuttuja ja toistaiseksi tuntemattomia, maajoukkue!, pääsee reissuun. Kyllä minä näen tuossa aika paljon syitä, että pelaaja itse on sitä mieltä, että kyllä hän on valmis soturiksi. Lisäksi rikkonainen kausi alla niin kyllähän sitä helposti alkaa tekemään mieli vähän pelailla jos kroppa on kunnossa.
 

Hexa

Jäsen
Niin. Kyllähän maajoukkueeseen saapuu kuka vaan jos kutsu käy Jalosen vesileimakirjeen myötä. Nyt ei ole kyse siitä mitä Lundell itse pohtii tai on pohtimatta. En ymmärrä, että mitä Suomen valmennus näkee vielä playoff-kevään ja koronataudin runtelemassa Lundellissa tämän kauden, jonka viime aikaiset näytöt eivät minun mielestäni puolla paikkaa MM-joukkueessa, mutta kaatakoot Ruotsin tehoin 5+1 niin saadaan nämäkin puheet hassuiksi.
Luulen, että tuosta on käyty ensin molemminpuolisia keskusteluja ja tiedusteluja ennen päätöstä tulla maajoukkueleirille mukaan. Lundell selvästi arvostaa maajoukkuepelejä ja koska alla on sattuneista syistä rikkonainen kausi, niin varmaan pelihaluja on vielä jäljellä tälle kaudelle. Ihan jo senkin takia, että pääsee jälleen omalle totutulle, koronaa edeltävälle tasolleen. Kuntokäyrä kuitenkin osoittaa koko ajan ylöspäin toipumisen jälkeen ja paras vire on vasta löytymässä. Nyt on myös hyvä tilaisuus saavuttaa jotain MM-tasolla.
 

Hexa

Jäsen
Tarkoittaakohan toi että Lankinen tulee kisoihin niinkuin maikkarin T.Laaksonen väitti muutama päivä sitten?
Noin itsekin olin päättelevinäni tuosta maalivahtivalinnasta Ruotsi-otteluun. Nyt halutaan ilmeisesti peluuttaa Olkinuoraa mahdollisimman paljon MM-turnausta varten ja hänelle kaavaillaan ykkösvahdin asemaa sinne. Mutta syy voi olla myös sekin, että Lankinen todella on tulossa ja Olkinuora olisi siten kakkosvahti ja sen takia hänelle halutaan mahdollisimman hyvä pelituntuma ennen kisoja.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kyllähän tuossa TV5:sen mehunkeiton pakkosyötössä täyttyvät selkeästi henkisen pahoinpitelyn tunnusmerkistöt.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Suomi vienyt peliä miten tahtoo, sitten tyhmä jäähy ja Ruotsi johtoon. Mä tästä lähden keittämään tuoremehua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös