maken veivi jr.
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Manchester United, Bruceola
Mulle tuli jo postiluukusta mutta en saa asennettua, voiko olla että pystyy asentamaan vasta julkaisupäivänä?
Kyllä preloadit on olleet pystyssä jo aikaa sitten. Ei pitäisi olla ongelma.Mulle tuli jo postiluukusta mutta en saa asennettua, voiko olla että pystyy asentamaan vasta julkaisupäivänä?
Noita vaikeustasoja on ilmeisesti vähän vaikeutettu ja career modeekin tuotu nyt tuo Ultimate vaikeustaso. Edellisessä versiossa Legendary tuntui liian helpolta, vaikka sääti slidereita vaikeimmiksi, joten erittäin tervetullut uudistus. Nyt tuntuu ainakin aluksi tuo Legendary ehkä jopa liian haastavalta.Vaikeustasosta ei ole tietoa, kun periaatteessa demoa vasta olen päässyt pelaamaan, mutta kyllä maalien tekemiseen joutui keksimään mukavasti erilaisia keinoja ja erityisesti pisti silmään nuo kamppailut keskikentällä.
Ihan vaan mielenkiinnosta, että minkä pituisia matseja pelaat? Tai paljonko käytät viikossa aikaa Fifaan? Itse olen aloitellut taas uutta kautta, mutta ensimmäinenkin kausi on vasta ihan alkutekijöissään.Managerimuoto on kyllä kolahtanut ihan täysillä. Miinusta vain siitä, että tähtipelaajia on vähän turhan helppo naarata joukkueeseen, jos pelaa jollain huippuseuralla. Rotaatiota joutuu käyttämään laajasti ja penkkiin kannattaa tosissaan satsata jos mielii voittaa useamman pytyn kauden aikana.
Itse aloitin ManUlla ja kolmen kauden saldo oli 3 Valioliigan mestaruutta, 1 liigacup, 2x Community Shield ja FA Cup. Lisäksi voitin Etelä-Amerikan mestaruuden Kolumbian managerina. Mestarien liigassa menestystä tuli vasta kolmannella kaudella, jolloin ylsin finaaliin. Real Madrid oli kuitenkin parempi numeroin 2-1.
Nyt on ensimmäinen kausi menossa AC Milanissa ja toivottavasti se UCL:n voittokin vihdoin ja viimein tulisi muutaman vuoden sisään.
Ihan vaan mielenkiinnosta, että minkä pituisia matseja pelaat? Tai paljonko käytät viikossa aikaa Fifaan? Itse olen aloitellut taas uutta kautta, mutta ensimmäinenkin kausi on vasta ihan alkutekijöissään.
Onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, että kone tekee periaatteessa matsista toiseen ihan älyttömiä maaleja? Manager modea Championshipissiä pelailen, ja muuten pelit saattavat olla oikeinkin tasaisia ja mukavaa vääntöä, mutta sitten tulee joku 5min pätkä kun Nottingham muuttuukin Barcelonaksi, pallo liikkuu yhdellä kosketuksella tarvittaessa vaikka ilmassa omasta päästä minun päähän jossa joku ~65 kokonaisuuden mullikka vetää uskomattoman volleyn suoraa 20m päästä ylänurkkaan. Alkaa turhauttamaan kun noita on ihan mahdoton puolustaa poiskin!
Muuten oikein mukava tämä uusi Fifa, huomaa jopa eron vanhaan kun pallosta on tehty paljon "irtonaisempi" että se ei aina ole jollain hallussa vaan enemmän tulee kaksinkamppailua ja kampeamista pallosta.
Eipä ole tuollaista tullut vastaan. Mutta Legendary tasolla ärsyttää kun tulee aivan älyttömän paljon saksipotkuja ja volleyita, lisäksi ainakin paremmat kärkihyökkääjät monesti kuudentoista rajalla selkä maaliinpäin nostavat pallon ilmaan ja ampuvat volleyn. Todella kiva olisi nähdä tuollaista joskus, mutta alkaa realismi karisemaan kun sama on tapahtunut parissa pelissä putkeen ja sitten kolmannessa Harry Kane tekee tempun kolme kertaa.
Mielestäni saisi nuo highlight jutut jäädä paljon vähemmälle.
Onko muut havainneet vastaavaa ongelmaa, että kone tekee periaatteessa matsista toiseen ihan älyttömiä maaleja? Manager modea Championshipissiä pelailen, ja muuten pelit saattavat olla oikeinkin tasaisia ja mukavaa vääntöä, mutta sitten tulee joku 5min pätkä kun Nottingham muuttuukin Barcelonaksi, pallo liikkuu yhdellä kosketuksella tarvittaessa vaikka ilmassa omasta päästä minun päähän jossa joku ~65 kokonaisuuden mullikka vetää uskomattoman volleyn suoraa 20m päästä ylänurkkaan. Alkaa turhauttamaan kun noita on ihan mahdoton puolustaa poiskin!
Valjujoukkueilla on kyllä haastava voittaa chämppäriä. En siinä onnistunut ManUlla kolmen kauden aikana ja kun aloitin jokunen viikko sitten uuden uran Chelsealla, niin sama juttu. Liigamestaruuksia kyllä on tullut sekä Cup-voittoja, mutta sitä suurinta ja kauneinta en ole onnistunut lädijoukkueen peräsimessä voittamaan.
Eli melko realistinen peli?
