Kyllä pystyy. Ne näkyvät usb:n kautta ihan massamuistina koneelle. Etsii vain sen oikean kansion, mihin kopsaa filet.Pystyykö noista tiedostoa siirtamään esim. vaikka Kindleen? Tyhmää olisi lukea joltain tabletilta vaikka sopiva laite löytyisi kotoa.
No perhana, sitten voisi tuota kokeilla.Kyllä pystyy. Ne näkyvät usb:n kautta ihan massamuistina koneelle. Etsii vain sen oikean kansion, mihin kopsaa filet.
Ja jos on Kindle, niin voi ihan vapaasti tilata kotimaisista kaupoista epub-kirjoja, useasti tässä ketjussa mainittu Calibre kääntää formaatista toiseen äärimmäisen näppärästi. Meidän taloudessahan on Kindle ja epub-laite. Toistaiseksi olen pärjännyt kotimaisten saittien tarjonnalla, mutta kohta loppuu lukeminen kesken ja pääsen keskittymään Amazonin scifi-tarjontaan, joka on melko surkea käännösten osalta.No perhana, sitten voisi tuota kokeilla.
Höpö höpö. Lisäksi tekevät sokeaksi ja kasvattavat karvaa kämmeniin.E-kirjat ja lukulaitteet ovat pahinta, mitä lukemiselle voi tapahtua ja on tapahtunut. Olen varma, että e-kirjat ja kindlet tekevät erityisesti kehittyneissä maissa lukemiselle sen, mitä e-pillerit ja kordööt ovat tehneet väestönkasvulle. Molemmista voidaan nähdä Suomessa seuraukset. Pisa -tulokset laskevat ja kohta ei riitä popula maksamaan eläkkeitä.
Ota ihan kumpi vaan ja konvertoi Calibrella kirjat laitteesi formaattiin tarvittaessa. Meidän taloudesta löytyy molemmat, testattu konversiot kumpaankin suuntaan. Kirjat olen hommannut toistaiseksi epubina, kun ei ole ihan selvää tuo DRM-kuvio. Jotain kirjaa hain amazon.uk:sta, mutta se vittuili mulle väärästä kotimaasta jotain. Sen jälkeen en ole rohjennut. Onko joku kindle-formaatteja ulkomailta tilaillut? Mistä toimii/ei toimi? Vai enkö vain osaa? Vanha kääntämätön SciFi on se, mitä on tosi vaikea epubina löytää.1. Ensimmäiseksi tulisi valita käyttöjärjestelmä. Niitähän on käytännössä kaksi: suljettu Amazonin Kindle tai sitten se toinen, joka sisältää Elisan ja kirjastojen kirjat, epubit sun muut. Olen ymmärtänyt, että jos jälkimmäisen käyttiksen pohjana on Android, niin laitteelle voi ladata Kindlen käyttöliittymän Googlen storesta. Joten ehkä sitten Android-pohjainen ei-Kindle, jolla saisi molempien kirjat?
Itselläni on kolmas kindle menossa. Kindle paperwhite 4th gen. En halunnut tuota uusinta Kindle 10, koska näyttö on kiiltävämpi -hankala lukea auringossa kuulemma, kun taas tuo gen 4 on mattapintainen, taustavalaistu ja ihan loistava kirkkaassakin auringonvalossa.Ota ihan kumpi vaan ja konvertoi Calibrella kirjat laitteesi formaattiin tarvittaessa. Meidän taloudesta löytyy molemmat, testattu konversiot kumpaankin suuntaan. Kirjat olen hommannut toistaiseksi epubina, kun ei ole ihan selvää tuo DRM-kuvio. Jotain kirjaa hain amazon.uk:sta, mutta se vittuili mulle väärästä kotimaasta jotain. Sen jälkeen en ole rohjennut. Onko joku kindle-formaatteja ulkomailta tilaillut? Mistä toimii/ei toimi? Vai enkö vain osaa? Vanha kääntämätön SciFi on se, mitä on tosi vaikea epubina löytää.
Taustavalo on must, muuten en osaa noihin kysymyksiin tarkemmin vastata. Joskus ihan vain kokeilin noita muistiinpanoja. Alleviivauksia en etsinyt enkä testaillut. Kobo Aura löytyy, mutta se on nyt kotona yöpöydällä. Sen plussaksi lasken taustavalon portaattoman säädön kahden sormen liu'utuksella. Kindlessä pitää mennä valikkoon säätämään.
Lukulaite on kyllä matkoilla verraton. Ehdoton peukku hankinnalle.
Isaac Asimov, here I come! Kunhan saan lukujonon tyhjäksi siis.Kaikki kirjat ostatan Amazon.com kautta - joo en voi ostaa esim Amazon.uk:sta vaan Jenkki Amazon toimii kaikille joilla on kotimaa muu kuin Yhdysvallat.
Scifi fani itsekin ja tosiaan isoin osa luetusta on joko scifiä tai fantasiaa.Isaac Asimov, here I come! Kunhan saan lukujonon tyhjäksi siis.
Ehkä tyhmä varmistus, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko Kindlellä lainata kirjastosta ePub kirjoja? Ainakin helmet.fi -sivuilla sanotaan, ettei voisi.Ota ihan kumpi vaan ja konvertoi Calibrella kirjat laitteesi formaattiin tarvittaessa. Meidän taloudesta löytyy molemmat, testattu konversiot kumpaankin suuntaan.
Ainakaan minun Kindestä ei löydy selainta, jolla pääsisi sinne kirjaston sivuille tekemään niitä lainauksia. Jos jossain Kindlessä tuommoinen (siis selain) on, niin ehkäpä se lainauskin onnistuisi.Ehkä tyhmä varmistus, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko Kindlellä lainata kirjastosta ePub kirjoja? Ainakin helmet.fi -sivuilla sanotaan, ettei voisi.
Mä kyllä väittäisin, että pystyy, jos ne kerran voi ladata tietokoneen kautta lukulaitteelle. Lataamisen jälkeen Calibrella konvertointi ja rokkenroll. Pieni varaus tuolle Adobe Digital Editionsille. Hämärästi muistan, että joskus alkuaikoinan tappelin sen kanssa eikä siitä tullut silloin mitään. En kyllä enää muista, mitä yritin sillä silloin tehdä.Ehkä tyhmä varmistus, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko Kindlellä lainata kirjastosta ePub kirjoja? Ainakin helmet.fi -sivuilla sanotaan, ettei voisi.
Mietin itsekin tuota, että jos ne saa ladattua koneelle, niin saattaa onnistuakin. Mutta, saako ne ladattua ja saako ne konvertoitua Calibrella? Kun ne kuitenkin kuitenkin lainakirjoja ja niissä on lukuoikeus vain laina-ajaksi. En siis väitä, ettei saa, mutta itseäni tuosta näkökulmasta mietityttää. En nyt jaksa alkaa selvittämään, kun kirjastosta lainatut e-kirjat (tähän mennessä muistaakseni yhden olen lainannut) luen tabletilla ja muut sitten hoidan pääosin Kindlellä.Mä kyllä väittäisin, että pystyy, jos ne kerran voi ladata tietokoneen kautta lukulaitteelle. Lataamisen jälkeen Calibrella konvertointi ja rokkenroll. Pieni varaus tuolle Adobe Digital Editionsille. Hämärästi muistan, että joskus alkuaikoinan tappelin sen kanssa eikä siitä tullut silloin mitään. En kyllä enää muista, mitä yritin sillä silloin tehdä.
Kokeilu ei varmaan maksa mitään. Joku viitseliäs voisi yrittää? Mulla ei oo nyt just aikaa lähteä kikkailemaan.
Kyllä voi lainata, tai teknisesti ottaen kyseessä ei ole edes laina koska se kirja ei lähde koskaan Kindlestä pois ellet itse sitä poista. Calibreen pitää vain ladata DeDRM-lisäosa jolla pystyy poistamaan nuo kopiointisuojat.Ehkä tyhmä varmistus, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko Kindlellä lainata kirjastosta ePub kirjoja? Ainakin helmet.fi -sivuilla sanotaan, ettei voisi.
Kyllä voi lainata, tai teknisesti ottaen kyseessä ei ole edes laina koska se kirja ei lähde koskaan Kindlestä pois ellet itse sitä poista. Calibreen pitää vain ladata DeDRM-lisäosa jolla pystyy poistamaan nuo kopiointisuojat.
Eli varastaa kirjat.
E-kirjat ja lukulaitteet ovat pahinta, mitä lukemiselle voi tapahtua ja on tapahtunut. Olen varma, että e-kirjat ja kindlet tekevät erityisesti kehittyneissä maissa lukemiselle sen, mitä e-pillerit ja kordööt ovat tehneet väestönkasvulle. Molemmista voidaan nähdä Suomessa seuraukset. Pisa -tulokset laskevat ja kohta ei riitä popula maksamaan eläkkeitä.
Itse olen käyttänyt ihan perinteistä Ipadiä E-kirjojen lukemiseen, kun en paremmasta tiedä.Nostetaan vanha ketju pinnalle. Pitäisi lukulaite ostaa lahjaksi äärimmäisen paljon lukevalle henkilölle. Kindle, Kobo ja Pocketbook näemmä ainakin suosittuja, mutta osuuko näistä mikään suoraan yhteen maamme kirjastojen kanssa? Kindle ei nyt tietysti ainakaan.
Aggressiivisen goolgauksen perusteella Suomen e-kirjastot käyttävät Readium LCP -teknologiaa, joita lukulaitteet eivät ilmeisesti automaattisesti tue. Readium-lisäosan ilmeisesti voisi kuitenkin ladata ainakin Pocketbookiin ja ehkä Koboon? Mielelläni kuulisi, jos jollain on ko. laite käytössä ja aktiivisesti myös käyttää sillä kirjaston kirjoja.
Ilmeisesti älylaitteilla nuo e-kirjastot Suomessa nyt toimivatkin, mutta e-lukulaitteilla vielä ei (ilman erinäisiä kikkoja).Itse olen käyttänyt ihan perinteistä Ipadiä E-kirjojen lukemiseen, kun en paremmasta tiedä.
Sillä lukee ihan sujuvasti ja tulee muutakin käyttöä oltua
Tuntuu, että on helpompaa murtaa suojaus ja muuttaa e-kirja tuettuun tiedostomuotoon sen sijaan, että yrittäisi laillisesti saada hommat pelittämään. Tämä ei ollut mikää neuvo, vaan yleinen huomio. Ihmettelen miten ikäihmiset saavat mitään lainattua e-kirjastoista. Todella sekavia palveluita.Ilmeisesti älylaitteilla nuo e-kirjastot Suomessa nyt toimivatkin, mutta e-lukulaitteilla vielä ei (ilman erinäisiä kikkoja).
Meillä on ollut parikin Koboa ja näihin päiviin asti toimi kirjastosta lainaaminen (Ellibs, ehkä). Nyt kuitenkin kaupunki vaihtoi uuteen järjestelmään ja tadaa, tuki lukulaitteille poistui. Aivan ylivertainen laite, mutta kuten yllä todetaan, niin melko hankalaksi on tehty tuo lainaaminen ja osalla kirjastojärjestelmistä ei edes lainaaminen toimi.Nostetaan vanha ketju pinnalle. Pitäisi lukulaite ostaa lahjaksi äärimmäisen paljon lukevalle henkilölle. Kindle, Kobo ja Pocketbook näemmä ainakin suosittuja, mutta osuuko näistä mikään suoraan yhteen maamme kirjastojen kanssa? Kindle ei nyt tietysti ainakaan.
Aggressiivisen goolgauksen perusteella Suomen e-kirjastot käyttävät Readium LCP -teknologiaa, joita lukulaitteet eivät ilmeisesti automaattisesti tue. Readium-lisäosan ilmeisesti voisi kuitenkin ladata ainakin Pocketbookiin ja ehkä Koboon? Mielelläni kuulisi, jos jollain on ko. laite käytössä ja aktiivisesti myös käyttää sillä kirjaston kirjoja.
Nostetaan vanha ketju pinnalle. Pitäisi lukulaite ostaa lahjaksi äärimmäisen paljon lukevalle henkilölle. Kindle, Kobo ja Pocketbook näemmä ainakin suosittuja, mutta osuuko näistä mikään suoraan yhteen maamme kirjastojen kanssa? Kindle ei nyt tietysti ainakaan.