Hemsky teki tehot 1+2, joten olisi järjetön ratkaisu Tambellinilta alkaa kaupitella Alesia.
Toisaalta järjettömät ratkaisut kuuluvat ihan Tambellinin ydinosaamisalueeseen. No, onhan se niinkin, että jos jotain aiotaan saada ostettua, niin silloin on myös maksettava jotain. Eli jos nyt haluttaisiin hankkia vaikka joku puolustaja, niin ei Oilersilla montaa pelaajaa ole, joita voitaisiin tällaisessa kaupassa käyttää. (Siis jos hankittaisiin hyvä puolustaja, joka ei ole UFA kesällä.) Nämä pelaajat taitaisivat olla Hemsky, Penner, Eberle, Hall, Omark ja mahdollisesti Pääjärvi tai Gagner. Eli siinä mielessä ymmärrän mikäli Tambellini Hemskyn myisi. Mutta kuten olen aiemminkin todennut, niin vaihdossa on sitten tultava ihan oikeita NHL-pelaajia eikä mitään tulevaisuudenlupauksia tai varausvuoroja, koska muuten tämä jälleenrakennus ei lopu ikinä.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Penner tai Hemsky pitäisi myydä vain jos on varmaa etteivät he tee ensi kauden aikana jatkosopimusta. Tai jos joku maksaa heistä kovaa ylihintaa, mitä vähän epäilen.
Tosiaan viime yön peli on ollut varsin erikoinen Oilersilla. Normaalisti päästetty vastustaja parin maalin karkumatkalle alkaen sillä, että veskari hörppää ekan laukauksen sisään. Olihan se aikamoinen propelli, mutta silti nuo on otettava. Lisäksi ylivoimalla on saatu onnistumisia aikaan ja peräti kolmesti. No eihän se nyt Masonillakaan ihan paras päivä ollut, mutta kyllä tää mulle kelpaa. Kerrankin Hallille tuli onnistumisia mikä oli hienoa. Paikkojahan kaverilla on pelistä toiseen, mutta viimeistely on vähän ontunut. Kuulinkohan oikein, että edellinen Oilersin tulokas joka teki hattutempun oli Rem Murray vuonna -96? Ja edellinen Oilersin pelaaja joka teki kolme ylivoimamaalia samassa pelissä oli Glenn Anderson vuonna -88.