Anteeksi, pakko oli heittää, vaikka mitään muuta annettavaa tälle ketjulle ei ole. Tämän vuoden fifasta kun ei ole sitten minkäänlaista kokemusta youtube-videoita lukuunottamatta.
Onko mahdollista nähdä otteluhistoriaa, eli tulokset edellisistä otteluista? Pelaan ainoastaan FUT otteluita, eli pääsääntöisesti verkossa. Yritin etsiä tietoja mutta ei oikein löydy mitään suoraa linkkiä tai paikkaa josta tämän tiedon löytäisi.
EDIT. Ja pelaan siis FIFA 19-peliä Xboxilla jos tämä auttaa yhtään.
Tämä tulee hieman myöhään koska olen täällä kirjautuneena ollut suhteellisen harvoin. Olet ehkä löytänyt jo vastauksen mutta vastaan silti. FUTin Division Rivalsissa ei näy otteluhistoriaa eikä maratontilastoa. FUTin Single Player Seasonissä nämä näkyvät. Myöskään FUT Championsista ei näitä tilastoja löydy. Tuo on mielestäni iso puute FIFA19:a. Edellisessä versiossa oli onlineliigan (vanha systeemi joka korvattiin Division Rivalsilla) maratontilastot sekä näkyi Single Player Seasonin tavoin kolme edellistä peliä (Single Player Seasonissa näkyy toki myös kausikohtaisesti ottleuohjelma ja siinä tulokset). FIFA19:a normipelimuodon onlineliigassa on tuo entinen FUTin onlineliigan pelisysteemi eli samantyyppinen mitä Single Player Seasonissa. Siellä näkyy otteluhistoria tietyn ajan taaksepäin sekä maratontilastot. Mielestäni FIFA20:a voisi tilastoihin panostaa enemmän.
Tuosta Division Rivals-uudistuksesta sen verran, että pidän sitä erittäin onnistuneena. Siinä on hyvät palkinnot ja mielenkiintoinen ranking-portailla nouseminen pisterajojen mukaan. Joka ottelusta saa pisteitä jos pelaa ne loppuun sekä myös kolikoita sekä FUT Champions-pisteitä ja alemmistakin divareista on mahdollista päästä FUT Championsiin mikäli voittaa pelejä tarpeeksi paljon koska pelkillä tappioilla ja tasureilla ei ehdi pelata niin montaa peliä että 2000 pistettä saisi ajoissa täyteen. Mielestäni tuo että alemmista divareistakin voi päästä Weekend Leagueen on nostanut yleistä tasoa onlinessa FIFAssa ja on pelkästään hyvä asia. Silti tuonne Weekend Leagueen pitää päästä omilla ansioillaan ja pelit eivät siellä ole helppoja vaikka näennäisesti voisi kuvitella että pelaamalla vain Division Rivalsia paikka irtoaisi helposti. Division Rivalsissakin on kova taso joka on mielestäni FIFA18:a onlineliigaa kovempi.
Tsemii peleihin Division Rivalsissa (FUT Championsissa) koska ilmeisesti sitä pelaat koska monia vaihtoehtoja ei ole ellei pelaa vain ystävyysotteluita tai Draftia. Toivottavasti olet pitänyt tuosta systeemistä kuten minäkin.
Suuret kiitokset vastauksista. Tuosta FUT Championshipistä vielä sen verran, että mielestäni tuo 30 ottelun "raja" mitä turnauksen aikana pitäisi pelata on aivan liikaa noin lyhyelle ajalle. Tuohan vie ihan todella paljon aikaa. En siis itse ole vielä kokeillut tuota FUT Championshipiä, mutta pitäisi varmaan joku kerta kokeilla. Pelissä on siis paljon puutteita, ja toivottavasti joku laajempi tilastointi olisi tulevaisuudessa mahdollinen.
Lisäksi eilen huomasin toisen puutteen / surkean ominaisuuden. Olin menossa Divisons Rivals otteluun, ja sain samalla jonkun yksityisviestin Xbox-tunnukseeni. Olin menossa katsomaan viestiä sinä aikana, kun ottelu lataa, mutta painoin vahingossa jotakin asetus näppäintä, joten se heitti minut sinne valikkoon. Pääsin pois valikosta noin 20 sekunnin sisään, ja kun tulin sieltä pois, olin ilmeisesti luovuttanut ottelun ja sain suoran häviön sekä menetin divisioonapisteitä. Aivan surkeata taas. Mutta tästä opimme sen, että ei kannata kikkailla taikka klikkailla kun on menossa otteluun.
Mutta muuten, hyviä pelejä myös sinne! Onko TOTS korteista tullut mitään kultaa?
Itse en kyllä huomannut tuossa juuri mitään eroa. Tuo uusi Ultimate -vaikeustasokin oli sitten loppujen lopuksi aika helppo, mikä vei mielenkiinnon careerin pelaamisesta aika nopeasti, vaikka slidereilla koitinkin säätää vaikeustasoa vaikeammaksi. Toivottavasti tekoälyn pelaamista olisi kehitetty tulevaan versioon. Tuossa FIFA 19:ssa Ultimate -vaikeustasolla 90% tekoälyn maaleista oli joko a) keskityksistä tai b) jotain ihan älyttömiä saksareita. Ei tuo kauhean kauan koukuttanut pelaamaan, vaikka career voisi muuten ollakin ihan hauskaa.Siinä missä Fifa 18 oli helpohko World Classissa, on Fifa 19 tämä sama huomattavasti vaikeampi.