Alien - Kahdeksas matkustaja
Itse olen harras elokuvienkeräilijä. Itsestäni tuntuu pahalta, kun täällä luetellaan jotain boxeja ja mahdollisimman hienoja collectors-boxeja, sun muita Director´s cutteja ja ne on muka niitä hienoimpia juttuja. Omat "lapseni" ovat alkuperäisiä vuokraelokuvia ajalta, jolloin myyntielokuvia ei vielä ollut, eikä niissä ole mitään elokuvatarkastamoiden leimoja. Osa on toki käynyt läpi jo muutama sata vuokrausta ja kuva on nähnyt parhaat päivänsä, mutta löytyy joukosta todellisia helmiäkin, jotka olen onnistunut haalimaan kokoelmiini täysin neitsyinä.
Reilun kahdentuhannen elokuvankokoelman helminä löytyvät lukitusta lasivitriinistä leikkaamattomina alkuperäisversioina mm. Ja sinisempi oli yö, Papillon, Kadonneen aarteen metsästys, Tappajahai, Tähtien sota, Halloween, Kauriinmetsästäjät, Psyko, Cobra, Leganda ja Gremlins-Riiviöt. Ehkä vanne hiukan kiristää otsalumpioita, mutta näihin elokuviin ei ole kellään muulla asiaa, kuin asianomaisella itsellään.
Suurin ja kaunein kaikista on kuitenkin Alien - Kahdeksas matkustaja itsensä ohjaaja Ridley Scottin nimikirjoituksella varustettuna.