Eduskuntatalon pylväät töhritty 25.9.2024

  • 22 638
  • 354

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät


Minä olen kyllä todella pöyristynyt.

Pylväät töhritty joskus aamuyöstä (?), poliisi kerennyt paikalle vasta klo 8!

Minusta tuo on jo terrorismia. Ei minkäännäköistä sympatiaa töhrijöitä kohtaan tästä suunnasta.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hunajata, hunajata & Glory, glory Man United
Jotain viherpiipertäjiä siellä näyttää notkuvan tolppien "alapuolella" olevilla portailla. Seuraavaksi sitten autotielle makaamaan!

Vittu mitä porukkaa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotain viherpiipertäjiä siellä näyttää notkuvan tolppien "alapuolella" olevilla portailla. Seuraavaksi sitten autotielle makaamaan!

Vittu mitä porukkaa.
Joo, veikkaan että liittyy jotenkin Israelin ja Hamasin väliseen kapinaan.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hunajata, hunajata & Glory, glory Man United
Pylväät töhritty joskus aamuyöstä (?), poliisi kerennyt paikalle vasta klo 8!
Kyllä tuo tapahtui vasta kasin pintaan ja tekijät jäivät notkumaan portaille.

Mä en vaan vittu voi ymmärtää miten noita ei oteta tuosta välittömästi talteen. Itse kun menisin jonkun graffitin tuohon portaisiin piirtämään ja jäisin se purkki kädessä siihen notkumaan niin alta aikayksikön lentäisin niskaperseotteella maijan takakonttiin.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Turpeen nostoa vastustavaa porukkaa. Saa tuolla tietysti asialleen huomiota, mutta eri asia onko myönteistä huomiota.
Näiden kohdalla pitäisi ottaa Venäjästä mallia. " Mitäs teidän lapselle kuuluu? En tiedä, alkoi vastustaa dieselautoja ja meni tielle makaamaan ettei ihmiset pääse töihin. Ei ole sen jälkeen näkynyt"
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tuo tapahtui vasta kasin pintaan ja tekijät jäivät notkumaan portaille.

Mä en vaan vittu voi ymmärtää miten noita ei oteta tuosta välittömästi talteen. Itse kun menisin jonkun graffitin tuohon portaisiin piirtämään ja jäisin se purkki kädessä siihen notkumaan niin alta aikayksikön lentäisin niskaperseotteella maijan takakonttiin.
Mitä jos lähdettäisiinkin siitä, että sanotaan aktivisteille, että alkakaas saman tien siivoamaan niitä omia töhryjänne. Jos jotakin tarpeita tarvitaan niin tuodaan niitä kyllä, mutta muuten hopi hopi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä jos lähdettäisiinkin siitä, että sanotaan aktivisteille, että alkakaas saman tien siivoamaan niitä omia töhryjänne. Jos jotakin tarpeita tarvitaan niin tuodaan niitä kyllä, mutta muuten hopi hopi.

Ihan omasta pussistaan voivat maksaa puhdistusaineet. Tai sitten vanhemmat saavat kaivaa kukkaroaan ja siten osallistua tähän lasten harrastukseen.

Tämä ei todellakaan lisää kansan sympatiaa Elokapinaa kohtaan.
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hunajata, hunajata & Glory, glory Man United
Mitä jos lähdettäisiinkin siitä, että sanotaan aktivisteille, että alkakaas saman tien siivoamaan niitä omia töhryjänne. Jos jotakin tarpeita tarvitaan niin tuodaan niitä kyllä, mutta muuten hopi hopi.
Muuten hyvä, mutta nuo työtä vieroksuvat eloapinat eivät valitettavasti osaa kuin makoilla.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
”Elokapina ja Återställ Våtmarker yhdistävät voimansa lopettaakseen Neovan tuhon elämää ylläpitäville kosteikoillemme.”

Hei daijut, miten teidän vandalismi lopettaa turpeen noston? Ei mitenkään!

Tää on taas tätä, riehutaan ja vandalisoidaan koska se on coolia, mutta mitään oikeasti vaikuttavaa ei jakseta tehdä. Miettikää jos nää kaikki töhrijät ja autotiellämakoilijat ottaisi itseään niskasta kiinni ja hakisi eduskuntaan oikeasti muuttamaan asioita. Voisivat saada jotain muutosta aikaankin. Mutta sehän ei oo coolia eikä parsakaalinpopsijaspedeillä riitä pitkäjänteisyys tai kurinalaisuus sellaiseen oikeaan duuniin. Saatika, että yrittäisivät ajaa muutosta siellä missä sitä oikeasti tarvitaan, eli Kiinassa tai yleisemmin kaakkois-Aasiassa. Siellä vaan joutuu oikeasti linnaan jos meet tuolla tavalla hölmöilemään, niin eivät uskalla.

Kyttien pitäis napata rasvaisista rastoista noi kaikki saman tien putkaan ja lätkäistä mojovat sakot päälle vandalismista.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Anna anarkistille pikkusormi, niin hän vie varpaasikin. Mitä jos menisivät ihan vain ansiotöihin? Sellainen tosin muokkaa maailmankuvaa, joidenkin mielestä ikävällä ja vastustettavalla tavalla. Tai jos ylimääräistä energiaa pursuaa joka solusta, on paljon vapaaehtoistyötä, joka on hyödyllistä lähimmäisille ja lopulta myös yhteiskunnalle.

Mutta ei. Anarkistina larppaaminen on mukavampaa. Olen tosissani yrittänyt joskus ymmärtääkin näitä elämän pikku kullanmuruja, mutta ei taida juuri olla heille käyttöä missään hyödyllisessä.

Huolestuttavaa tässä kyllä on se, että ilmeisesti eduskuntataloon voi taluttaa mukanaan kamelin, kirahvin tai viedä vaikka räjähteitä jos sattuu siltä tuntumaan. Kukaan ei estä, koska estäminen on kielletty. Aina joku vinkuja talon sisälläkin menee sykkyrälle ja vetää herneen nenään.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muuten hyvä, mutta nuo työtä vieroksuvat eloapinat eivät valitettavasti osaa kuin makoilla.
Miten maatessa pystyy maalaamaan pylväitä noin korkealta? Toki sinäkään tuskin tunnet yhtään elokapinalaista, mutta mukavahan se on päästä mielipidettään ilmaisemaan.

Vitsit sikseen, ei minkäänlaista ymmärrystä kyseiselle toiminnalle. Toki huomiota saavat asialleen, mutta tämänkaltaista valtion omaisuuden tärvelyä ei tarvitsisi tehdä huomion saamiseksi. Saisivat itse siivota sotkunsa.
 

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Edelleen tämä on nimenomaan se mitä Elokapina haluaa! Jos ei kukaan olisi maalannut noit pylväitä, niin ette tekään täällä heistä puhuisi.
Kyllä tolla teolla ja otsikoilla varmasti taas muutama sata/tuhat uutta ihmistä tietää Elokapinasta, turpeesta ja siitä että eduskunnassa tehdään ihan vääriä valintoja meidän lasten tulevaisuutta ajatellen. Ja se on nimenonmaan se mitä he haluaa. Jos joku Perätorniossa ei vielä tiedä Elokapinasta, niin kyllä se varmasti joku päivä tietää.

Hesarissa kerrottiin että vesiliukoista maalia eli eiköhän se sieltä helposti saada pestyä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sakoista tuli mieleen niin noista on aikaisemmin julkisuudessa ollut puhetta, että joku on lupautunut maksamaan elokapinoitsijoiden sakkoja.

Senkin takia koen, että sotkijat siivoaisivat itse olisi paljon parempi rangaistus kuin se, että joku maksaa ja hoitaa homman. Ei se siivoaminen niin hääviä hommaa ole. Pieni nöyryytys siinä omia töhryjään julkisesti siivota verrattuna siihen, että rehvakkaasti ollaan oikeudessa omasta mielestä oikealla asialla.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Vaikka hyvän asian puolesta sinänsä osoittavatkin mieltään, niin tuskin tällä toimella hirveästi sympatiaa keräävät. Mikä vika vanhoissa koijärveläisten keinoissa on? Sinne vaan lukitsemaan itsensä työkoneisiin kiinni. Toisaalta ymmärrän elokapinalaisia, ei minuakaan kiinnostaisi matkustaa syksyllä johonkin helvetin perseeseen ja ihmetellä kun paikalle vaivautuu vain pari hassua toimittajaa. Onhan tässä julkisuusarvo ja helppous vähän eri luokassa. No joka tapauksessa, elokapina tekee kyllä näillä touhuillaan lähinnä vain haittaa ilmastonmuutoksen vastaiselle taistelulle.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleen tämä on nimenomaan se mitä Elokapina haluaa! Jos ei kukaan olisi maalannut noit pylväitä, niin ette tekään täällä heistä puhuisi.

Elokapina haluaa, että yhä suurempi osa kansasta alkaa tuntea vastenmielisyyttä liikettä kohtaan ja että enemmän puhutaan heidän vandalismistaan kuin tavoitteistaan?
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eli logiikka on, että koska suomalainen firma nostaa turvetta Ruotsissa, niin nämä valopäät menee töhrimään eduskuntatalon pylväitä? Ei herranjumala sentään. Toivottavasti lasku korkoineen menee tekijöille.

Posia herättää hesarin artikkelissa tämä: "
Tapahtunutta tutkitaan törkeänä vahingontekona, poliisi kertoo.

Vahingonteko on lain mukaan törkeä, jos se aiheuttaa historiallisesti tai sivistyksellisesti erittäin arvokkaalle kohteelle huomattavaa vahinkoa. Törkeästä vahingonteosta tuomitaan aina vankeutta. Rangaistukset vaihtelevat neljän kuukauden ja neljän vuoden väliltä."


On maali kuinka helposti liukenevaa tahansa, niin mielelläni minun verorahoja saa käyttää tämän porukan lukitsemiseksi vaikka vähän pidemmäksikin aikaa.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Kunhan arkkitehtuuri säilyy ennallaan, niin itse olen ihan fine tämän suhteen. Jos taas maalia jää väkisin betonin huokosiin tai putsauksesta jää jälkiä, niin sitten on ISO ei minunkin mielipiteeni. Mutta nyt saivat ison huomion jota tavoittelivatkin ja tuskin välittävät oliko hyvää vai huonoa julkisuutta. Meidänkin työpaikan kahvipöydässä puhuttiin tässä aamulla nyt sitten turpeesta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei pitäisi olla enää epäselvää se, kuinka nopeasti Elokapinan mielenosoitukset päätetään tulevaisuudessa. Kun jo ruvettu ihan konkreettista vahinkoa tekemään. Ja ihan sama oliko vesiliukosta maalia tai ei.

Putkaan vaan, kiinniotto rikoksilta ja häiriöiltä suojaamiseksi. Heti kun ilmaantuvat paikalle mihin ei ole lupia. Ja luvallisissa paikoissahan nuo harvemmin mitään järjestävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös