Oilers varasi siis seuraavat pelimiehet draftissa:
#1 Taylor Hall
Tyytyväinenhän tähän pitää olla, että loppujen lopuksi Oilers valitsi Hallin. Noilla meriiteillä ja pelitaidoilla aivan ehdoton ykkösvaraus. Miellyttää erittäin paljon.
#31 Tyler Pitlick
Aivan mahtavaa, että Oilers oli tässäkin hereillä! Nyt saatiin samassa draftissa sekä tuleva ykkösketjun laituri, että myös mahdollisesti potentiaalinen tuleva ykkössentteri. Pystyy dominoimaan peliä, omaa erittäin hyvän rannelaukauksen, erinomainen luistelija. Pelasi yliopistosarjassa oikean laitahyökkääjän paikkaa, mutta omimmillaan sentterinä, siirtyy ensi kaudeksi WHL:ään. Puolustuspeliä pitää vielä kehittää. Hymy nousi huulille kun tästä luin.
#46 Martin Marincin
Aluksi en oikein tiennyt koko kaverista mitään, mutta pikainen vilkaisu rankingiin kertoi, että Marincin oli rankattu Euroopan lupausten joukossa sijalle 10. Isokokoiselta peruspakilta vaikuttaa, mutta näyttää siltä, että pystyy myös kiekolliseen peliin. Vaikuttaa siis hyvältä hankinnalta, mutta näkee oikeastaan vasta sitten, kun kaveri on campilla. Tosiaan alunperin tuo vuoro kuului Carolinalle, mutta Oilers sai sen lähetettyään Riley Nashin Hurricanesiin.
#48 Curtis Hamilton
Ei sano oikein mitään minulle. Scouting reportit kertoivat että kyseessä on kahden suunnan hyökkääjä ja agitaattori. Loukkaantumisherkkyys miinus ja ajoittain pehmeä. Kova karvaaja, mutta kädet ei riitä kakkosketjuun saakka. Potentiaalinen kolmos-tai nelosketjun rouhija.
#61 Ryan Martindale
Tässä on sitten potentiaalinen tuleva kakkossentteri. Pistesaldot OHL:sta ovat vakuuttavat ja kaiken lisäksi kaveri osaa laittaa kiekon maaliin. Vähän hintelä vielä ja tarvitsee lisää massaa. Oli sijoitettu 30 parhaan joukkoon, joten hyvä haku Oilersilta.
#91 Jeremie Blain
Tuntematon kaveri minulle, mutta QMJHL:n pistetilastot osoittavat ylöspäin. Toisaalta se ei välttämättä kerro mitään. Hit or miss-varaus
#121. Tyler Bunz
Kaverin tilastot eivät hirveästi vakuuttaneet, mutta hän oli CSS:n maalivahtirankingin kymppi. Vahvuuksina nopeus, koko ja jalat. Heikkouksia ainakin se, että menee liian nopeasti maihin eikä pysty pitämään tasoaan ajoittain. Backup-ainesta.
#162. Brandon Davidson
Tämä varaus voi osoittautua löydöksi. Oli nimittäin ennakkoon sijoitettu 50 parhaan joukkoon, mutta valui kuudennelle kierrokselle. Tulokaskausi WHL:ssä oli hyvä, 59 ottelussa 33 pinnaa. Luettuani kaverista minulle tuli hyvät värinät tästä pickistä. Potentiaalia top 6-pakiksi, jopa top 4-pakiksi.
#166 Drew Czerwonka
Ei mitään hajua tästä kaverista. En edes tiedä millainen pelaaja on kyseessä.
#181 Kristians Pelss
Jälleen yksi rankkaamaton kaveri. En tiedä mistä lie tämän hakeneet, mutta tilastot ei vakuuta. Mahdollinen bust.
#202 Kellen Jones
Tämä oli mielenkiintoinen varaus. Takonut hyviä pisteitä BCHL:ssä ja siirtyy ensi kaudeksi yliopistosarjaan. Ensi kausi oikeastaan näyttää suunnan hänen kohdallaan.
Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että erittäin onnistunut drafti Oilersilta. Hallin lisäksi saatiin ainakin 5 muuta kaveria, joilla kaikilla on paljon potentiaalia NHL-paikkaa silmällä pitäen. Varsinkin Pitlickin varaukseen olen erittäin tyytyväinen.