Mainos

Eetu Peltola

• 3 391
  • 29

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen antanut menneinä vuosina Peltolalle paljon rapaa, kun on ollut aika paljon hakemista tuossa puolustuspelaamisessa.

Mutta nyt. Jumalauta. Tällä hetkellä Peltola on tuon pakiston liideri. Mahtavaa nähdä, että homma sujuu myös ilman Ertsiä.

Ja pitkä sopimus jo tehtynä (päättyy keväällä 2027). Maistuu!

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peltsi on kieltämättä aiheuttanut harmaita hiuksia aiemmin, mutta helppo kompata veljiä/siskoja siinä, että suorittaa tällä hetkellä todella hyvin. Komppaan myös juurikin sitä, että kokoaan saisi vielä enemmän käyttää hyödyksi.

Niin paljon on Peltolan niskaan kaadettu lokaa (joskus minäkin), että onpahan hienoa katseltavaa, kun Eetu näyttää epäilijöille!

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuossa kehitystä tullut vaikka myös selkeästi aliarvostettu ollut aikaisemminkin jo. Huomion arvoista myös että tehnyt jo 6 tehopistettä joka on hyvin ilman YV aikaa, 22 pisteen tahtia. Tätä vauhtia oma piste-ennätys rikotaan hyvissä ajoin.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Itse en ole niinkään varma, että tarvitseeko erityisesti fyysisyyttä hirveästi lisätä, kun Peltola käyttää nimenomaan ulottuvuuttaan erinomaisesti hyödyksi ja tekee sitä vähemmän näkyvää työtä oikein. Eli on siellä missä pitää ja puolustaa jo pelkällä preesensillään. Päälle vielä ulottuva maila ja ei liikaa hötkyile. Kyllä se nytkin sitoo vastustajan laitaan tarvittaessa ja antaa poikkarilla vauhdit pois maalin edestä.

Mieleeni hyvänä verrokkina tulee mieleen Kalteva. Puolustaa suht kliinisesti ja rauhallisesti, sekä käyttää hyväksi ulottuvuuttaan. Samalla pystyy edistämään peliä kiekonkin kanssa. Kaltevankin kohdalla toivottiin, minäkin, lisää ilkeyttä.

Älkääkä ymmärtäkö väärin, pidän suuresti fyysisistä pakeista. Kautta historian fyysiset, ilkeät pakit ovat kuuluneet suosikkeihini, vaikka Pronger ja Tollefsen mainitakseni. Vuosia JYPiin Joonas Järvistäkin olen huudellut peräpään isännäksi, kun ei mikkihiiret ole osanneet puolustaa. Mutta arvostan kyllä myös korkealle ne, joita ei huomaa. Osoituksena siitä jokavuotiset Skrbek-nostot siitä asti, kun se meillä pelasi, ja paljon olen siitä syystä Vainiotakin joutunut puolustamaan viime ja tällä kaudella. Peltolan kohdalla erityisesti ”näkymättömyys” on virkistävä tuulahdus.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en ole niinkään varma, että tarvitseeko erityisesti fyysisyyttä hirveästi lisätä, kun Peltola käyttää nimenomaan ulottuvuuttaan erinomaisesti hyödyksi ja tekee sitä vähemmän näkyvää työtä oikein. Eli on siellä missä pitää ja puolustaa jo pelkällä preesensillään. Päälle vielä ulottuva maila ja ei liikaa hötkyile. Kyllä se nytkin sitoo vastustajan laitaan tarvittaessa ja antaa poikkarilla vauhdit pois maalin edestä.

Peltolalla lopulta on myös tuota pituutta ja kokoa sen verran että jos alkaa siellä enemmänkin käyttämään fyysisyyttä niin jäähypenkkihän siinä vain kutsuu. Nyt pelaa järkevästi tilanteita ja varsinkin nykysäännöillä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy